Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Scott Solace eRide je gravel elektrobicykel s tichým motorom TQ a takmer nulovým odporom

Scott Solace eRide sa okrem prevedenia gravel vyrába aj v cestnej verzii. Jeho najväčšími prednosťami sú dlhý dojazd, príjemný a prirodzený pocit z jazdy, tichý motor a pohodlie.
Matúš Bušík
Scott Solace eRide je gravel elektrobicykel s tichým motorom TQ a takmer nulovým odporom

Foto: Michal Červený

Solace eRIDE je cestná aj gravel platforma nových elektrobicyklov Scott. Tieto modely sú vyrobené s ohľadom na čistý dizajn, s priestorom na umiestnenie rôznych šírok plášťov a karbónovým rámom.

Solace je ľahký elektrobicykel s vynikajúcim dojazdom. Pri dlhších jazdách poskytuje podobne ako horský bicykel Lumen, ktorý bol predstavený začiatkom decembra tzv. range extender – prídavnú batériu.

Scott Solace Scott Solace Scott Solace

Obe platformy Solace – cestná aj tá gravel zdieľajú rovnaký rám a rozdiely nájdeme v bližšej špecifikácii jednotlivých modelov. Gravel disponuje pohonom s jedným prevodníkom, zatiaľ čo cestné verzii majú pohon 2x, klasické cestné užšie riadidlá a cestné plášte.

Rám Solace eRide vychádza z platformy Scott Addict gravel a jeho váha je v rozmedzí 11,1 – 12,1 kg v závislosti od zvolených modelov.

Rám

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Napriek otvorenej spodnej rámovej trubke, kvôli umiestneniu pohonnej jednotky v Scotte dosiahli veľmi podobné hodnoty tuhosti v porovnaní s Addict Gravel.

Celá stratégia vývoja modelu Solace eRide bola postavená na zakomponovaní motora od nemeckej spoločnosti TQ. To zohralo kľúčovú úlohu pri výbere montážnych bodov pre uchytenie motora a batérie do rámu.

V Scotte mysleli na tuhosť aj pohodlie jazdca od samého začiatku budovania bicykla Solace. V karbónovej štruktúre rámu rozlišujeme dve oblasti a síce tú, v ktorej je jazdec v priamom kontakte s bicyklom , ktorá má špecifické rozloženie karbónových vrstiev. To má podľa inžinierov zvýšiť komfort pri jazde.

Naopak v miestach na spodnej rámovej trubke, kde je umiestnená batéria a je tu rozložená aj väčšina hmotnosti sú pridané karbónové vrstvy. Tie nájdeme aj v miestach, kde je pôsobenie síl z pedálovania najvyššie. Vďaka tomu poskytuje Solace rozumný kompromis medzi tuhosťou a pohodlím.

Geometria

Scott Solace
Foto: Michal Červený

V porovnaní s predošlou verziou elektrobicykle Addict eRide má Solace užšiu hlavovú trubku a dlhší rázvor. Tieto zmeny nastali najmä s ohľadom na vytrvalosť, pohodlie pri jazde a stabilitu.

Cieľom inžinierov bolo dodržiavať uhly a čísla geometrie veľmi podobné ako pri gravel bicykle Addict. Takto si Solace zachoval svoj pôvodný gravel charakter.

Malé rozdiely v geometrii sa však nájdu. Napríklad dĺžka zadnej stavby je o 1 cm dlhšia ako pri spomínanom Addicte. Výrobca tvrdí, že tento rozdiel nastal kvôli zvýšenie stability, lepšiemu rozloženiu hmotnosti a väčšej svetlej výške.

Scott Solace

Pohonná jednotka TQ HPR50

Foto: Michal Červený

TQ HPR50 sa pýši naozaj tichým chodom, ktorý je počuť len keď sa na to veľmi sústredíte.

Vďaka nízkej hmotnosti bicykla je možné na ňom jazdiť aj bez akejkoľvek pridanej pomoci, čo sme si aj na vlastnej koži okúsili.

Najväčšou devízou nového Solace eRide je, že motor nemá takmer žiadny odpor, čo umožňuje využívať batériu naozaj len v prípade potreby napríklad pri stúpaniach alebo v ľahšom teréne, kedy chcete rýchlo akcelerovať, navyše sa vďaka tomu optimalizuje dojazd.

Čím vyšší odpor motorového systému, tým je jazda nad hranicou 25 km/h (limit v krajinách EÚ) ťažšia. S motorom TQ si dosiahnutie a prekročenie tejto hranice na rovine takmer ani neuvedomujete.

Pri jazde po rovine je ideálnym riešením motor vypnúť alebo znížiť úroveň jeho asistencie a predĺžiť tak životnosť batérie.

TQ je nemecká spoločnosť založená v roku 1994, ktorá sa špecializuje na elektrické komponenty v celom rade priemyselných odvetví vrátane letectva, medicíny a infraštruktúry.

S modelom HPR50 poskytli bezprecedentný pomer hmotnosti a výkonu 1,8 kg pri krútiacom momente 50 Nm.

Motor s priemerom 8 cm TQ inovovalo použitím harmonického prevodového systému. To umožňuje zmenšiť veľkosť a zároveň zvýšiť presnosť systému.

Výsledkom je ľahší bicykel, lepšia integrácia a zároveň zníženie vôle pre prirodzenejší pocit z šliapania.

Táto technológia tiež umožňuje zníženie hluku systému pre skutočne prirodzený zážitok. Môžem potvrdiť, že motor je naozaj tichý a počujete ho len keď skloníte hlavu alebo pri poriadnom zábere do pedálov.

Softvér

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Aby sa zachoval čistý kokpit, systém TQ kladie dôraz na konektivitu zariadení a minimalistický displej umiestnený v hornej rámovej trubke.

Na prvý pohľad LED displej poskytuje všetky dôležité informácie, ako je stav batérie v  percentách, dojazd v km a zvolený režim.

Zvolený režim prepínate práve na malom displeji, ktorý obsahuje aj jedno tlačidlo. Tu sme narazili na jednu z vecí, ktoré mne osobne vadili. Tlačidlo je len jedno a ovládanie režimu je preto mierne chaotické.

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Na vysvetlenie ako tlačidlo funguje pri jeho stlačení z módu nulovej pomoci prejdete do režimu eco. Pri ďalšom stlačení do režimu strednej pomoci a pri následnom stlačení do módu boost, nasleduje opäť stredný režim, eco a nakoniec nulová pomoc.

To znamená, že ak som z režimu boost prešiel do režimu strednej pomoci a chcem sa vrátiť späť do boostu musím tlačidlo stlačiť až šesť krát a to v ťažšom teréne nemusí byť jednoduché.

Vďaka integrovanému meraču výkonu sú k dispozícii aj otáčky a watty. Ak ste orientovaný na technológie pripojte svoj telefón využívajte aplikáciu, ktorá je k dispozícii cez Apple App Store alebo Google Play Store.

Pomocou automatického pripojenia Bluetooth si môžete prispôsobiť napríklad režimy jazdy.

Ak jazdíte s cyklopočítačom oceníte vstavaný ANT+ držiak, na ktorý jednoducho pripevníte svoje zariadenie Garmin, Hammerhead alebo Wahoo.

Range extender – zvýšenie kapacity batérie

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Scott Solace eRide je vybavený 360Wh internou batériou, ktorá môže byť ďalej doplnená o 160Wh externé zvýšenie jej kapacity tzv. extender.

Ten  jednoducho pripevníte na predný držiak na fľašu s vodou rýchloupínacieho držiaka navrhnutého spoločnosťou SCOTT, má minimalistický dizajn a nízku hmotnosť, čo znamená minimálny vplyv na ovládanie bicykla.

Vďaka odborným znalostiam spoločnosti TQ zaručuje batéria HPR50 v kombinácii s extendrom maximálny výkon až do vybitia.

TQ používa špecifické články batérie, aby sa zabezpečilo, že batéria aj extender budú pokračovať na plný výkon, aj keď dosiahnu nízku kapacitu.

Jediná možnosť, kedy pocítite zníženie výkonu je pri prechode z využívania extendra k využívaniu batérie. Toto trvá 2 sekundy.

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Systém je možné nabíjať s nasadeným extendrom, pričom inteligentná nabíjačka uprednostňuje nabitie batérie bicykla.

Doba nabíjania je tiež rýchla, hlavná batéria môže dosiahnuť 80% za dve hodiny nabíjania.

Modely Solace 10 a Solace Gravel 10 sa dodávajú s range extenderom v balení. Pre všetky ostatné modely je k dispozícii ako doplnkový sortiment.

Ak Range Extender nepoužívate, je možné ho rýchlo a jednoducho vymeniť za 2. fľašu s vodou.

Kokpit

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Integrované riadidlá s predstavcom Syncros Creston IC umožňujú úplné vnútorné vedenie káblov pre mechanické alebo elektronické káble a kotúčové brzdy.

S touto inteligentnou veľmi jedoducho nastavíte ich presnú polohu, čo zvyšuje pohodlie pri jazde.

Syncros Creston IC je osadený na modeloch Solace 10 a Solace Gravel 10. Na ostatných modeloch sa nachádza dvojdielny systém, ktorý však tiež disponuje diskrétnym vedením káblov.

Dômyselný dizajn zabezpečí, že výmena dĺžok predstavca je jednoduchá a bez potreby rezania káblov.

Doplnky a kompatibilita

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Solace eRIDE je prispôsobený na prichytenie svetla a je kompatibilný s radom produktov značky Syncros, takže môžete zostať viditeľní v ktorúkoľvek hodinu dňa.

Pomocou smart boxu v hornej trubici je možné priamo pripojiť kompatibilné svetelné systémy k hlavnej batérii.

Solace Road a Gravel sú kompatibilné so samostatným stojanom od Syncros.

Na riadidlá je taktiež možné umiestniť cyklopočítač, aby ste získali všetky potrebné informácie o vašej jazde. Do kokpitu sa zmestí ktorýkoľvek zo štandardných držiakov Syncros pre kokpity Creston.

Dostupné sú aj blatníky a to zvlášť pre cestnú a pre gravel verziu.

Dojmy z prvých jázd

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Bicykel sme mali možnosť otestovať v krásnom prostredí talianskeho Toskánska v rámci predstavenia modelov Lumen a Solace. Dohromady sme na Solace Gravel 10 strávili tri dni a otestovali sme ho v rôznych terénoch.

Po krátkom úvodnom prejazde po asfaltových a nespevnených cestách sa mi bicykel zdal až príliš tvrdý a neohrabaný. Skúsil som teda upraviť tlak v kolesách, čo tento pocit vylepšilo.

Organizátori výjazdov nás a ani bicykle vôbec nešetrili a razom sme sa ocitli na jednoduchých trailoch určených najmä pre horské bicykle.

Foto: Michal Červený

Na moje prekvapenie sa tu Solace správal celkom isto, čomu najviac prispeli široké kolesá a výborne zvolené plášte. Bol som ohromený koľko gripu dokázali poskytnúť aj na vlhkom teréne.

Výšľapy boli s pomocou motora veľmi príjemné a jednoduché a pri dosiahnutí limitu 25 km/h ste sa cítili stále dostatočne prirodzene.

Tento prirodzený pocit bol takmer dokonalý najmä na asfaltových cestách, kde bol odpor motora takmer minimálny. Pri výšľapoch po štrkových cestách a pri jazde do kopca ste však cítili, že nesedíte na klasickom graveli a tu padlo vhod pomôcť si motorom.

Pri jazde po ľahkých trailoch s klesajúcou tendenciou bol tento bike na moje prekvapenie zábavný. S bicyklom som sa zžil a po pár jazdách sa na ňom cítil istejšie a začal si jazdu užívať.

Na bicykli zvládnete menšie skoky a čo ma bavilo na trailoch najviac bolo odhadzovanie zadného kolesa, samozrejme všetko v rámci normy, stále sme na gravel bicykli.

Scott Solace
Foto: Michal Červený

Počas jedného dňa sme absolvovali aj dlhší výjazd v striedavom teréne. Prešli sme všetko od asfaltových ciest cez ľahký terén nespevnených ciest, šotolinu až po náročnejšie trailové stúpania so skalami, kde sa bicykel ocitol na hrane toho, čo je s ním možné.

Na moje prekvapenie bicykel obstál vo všetkom aj po absolvovaní takmer 100 km som sa cítil stále svieži a ak by ma znova posadili na bicykel, tak idem.

Čo by som na bicykli vylepšil je určite prepínanie medzi módmi, o ktorom som sa už zmienil. Je potrebné domyslieť presnú voľbu režimu, pretože v ťažkých terénoch je niekedy stlačenie malého tlačidla na displeji šesť krát po sebe problematické.

Detaily a špecifikácia

Solace eRIDE bude k dispozícii vo verziách Road a Gravel. Všetky modely majú karbónový HMX rám.

Kolekcia pozostáva zo šiestich modelov vrátane 1 špeciálneho modelu Contessa pre ženy.

Solace eRide 10

Scott Solace
Foto: Michal Červený
  • Rám: Solace eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace eRIDE HMX Flatmount Disc
  • Hlavové zloženie: Acros AIF-1135
  • Prehadzovačka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-R9250
  • Prešmykač: Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9250
  • Radenie: Shimano Dura-Ace ST-R9270
  • Brzdy: Shimano BR-R9270 Hyd.Disc
  • Kľuky: FSA eBike Carbon
  • Reťaz: Shimano Dura-Ace CN-M9100-12
  • Kazeta: Shimano Dura Ace CS-R9200-12, 11-34
  • Riadidlá: Syncros Creston iC SL
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Belcarra Regular 1.0
  • Plášte: Schwalbe PRO ONE EVO Super Race
  • Kolesá: Zipp 303 Firecrest Carbon tubeless disc-brake

