Specialized nečakane ukončil spoluprácu s viacerými ambasádormi po celom svete
Ambasádori značky Specialized koncom minulého týždňa zistili, že im neobnovia a v niektorých prípadoch predčasne ukončia zmluvy o spolupráci, informuje portál Cycling Weekly.
Ide o zástupcov značky z celého sveta a z rôznych cyklistických disciplín, ktorí boli zodpovední za vytváranie obsahu (fotky, videá) a povedomia o značke, a nie za výsledky z pretekov.
Niektorí jazdci dostali odmenu vo forme produktov, iní dostávali od Specializedu aj plat.
„Siaha to až do októbra, keď sme sa pokúšali hovoriť o obnove [zmluvy]. Potom, čo nám dlho neodpisovali, nám bolo povedané, že vedenie [programu ambasádorov] preberá nový človek. A potom nás ten človek oklamal. Je to príliš komplikované,“ povedal pre Cycling Weekly jeden z asi 40 ambasádorov na celom svete.
„Spôsob, akým sa to riešilo, bol veľmi neprofesionálny. To bol najväčší trapas,“ dodal.
Ukončenie spoluprác prišlo vo veľmi zlom čase
O ukončení spolupráce so Specializedom sa verejne vyjadrila bikepackerka Sarah Swallow:
„Koncom minulého týždňa spoločnosť [Specialized] ukončila všetky zmluvy s globálnymi ambasádormi značky, vrátane mojej. Predtým, než poviem niečo viac, chcem uznať, že mám veľkú výsadu robiť túto prácu a žiť týmto životným štýlom už osem rokov. Je to práca snov a nepovažujem to za samozrejmosť,“ píše Swallow na svojom Instagrame.
Prečítajte si tiež
- Zwift diskvalifikoval a potrestal juhoafrického cyklistu, ktorý podvádzal v kvalifikácii na Majstrovstvá sveta
- Súd zrušil trest Mathieu van der Poela za napadnutie tínedžeriek pri hádke v hoteli na MS v Austrálii
„Hoci som vďačná za množstvo vzťahov a príležitostí, ktoré som získala vďaka partnerstvu so Specializedom, som sklamaná, že sa len málo alebo vôbec nezohľadnil vplyv tohto rozhodnutia na najvernejších a najvplyvnejších promotérov značky Specialized.“
„Nebolo žiadne oznámenie, zmluvy boli ukončené predčasne a načasovanie ukončenia nastalo prišlo neskoro v roku, že väčšina značiek už stanovila svoje rozpočty a zmluvné dohody na nasledujúci rok, takže ambasádorom zostáva len veľmi málo času na vývoj nových vzťahov a na náhradu strateného príjmu.“
Príde o 75 percent príjmu
Swallow sa tiež vyjadrila, že ukončením spolupráce so Specializedom príde o približne 75 percent svojho príjmu.
Nie je známe, s koľkými ľuďmi presne Specialized ukončil spoluprácu, no potvrdili to aj ďalší cyklisti, Steve Fassbinder a Ty Hathaway.
„Bolo mi povedané, že už nikto nebude môcť povedať, že je ambasádorom Specializedu. Od ľudí, ktorí dostali bicykel a vracali ho, až po ľudí ako my, ktorí majú plat za to, že sú dobrým zástupcom a poskytujú obsah,“ povedal Hathaway, ktorý mal dostávať mesačný plat 1500 dolárov.
Portál VeloNews oslovil niekoľko ľudí zo spoločnosti Specializedu o podrobnostiach o tom, ako boli ovplyvnené rôzne programy ambasádorov, a dostali nasledovné vyhlásenie:
„Náš program sociálnych ambasádorov sa naďalej mení podľa potrieb jazdca, ale rozhodne nekončí.“
Tvorbu obsahu majú prebrať pretekári
Sarah Swallow má na svojom instagrame 25,9-tisíc sledovateľov, Steve Fassbinder má 11,4-tisíc a Ty Hathawaya sleduje 16,6-tisíc ľudí. Tieto čísla už dnes vo svete sociálnych sietí nie sú až tak vysoké a tiež môžu byť dôvodom ukončenia spoluprác.
Zdroj, ktorý si neželal byť menovaný, pre VeloNews uviedol, že marketingové oddelenie značky plánuje preniesť tvorbu obsahu na svojich platených súťažných športovcov.
Dôvodom Specializedu na prepúšťanie ambasádorov môže byť ekonomická situácia. Po viac ako roku veľmi vysokého dopytu a často nízkej ponuky počas pandémie mnohé značky v posledných mesiacoch uviedli ekonomický protivietor (rekordná inflácia, potreba zotaviť sa z pandémie či konflikt na Ukrajine) ako dôvod na výrazné prepúšťanie.
Specialized však nie je jedinou outdoorovou spoločnosťou, ktorá sa mení s meniacim sa ekonomickým prostredím.
Za posledných šesť mesiacov prepustili veľké percento svojej pracovnej sily aj značky Wahoo, Strava, Pearl Izumi, The Pro’s Closet či Outside.