Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Giant predstavil nové modely elektrobicyklov Trance X Advanced E+ Elite a dámsky Liv Intrigue X Advanced E+ Elite

Motor SyncDrive Pro a prelomová technológia batérie prinášajú plnohodnotný trailový zážitok pri výrazne nižšej hmotnosti.
Matúš Bušík
Giant predstavil nové modely elektrobicyklov Trance X Advanced E+ Elite a dámsky Liv Intrigue X Advanced E+ Elite

Giant a Liv patria k popredným svetovým výrobcom bicyklov a cyklistického vybavenia. Včera predstavila nový Trance X Advanced E+ Elite, svoje najľahšie celoodpružené E-MTB vôbec.

S využitím úplne nového systému batérií EnergyPak tento bicykel ušetrí celé 4 kg oproti predchádzajúcej generácii, čo z neho robí najľahšie plnohodnotné E-MTB na svete.

Nižšia celková hmotnosť v kombinácii so systémom motora SyncDrive Pro s plným výkonom, ktorý poskytuje podporu pri šliapaní 85 Nm znamená, že jazdci môžu útočiť na tie najnáročnejšie stúpania a technický terén s väčšou agilitou, kontrolou a istotou.

Okrem motora a elektroniky má Trance X Advanced E+ Elite osvedčené zadné odpruženie Maestro so 140 mm zdvihom vzadu pre plynulé ovládanie v členitom teréne.

V kombinácii so 150 mm odpruženou vidlicou a verziou mullet – väčšie 29-palcové predné koleso pre stabilitu a schopnosť odvaľovania a 27,5-palcové zadné koleso pre obratnosť na traile, ide o ideálne nastavenie, ktoré vyvažuje hravosť s citlivým ovládaním a presné ovládanie na trati.

Celokarbónový rám má Flip Chip umiestnený na zadnej stavbe, ktorý umožňuje jazdcom rýchlo zmeniť geometriu rámu a upraviť jazdné vlastnosti bicykla tak, aby vyhovovali ich štýlu jazdy a terénu.

Nižšia hmotnosť

Či už stúpate po strmom singletracku, zrýchľujete na rýchlych a plynulých trailoch, alebo jazdíte v technickom teréne, pomer výkonu a hmotnosti hrá hlavnú úlohu v tom, ako E-MTB funguje.

Toto je primárny faktor za dizajnom a vývojom Trance X Advanced E+ Elite. Vlajkový model Trance X Advanced E+ Elite 0 váži 18,8 kg, čo je o 4 kg menej ako predchádzajúca generácia (Trance X Advanced E+).

Zatiaľ čo väčšina ľahkých E-MTB má znížený výkon motora a menšiu batériu – tak aby sa dosiahla nižšia celková hmotnosť, Trance X Advanced E+ Elite má novú technológiu batériových článkov, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre použitie na elektrobicykloch.

EnergyPak 400 vyvinul Giant v spolupráci so spoločnosťou Panasonic a váži len 2,3 kg, využíva články s vyšším objemom, ktoré umožňujú mať motor s plným výkonom a batériou s polovičnou hmotnosťou oproti predchádzajúcim generáciám.

Tvar motora je tiež optimalizovaný tak, aby fungoval s osvedčeným systémom zadného odpruženia Maestro od Giant, s rovnakým nastavením aké jazdil Josh Carlson z tímu Giant Factory Off-Road Team na viacerých národných šampionátoch a na pódiách EWS-E.

Jadrom tohto nového batériového systému, prvého na svete vytvoreného špeciálne pre E-bicykle, je nový typ 22700 článkov.

Používa celkovo 20 článkov, rovnakých ako väčšina ľahkých E-bikov, ale tieto väčšie články majú vyššiu vybíjaciu kapacitu.

Ich jedinečná veľkosť a chemické zloženie sú navrhnuté tak, aby zaistili, že zostanú chladnejšie, čo znamená menšie namáhanie systému a dlhší celkový životný cyklus.

Rámová súprava a komponenty Trance X Advanced E+ Elite sú tiež navrhnuté tak, aby minimalizovali hmotnosť bez toho, aby bola ohrozená tuhosť, pevnosť a odolnosť v teréne.

Od kompletného kompozitného rámového setu, ktorý je vyrobený z materiálu Advanced Composite, až po inovatívne integrované riadidlá/predstavec Contact SLR Trail, každý komponent na Trance X Advanced E+ Elite je optimalizovaný pre ľahký výkon.

Vyššia kontrola

Vybrané modely zo série Trance X Advanced E+ Elite sa dodávajú s integrovaným kokpitom Contact SLR Trail, ktorý ponúka nastaviteľnosť, poddajnosť, nízku hmotnosť a čistý a jednoduchý profil.

Váži len 255 gramov a má všetky výhody integrovaných kokpitov, s možnosťou nastavovania.

Jazdci si ho môžu nastaviť na požadovanú dĺžku predstavca (40/45/50 mm) a otočiť riadidlá tak, aby dosiahli požadovaný uhol.

Patentované rozloženie uhlíkových vlákien a štíhlejší profil v blízkosti stredu riadidiel dodáva poddajnosť. To pomáha absorbovať nárazy a vibrácie, znižuje námahu v ramenách a zlepšuje pohodlie rúk v členitom teréne.

Káble sú vedené cez hlavové zloženie pre čistý vzhľad a ďalší rámový port poskytuje možnosť pridať príslušenstvo, ako napríklad svetlá.

Na Trance X Advanced E+ Elite sú dve ovládacie centrá. Prvým je tlačidlo RideControl Go, ktoré je čisto integrované do hornej trubky rámu a umožňuje jazdcom rýchlo a jednoducho zapnúť a vypnúť napájanie a prepínať medzi režimami výkonu.

Farebné LED diódy indikujú aktuálnu úroveň nabitia batérie a režim podpory.

Druhá riadiaca jednotka, RideControl Ergo 3, je integrovaná na riadidlách. Rukoväte, ktoré sa dodávajú na Trance X Advanced E+ Elite, sú špecifické pre veľkosť a zúžené pre ergonomické pohodlie.

Každý ovládač má tri tlačidlá, ktoré je možné nastaviť podľa osobných preferencií. Ovládanie je možné namontovať na obe strany riadidiel s možnosťou pridať druhý Ergo 3 a mať tlačidlá na každej strane riadidiel na ovládanie funkcií, ako je režim asistencie pri chôdzi alebo svetlá.

Okrem týchto palubných riadiacich jednotiek je možné vykonať úpravy aj pomocou aplikácie RideControl, ktorá dáva jazdcom možnosť prispôsobiť si výkon motora svojim individuálnym potrebám.

Vyšší výkon

Druhá generácia SyncDrive Pro je najvýkonnejší motor v rade Giant E-bike.

S krútiacim momentom 85 Nm a 400-percentným pomerom podpory poskytuje dynamický zážitok z jazdy na všetkých typoch terénu. Či už sa točíte v dlhých, vytrvalých stúpaniach alebo aplikujete rýchle výbušné šliapanie pri nižších rýchlostiach v technickom teréne, získate okamžitý záber, ktorý pôsobí hladko a prirodzene.

Motor je optimalizovaný pre Trance X Advanced E+ Elite a váži iba 2,7 kg.

Má režim automatickej adaptívnej podpory nazývaný technológia Smart Assist, ktorá využíva šesť senzorov na určenie presného množstva energie potrebnej pri jazde v premenlivom teréne.

Smart Assist tiež maximalizuje účinnosť batérie, a pretože poskytuje presnú a efektívnu úroveň podpory a pomáha jazdcovi šetriť energiu.

Trance X Advanced E+ Elite tiež ponúka pokročilé možnosti ladenia motora prostredníctvom aplikácie RideControl.

Teraz si môžete vybrať maximálnu úroveň krútiaceho momentu pre každý z piatich režimov podpory.

To dáva jazdcom možnosť prispôsobiť výkon motora svojim individuálnym potrebám.

Môžete si napríklad zvoliť menší krútiaci moment pre jazdu v nižších režimoch podpory a maximálny krútiaci moment vo vyšších režimoch podpory. To vám umožní predĺžiť dojazd pri zachovaní maximálneho výkonu, keď ho najviac potrebujete.

Geometria

Detaily a špecifikácia

Giant Trance X Advanced E+ Elite 0

  • Rám: Karbón
  • Vidlica: Fox 36 Factory Live Valve, 150mm
  • Tlmič: Fox Float Factory Live Valve
  • Prehadzovačka: SRAM XO1 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code RSC, 4-piestové
  • Kolesá: Zipp 3MOTO 29″ [F] /27.5″ [R], Carbon
  • Plášte: Maxxis Dissector 29X2.40″, TLR, EXO [F] Maxxis Rekon 27.5×2.4″, TLR, EXO+ [R]
  • Cena: 13 499 €

Giant Trance X Advanced E+ Elite 1

  • Rám: Karbón
  • Vidlica: Fox 36 Performance Elite Live Valve
  • Tlmič: Fox Float Performance Elite Live Valve
  • Prehadzovačka: SRAM GX Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Kolesá: TRX 2 Hookless Clincher, 29″ [F] / 27.5″ [R]
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F]Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 9 999 €

Giant Trance X Advanced E+ Elite 2

  • Rám: Karbón
  • Vidlica: Fox 36 Float Performance, 150mm
  • Tlmič: Fox DPS Performance
  • Prehadzovačka: Shimano Deore SLX
  • Brzdy: Shimano SLX BR-M7120
  • Kolesá: Giant AM 29″ [F]/ 27.5″ [R],
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F] Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 6 799 €

Giant Trance X Advanced E+ Elite 3

  • Rám: Karbón + hliníková zadná stavba
  • Vidlica: RockShox 35 Gold RL DebonAir, 150mm
  • Tlmič: Rock Shox Deluxe Select R, DebonAir,
  • Prehadzovačka: Shimano Deore 12-speed
  • Brzdy: Shimano BR-M420, 4-piston
  • Kolesá: Giant AM 29″ [F]/ 27.5″ [R],
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F] Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 6 099 €

Liv Intrigue X Advanced E+ Elite 1 

  • Rám: Karbón
  • Vidlica: Fox 36 Performance Elite Live Valve
  • Tlmič: Fox Float Performance Elite Live Valve
  • Prehadzovačka: SRAM GX Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Kolesá: TRX 2 Hookless Clincher, 29″ [F] / 27.5″ [R]
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F]Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 9 999 €

Liv Intrigue X Advanced E+ Elite 2  

  • Rám: Karbón
  • Vidlica: Fox 36 Float Performance, 150mm
  • Tlmič: Fox DPS Performance
  • Prehadzovačka: Shimano Deore SLX
  • Brzdy: Shimano SLX BR-M7120
  • Kolesá: Giant AM 29″ [F]/ 27.5″ [R],
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F] Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 6 799 €

Liv Intrigue X Advanced E+ Elite 3 

  • Rám: Karbón + hliníková zadná stavba
  • Vidlica: RockShox 35 Gold RL DebonAir, 150mm
  • Tlmič: Rock Shox Deluxe Select R, DebonAir,
  • Prehadzovačka: Shimano Deore 12-speed
  • Brzdy: Shimano BR-M420, 4-piston
  • Kolesá: Giant AM 29″ [F]/ 27.5″ [R],
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 29X2.50″, TLR, EXO [F] Maxxis Dissector 27.5×2.4″, TLR, EXO [R]
  • Cena: 6 099 €

 

Aktuality

10:33 Držať tempo s Tadejom Pogačarom sa nevyplatí. Ben O’Connor to skúsil a doplatil na to veľkou stratou.

Ben O’Connor bol jediný, kto sa pokúsil udržať tempo s Tadejom Pogačarom po jeho útoku v závere 2. etapy Giro d’Italia. Už po 300 metroch však zaostal a nakoniec prišiel do cieľa s minútovou stratou.

10:08 Tadej Pogačar vyhral etapu na Gire bez cyklopočítača: Musíte len viac počúvať svoje telo.

25-ročný Slovinec dostal defekt a spadol v úvode rozhodujúceho stúpania. Napriek tomu dokázal zvíťaziť a oblečie sa do ružového dresu lídra Giro d’Italia.

09:25 Detaily 3. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Prvá rovinatá etapa má 165 km, prevýšenie len 831 m a očakávame dojazd v hromadnom šprinte. Najväčší favoriti sú Tim Merlier a Olav Kooij.

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Zavrieť reklamu