Solace eRide 20

Scott Solace
Foto: Michal Červený
  • Rám: Solace eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace eRIDE HMX Flatmount Disc,
  • Hlavové zloženie: Acros AIF-1135
  • Prehadzovačka: Shimano Ultegra Di2 RD-R8150-SS
  • Prešmykač: Shimano Ultegra Di2 FD-R8150
  • Radenie: Shimano Ultegra ST-R8170
  • Brzdy: Shimano BR-R8170 Hyd.Disc
  • Kľuky: FSA eBike Carbon
  • Reťaz: Shimano Ultegra CN-M8100-12
  • Kazeta: Shimano Ultegra CS-R8100-12, 11-34
  • Riadidlá: Syncros Creston 1.0 Compact, Carbon
  • Predstavec: Syncros Creston 2.0 Compact, Alloy
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Belcarra Regular 1.0
  • Plášte: Schwalbe PRO ONE EVO Super Race, TL-Easy, Fold, 700x38C
  • Kolesá: Syncros Capital 1.0 40e Disc, 24 predné 12x100mmTA /24 zadné 12x142mmTA

Solace Gravel eRide 10

Scott Solace
Foto: Michal Červený
  • Rám: Solace Gravel eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace Gravel eRIDE HMX Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2” Eccentric Carbon steerer
  • Hlavové zloženie: Acros AIF-1135
  • Prehadzovačka: SRAM FORCE XPLR eTap AXS
  • Radenie: SRAM FORCE eTap AXS HRD Shift-Brake System
  • Brzdy: SRAM FORCE eTap AXS HRD
  • Kľuky: FSA eBike Carbon
  • Reťaz: SRAM FORCE
  • Kazeta: SRAM XPLR XG1251, 10-44
  • Riadidlá: Syncros Creston iC SL X, Carbon combo
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Tofino Regular 1.0 Cutout
  • Kolesá: Zipp 303 Firecrest Carbon tubeless disc-brake

Solace Gravel eRide 20

Scott Solace
Foto: Michal Červený
  • Rám: Solace Gravel eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace Gravel eRIDE HMX Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2” Eccentric Carbon steerer
  • Prehadzovačka: SRAM RIVAL XPLR eTap AXS
  • Radenie: SRAM RIVAL eTap AXS HRD Shift-Brake System
  • Brzdy: SRAM RIVAL eTap AXS HRD Shift-Brake System
  • Kľuky: FSA eBike Alloy
  • Reťaz: SRAM RIVAL
  • Kazeta: SRAM XPLR XG1251, 10-44
  • Riadidlá: Syncros Creston 1.0 X, Carbon 31.8mm
  • Predstavec: Syncros RR2.0 1 1/4” / four Bolt 31.8mm
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Tofino Regular 2.0 Cutout Plášte: Schwalbe G-One Overland EVO, 700x50C
  • Kolesá: Syncros Capital 1.0 40e Disc, 24 Front 12x100mmTA /24 Rear 12x142mmTA

Solace Gravel eRide 30

  • Rám: Solace Gravel eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace Gravel eRIDE HMX Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2” Eccentric Carbon steerer
  • Prehadzovačka: SRAM RIVAL 1, 11 – rýchlostné mechanické radenie Radenie: SRAM RIVAL 1
  • Brzdy: SRAM RIVAL 1
  • Kľuky: FSA eBike Alloy
  • Reťaz: SRAM PC1130
  • Kazeta: SRAM PG1130, 11-42
  • Riadidlá: Syncros Creston 2.0 X, Alloy 31.8mm
  • Predstavec: Syncros RR2.0 1 1/4” / four Bolt 31.8mm
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Tofino Regular 2.0 Cutout
  • Plášte: Schwalbe G-One Overland EVO, 700x50C
  • Kolesá: Syncros Capital 2.0 25e Disc, 24 Front 12x100mmTA /32 Rear 12x142mmTA

Contessa Gravel eRide 15

Scott Solace

  • Rám: Solace Gravel eRIDE Disc HMX
  • Vidlica: Solace Gravel eRIDE HMX Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2” Eccentric Carbon steerer
  • Prehadzovačka: SRAM RIVAL 1, 11 Speed Mechanical Shift System
  • Radenie: SRAM RIVAL 1
  • Brzdy: SRAM RIVAL 1
  • Kľuky: FSA eBike Alloy
  • Reťaz: SRAM PC1130
  • Kazeta: SRAM PG1130, 11-42
  • Riadidlá: Syncros Creston 2.0 X, Alloy 31.8mm
  • Predstavec: Syncros RR2.0 1 1/4” / four Bolt 31.8mm
  • Sedlovka: Syncros Duncan SL Aero
  • Sedlo: Syncros Tofino Regular 2.0 Cutout
  • Plášte: Schwalbe G-One Overland EVO, 700x50C
  • Kolesá: Syncros Capital 2.0 25e Disc, 24 Front 12x100mmTA /32 Rear 12x142mmTA

Viac informácii a informácie o cenách nájdete na stránke scott-sports.com.

Aktuality

16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu