Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Čo vieme o prototypoch XC bicyklov Pinarello, na ktorých pretekajú Pidcock a Ferrand-Prevot?

Pinarello sa vracia k horským bicyklom, ktoré sme mohli vidieť pod Tomom Pidcockom a Pauline Ferrand-Prevot na pretekoch. Obaja sú jazdcami tímu Ineos Grenadiers.
Matúš Bušík
Čo vieme o prototypoch XC bicyklov Pinarello, na ktorých pretekajú Pidcock a Ferrand-Prevot?

Tom Pidcock a jeho tímová kolegyňa z Ineos Grenadiers, Pauline Ferrand-Prevot, jazdia na niečom, čo vyzerá ako prototyp horského bicykla Pinarello, ktorý je zabalený v maskovacom laku.

Obaja jazdci jazdili na novom horskom bicykli v Guérete v rámci Francúzskeho pohára MTB.

Pidcock ho používal na pretekoch XCC (krátka trať) aj XCO, zatiaľ čo Ferrand-Prevot odštartovala svoju sezónu v ženskom podujatí XCO pred tým ako sa zúčastní úvodných pretekov Svetového pohára UCI v Novom Měste v Českej republike, ktoré sa uskutoční v dňoch 12.-14. mája.

Čo zatiaľ vieme o novom horskom bicykli Pinarello?

Nahrádza BMC Fourstroke Toma Pidcocka

BMC Fourstroke, na ktorom vyhral Tom Pidcock OH 2021.

Pinarello je sponzorom bicyklov Ineos Grenadiers a od uvedenia Dogma XC na trh v roku 2012 nevyrobila horský cross-country bicykel.

Bez zmluvného bicykla sa Pidcock rozhodol jazdiť na neznačkovom BMC Fourstroke počas posledných dvoch sezón, vrátane víťazstva na olympijských hrách v Tokiu 2021.

V spoločnosti Pinarello zrejme usúdili, že je obrovská škoda, že Pidcock nevyhrala na ich značke, keďže o výrobe tohto bicykla sa hovorilo už od minulého roka.

Nový horský bicykel umožní značke zabezpečiť všetky Pidcockove preteky a disciplíny a poskytne všestrannému jazdcovi príležitosť vyhrať na ráme Pinarello vo všetkých pretekoch, na ktorých sa zúčastní.

Flex-Stay odpruženie s tlmičom na hornej trubke

Nový bicykel má zadný tlmič umiestnený pod hornou trubkou, čo je súčasný trend pre krosové bicykle, pretože umožňuje namontovať dva košíky na fľaše do predného trojuholníka.

Značky ako Trek a Specialized zašli tak ďaleko, že spolu s RockShox vyvinuli nový tlmič, ktorý je umiestnený v hornej trubke v modeloch Trek Supercaliber a Specialized Epic World Cup.

Na fotografiách vidíme, že Pinarello nezašlo až tak ďaleko, namiesto toho používa externý držiak na hornú trubku so skeletovou konštrukciou, kvôli úspore hmotnosti.

Nižší počet otočných ložísk v zadnom trojuholníku naznačuje, že sa spolieha na Flex-stays, ktoré zabezpečujú pohyb odpruženia.

Tento koncept sme už mohli vidieť na pretekárskych XC bicykloch, pričom napríklad Cannondale Scalpel poskytuje 100 mm zdvihu zadného odpruženia.

Nie je známe, koľko zdvihu poskytne systém Pinarello, ale nezdá sa že trend bicyklov s vyššími zdvihmi na stále technickejších tratiach sa zastavuje. Napríklad nový Oiz od Orbea má 120 mm zadného odpruženia.

Záhadná trojuholníková časť okolo stredovej konzoly vyzerá podobne ako vzduchová nádrž pre automatický teleskopickú sedlovku na Fourstroke od BMC – hoci bicykel je vybavený tradičnou teleskopickou sedlovkou.

Pinarello vyvíja integrované riadidlá a predstavec

Integrované riadidlá bicykla majú značku MOST, čo je vlastná značka komponentov Pinarello a zdá sa, že obsahuje integrovaný držiak na cyklopočítač na hornej časti predstavca.

Zatiaľ čo predná časť bicyklov Pidcocka a Ferrand-Prevot je do značnej miery zakrytá pretekárskymi číslami, obrázky zo zadnej perspektívy ukazujú, ako integrované vedenie privádza káble/hydraulické hadice do rámu zo spodnej strany predstavca.

Aj keď vďaka integrovanému vedeniu káblov vyzerá bicykel čistejšie, znižuje sa tým aj možnosť vytiahnutia kábla pri náraze alebo strkaní sa medzi pretekármi.

Na druhej strane je údržba náročnejšia, pretože pri každom servise alebo výmene ložiska hlavového zloženia musíte brzdy odvzdušniť.

Integrované riadidlá ešte neboli uvedené na trh a nie sú zobrazené ani na webovej stránke Pinarello.

Bezdrôtové odpruženie SR Suntour naďalej tajomstvom

Pauline Ferrand-Prevot na prototype bicykla Pinarello.

Zdá sa, že bicykel používa prototyp elektronicky riadeného systému odpruženia SR Suntour pre odpruženú vidlicu a zadný tlmič. Pidcock to používa od olympijských hier v Tokiu v roku 2021.

O tomto systéme vieme zatiaľ veľmi málo, ale je pravdepodobné, že bude vo všeobecnosti podobný Flight Attendant od RockShox, ktorý aktívne upravuje nastavenia odpruženia, aby spevnil bicykel pre efektívnosť šliapania a maximalizoval zdvih pre extra priľnavosť pri zjazdoch.

Vidlica vyzerá ako evolúcia cross-country vidlice SR Suntour Axon s karbónovou korunkou, pričom zadný tlmič vyzerá, že používa vonkajšie časti SR Suntour Edge.

Aj keď nepoznáme zdvih vidlice, existujúci SR Suntour Axon sa dodáva vo variantoch zdvihu 100 mm, 110 mm a 120 mm.

Nová sada kolies Princeton CarbonWorks

Nový bicykel jazdí na páre prototypových 29-palcových kolies Princeton CarbonWorks, s pneumatikami Continental RaceKing.

Princeton CarbonWorks ponúka rad cestných, gravel a diskových kolies, ktoré používa Ineos Grenadiers od roku 2021, ale toto by bolo prvé koleso určené pre horské bicykle americkej značky.

Nová súprava kolies sa vyznačuje charakteristickým profilom ráfika s premenlivou hĺbkou od Princetonu, čo má znižovať hmotnosť a pridávať pevnosť kolesám, bez obetovania aerodynamického výkonu. Nie je známe, aká bude vnútorná šírka ráfika týchto kolies.

Pidcock používa pneumatiku so šírkou 2,2 palca vzadu, hoci rám vyzerá, že je schopný zvládnuť agresívnejšiu veľkosť 2,4 palca, ktorá je teraz čoraz bežnejšia na najnovších XC bicykloch.

Vyzerá to ako Pinarello

Nový bicykel nasleduje nový dizajnový jazyk Pinarello s výraznou zalomenou hornou trubkou, ktorá je podobná novým vytrvalostným bicyklom značky X-Series zameraným na pohodlie a cestnému bicyklu Nytro , ktorý bol uvedený na trh v marci.

Okrem estetiky si nie sme istí, čo dizajnový prvok robí na tomto bicykli, ak vôbec niečo – ale bez ohľadu na to ho zaraďuje do rodiny Pinarello.

Kedy bude bicykel predstavený verejnosti?

Na túto otázku žiaľ nepoznáme odpoveď. Požiadali sme Pinarello o komentár a ak sa ozvú, budeme tento článok aktualizovať.

Keďže sezóna Svetového pohára sa má začať v máji a ďalšie olympijské hry sú za rohom v roku 2024, vydanie je pravdepodobné už toto leto.

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu