Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Veli je netradičný horský bicykel s unikátnym systémom odpruženia

Veli má netradičný systém pruženia, umiestnený na jednej strane zadnej stavby, externé vedenie káblov a špeciálne kolesá.
Matúš Bušík
Veli je netradičný horský bicykel s unikátnym systémom odpruženia

Nový bicykel Veli je cross-country bicykel navrhnutý na základe unikátneho systému odpruženia, ktorý je umiestnený v zadnej stavbe.

Čap sa otáča okolo bodu, kde sa reťazové a sedlové vzpery stretávajú a odkiaľ pokračuje zadná stavba až k úchytu zadného kolesa. Tlmič je umiestnený na ľavej strane a spája pohyblivú časť zadnej stavby s reťazovými a sedlovými vzperami.

Veli tvrdí, že celokarbónový monokokový rám vrátane zadného tlmiča má váhu 1800 g v bližšie nešpecifikovanej veľkosti.

Bicykel má 120 mm zdvihu vpredu, ktorý obsluhuje vidlica Fox Factory 34 SC, zatiaľ čo zadná časť je vybavená na mieru vyladeným Fox Factory Float DPS a poskytuje 112 mm zdvihu.

Veli využíva zmiešané nastavenie veľkosti kolies, čím prináša mullet do sveta XC bicyklov.

Bicykel je k dispozícii iba v jednej veľkosti a jeho cena je 13 700 AUD. Veli hovorí, že bicykle budú k dispozícii na distribúciu koncom mája.

Radikálny systém odpruženia

Systém odpruženia Vasttech bol vo vývoji štyri roky, odkedy bol jeho koncept prvýkrát predstavený na Eurobike 2018. Veli je prvým a jediným bicyklom s odpružením Vasttech na trhu.

Systém umiestňuje otočný bod na reťazové vzpery, pričom tlmič umiestnený na sedlovej vzpere ovláda kyvné rameno.

Vasttech tvrdí, že systém ponúka výrazné zníženie neodpruženej hmoty, čím zlepšuje citlivosť bicykla na malé nárazy.

Tvrdí tiež, že kinematika systému znižuje pedal bob a poskytuje väčšie zrýchlenie, pretože zadná časť sa menej stláča najmä pri strmých stúpaniach a prudkých zrýchleniach.

Konštrukcia

 

Pri hľadaní zvýšenia výkonu sa vo Veli rozhodli pre externé vedenie káblov, aby bol rám čo najpevnejší bez zvýšenia hmotnosti vystužením káblových portov.

Značka tiež tvrdí, že externé vedenie káblov je prospešné pre majiteľov, zjednodušuje servis a odstraňuje frustráciu pri vedení káblov cez rám.

Veli má vnútorné vedenie pre teleskopickú sedlovku.

Bicykel je dostupný v jednej veľkosti rámu s hodnotou reach 454 mm. Značka tvrdí, že má v pláne vyrábať aj ďalšie veľkosti bicykla, ktoré by mali byť dostupné v roku 2024.

Veli má uhol hlavovej trubky 68 stupňov, čo je podobné ako u iných moderných XC bicyklov.

Sada karbónových monokokových kolies je vyrobená na mieru pre tento bicykel a sú optimalizované pre kinematiku odpruženia.

Špecifikácia

Veli je k dispozícii v jednom prevedení s komponentmi od sesterskej spoločnosti Veli – Atoll Bike, vrátane karbónových riadidiel a predstavca, ako aj hliníkových kľúk.

  • Vidlica: Fox Factory 34 SC, 120mm
  • Tlmič: Fox Performance Float DPS
  • Pohon: Shimano XTR
  • Brzdy: Shimano XTR
  • Kolesá: Karbónové monokokové kolesé
  • Plášte: Vittoria Barzo 29×2.5in (predný), Vittoria Barzo 27.5×2.1in (zadný)
  • Cena: 13 700 AUD, čo je v prepočte cca 8 840 €

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu