Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové radenie SRAM T-Type Eagle Transmission má prehadzovačku s priamou montážou na rám

Univerzálna pätka UDH položila základy pre prechod na nový typ prehadzovačky s priamou montážou.
Matúš Bušík
Nové radenie SRAM T-Type Eagle Transmission má prehadzovačku s priamou montážou na rám

Úplne nový rad pohonu SRAM T-Type Eagle Transmission  má prepracovaný dizajn s priamou montážou, ktorý odstraňujje medzikus pätku prehadzovačky a taktiež nemá skrutky na nastavenie dorazov prehadzovačky.

Inovatívny dizajn s priamou montážou – opísaný ako „najväčší produkt predstavený v histórii SRAM“ má na svedomí, že prehadzovačka sa upína priamo na rám bicykla v oblasti osky zadného kolesa a nie je pripevnená k pätke.

Odstránenie potreby pätky je úplne nový, revolučný spôsob montáže prehadzovačky.

T-Type je úplne nový systém, ktorý zahŕňa všetky časti hnacieho ústrojenstva, pričom každá časť bola navrhnutá tak, aby spolupracovala.

Výsledkom je, že nový systém nie je kompatibilný so žiadnou z častí pohonu Eagle súčasnej generácie, okrem radenia AXS.

SRAM tiež uviedol na trh aktualizované brzdové páky Stealth navrhnuté tak, aby zodpovedali prevodovke T-Type Eagle.

Osemročný vývoj

Skupinová sada SRAM XX T-Type Eagle Transmission Powermeter AXS stojí 2 750 EUR

Predstavenie T-Type trvalo takmer osem rokov.

Konštrukcia prehadzovačky Full Mount využíva výhody štandardu SRAM Universal Derailleur Hanger (UDH), ktorý bol uvedený na trh v roku 2019.

Nový pohon T-Type je postavený na troch princípoch: má zvýšiť robustnosť a spoľahlivosť hnacieho ústrojenstva, zlepšiť radenie pri zaťažení a zjednodušiť používanie a nastavenie.

Podľa produktového manažéra Andreasa Kölscha ide o „najväčšie predstavenie produktu v histórii SRAM“ a je jasné prečo.

Pri uvedení na trh je T-Type Eagle Transmission dostupný v troch úrovniach:

  • XX SL: navrhnutý ako najľahšia a najvýkonnejšia súprava
  • XX: komponenty športového zamerania
  • X0: cenovo dostupnejšia verzia

Pre kompletné súpravy pohonu T-Type Eagle (prehadzovačka, AXS Pod, kľuky a prevodník, reťaz, kazeta) ceny začínajú na:

  • X0: 1 900 €
  • XX: 2 450 € bez merača výkonu, 2 750 € s meračom
  • XX SL: 2 650 € bez merača výkonu, 3 250 € s meračom
Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť o pohone SRAM T-Type Eagle
  1. Bude fungovať iba na bicykloch, ktoré používajú univerzálny držiak prehadzovačky SRAM (UDH)
  2. Nová prehadzovačka nemá nastavovanie b-ťahu ani skrutky na nastvovanie dorazov
  3. Nepotrebuje pätku prehadzovačky; montuje sa priamo na rám bicykla na osku zadného kolesa
  4. Prehadzovačka má užívateľsky vymeniteľné komponenty, ako je klietka, klzná doska a vonkajšie paralelogramové spoje
  5. Každý komponent typu T je navrhnutý tak, aby spolupracoval, čo znamená, že nie je kompatibilný so súčasnou generáciou pohonov Eagle.

Slovník pojmov SRAM T-Type Eagle Transmission

Zadná prehadzovačka XX SL má klietku z uhlíkových vlákien
  • T-Type Eagle Transmission: zastrešujúci názov najnovších komponentov SRAM. Názov jasne rozlišuje medzi touto generáciou produktov a predchádzajúcimi dielmi hnacieho ústrojenstva Eagle
  • Hnacie ústrojenstvo Eagle: vzťahuje sa na všetky predchádzajúce komponenty hnacieho ústrojenstva Eagle
  • UDH: je skratka pre Universal Derailleur Hanger a je štandardom požadovaným pre komponenty typu T, aby boli kompatibilné s bicyklom.
  • Rozhranie bez závesu: Bicykle kompatibilné s UDH budú mať rozhranie bez závesu. Vyžaduje sa to pre kompatibilitu prehadzovačky typu T
  • Úplná montáž: používa sa na opis toho, ako prehadzovačky typu T zaberajú alebo upínajú vnútornú aj vonkajšiu stranu bezzávesného rozhrania rámu
  • Klzné plochy: vymeniteľné a odnímateľné časti prehadzovačky, ktoré ju pomáhajú chrániť pred poškodením
  • Inline Cage: používa sa na opis klietky prehadzovačky typu T, ktorá je zarovnaná s ozubeným kolieskom a kazetou bicykla
  • Magic Wheel: vďaka svojmu dizajnu umožňuje nepretržitý pohyb reťaze, aj keď je koleso kladky zablokované
  • Tlačidlo Cage Mode: slúži na presunutie prehadzovačky do režimu Setup, Open alebo Ride, predtým známeho ako tlačidlo Cage Lock
  • Setup Key: tlačidlo Cage Mode sa používa aj ako Setup Key, ktorý má pozíciu A alebo B. V závislosti od rámu, na ktorom je prehadzovačka namontovaná, bude pre správne nastavenie potrebná jedna z týchto pozícií
  • AXS Pod Controller: Terminológia SRAM pre radenie typu T
  • Infinity Clamp: držiak na riadidlá radenia AXS Pod
  • Bridge Clamp: Špeciálny držiak brzdovej páky ovládača AXS Pod Controller, predtým známy ako Matchmaker X
  • X-Sync: profil zubov so striedavou šírkou používaný na kazetách typu T, prevodníkoch a prehadzovačkách
  • Cassette Mapping: Firmvér v zadných prehadzovačoch typu T, ktorý pomáha pri radení
  • MagicZero: pasívny vstavaný samokalibračný nástroj na prevodníku
  • DUB-PWR: jednostranný merač výkonu, ktorý je zabudovaný do ľavých osí kľuky pedálu typu T

Nový pohon SRAM T-Type Eagle

Pätka prehadzovačky sa stáva minulosťou

Stručne povedané, všetky komponenty prevodovky SRAM T-Type Eagle Transmission sú úplne nové, od prehadzovačky až po radenia AXS Pod.

Hoci žiadna súčiastka nie je dôležitejšia ako druhá, niektoré – ako reťaz a prehadzovačka – prešli napríklad väčšími a viditeľnejšími zmenami v porovnaní s kľukami a prevodníkmi.

Prehadzovačka SRAM T-Type Eagle Transmission – zbohom pätkám

Dve generácie prehadzovačiek majú výrazne odlišný dizajn

Najvýraznejšie prepracovanou je zadná prehadzovačka, dostupná vo verziách XX SL, XX a X0.

Odstránenie potreby pätky prehadzovačky znamená, že sa montuje priamo na rám bicykla – na osku zadného kolesa pomocou rozhrania SRAM’s Hangerless.

Oska zadného kolesa sa používa ako upevňovací bod prehadzovačky.

Oska je stredovým bodom kazety, preto je horné otočné koliesko prehadzovačky v rovnakej relatívnej polohe ku kazete bez ohľadu na to, aký prevodový stupeň je zvolený alebo ako je reťaz napnutá či ochabnutá.

Prehadzovačky namontované cez pätku sú odsadené vo vzťahu ku kazete; ich montážny bod je pod stredom kazety. T-Type to rieši svojim dizajnom Full Mount.

Rámy s UDH SRAM majú rozhranie Hangerless Interface, ktoré je potrebné na prispôsobenie novému dizajnu T-Type.

Hangerless Interface nahrádza UDH. Prehadzovačka sa pripája k rámu bicykla, pričom jej opracované hliníkové vzpery Full Mount upínajú rám z oboch strán rozhrania Hangerless.

Nevyžaduje sa žiadna úprava

Prehadzovačka upína rám bicykla z oboch strán

Kľúčom k odstráneniu nastavovacích skrutiek dorazov a b-skrutky je dizajn Full Mount.

