Sponzoring cyklistiky a budovanie značky
Cyklistika je jediný šport, ktorý príde za vami. V rámci Slovenska má COFIDIS viacero aktivít týkajúcich sa cyklistiky.
Najväčšou je Slovenský cyklistický zväz, pre ktorý je COFIDIS hlavným reklamným partnerom.
Taktiež hlavným reklamným partnerom je aj pre najväčší BikeFest, ktorý sa koná každoročne v Kálnici a pre Okolo Slovenska, najväčšie cyklistické preteky na Slovensku.
Napríklad na Bikefeste 2022, kde bol COFIDIS hlavným reklamným partnerom, sa konalo 8 pretekov a registrovalo sa 1 000 pretekárov.
V rámci media coverage navštívilo stránku 56 000 ľudí a na sociálnych médiách dosiahol organický reach viac ako 230 000 ľudí.
Celková hodnota mediálnej kampane Bikefestu bola viac ako 90 000 eur. Médiá použité v kampani boli printové, rádiá, televízia, online a outdoor.
V rámci svetovej cyklistiky je COFIDIS aktívny na všetkých Grand Tour ako Vuelta, Giro d’Italia a, samozrejme, vrcholom sezóny je Tour de France.
Za uplynulých zopár rokov sa cyklistika stala populárnym športom na Slovensku aj vďaka úspechom našich pretekárov. Prudký nárast cestnej cyklistiky je badateľný aj u rekreačných cyklistov.
Vždy niečo nové
Pri veľkých eventoch typu ako Okolo Slovenska sa COFIDIS snaží priniesť vždy niečo nové.
Ako prvý začal využívať reklamnú karavánu. Môžeme povedať, že COFIDIS autíčko sa stalo veľkým prekvapením pre divákov. Každý rok sa tešia na neho a reklamné predmety, ktoré dostanú.
Z pohľadu budovania značky je spojenie so športom vnímané vysoko pozitívne. Doslova sa podarilo vybudovať cyklokomunitu okolo značky COFIDIS. A to niekoľkoročnou prácou v prostredí online a aj samotnou prítomnosťou na podujatiach. Dôležitý je face to face prístup pomocou promo stánkov na jednotlivých podujatiach.
Pri tomto type podujatí funguje klasický B2C marketing, ako napríklad aktivačná súťaž na evente. Na BikeFeste to bola súťaž o cyklistický dres slovenskej reprezentácie a zapojilo sa do nej viac ako 250 ľudí.
Employer branding
Aj pre employer branding (značka zamestnávateľa) má sponzoring veľký význam. COFIDIS pravidelne organizuje pre svojich zamestnancov interné súťaže, kde výhrou sú VIP vstupenky na Tour de France alebo Vueltu.
Vidieť logo spoločnosti, pre ktorú pracujete, na svetovom podujatí ako Tour de France prináša hrdosť a lojalitu.
V rámci internej komunikácie sponzorovanie cyklistiky ponúka zamestnancom možnosť zúčastniť sa podujatí ako Giro d’Italia, Tour de France či La Vuleta. Zažiť Vueltu ako VIP je veľký zážitok. Ako VIP máte prístup do mestečka, kde sa nachádzajú reklamné stánky.
Takto môžete zažiť štart jednotlivých etáp z priamej blízkosti. Nasleduje jazda vo VIP autíčku, so šoférom, ktorý bol profesionálnym cyklistom. Vďaka tomu vám vie vysvetliť každý detail súvisiaci s pretekmi a cyklistikou.
Neskutočné zážitky sú aj let vrtuľníkom a piknik pri trati. Vrcholom celého dňa bolo odovzdávanie ceny v rámci etapy.