Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

EXT uvidlo na trh svoj prvý vzduchový tlmič Aria

Aria nemá dištančné podložky a na jeho nastavenie vám postačí pumpa.
Matúš Bušík
EXT uvidlo na trh svoj prvý vzduchový tlmič Aria

EXT Aria je prvý vzduchový tlmič značky. Tlmič má dva samostatné vzduchové ventily na kladnej komore na nastavenie sag a ramp up, čím sa odstraňuje potreba tokenov.

EXT tvrdí, že tlmič Aria bude dostupný v máji a očakáva sa, že bude stáť 1 190 £.

Navrhnutý od základov

Tlmič Aria bol navrhnutý úplne nanovo, s tým že spoločnosť nechcela len prerobiť svoj pružinový tlmič, ale chcela dosiahnuť najlepší možný výkon vzduchového tlmiča.

Hydraulický systém tlmenia je založený na tlmiči E-Storia, ktorý je prezentovaný ako tlmič pre elektrobicykle.

Aria má dvojitú pozitívnu komoru a veľkú samovyrovnávaciu negatívnu komoru. EXT uvádza, že to umožňuje rozsiahlu kontrolu nad nastavením tlmiča.

EXT pomenovalo komory „+“ a „++“.

+ komora, ktorá je natlakovaná pomocou čierneho ventilu, poskytuje primárnu podporu systému a riadi citlivosť horného a stredného zdvihu (tiež známej ako sag).

Komora ++, ktorá je natlakovaná pomocou niklového ventilu, riadi citlivosť stredného zdvihu a charakteristiky konečného chodu (ramp up).

EXT uvádza, že to eliminuje potrebu používať tokeny na prispôsobenie charakteristík tlmiča. Tokeny sa bežne používajú na pridanie progresie ku koncu zdvihu, ale ovplyvňujú výkon tlmiča počas celého jeho zdvihu.

Značka tvrdí, že jej dizajn odstraňuje tento kompromis a umožňuje jazdcom využívať podporu v strede zdvihu a počiatočnú citlivosť, pričom zároveň zachováva progresivitu na konci zdvihu.

O tomto systéme tiež tvrdia, že je jednoduchšie nastaviť ho, pretože na úpravu nastavení je potrebná iba pumpa na odpruženie a nie je nutné rozoberanie tlmiča a pridávanie tokenov.

Ochrana pri nízkom tlaku

EXT Aria má hydraulický obvod zdola von (Hydraulic Bottom-out Circuit). Ide v podstate o nastaviteľnú hydraulickú spodnú časť, ktorá podľa značky dáva Arii progresívnejšiu kompresiu a zároveň umožňuje, aby tlmič fungoval pri nižších tlakoch vzduchu pre väčšiu trakciu.

Aria má aj uzamykanie. V uzavretom nastavení tlmič používa predpätý podložkový ventil na obmedzenie prietoku oleja na zvýšenie kompresnej sily, zatiaľ čo otvorené nastavenie tento ventil obchádza.

EXT uvádza, že toto nastavenie dodáva vďaka tlmiču výborný pocit zo šliapania, pričom ten je stále dostatočne citlivý na to, aby poskytoval priľnavosť na nerovnom teréne.

Tlmič používa vlastný olej EV2S od EXT, o ktorom spoločnosť tvrdí, že neovplyvňuje charakteristiky tlmiča pri rôznych teplotách.

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Zavrieť reklamu