Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Merida eOne-Sixty 700

Všestranný bike na prakticky akýkoľvek trail.
Hodnotenie: 4/5
5 699
Biker
Test: E-bike Merida eOne-Sixty 700

Naše hodnotenie

Ideálny e-bike pre tých, čo sa chcú zabaviť aj na ľahších trailoch.

+PLUSY

  • Naozaj všestranný e-bike na všetko
  • Obratnosť

-MÍNUSY

  • Na strmých zjazdoch občas pôsobí nevyvážene.

Taiwanská Merida patrí k najväčším výrobcom bicyklov. Okrem produkcie rámov pre mnohé iné značky má aj svoju vlastnú, dizajnovanú v samotnom srdci e-bikingu – v Nemecku.

Ako jedna z prvých prišla s naozaj širokou ponukou e-MTB modelov a tento trailbike so 150 mm zdvihom a menším zadným kolesom je v ponuke stálicou.

Rám

Druhá generácia rámu eOne-Sixty je vyrobená z hliníka, ktorý taiwanská značka volá Racelight 61 a je pozváraná naozaj úhľadnými hladkými zvarmi.

V robustnej hlavovej trubke je zabudovaný vnútorný obmedzovač riadenia a v tej spodnej rámovej sa zase nachádza 630 Wh batéria, ktorá napája nielen motor Shimano EP8 najnovšej generácie, ale aj predné svetlo, ktoré dostanete na biku sériovo.

Prepákovaný jednočapový systém odpruženia stláča tlmič Fox Float DPX2 s nezvyčajne krátkym chodom. Nízko spustená horná rámová trubka ponúka naozaj nízky standover. Naopak, stred, zavesený o 17,5 mm nižšie než osky kolies, zase patrí k tým vyšším.

Najpoloženejší nie je ani 65,5-stupňový hlavový uhol, zatiaľ čo reach má v L-ku celkom štandardných 460 mm. Neprekvapí ani 1 234 mm rázvor, hoci jeho súčasťou je len 439 mm zadná stavba – na e-bike mimoriadne krátka.

Komponenty

Pohon z kombinácie súprav Shimano XT a Deore funguje absolútne bez problémov, zatiaľ čo štvorpiestové brzdy SLX majú viac ako dosť sily na to, aby „umravnili“ aj ťažký e-bike.

Vidlica Marzocchi Bomber Z1 je v podstate totožná s Fox 36 s jednoduchším tlmením GRIP vo vnútri. Horšie je to už s kolesami vlastnej značky – napriek až 36-špicovému výpletu sme počas testovania to zadné výrazne ohli.

Aspoň že sú obuté do vynikajúceho overeného komba plášťov Maxxis Assegai a Minion s tými správnymi zmesami (mäkšia 3C MaxxGrip vpredu a MaxxTerra vzadu) aj odolnou konštrukciou Double Down, ktorá sa hodí najmä na e-bike.

Zadné koleso má menší priemer, no Merida tu zvolila hrubší 2,6-palcový plášť. Ich problémom býva, že ak nie sú nahodené na naozaj širokých ráfikoch, sú príliš oblé a za mokra sa nevedia tak dobre zarezať.

Jazda

Nad všetky ostatné dobré vlastnosti vyčnievajú živosť a obratnosť. Na eOne-Sixty sa jazdí o poznanie energickejšie ako na väčšine iných e-bikov s podobným zdvihom. Mimoriadne ľahko sa na ňom zdvíha predné koleso ponad prekážky či do manuálu a perfektne dokáže kľučkovať po traile pri hľadaní najzábavnejších stôp.

Pomáhajú tu nie príliš natiahnutá a položená geometria, aj tuhšie vyladenie odpruženia, ktoré sa až tak nezanára a neuhýba pred vašimi pokusmi o bunny hop či pumpovanie trailu.

Perfektne sa chová aj v za sebou nasledujúcich rýchlych zákrutách, v ktorých sa môžete hrať s ťažiskom a spoľahnúť sa na trakciu výborného komba plášťov. Zadné odpruženie chodí aktívne, no nepôsobí ani tak hladko, ani tak bezodne ako na iných v tomto teste s podobným zdvihom.

Naopak, 160 mm vidlica vpredu chodí neuveriteľne poddajne a citlivo. Na strmých zjazdoch tak bike pôsobí trochu nevyvážene – vpredu sa zanára viac ako vzadu – a je ťažké nájsť také nastavenie vidlice, ktoré by oba jeho konce priblížilo rovnakej charakteristike chodu.

Ešte viac to znásobuje tendencia zadného odpruženia tvrdnúť pri prudkom brzdení – teda presne na tých najstrmších úsekoch. Na výšľapoch v suchu hrubý zadný plášť perfektne drží a bike sa suverénne derie vpred.

Relatívne strmý 75,5-stupňový sedlový uhol a kratučká zadná stavba vás však posadia o niečo viac dozadu než na konkurentoch v tomto teste. Aj so sedlom v lyžinách úplne nadoraz vpredu sa nám predné koleso občas odlepilo od trailu na tých najstrmších výšľapoch. Tak ako mnohé iné motory Shimano

EP8, aj tento pri jazde na voľnobeh nepríjemne cvaká. Zdá sa však, že Merida zrejme lepšie odtlmila rám, pretože zvuk je to výrazne tichší, ako na väčšine iných bikov s rovnakou pohonnou jednotkou.

Verdikt

Ak jazdíte na tých najrôznejších trailoch od klasických cyklochodníkov až po náročnejšie trailové trate s občasným výletom do enduro teritória, Merida bude veľmi fajn parťák.

Špecifikácia Merida eOne-Sixty 700

  • Rám: hliníkový Racelight 61, 150 mm
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z1 Ebike+, 160 mm
  • Tlmič: Fox Float DPX2 Performance
  • Pohon: Shimano Deore s prehadzovačom XT (1 x 12)
  • Motor: Shimano STEPS EP8 Batéria Shimano STEPS, 630 Wh
  • Ráfiky: Merida Expert TR na nábojoch Shimano SLX,
  • Plášte: Maxxis Assegai 3C MaxxGrip DD 29 × 2,5 vpredu a Maxxis Minion DHR II DD 3C MaxxTerrra 27,5 × 2,6 vzadu
  • Brzdy: Shimano SLX M7120 (203/203 mm)
  • Riadidlá/Predstavec: Merida Expert eTR, 780 mm/Merida Expert eTR II, 40 mm
  • Sedlovka/Sedlo: Merida Expert TR teleskopická, 170 mm/Merida Expert CC
  • Hmotnosť: 23,92 kg (veľkosť L, bez pedálov)
  • www.merida-bikes.com

Aktuality

Včera 17:48 Juan Ayuso vyhral horskú šiestu etapu Tirreno-Adriatico a dostal sa do vedenia celkovej klasifikácie.

Ayuso zvíťazil po útoku v záverečnom stúpaní 3,5 km pred cieľom. Tom Pidcock skončil druhý a Jai Hindley finišoval na treťom mieste.

Včera 15:31 Michael Storer vyhral z úniku kráľovskú etapu Paríž-Nice po náročnom dni v daždi aj snehu.

Po 100 km v úniku dotiahol Storer krátke sólo do úspešného konca a v celkovej klasifikácii sa posunul až o deväť priečok vyššie na štvrté miesto. Na druhom mieste skončil Mauro Schmid a tretí finišoval Georg Steinhauser. Celkovým lídrom je aj naďalej Matteo Jorgenson.

14.03.2025 TEST: Gripy DMR Deathgrip.

Spoľahlivý úchop, komfort a premyslená konštrukcia robia z DMR DeathGrips ideálnu voľbu pre každého trailového jazdca.

14.03.2025 Video: Transition predstavuje nový e-bike Regulator SX.

Transition rozširuje ponuku o elektrobicykel Regulator SX, ktorý kombinuje výkon a obratnosť. Pozrite si video z jeho testovania na ikonických trailoch v Bellinghame.

14.03.2025 Nový patent naznačuje, že SRAM vyvíja kompaktný motor pre elektrobicykle.

Patentová prihláška odhaľuje, že motor by mal namiesto bežnej planétovej prevodovky využívať cykloidný mechanizmus, ktorý môže priniesť vyššiu efektivitu a tichší chod.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu