Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské

Test: E-bike Nukeproof Megawatt 297 Comp

Za tie peniaze neskutočný e-bike.
5 999
Biker
Test: E-bike Nukeproof Megawatt 297 Comp

Naše hodnotenie

Jeden z najzábavnejších e-bikov na trhu vďaka perfektnému zadnému odpruženiu.

+PLUSY

  • Má jedno z najlepších ovládaní na trhu
  • Neskutočne hladko chodiace zadné odpruženie

-MÍNUSY

  • Verzia Comp má menšiu kapacitu batérie ako niektorí podobne drahí konkurenti

Megawatt je prvý e-bike od Nukeproofu, a hneď trafený perfektne. Založený je na endure Mega V4, ktorý stál na najvyššej priečke pretekov EWS, no pridáva najnovší motor Shimano EP8. Má zdvih 170 mm a systém odpruženia schopný z neho maximálne vyžmýkať každý milimeter potenciálu.

Rám

Hranatý rám má absolútne masívnu oblasť kónickej hlavovej trubky. Ide o nový e-bikový štandard s priemerom zužujúcim sa z 1,8 palca na 1,125. Výsledkom tak pochopiteľne sú väčšia tuhosť a presnosť riadenia ťažšieho bicykla.

Tento lacnejší model však nemá zodpovedajúcu vidlicu. Namiesto nej je tu adaptér na klasickú s 1,5-palcovým krkom. Samotný priemer hlavovky však umožňuje použiť unikátne hlavové zloženie Acros, ktoré má otvory na prestrčenie kabeláže. Rovnaké otvory však zároveň prepustia dovnútra vodu a nečistoty a naše ložiská začali počas testovania vŕzgať.

Horná rámová trubka je výrazne skosená. Rám tak má naozaj nízky standover. Štvorčapový systém odpruženia stláča vzduchový tlmič RockShox Super Deluxe s továrenským vyladením presne na tento bike.

Bicykel poháňa najnovší motor Shimano EP8 s maximálnym krútiacim momentom 85 Nm. V masívnej spodnej rámovej trubke sa nachádza na dnešné pomery už trochu malá 504 Wh batéria. Tá sa našťastie dá vymeniť za väčšiu, 630 Wh, ktorá je osadená na vyšších modeloch Elite a Factory.

Menší dojazd s menšou batériou však má aj svoje plusy – lepšie umiestnené ťažisko a nižšia hmotnosť, ktorá je pri jazde citeľná.

Podobne ako u Leva, aj tu je zadné koleso menšie. Výsledkom sú krátka zadná stavba (442 mm) a s tým spojené obratné ovládanie. Mimoriadne nízky 338 mm stred túto charakteristiku len podčiarkuje.

Strmý sedlový uhol sa mení v závislosti od veľkosti (S – XXL) a dosahuje až 78 stupňov. Posadí vás do naozaj efektívnej pozície na šliapanie do strmého kopca.

Komponenty

Za túto cenu toho nečakajte veľa. To však neznamená, že by tu boli nefungujúce komponenty. Dvanásťrýchlostný pohon Shimano Deore napríklad funguje absolútne perfektne a má dostatočný rozsah na akýkoľvek kopec.

Brzdy M6100 z rovnakej súpravy síce majú len dva piesty, nie štyri, no stále brzdia solídne a ich limity nájdete až v naozaj dlhých zjazdoch. Naopak, až tak sa nám nepáčili mäkké diaľkové ovládanie teleskopky Brand-X, ani ťažké kolesá SUNringlé Duroc SD37.

Obuté však sú do ultimátneho komba 2,5-palcových plášťov Maxxis Assegai vpredu a High Roller II vzadu. Ten predný je z priľnavej zmesi MaxxGrip a oba majú odolnú konštrukciu Double Down. Takéto plášte môžu byť osadené aj na topmodeli a nič nepokazia.

Plusy striedajú mínusy, tak je to aj v prípade vidlice RockShox ZEB Select, ktorá už na bombovanie dolu rozbitými trailmi až taká dobrá ako spomínaný tlmič s unikátnym vyladením nie je.

Áno, 38 mm nohy síce sú veľmi tuhé, no nastavovací krúžok kompresie nemá skoro žiaden efekt a patróna [FT1] Charger RC funguje len veľmi jednoducho. Bicykel tak v rozbitom teréne zachraňuje najmä jeho samotná hmotnosť, teda pomer odpruženej a neodpruženej masy. Všetky vidlice vďaka tomu fungujú tak nejako lepšie na e-biku ako na klasickom analógu.

Jazda

Zadné odpruženie – to už je iný príbeh. Už po prvej jazde sme boli absolútne unesení tým, aké je neuveriteľné citlivé. Zadné koleso s chirurgickou presnosťou kopíruje povrch.

Odpruženie pritom stále poskytuje more opory a nikdy nemáte pocit, že by ste napriek poddajnosti našli koniec zdvihu príliš rýchlo. Zožerie všetko od najmenších nerovností až po dopady zo skokov, ktoré nevyšli úplne podľa plánu.

Megawatt možno má veľmi podobnú geometriu ako mnoho jeho konkurentov, no práve vďaka perfektnému zadnému odpruženiu sa na ňom jazdí o poznanie lepšie.

Aj začiatočník sa na ňom bude cítiť bezpečne a vďaka veľmi vyváženému ovládaniu nikdy nebude mať pocit, že je na biku len pasažierom. Skúsení jazdci zase dokážu využiť obratnosť a živosť biku a narábať s ním, ako keby mal o desať kíl menej.

Sedlový uhol je trafený dokonale a ani na plochejších trailoch, na ktorých budete sedieť, nebudete mať pocit, že sedíte príliš vpredu, ako pri mnohých moderných enduro bikoch.

Aj menej náročné traily sú tak s Megawattom stále dostatočne zábavné. Jeho živosť vám dovolí hrať sa s povrchom, odrážať sa a pumpovať bez toho, že by ste mali pocit ako pri sexe na matraci z pamäťovej peny.

Ak na to máte, odporúčame vám siahnuť po vyššom modeli, ktorý bude mať väčšiu batériu aj lepšiu vidlicu. Ak však je toto váš limit, rozhodne nebudete sklamaní. Nukeproof trafil svoj prvý e-bike takmer dokonale. Jazdí sa na ňom lepšie ako na drvivej väčšine konkurentov od značiek, ktoré možno vyrábajú už tretiu či štvrtú generáciu svojich e-bikov.

Špecifikácia

  • Rám trikrát stenčovaný hliníkový 6061, 170 mm
  • Vidlica RockShox ZEB Select, 170 mm
  • Tlmič RockShox SuperDeluxe Select R
  • Pohon Shimano Deore M6100 (1 x 12)
  • Motor Shimano STEPS EP8
  • Batéria Shimano STEPS, 504 Wh
  • Kolesá SUNringlé DUROC SD 37,
  • Plášte Maxxis Assegai 3C MaxxGrip DD 29 × 2,5 vpredu a Maxxis High Roller II 3C MaxxTerrra DD 27,5 × 2,5 vzadu
  • Brzdy Shimano Deore (203/203 mm)
  • Riadidlá/Predstavec Nukeproof Neutron V2, 800 mm/Nukeproof Neutron AM, 45 mm
  • Sedlovka/Sedlo Brand-X Ascend teleskopická, 150 mm/Nukeproof Sam Hill Signature
  • Hmotnosť 23,6 kg (veľkosť L, bez pedálov)
  • www.bikeporn.cz

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

18:45 Tahnee Seagrave vyhrala svetový pohár v zjazde vo Val di Sole, v mužoch dominoval Amaury Pierron (+video).

Tahnee Seagrave a Amaury Pierron dokazujú, že ich forma sa dostáva opäť na vrchol. Tahnee Seagrave vyhrala preteky svetového pohára po troch rokoch a Amaury sa z víťazstva tešil po prvýkrát po návrate medzi pásky po zranení.

Včera 19:51 Video: CTM Racing tím na pretekoch svetového pohára v endure v rakúskom Leogagnu.

Na sveťáku (EDR) v Leogangu to bola tento rok čistá šmýkačka. Ako sa s tým vysporiadali jazdci továrenského tímu CTM si pozriete vo vlogu.

Včera 17:25 Jasper Philipsen vyhral v šprinte tretiu etapu Okolo Belgicka.

Na druhom mieste skončil Olav Kooij a tretí finišoval Gerben Thijssen pred Timom Merlierom.

Včera 17:16 Giovanni Aleotti vyhral po záverečnom sóle 3. etapu Okolo Slovinska.

Aleotti zaútočil z vedúcej skupiny v zjazde po stúpaní Ravnica, 8 km pred cieľom kopcovitej etapy, svoje sólo úspešne priviedol až do cieľa a dostal sa aj do vedenia celkovej klasifikácie. Na druhom mieste skončil Jhonatan Narváez a tretí finišoval Jordan Jegat.

Včera 17:00 Joao Almeida vyhral horskú 6. etapu Okolo Švajčiarska, ktorú pre sneženie výrazne skrátili.

Etapa mala len 42 kilometrov a rozhodovalo sa v stúpaní Blatten (5,8 km / 8,8 %). Za Almeidom skončil na druhom mieste jeho tímový kolega z UAE Emirates a líder celkovej klasifikácie Adam Yates a tretí finišoval Mattias Skjelmose.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu