Colnago sa chce priblížiť gravelu s novým modelom C68 Allroad za viac ako 15-tisíc eur
Colnago predstavilo svoj nový model bicykla C68 Allroad – pohodlnejšiu verziu svojej platformy cestných bicyklov C68, ale s upravenou geometriou a väčším priestorom pre pneumatiky.
Talianska značka tvrdí, že zväčšila celkovú výšku rámu a skrátila dosah rámu C68 Allroad, pričom vytlačili dopredu vidlicu.
Napriek zmenám zostáva konštrukčná technika cestných bicyklov C68 zachovaná, rovnako ako integrovaný kokpit značky CC.01 pre cestné modely.
Najvyšší model Colnago C68 Allroad s radením Shimano Dura-Ace R9200 Di2 má cenu 15 335 eur. K dispozícii by mali byť aj ďalšie špecifikácie s nižšími cenami.
Ani gravel, ani cestný bicykel
Nový C68 Allroad nie je postavený ani ako čisto cestný bicykel, ani ako čistokrvý gravel bicykel, ale ako bicykel, ktorý sa môže podľa Colnaga vydať na „hladký asfalt až po ľahkú jazdu na všetkých cestách“.
„Upravená geometria bicykla je navrhnutá tak, aby jazdcom uľahčila život na drsnejších cestách,“ píše Colnnago.
Napriek označeniu ako univerzálny bicykel, geometria a skromný priestor pre pneumatiky znamená, že ide skôr o moderný vytrvalostný bicykel, a nie s plnohodnotný gravel.
Pozrite si tiež
- Colnago predstavilo nový cestný bicykel C68 s karbónovým rámom a titánovými spojkami z 3D tlačiarne
- SRAM predstavil novú generáciu elektronickej sady Force AXS s novým dizajnom a integrovaným powermetrom
Colnago hovorí, že zvýšilo výšku rámu o 19 mm a skrátilo dosah v priemere o 3,5 mm.
Oska predného kolesa sa posunula dopredu o 7 mm, čo by malo uľahčiť ovládanie C68 Allroad a urobiť ho stabilnejším na drsnejších cestách.
Nová geometria stavia jazdca do uvoľnenejšej polohy a prenáša určitú váhu z rúk na sedlo (oproti C68). Colnago uvádza, že je „menej aerodynamický, ale pohodlnejšie sa na ňom pedáluje dlhší čas, najmä s ohľadom a chrbát a krk“.
Stále je to C68
Je to však stále C68, pričom Colnago preberá hlavné prvky z cestného modelu.
Napríklad uhol sedlovej trubky zostáva strmý (74,5 stupňa pri veľkosti 490), aby bol jazdec naklonený cez stred. Systém vnútorného vedenia káblov zostáva nezmenený a bicykel je kompatibilný s integrovaným kokpitom CC.01 .
Používa technológiu CeramicSpeed SLT (Solid Lubrication Technology) v hlavovom zloženeí a rovnakú sedlovku v priereze v tvare D s vnútorným upínacím mechanizmom.
Rámoy sú tiež kompatibilné iba s elektronickými súpravami radenia.
Koruna vidlice a zadný trojuholník boli rozšírené, aby sa do nich zmestili pneumatiky s rozmermi 700 x 35c (C68 môže mať gumu až 32c).
Hlavová trubka C68 Allroad je vizuálne vyššia, aby sa dosiahla zvýšená výška rámu, zatiaľ čo spodná trubka tiež zaznamenala ľahkú zmenu profilu s hranatejším osemhranným tvarom v porovnaní s C68.
Dostupnosť a ceny Colnago C68 Allroad
U C68 Allroad by mali byť k dispozícii sady radenia Campagnolo EPS, Shimano Dura Ace Di2, Shimano Ultegra Di2, Sram Red AXS a Sram Force AXS, a kolesá Enve WS SES 3.4C, Campagnolo Bora Ultra WTO 45, Shimano Dura Ace C50, Shimano Dura Ace C35, Fulcrum Wind 400 a Fulcrum Racing 600db.
Model Colnago C68 Allroad s výbavou Shimano Dura-Ace R9200 Di2, kolesami Shimano Dura-Ace C50, integrovanými riadidlami Colnago CC.01, sedlom Prologo Scratch M5 CPC a pneumatikami Pirelli P Zero Race TLR 700 x 30c bude stáť 15 335 eur.
Ceny pre ďalšie modely a rôzne územia ešte nezverejnili.