Test: Vidlica DVO Onyx SC D1

PLUSY
MÍNUSYNaše hodnotenie
Najvyšší model enduro vidlice v ponuke DVO má nastaviteľné tlmenie rýchlej aj pomalej kompresie i pomalého odskoku.
Na spodných nohách nájdete odvzdušňovacie ventily rovnako ako na vidliciach Fox a unikátne nastavenie OTT (Off The Top).
Ide o nastavenie predpätia negatívnej pružiny, ktoré ovplyvňuje citlivosť vidlice v prvej tretine zdvihu – teda na tie najmenšie nerovnosti. Nemalo by pritom ovplyvniť zvyšok chodu.
Robustné 36 mm vnútorné nohy sú viac ako dostatočne tuhé, aby držali vybranú stopu, aj keď sa na riadidlá poriadne navážite. Suverénne sa prepletá pomedzi stromy a nepadá nižšie na odklopených sekciách.
Chodom neurazí, ale ani v žiadnom smere neohúri. Nepatrí medzi najcitlivejšie v tomto teste, no zároveň nemá ani prehnané množstvo opory.
Osobne sme koliesko OTT mali úplne utiahnuté. Tak bola vidlica najcitlivejšia, čo výrazne pomáhalo s trakciou. Predné koleso tak veľmi pekne kopíruje zemský povrch.
Hlbšie vo zdvihu Onyx stále chodí hladko a poddajne, no s citeľným odporom tlmenia. V praxi tak pôsobí tvrdšie než niektoré iné.
Výhodou je, že tak viete s bikom pracovať energickejšie, nevýhodou, že v riadidlách cítite nárazy o niečo viac.
Vidlica však má pekne plynulo progresívny chod a nikdy sme ju nedostali až na naozaj tvrdý doraz.
Nastavenia: LSC, HSC, LSR, HSR, OTT, tlak vzduchu, objem vzduchovej komory
Zdvih: 160 – 180 mm
Ofset: 44 mm
Hmotnosť: 2310 g