Tým sa eliminujú rozdiely vo vzdialenosti medzi prehadzovačkou a kazetou, a teda aj potreba skrutiek dorazov.

Mikronastavenia, pri ktorých je možné upraviť polohu prehadzovačky pomocou aplikácie pre smartfóny AXS alebo ovládača AXS Pod Controller sú stále prítomné a možno ich bude potrebné použiť na jemné doladenie jej polohy na kazete.

Vyžaduje sa počiatočné nastavenie, ale podľa našich skúseností je proces nastavenia prevodovky T-Type Eagle jednoduchší ako pri súčasnej generácii pohonov Eagle .

Tlačidlo Cage Mode na prehadzovačke, na predchádzajúcich modeloch nazývané tlačidlo Cage Lock, sa používa na držanie klietky v prednej polohe pri vyberaní kolesa. Má sekundárnu pozíciu nazývanú Setup Key, ktorá sa používa počas inštalácie.

Uvedením prehadzovačky do polohy Setup Key a zaradením špeciálneho ozubeného kolesa nastavovacej kazety (prevod sedem) je možné nastaviť správnu medzeru reťaze medzi klietkou prehadzovačky a kazetou bez toho, aby ste museli upravovať napnutie b-skrutky pre daný priehyb odpruženia bicykla.

Dve polohy A a B sú prispôsobené rôznym dizajnom rámu

Tlačidlo Setup Key sa tiež prispôsobí rôznym alebo meniacim sa dĺžkam reťaze, ako si to vyžadujú rôzne konštrukcie zavesenia a konštrukcie reťazových vzpier.

SRAM vytvoril tabuľku dĺžok reťaze (od 425 mm do 470 mm) a veľkostí prevodníkov (30 t až 42 t) na definovanie ideálneho počtu článkov reťaze pre daný bicykel.

Modularita a vymeniteľné diely

Tieto časti prehadzovačky sa dajú jednoducho demontovať a vymeniť

Podľa SRAM dizajn prehadzovačky tiež „poskytuje bezprecedentnú robustnosť“.

Modularita prehadzovačky znamená, že jej časti sú vymeniteľné.

Jednoducho vymeniteľná klzná doska na najširšej časti prehadzovačky je pripevnená pomocou 2 mm imbusových skrutiek.

Spodné a horné články paralelogramu sú tiež vymeniteľné a uchytené pomocou 2 mm a 2,5 mm imbusových skrutiek.

Obe kladky prehadzovačky je možné vymeniť pomocou skrutiek Torx 25.

Klietku je možné vybrať a vymeniť bez použitia náradia.

Hoci napnutie mechanizmu spojky alebo tlmiča zostáva nenastaviteľné (Shimano stále vlastní patent na spojky prehadzovačky s nastaviteľným napnutím), je teraz integrované do odnímateľnej klietky.

Zvýšené napnutie spojky prehadzovačky typu T rieši jednu z hlavných kritík hnacieho ústrojenstva Eagle. Podľa SRAM sa však životnosť batérie mierne znižuje, pretože na zmenu prevodového stupňa je potrebná väčšia sila.

T-Type je kompatibilný so súčasnými batériami AXS od SRAM, ktoré sa používajú na pohonoch Eagle, teleskopických sedlovkách Reverb AXS a komponentoch Flight Attendant.

SRAM tvrdí, že prehadzovačky typu T majú vďaka svojej modularite vyššiu životnosť.

Zlepšenie výkonu

Vonkajšia ozubená časť Magic Wheel

Pre ďalšie zlepšenie výkonu bolo urobených množstvo dôležitých zmien v prehadzovačke.

Tradične sú prehadzovačky umiestnené tak, že kĺb béčka nakláňa smerom k prevodníku.

B-kĺb nového prehadzovača typu T SRAM je rovný.

Namiesto toho je naklonená klietka, takže spodná kladka je v jednej línii s prevodníkom, zatiaľ čo horná kladka je zarovnaná s celým radom ozubených kolies kazety.

Nielen, že je klietka prehadzovačky naklonená, ale je aj zalomená, takže horné a spodné otočné kolieska sú zarovnané s kazetou a prevodníkom

Klietka má na tento účel „uhol vybočenia“ alebo „zalomenie“ po celej dĺžke, pričom zozadu vyzerá „prehnutá“.

Nazýva sa „Inline Cage“, pretože je vždy v súlade s prevodníkom a kazetou.

Ďalej je to Magic Wheel, ktoré odkazuje na spodné koliesko prehadzovačky.

Magic Wheel je k dispozícii len na modeloch prehadzovačky XX SL a XX. Dá sa kúpiť ako samostatný upgrade na prehadzovačky X0.

Ozubená vonkajšia časť kolieska sa môže otáčať nezávisle od stredovej časti. Znižuje sa tým pravdepodobnosť zaseknutia a poškodenia reťaze.

Horná čierna časť klietky funguje ako zátka, ktorá zabraňuje vniknutiu premetov do špicov

Aby sa znížilo riziko vniknutia cudzích predmetov medzi pohon a koleso, klietka má špeciálny tvar – zuby kolesa kladky sú navrhnuté tak, aby pri otáčaní kolesa vytláčali predmety von.

Rovnako ako súčasná generácia pohonov Eagle AXS , aj nová prehadzovačka typu T obsahuje spojku proti preťaženiu SRAM (overload clutch).

Motor prehadzovačky a jej mechanizmus sa pri silných nárazoch odpoja, čo umožňuje prehadzovačke vybočiť z nebezpečnej trajektórie. Po náraze sa motor znovu zapojí a vráti mechanizmus do pôvodnej polohy.

Pre túto iteráciu spoločnosť SRAM zaviedla nové ochranné opatrenia. Napriek absencii limitných skrutiek sa prehadzovačka stále nemôže dostať do špicov kolesa. Klietka má zarážku, ktorá sa dotkne najväčšieho ozubeného kolesa kazety predtým, ako sa dostane do špicov.

Zadná prehadzovačka typu T má malú vložku puzdra pre rozhranie Hangerless Interface rámu bicykla. To umožňuje, aby sa prehadzovačka pri náraze otáčala na svojom upevňovacom bode

Na ochranu pred veľkými nárazmi sa môže prehadzovačka otáčať smerom dozadu na svojom Full Mount úchyte.

SRAM testoval odolnosť prehadzovačky, kde prežila nárazy o sile až 60 joulov a odolala sile 6 000 Nm, kým sa jej plastové komponenty začali deformovať.

Podľa SRAM je nová prehadzovačka o 10 mm viac vo vnútri ako prehadzovačky Eagle AXS, čím znižuje pravdepodobnosť poškodenia nárazom.

Mnoho hodín laboratórnych testov a testov v reálnom svete dodalo spoločnosti SRAM istotu, že prehadzovačka má „bezprecedentnú silu“.

Radenie SRAM T-Type Eagle Transmission AXS Pod Controller

Porovnanie dvoch generácií radenia

T-Type má prepracované radenie, ktoré sa teraz nazýva AXS Pod Controllers.

Pod ovládače sa vyhýbajú analógovému dizajnu radenia predchádzajúcej generácie ovládača AXS a majú vlastnú identitu.

Namiesto tlačidiel Rocker Paddle alebo originálnych tlačidiel ovládača AXS majú ovládače Pod Controller dve tlačidlá smerujúce dopredu, ktoré sú umiestnené nad sebou.

Funkcie tlačidiel pod je možné priradiť v aplikácii pre smartfóny SRAM AXS na vykonávanie úloh, ako je radenie nahor alebo nadol kazety alebo ovládanie sedlovky RockShox Reverb AXS.

Vďaka ich výklopnému dizajnu je možné ich namontovať na ľavú alebo pravú stranu riadidiel.

Dostupné sú dve verzie (Ultimate a Standard), pričom model Ultimate má vymeniteľné konkávne alebo konvexné tlačidlá.

Modulárny dizajn ovládača AXS Pod Controller umožňuje rozdeliť elektronickú a mechanickú časť

Pod Controller je možné rozdeliť na jednotlivé časti, kde je možné oddeliť elektroniku a ergonomickú časť.

Ak sa elektronická časť radenia pokazí, je možné jednoducho nainštalovať náhradu.

K dispozícii sú dve možnosti montáže.

Bridge Clamp a Infinity Loop poskytujú dva spôsoby montáže Pod Controller

Prvým je úplne nová svorka Infinity Clamp. Zdieľa svoj vzhľad s predchodcom – montážne rozhranie má rovnaký priemer ako riadidlá, takže svorku možno uchytiť ktorýmkoľvek smerom na riadidlách.

Infinity Clamp používa jednu skrutku Torx 25 na uchytenie, ale tá sa neotvára, takže je potrebné nasunúť ju na riadidlá.

Upínací pásik je tenký, takže jeho umiestnenie tak, aby vyhovovalo brzdovým páčkam, ovládaniu ebike a osobným preferenciám, by malo byť jednoduchšie.

Druhým systémom je Bridge Clamp – namiesto dvoch horizontálnych montážnych polôh má posuvnú nastaviteľnosť 16 mm a ovládanie možno na svorke nakloniť.

SRAM T-Type Eagle kazeta, reťaz a prevodník

Leštené časti pomáhajú znižovať pravdepodobnosť opotrebovania kazety z radenia

Kazety Eagle boli prepracované a ich zuby teraz využívajú dizajn X-Sync so striedavou hrúbkou zubov od SRAM.

Reťaz padne na kazetu špecifickým spôsobom a pri nesprávnom umiestnení sa po jednej úplnej otáčke „prestaví“ do správnej polohy.

V kombinácii so zubami X-Sync má kazeta špecifické dráhy radenia, ktoré umožňujú alebo blokujú reťaz v pohybe na ďalší prevodový stupeň.

Špecifické dráhy radenia podľa SRAM znamenajú, že reťaz je vždy v neustálom kontakte s kazetou, keď sa posúva.

Reťaz XX SL má duté kolíky a články

Dráhy radenia a zuby X-Sync sú kombinované s mapovaním kaziet a prehadzovačky na báze firmvéru.

Časovanie vytvorené zubovým vzorom X-Sync kazety znamená, že sekvencia radenia prehadzovačky je v súlade s dráhami radenia; na ďalší prevodový stupeň sa preradí len vtedy, keď to kazeta povolí a keď firmvér vie, že rampa je „dostupná“.

S bicyklom v stojane je to evidentné: opakovane stláčajte tlačidlo radenia pri pomalom otáčaní kľukami a medzi stlačením tlačidla a prehadzovaním prehadzovačky je oneskorenie.

Toto všetko bolo urobené s cieľom zlepšiť radenie pri výkone, pričom SRAM tvrdí, že „preraďuje perfektne pod záťažou“, dokonca vydrží „1 000-wattový nával energie na vašom eMTB v plnom šprinte“.

Kazeta X01 je podobná ako XX, ale bez vysoko leštených častí

55 mm reťazová línia kazety údajne zlepšuje životnosť a vytvára menej extrémne uhly reťaze medzi kazetou a prevodníkom.

Pomery pohonu boli aktualizované. Pri zachovaní rozsahu 520 percent hnacieho ústrojenstva Eagle je teraz druhý a tretí pastorok 44 t a 38 t (zvýšenie zo 42 t a 36 t).

Veľkosti jednotlivých pastorkov kazety sú: 10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 38, 44 a 52.

Kazety X0 a XX majú hliníkové 52 zubové pastorky. 42t a 36t sú vyrobené z lisovanej ocele a zvyšných 10-32t je opracovaná oceľ.

Kazeta XX SL má tri hliníkové pastorky (38t, 44t a 52t) pripevnené na hliníkovom pavúku. Zvyšné sú kované a CNC opracované z ocele.

Každá kazeta má za siedmym prevodovým stupňom červený elastomér na označenie nastavovacieho kolieska, ktoré sa používa pri inštalácii systému.

T-Type Eagle Transmission Flattop reťaz

Na základe reťazí SRAM pre cestné bicykle je vrchná časť novej reťaze T-Type plochá.

Vizuálny prepracovaný dizajn je spojený s novou šírkou a vylepšenou pevnosťou, aby sa prispôsobili zvýšeným silám pri radení.

Verzia XX SL šetrí hmotnosť dutými vonkajšími doskami a kolíkmi a ponúka „bezprecedentný“ pomer pevnosti k hmotnosti.

Vzhľad reťaze Flattop sa dá ľahko rozlíšiť od reťazí hnacieho ústrojenstva Eagle

Reťaze úrovne XX sa zriekajú dutých doštičiek, ale ponechávajú si duté kolíky. Podľa výrobcu je to najsilnšejšia reťaz SRAM vôbec, jej povrchová úprava z tvrdého chrómu je navrhnutá tak, aby zlepšila životnosť.

Reťaz X0 má povrchovú úpravu Dark Polar a má vrstvu PVD (Physical Vapour Deposition), ktorá odoláva korózii a opotrebovaniu.

Reťaze XX a X0 sú vhodné aj na použitie na elektrických horských bicykloch, ale podľa SRAM XX SL nie je na ebiky určená.

Pre T-Type boli vyvinuté špecifické spojky Flattop Powerlock.

Prevodníky T-Type Eagle Transmission

Mohutné ochranné kryty a inteligentná povrchová úprava by mali zlepšiť životnosť prevodníkov T-Type

Prevodníky majú aktualizovaný profil zubov X-Sync, napriek tomu, že zdieľajú nomenklatúru predchádzajúcich pohonov Eagle.

Podľa SRAM sú prevodníky spätne kompatibilné s reťazami hnacieho ústrojenstva Eagle, ale prevodníky hnacieho ústrojenstva Eagle nie sú kompatibilné s reťazami a kazetami T-Type.

Prevodníky T-Type používajú 8-skrutkový dizajn s priamou montážou a sú dostupné vo veľkostiach medzi 30t a 38t (v 2t skokoch) v závislosti od modelu.

Rôzne montážne vzory a ochranné kryty sú najvýraznejším rozdielom medzi prevodníkmi typu T (vpravo) a hnacieho ústrojenstva Eagle (vľavo)

Prevodníky XX a X0 sú kompatibilné s odnímateľným a vymeniteľným dvojpolohovým ochranným krytom. Prevodník XX SL je navrhnutý tak, aby bol čo najľahší, s opracovanými časťami na úsporu hmotnosti.

K dispozícii je aj prevodník s meračom výkonu so závitom XX SL.

K dispozícii sú aj elektrické prevodníky na horské bicykle. SRAM vyrába prevodníky pre motory Bosch, Brose, Shimano STEPS a 104 BCD.

Kľuky a merače výkonu SRAM T-Type Eagle Transmission

Kľuky XX SL majú konštrukciu z dutých uhlíkových vlákien

Nové kľuky sú dostupné v troch verziách.

Kľuky XX SL využívajú dizajn dutého jadra z uhlíkových vlákien. SRAM tvrdí, že ide o najľahšie kľuky s certifikáciou ISO na trhu.

Verzia XX stále používa konštrukciu z uhlíkových vlákien, ale má penové jadro pre vyššiu pevnosť.

Kľuky X0 sú vyrobené z hliníka namiesto uhlíkových vlákien.

Štandardné kľuky pedálov X01 majú leštenú časť a výrez, ktorý údajne šetrí hmotnosť bez ovplyvnenia tuhosti

Vďaka vyrezanej časti navrhnutej na úsporu hmotnosti bez obetovania tuhosti majú kľuky pozoruhodný dizajn.

Výrobca uvádza, že leštená oblasť pomáha znižovať vizuálne degradujúce účinky odierania.

Dostupné sú aj eMTB kľuky XX a X0.

Každá z kľúk je k dispozícii v dĺžkach 165 mm, 170 mm a 175 mm.

Merače výkonu SRAM T-Type Eagle

Vstavaný merač výkonu DUB-PWR je skvelá funkcia

Všetky kľuky sú pripravené na meranie výkonu, ale k dispozícii sú aj špeciálne verzie meračov výkonu XX SL, XX a X0.

Kľuky XX SL používajú obojstranný merač výkonu na báze pavúka s vymeniteľným závitovým prevodníkom.

SRAM tvrdí, že má hodnotenie presnosti +/- 1,5 percenta. Môže sa pochváliť 200-hodinovou výdržou batérie z vymeniteľného gombíkového článku CR2032.

Pripája sa cez Bluetooth a je kompatibilný so systémom automatického nastavenia odpruženia RockShox Flight Attendant.

Technológia MagicZero automaticky prekalibruje merač výkonu počas jazdy a nepotrebuje magnet kadencie.

Teraz je vybavený obojstranným meračom výkonu prevodníka s vymeniteľným prevodníkom

Kľuky XX a X0 používajú merač výkonu DUB-PWR. Nachádza sa v nich merač výkonu Quarq, ktorý je umiestnený vo vnútri hriadeľa kľúk.

Meria výkon na ľavej strane a deklaruje presnosť +/- 3 percentá.

Používa lítiové batérie typu AAA s deklarovanou výdržou 400 hodín. Má vodotesnosť IPX7 a pripája sa cez Bluetooth.

Je kompatibilný s RockShox Flight Attendant a dá sa použiť s prevodníkmi typu T.

XX a X0 ľavé ramená kľuky s meračmi výkonu sú k dispozícii ako upgrade pre trh s náhradnými dielmi.

Je pohon SRAM T-Type Eagle Transmission kompatibilný s pohonom SRAM Eagle?

Pohon horského bicykla SRAM XX1 Eagle AXS

Stručne povedané – nie. T-Type Eagle Transmission nie je kompatibilný so žiadnymi existujúcimi komponentmi hnacieho ústrojenstva Eagle.

Miešanie Eagle Transmission a Eagle v rámci prehadzovačky, kazety, prevodníka a reťaze nie je možné.

Výnimkou z tohto pravidla sú radenie Eagle AXS a AXS Pod, ktoré sú vzájomne kompatibilné.

Okrem toho prevodníky Eagle Transmission T-type sú kompatibilné s reťazami hnacieho ústrojenstva Eagle, ale prevodníky hnacieho ústrojenstva Eagle nie sú kompatibilné s komponentmi typu T.

Je môj bicykel kompatibilný so SRAM T-Type Eagle?

Štandard UDH je v súčasnosti veľmi populárny

Každý bicykel, ktorý spĺňa špecifikáciu SRAM UDH s rozhraním Hangerless, je kompatibilný so SRAM T-Type Eagle.

Ak si nie ste istí, či váš bicykel používa UDH SRAM, môžete si to overiť na webovej stránke vyhľadávača bicyklov kompatibilných s UDH .

Ceny sád SRAM Eagle Transmission

  • Sada SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission Powermeter AXS: 3 350 eur
  • Sada SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission AXS: 2 650 eur
  • Sada SRAM XX T-Type Eagle Transmission Powermeter AXS: 2 750 eur
  • Sada SRAM XX T-Type Eagle Transmission AXS: 2 450 eur
  • Sada SRAM X0 T-Type Eagle Transmission AXS: 1 900 eur
  • Sada SRAM XX T-Type Eagle Transmission E-MTB AXS: od 2 000 eur
  • Sada SRAM X0 T-Type Eagle Transmission E-MTB AXS: od 1 550 eur

Ceny jednotlivých komponentov SRAM Eagle Transmission

  • Prehadzovačka SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission – 440g (bez batérie): 700 eur
  • Prehadzovačka SRAM XX T-Type Eagle Transmission – 465 (bez batérie): 700 eur
  • Prehadzovačka SRAM X0 T-Type Eagle Transmission – 475 (bez batérie): 660 eur
  • Ovládač SRAM AXS Pod Ultimate so svorkou Inifinty – 48g: 240 eur
  • Ovládač SRAM AXS Pod so svorkou Inifinty: 180 eur
  • Kľuky SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission – 345g (bez stredovej konzoly, s prevodníkom): 660 eur
  • Kľuky SRAM XX T-Type Eagle Transmission – 380g (bez stredového držiaka, s ochrannými krytmi): 600 eur
  • Kľuky SRAM X0 T-Type Eagle Transmission – 380g (bez stredovej konzoly, s ochrannými krytmi): 360 eur
  • Kľuky SRAM XX eMTB (bez uzáveru kľuky, stredovej konzoly, prevodníku): 300 eur
  • Kľuky SRAM X0 eMTB (bez krytu kľuky, stredovej konzoly, prevodníku): 180 eur
  • Kľuky SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission Powermeter (bez stredovej konzoly, s prevodníkom): 1,260 eur
  • Kľuky SRAM XX T-Type Eagle Transmission Powermeter (bez stredovej konzoly, s prevodníkom): 1,140 eur
  • Kľuky SRAM X0 T-Type Eagle Transmission Powermeter (bez stredovej konzoly, s prevodníkom): 480 eur
  • 12-rýchlostná kazeta SRAM XX SL XG-1299 T-Type Eagle Transmission 10-52t: 720 eur
  • 12-rýchlostná kazeta SRAM XX XG-1297 T-Type Eagle Transmission 10-52t: 660 eur
  • 12-rýchlostná kazeta SRAM X0 XG-1295 T-Type Eagle Prevodovka 10-52t: 480 eur
  • 126-článková reťaz PVD XX SL T-Type Eagle Transmission HollowPin – 240g: 180 eur
  • 126-článková reťaz PVD XX T-Type Eagle Transmission HollowPin – 247g: 150 eur
  • 126-článková reťaz PVD X0 T-Type Eagle Transmission HollowPin – 256g: 120 eur
  • Spojky PowerLock T-Type Eagle Transmission čierny (4 kusy): 19 eur
  • Spojky PowerLock PVD T-Type Eagle Transmission čierny (4 kusy): 27 eur
  • Prevodník SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission (všetky veľkosti, všetky offsety): 139 eur
  • Prevodník SRAM XX T-Type Eagle Transmission (všetky veľkosti, všetky offsety):112 eur
  • Prevodník SRAM X0 T-Type Eagle Transmission (všetky veľkosti, všetky offsety): 80 eur
  • Prevodník SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission Powermeter  (všetky veľkosti, všetky offsety): 139 eur
  • Prevodník SRAM eMTB T-Type Eagle Transmission (104 BCD a CL55 Bosch Gen 4 Direct Mount): 47 eur
  • Prevodník SRAM XX T-Type Eagle Transmission eMTB prevodník (priama montáž Bosch Gen 4, Brose, Shimano STEPS): 112 eur

Aktuality

Včera 21:10 Video: Mark Cavendish prišiel zničený do cieľa náročnej horskej etapy Tour de France, ale časový limit stihol.

Pätnásta etapa mala necelých 200 km a prevýšenie cez 5000 metrov, takže pre šprintérov bolo veľmi náročné, aby zvládli prísť do cieľa v časovom limite. Nakoniec sa to podarilo všetkým okrem Brama Weltena z tímu dsm-firmenich PostNL.

Včera 17:28 Tadej Pogačar predviedol ďalší neuveriteľný výkon a vyhral už tretiu etapu na Tour de France.

Jonas Vingegaard zaútočil 10,3 km pred cieľom v rozhodujúcom stúpaní Plateau de Beille, ale Pogačar bez problémov zareagoval a o 5 km neskôr sám zaútočil. Tadej Pogačar prišiel do cieľa osamote s viac ako minútovým náskokom pred Vingegaardom a tretí Remco Evenepoel prešiel cieľom s takmer trojminútovou stratou.

Včera 16:36 Pelotónom na Tour de France sa šíri COVID-19, organizátori opäť zaviedli povinné respirátory.

Kvôli Covidu už z Tour odstúpili Tom Pidcock, Juan Ayuso a Michael Mørkøv.

Včera 15:49 Video: Divák hodil Pogačarovi aj Vingegaardovi do tváre zemiakové lupienky. Polícia ho už zatkla.

Dva kilometre pred cieľom 14. etapy Tour de France stál nevychovaný divák, ktorý hodil chipsy do tváre najprv Tadejovi Pogačarovi a o pár sekúnd neskôr aj Jonasovi Vingegaardovi, ktorý prenasledoval Slovinca v žltom drese.

Včera 14:53 „Jazdím šialené watty, a aj tak nás stále dobiehajú,“ hovorí Mathieu van der Poel o výkonoch na Tour de France.

Van der Poel sa dostal do úniku počas 13. etapy, ale po nespočetných snahách o víťazstvo z úniku sa napokon rozhodovalo v záverečnom šprinte, v ktorom si pripísal Jasper Philipsen druhé etapové víťazstvo na Tour 2024.

Zavrieť reklamu