Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Liv Avail Advanced sľubuje lepší pomer tuhosti k hmotnosti s prepracovaným rámom a vidlicou

Nový rad dámskych bicyklov ponúka aj viacero veľkostí.
Matúš Bušík
Nový Liv Avail Advanced sľubuje lepší pomer tuhosti k hmotnosti s prepracovaným rámom a vidlicou

Značka Liv aktualizovala svoj rad cestných bicyklov Avail Advanced o nové sady rámov, o ktorých tvrdí, že sú ľahšie a tuhšie než tie predošlé.

Liv vydali Avail v roku 2008 ako svoj prvý výkonnostný dámsky cestný bicykel.

Teraz vo svojej piatej generácii Liv nový Avail Advanced prerobili pre ten najplynulejší a najefektívnejší zážitok z jazdy, počas prechádzania dlhých vzdialeností.

Za týmto tvrdením sú dve nové rámové sady – Avail Advanced Pro a cenovo dostupnejší Avail Advanced, spolu s riadidlami a sedlovkou, ktoré sú navrhnuté tak, aby minimalizovali vibrácie a vytvorili priestor pre pneumatiky s rozmermi 700 x 38 mm.

Nový rad obsahuje päť bicyklov, začíname s Liv Avail Advanced 3 v cene 2 400 € a najvyšším modelom je Liv Avail Advanced Pro 0 za 6 400 €.

Dva nové rámy

Liv hovorí, že prepracované rámy Avail Advanced Pro a Avail Advanced obsahujú vysokovýkonné surové uhlíkové vlákna.

Predný trojuholník je tvarovaný pomocou „vlastného výrobného procesu s názvom Modified Monocoque Construction.“

Rámy majú nové tvary rúr a funkčné dynamické línie. Tie rámom dodávajú novú dizajnovú identitu Avail, ktorú Liv opisuje ako „Vitality.“

Rámové sady používajú rôzne vidlice. Avail Advanced má Advanced Grade Composite vidlicu a Avail Advanced Pro frameset Advanced SL-Grade Composite vidlicu.

Kompozitná vidlica Advanced SL-Grade optimalizuje silu a tuhosť a podľa značky zvyšuje vaše schopnosti v stúpaniach.

Liv prepracovala vidlicu Avail Advanced a zvýšila vôľu plášťa na 700 x 38 mm.

Obe vidlice údajne zvládajú tlmenie nárazov v prednej časti bicykla, zatiaľ čo štíhle, spadnuté sedlové vzpery zaisťujú vertikálnu poddajnosť na efektívne tlmenie otrasov a vibrácií zadného kolesa.

Rámy zdieľajú nadrozmernú oblasť stredovej konzoly, ktorá integruje stredovú konzolu so šírkou 86 mm.

Liv hovorí, že asymetrické reťazové vzpery poskytujú dodatočnú tuhosť na strane pohonu a stabilitu na strane bez pohonu.

Rámy a vidlice majú kotúčové brzdy s plochým uložením s 12 mm pevnými osami vpredu a vzadu.

Nároky na účinnosť a tuhosť

Liv uvádza, že Avail Advanced Pro má o 19 percent zlepšenú účinnosť prenosu sily.

Pravidelní čitatelia BikeRa vedia, že značky často tvrdia, že ich najnovšie bicykle prevyšujú staršie modely, ale údaje na podporu týchto vyhlásení príliš nezdieľajú.

Pri uvedení nového radu Avail Advanced Liv značka odolala trendu poskytnutím informácií o tom, prečo sú jej najnovšie bicykle efektívnejšie a tuhšie ako ich predchodcovia.

Avail Advanced Pro má o 19% zvýšenú tuhosť prevodovej účinnosti, zatiaľ čo Advanced má 8,2% zlepšenie účinnosti. Liv uvádza, že tuhosť bicyklov bola hodnotená pomocou protokolu načrtnutého nemeckým cyklistickým časopisom Tour.

Liv testovala sady rámov vo veľkosi M a tvrdí, že jej testovanie určilo, do akej miery sa kompletné sady rámov torzne ohýbali pri zaťažení.

Uvádza, že zvýšená tuhosť rámu znamená lepší prenos sily, ako aj vylepšené prejazdy zákrutami.

Obe rámové sady vraj vážia menej ako ich predchodcovia.

Rámová sada Avail Advanced Pro údajne váži o 128,4 g menej, zatiaľ čo Avail Advanced stráca nárokovaných 104,9 g.

Kombinácia výsledkov tuhosti a úspory hmotnosti vedie Liv k záveru, že Advanced Pro má 30,18% zlepšenie v pomere tuhosti k hmotnosti, zatiaľ čo Advanced vidí 16,21% zlepšenie.

Liv tiež uvádza, že Avail Advanced Pro je o 7,12 percent efektívnejší ako nový Avail Advanced.

Technológia D-Fuse

Avail Advanced obsahuje technológiu D-Fuse.

Liv používa komponenty D-Fuse na všetkých nových modeloch Avail Advanced.

Technológia D-Fuse bola prvýkrát predstavená v roku 2014 pre cyklokrosové bicykle a teraz sa používa v celej rade Liv, vrátane gravel bicyklov a vytrvalostných bicyklov, ako je napríklad Avail.

Riadidlá Liv Contact SLR a SL D-Fuse využívajú ľahký karbón a sú prispôsobené ženským rukám s ergonomickými rukoväťami v tvare D a 8-stupňovým lemom.

Podľa konštruktérov riadidlá zlepšujú pohodlie v rôznych terénoch a majú „zvýšenú tuhosť ťahu“ pri šprinte a stúpaní.

Sedlovky na bicykloch sú taktiež z rady D-Fuse a majú tlmiť nárazy.

Aero predstavec

Nové predstavce Liv uľahčujú aero integráciu.

Nové bicykle Liv majú aj nové predstavce, ktoré uľahčujú aerointegráciu, skrývajú káble a hadice pred vetrom.

Avail Advanced Pro využíva nový Contact SL AeroLight Stem, ktorý vám umožňuje viesť káble pod a vo vnútri predstavca.

Tento dizajn vám umožňuje začleniť väčšiu dĺžku kábla, takže si môžete nastaviť výšku riadidiel bez obáv z krátkych káblov.

O predstavci Contact SL AeroLight tvrdia, že zefektívňuje aerodynamiku integráciou krytu predstavca, dištančných vložiek a hlavovej trubky, ako aj zarovnaním prednej plochy s riadidlami Contact SL D- Fuse .

Avail Advanced má nový predstavec Contact Aerolight, ktorý vedie káble pod bočnými stranami predstavca a nie dovnútra, ako je to pri predstavci Contact SL AeroLight.

Pripravené na bezdušové použitie a pridané doplnky

Nový rad Avail naznačuje, že Liv chce dať jazdcom čo najkompletnejší balík.

Všetky bicykle v rade sa dodávajú s bezdušovými cestnými kolesami obutými do bezdušových cestných plášťov 700 x 32 mm a držiakom na rám pre blatníky .

Bicykle sú tiež vybavené dvoma košíkmi na fľaše a držiakom na cyklistický počítač .

Geometria

Liv pridala do ponuky niekoľko veľkostí pre rad Avail 2024, ktorý teraz ponúka až päť namiesto troch veľkostí, od XXS po L.

Geometria bola vylepšená, pričom Avail má teraz v niektorých veľkostiach dlhší rázvor a krátšiu dĺžku hornej trubky.

Liv Avail Advanced špecifikácie a ceny

Nový rad Liv Avail Advanced obsahuje päť modelov, pričom Avail Advanced Pro 0 najvyššej úrovne je vybavený Shimano Ultegra Di2 .

Ostatné modely majú mechanické radenie Shimano 105 Di2 alebo 105 a Avail Advanced 3 s najnižšou špecifikáciou disponuje Shimano Tiagra.

Avail Advanced 3 bude k dispozícii len v určitých teritóriách.

Liv Avail Advanced Pro 0

  • Rám: Liv Avail Advanced Pro
  • Zostava: Shimano Ultegra Di2 R
  • Kolesá: Karbónový ráfik Giant SLR 1 36 s nábojom Giant Low Friction
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 0, bezdušové, 700 x 32 mm
  • Cena: 5 999 GBP/6 500 USD/6 400 EUR/7 999 USD

Liv Avail Advanced Pro 1

  • Rám: Liv Avail Advanced Pro
  • Pohon: Shimano 105 Di2
  • Kolesá: Karbónový ráfik Giant SLR 1 36 s nábojom Giant Low Friction
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700 x 32 mm
  • Cena: 4 900 €

Liv Avail Advanced 1

  • Rám: Liv Avail Advanced
  • Pohon: Shimano 105 Di2
  • Kolesá: Kolesá Giant P-R2 Disc
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700 x 32 mm
  • Cena: 3 700 €

Liv Avail Advanced 2

  • Rám: Liv Avail Advanced
  • Pohon: Shimano 105 12-rýchlostí
  • Kolesá: Kolesá Giant P-R2 Disc
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700 x 32 mm
  • Cena: 3 000 €

Liv Avail Advanced 3

  • Rám: Liv Avail Advanced
  • Pohon: Shimano Tiagra
  • Kolesá: Kolesá Giant P-R2 Disc
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700 x 32 mm
  • Cena: 2 400 €

 

Aktuality

17:18 Julian Alaphilippe bol 130 km v úniku a po 11-kilometrovom sóle a neuveriteľnom výkone vyhral etapu na Giro d’Italia.

Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.

12:39 Fabio Jakobsen po páde na Gire končí. Tima Merliera rozhodcovia potrestali za nebezpečný šprint.

Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.

12:16 Detaily 12. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.

11:54 Video: Nahnevaný Jonathan Milan nadával jazdcovi UAE, lebo si nemohol zobrať tašku s jedlom.

Taliansky šprintér tímu Lidl-Trek si chcel zobrať tašku s jedlom 50 km po štarte jedenástej etapy Giro d’Italia, čo sa mu nepodarilo, keďže na kraji cesty išiel jeden z jazdcov tímu UAE Emirates.

10:56 Mathieu van der Poel sa chystá na Tour de France. Na Olympiáde pôjde na cestnom bicykli.

Van der Poel sa vyjadril, že logickou voľbou bude sústredenie sa na cestnú cyklistiku. Na Tour pôjde po etapách a bude pomáhať Jasperovi Philipsenovi v šprintoch.

Zavrieť reklamu