Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Tlačové správy

Návrat Subaru BRZ na slovenské cesty

Fanúšikovia Subaru na Slovensku sa dočkali. Je tu druhá generácia ikonického a najzábavnejšieho modelu. Prichádza Subaru BRZ so zadným náhonom, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a v jednom stupni výbavy - FINAL EDITION. Má nový 2,4-litrový atmosférický motor Boxer, ktorý zaručuje silnú akceleráciu a hladkú jazdu. Subaru BRZ má ostrejšie jazdné vlastnosti a dynamickejší podvozok, vďaka čomu sa ľahšie ovláda a prináša viac zábavy za volantom.
Matúš Bušík
Návrat Subaru BRZ na slovenské cesty

SUBARU BRZ je čisto športový automobil s pohonom zadných kolies a motorom vpredu. Ide o motor Subaru Boxer s protibežnými piestami, namontovaný do najnižšej možnej polohy, aby sa v plnej miere využili jeho prirodzené prednosti ako nízke ťažisko, nízka hmotnosť a kompaktné rozmery.

Model prvej generácie ponúkal špičkové jazdné vlastnosti práve vďaka jednému z najnižšie položených ťažísk na svete.

SUBARU BRZ modelového roka 2023 vzniklo s cieľom ponúknuť ešte viac potešenia z jazdy, identitu pravého športiaka a ako pridanú hodnotu aj väčší „pocit istoty“. Nový športiak SUBARU BRZ, v ktorom môže každý vodič zažiť radosť z jazdy, prešiel značným vývojom v každom jednom ohľade.

Model SUBARU BRZ druhej generácie vzišiel zo spoločného vývojového projektu s automobilkou Toyota Motor Corporation v rámci spoločného úsilia oboch spoločností vyrábať stále lepšie a lepšie vozidlá.

Pôžitok z jazdy, špecifický pre športové automobily

Podarilo sa dosiahnuť ešte väčší pôžitok z jazdy, ktorý je typickým znakom všetkých čisto športových automobilov a vytvára citové puto medzi vodičom a jeho autom.

S modernizovanou pohonnou jednotkou si pri šoférovaní užijete viac zábavy.

Celkom nový model SUBARU BRZ využíva nový 2,4-litrový motor Subaru Boxer. Vďaka zväčšeniu zdvihovému objemu, celkovému zvýšeniu účinnosti na strane nasávania i výfuku a zníženiu trenia, dodáva tento motor v porovnaní s predošlým modelom o 15 % vyšší krútiaci moment.

Prináša pocit plynulého zvyšovania otáčok a ostrú odozvu na stlačenie plynového pedála, zásluhou čoho si vychutnáte mohutnú akceleráciu a citeľný nárast výkonu.

Vylepšené jazdné vlastnosti zaručujú dokonalý zážitok z jazdy

Pri návrhu novej karosérie uplatnila automobilka znalosti a postupy získané pri vývoji svojej globálnej platformy Subaru, pričom zaviedla aj nové metódy, ako napríklad konštrukciu vnútorného rámu či použitie konštrukčných lepidiel.

Karoséria tak ponúka o 60 % vyššiu pevnosť v priečnom ohybe vpredu a o 50 % vyššiu torznú tuhosť. Tuhšia karoséria prináša lepšiu odozvu riadenia, svižnejšie jazdné vlastnosti a lepší záber kolies v zákrutách.

Použitie hliníka na výrobu strechy, predných blatníkov a kapoty umožnilo minimalizovať nárast hmotnosti v dôsledku väčšieho motora a pridaných konštrukčných vylepšení na zvýšenie bezpečnosti pri zrážke.

Navyše to pomohlo optimalizovať rozloženie hmotnosti a znížiť ťažisko, čím sa zasa zvýšila celková obratnosť vozidla.

Prepracovaný zovňajšok vyvoláva vysoké očakávania vo vzťahu k zábave za volantom.

Dizajn oplývajúci dynamikou športového automobilu na prvý pohľad evokuje vyhliadky na športovú jazdu.

Dynamický vonkajší dizajn vytvára očakávania z hľadiska jazdného výkonu

Nižšie posadená a širšia šesťuholníková mriežka chladiča poukazuje na nízke ťažisko modelu SUBARU BRZ. Charakteristická línia, ktorá vychádzajú od mriežky chladiča a pokračuje naprieč predným blatníkom smerom k zadnej časti vozidla, zasa vypovedá o pevnom jadre karosérie.

Dynamický kontrast medzi úzkou kabínou a mohutnými blatníkmi evokuje vyhliadky na vysoký výkon hodný športového auta.

Použilo sa viacero aerodynamických prvkov, ako napríklad spojlery na bočných prahoch či prieduchy za prednými blatníkmi. Tieto prvky nielenže umocňujú dizajn exteriéru, ale vďaka funkciám, ktoré plnia, dosahuje vozidlo maximálny výkon.

V organizovanom interiéri sa vodič ľahšie ústredí na jazdu

Jednoduchý, vodorovne orientovaný prístrojový panel s nízko položeným štítom prístrojov poskytuje širší výhľad, aby ste sa mohli lepšie sústrediť na jazdu.

Vďaka kombinácii 7-palcového TFT displeja a segmentového LCD displeja vie vodič za rôznych podmienok, počnúc každodenným používaním až po športovú jazdu, intuitívne a rýchlo rozpoznať dôležité informácie na digitálnom združenom prístroji.

Anatomické športové sedadlo s pevnými bočnými oporami presne prenáša pohyby vozidla, pričom únavu vodiča znižuje na minimum.

Maximálny pôžitok z jazdy vďaka vyššej bezpečnosti vozidla

Zároveň sa zvýšila aj úroveň bezpečnosti, aby ste si mohli naplno užívať radosť z jazdy v čisto športovom aute.

Bezpečnosť vozidla pri zrážke sa podarilo zvýšiť pomocou silnejšej karosérie, ktorá využíva väčší podiel vysokopevnej ocele a vylepšené systémy na ochranu cestujúcich.

Aktuality

11:41 Fotogaléria: 15 skvelých fotografií z víťazstva Juliana Alaphilippea na Giro d’Italia.

„Išli sme najprv vo veľkej skupine a potom som si spolu s Mircom Maestrim povedal: Ideme. Aj on si dnes naozaj zaslúžil vyhrať, bol úžasný a spolupracovalo sa nám super.“

11:18 Julian Alaphilippe vyjadril po výhre na Gire obrovskú vďaku kolegovi z úniku: Tento deň si budem pamätať navždy.

Alaphilippe vyhral dvanástu etapu Giro d’Italia po 130 km v úniku a 11-kilometrovom sóle, pričom veľkú časť etapy prešiel v úniku len vo dvojici s Talianom Mircom Maestrim.

Včera 17:18 Julian Alaphilippe bol 130 km v úniku a po 11-kilometrovom sóle a neuveriteľnom výkone vyhral etapu na Giro d’Italia.

Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.

Včera 12:39 Fabio Jakobsen po páde na Gire končí. Tima Merliera rozhodcovia potrestali za nebezpečný šprint.

Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.

Včera 12:16 Detaily 12. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.

Zavrieť reklamu