Campagnolo predstavilo zlatú vývrtku na víno za šialených 1950 eur
Campagnolo vydalo tesne pred Vianocami veľmi špeciálnu limitovanú edíciu pozlátenej vývrtky.
Vývrtky sa predávajú za pozoruhodne vysokú cenu 1 950 eur, vďaka čomu sú drahšie ako gravelová sada radenia Ekar talianskeho výrobcu komponentov.
Limitovaná edícia vývrtiek sa dodáva v 18-karátovom ružovom zlate a 24-karátovom zlate.
S ideou vývrtky prišiel Tullio Campagnolo
Taliansky pretekár a zakladateľ značky Tullio Campagnolo (26. august 1901 – 3. február 1983) je zodpovedný za niekoľko kľúčových cyklistických inovácií – vrátane rýchloupínacieho dizajnu a zadnej prehadzovačky v štýle paralelogramu – ale hovorí sa, že je tiež priekopníkom samostrediacej vývrtky na víno.
Podľa talianskej značky vývrtka pochádza z incidentu v roku 1966, keď si Tullio poranil ruku pri otváraní nepohodlnej fľaše vína vývrtkou, ktorá na to nestačila.
Niekoľko minút po incidente vraj navrhol nový typ vývrtky, ktorá využíva samostrediaci teleskopický zvon. Tým sa skrutka umiestni presne do stredu korku, čo umožňuje ľahké vytiahnutie.
Campagnolo hovorí, že dizajn nikdy neprepichuje spodnú časť korku ani nezdvíha žiadne sedimenty vína.
Dve páky vývrtky sú pripevnené k telu pomocou skrutiek z prevodníka.
Desaťnásobné zvýšenie ceny
Vývrtka od Campagnola s názvom BIG zažila v priebehu rokov niekoľko rôznych povrchových úprav, vrátane bronzovej, saténovej, čiernej a titánovej verzie.
Vývrtka sa zvyčajne predáva za cenu okolo 179 eur, ale nové pozlátené dizajny zaznamenali viac ako desaťnásobný nárast ceny.