Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Norco predstavilo nový trailový bicykel Fluid FS, dostupný bude len s 29´ kolesami

Norco Fluid FS prešiel radikálnou prestavbou a výrobcovia tvrdia, že je určený pre všetkých bikerov a zvládne všetky traily.
Matúš Bušík
Norco predstavilo nový trailový bicykel Fluid FS, dostupný bude len s 29´ kolesami

Kanadská spoločnosť Norco predstavila svoj vynovený trail bike so strednými zdvihmi, ktorý by mal uspokojiť aj tých najnáročnejších jazdcov.

Fluid FS má oproti svojmu predchodcovi vyššie zdvihy o 10 mm. To znamená, že vidlica chodí 140 mm zatiaľ čo zdvih zadnej stavby je 130 mm.

Nová je aj geometria, ktorá ide s trendami. Bicykel je dlhší, nižší a viac položený. Nové Norco bude dostupné výhradne s 29 palcovými kolesami. Predchádzajúci model Fluid vo veľkosti XS s 27,5 palcovými kolesami ostáva naďalej v ponuke pre juniorských jazdcov.

V ponuke značky Norco zostáva aj Norco Fluid HT, trailový bicykel s pevným rámom.

Bicykle už sú dostupné v USA a od októbra by sa mali objaviť aj na našom trhu. Zaujímavosťou je, že spočiatku nebudú dostupné vo Veľkej Británii, ale značka tvrdí, že to sa časom môže zmeniť.

Ceny sa budú pohybovať od 2699 € za základný model Fluid FS A4, až do 4499 € za top model Fluid FS A1.

 Detaily rámu

Dizajn modelu Fluid si od svojich prémiových súrodencov berie viac ako len pár podnetov.

Fluid FS má 6061 hliníkový rám s dizajnom odpruženia so štyrmi čapmi. Jeho zadný zdvih 130 mm zabezpečujú na mieru vyrábané tlmiče, o ktorých v Norco hovoria, že ich vyvíjali v spolupráci s Fox, RockShox a X-Fusion.

Na niektorých svojich bicykloch značka používa „Size-Scaled Tubing“,čo znamená, že sa mení hrúbka steny materiálu rámu tak, aby si každá veľkosť zachovala požadovaný pocit z jazdy a tuhosť.

Norco ďalej uvádza, že pre Fluid FS používa dve odlišné sady trubiek, pričom bicykle S a M používajú tenšiu sadu trubiek a L, XL a XXL majú trubky hrubšie.

Systém odpruženia Rocker link berie podnety z Optic, ale Norco poukazuje na to, že to nie je to isté.

Norco Optic sa spolieha na 140 mm zdvih vidlice a 125 mm zadný tlmič, ale značka zdôrazňuje, že nový Fluid FS nie je hliníkový Optic.

Rozdiel vidí výrobca v tom, že Optic je viac zameraný na rýchle klesanie a náročný terén a je určený sebavedomým jazdcom. Zatiaľ čo Fluid FS je komplexnejším trailovým bicyklom.

Norco ďalej uvádza, že model Optic použili na testovanie variácií geometrie trailových bicyklov a výsledky tohto testovania slúžili ako predloha pre kinematiku odpruženia nového Fluid FS. Testovanie zvýraznilo potrebu progresívnejšieho chodu zadnej stavby, čo aplikovali do nového modelu Fluid FS.

Káble sú vnútorne vedené cez rám. Sú upevnené tam, kde vychádzajú zo spodnej trubky v blízkosti tlmiča a sú obalené v penovom návleku v miestach kde by mohli vznikať rôzne škrabance.

Týmto sa Fluid FS líši od modelov Revolver, Optic a Sight, kde sú káble vedené bez penových návlekov cez spodnú trubku a sú zaistené sťahovacou páskou.

Spoločnosť Norco tvrdí, že venovala osobitnú pozornosť vedeniu hydraulickej hadice zadnej brzdy v snahe znížiť trenie kábla a zamedziť poškodeniu laku.

Perleťovo zelená farba na najvyššom modeli mu dodáva exkluzivitu.

Do všetkých rámov vám vojde 750 ml fľaša na vodu, ale do veľkosti XXL sa zmestí aj druhá 620 ml fľaša.

Rovnako ako jeho prémioví celoodpružení súrodenci, aj Fluid FS má teraz držiak na spodnej strane hornej trubky, ktorý slúži na prenášanie ďalšieho nákladu alebo náradia.

Fluid FS ma stredové zloženie BSA a namiesto univerzálnej pätky SRAM Norco vytvorilo vlastnú pätku prehadzovačky.

Ride Aligned

Fluid FS je vhodný takmer pre všetkých jazdcov.

Norco použilo svoj systém Ride Aligned Design, ktorý sa nachádza na bicykloch Optic, Sight a Range, na Fluid FS. Jeho cieľom je poskytnúť individuálne nastavenie každému jazdcovi.

Systém Norco Ride Aligned zohľadňuje vašu výšku, hmotnosť, úroveň zručností, pohlavie a typ postavy a ponúka odporúčania pre vašu ideálnu polohu, správne nastavenie odpruženia a tlak v pneumatikách.

Ako sa vaša jazda vyvíja, môžete znova zadať svoje údaje do sprievodcu nastavením, aby ste dostali aktualizované odporúčania.

Značka hovorí, že Fluid FS predstavuje „dokonalý bicykel strednej triedy pre nových a stredne pokročilých jazdcov na horských bicykloch, ktorí chcú zdokonaliť svoje schopnosti“.

Geometria

Norco ide s trendom dlhšej, nižšej a položenejšej geometrie.

Norco Fluid FS je dostupné vo veľkostiach S-XXL, čo odpovedá výške jazdcov od 155 cm až po 201 cm.

XXL je nová veľkosť, ktorú spoločnosť Norco predstavila, aby „poskytla vyšším jazdcom životaschopný a obratný celoodpružený trailový bicykel, ktorý sa skutočne hodí na jazdu vyladenú špeciálne podľa ich výšky a ťažiska“.

Všetky veľkosti majú hlavový uhol 65 stupňov, ale uhol sedlovej trubky sa pohybuje v rozmedzí od 76 do 77,3 stupňov v závislosti od veľkosti. Vo veľkosti M je to 76,3 stupňa a reach dosahuje 450 mm.

Norco naďalej ponúka rôzne dĺžky spodnej trubky zadnej stavby pre každú veľkosť, aby jazdci stáli v strede bicykla.

Fluid FS bude dodávaný s 800 mm  širokými riadidlami a dĺžkou predstavca 40 mm.

Geometria pri konkrétnych veľkostiach.

Detaily modelového radu Norco Fluid FS

Na výber sú pohony od Shimano aj SRAM.

Všetky modely sú dodávané s teleskopickou sedlovkou s prisôsobneným zdvihom a s priemerom 34,9 mm. Veľkosť S má sedlovku so zdvihom 150 mm, veľkosť M 170 mm a všetky väčšie veľkosti majú 200 mm sedlovku.

Na nových Fluid FS sú nainštalované pohony s jedným prevodníkom a všetky modely sú osadené 4 – piestovými brzdami.

Všetky modely používajú ráfiky a plášte kompatibilné s bezdušovým systémom. Najväčšie plášte, ktoré do rámu zmestíte sú s rozmerom 29 x 2,6.

Norco uvádza, že 180 mm kotúče je možné vymeniť za 203 mm, v prípade, že chcete docieliť dokonalý brzdný výkon.

Norco Fluid FS A1

Norco Fluid FS A1.
  • Vidlica: Fox 34 Float Factory GRIP2, 44mm offset
  • Tlmič: Fox Float X Performance Elite, 2-position
  • Pohon: Shimano XT M8100 with Praxis G2 Cadet M24 crankset and bottom bracket
  • Brzdy: TRP Trail EVO, 4-piston
  • Kolesá: Stans Flow S1 rims on Bear Pawls sealed bearing hubs
  • Cena:  €4,499

Norco Fluid FS A2

Norco Fluid FS A2.
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z2, 44mm offset
  • Tlmič: Fox Float X Performance, 2-position
  • Pohon: Shimano SLX M7100 with Deore chain, XT M8100 rear derailleur and Praxis G2 Cadet M24 crankset and bottom bracket
  • Brzdy: TRP Slate EVO, 4-piston
  • Kolesá: Stans Flow D rims on Bear Pawls sealed bearing hubs
  • Cena:  €3,499

Norco Fluid FS A3

Norco Fluid FS A3.
  • Vidlica: RockShox 35 Silver TK, 44mm offset
  • Tlmič: X-Fusion 02 Pro R AV
  • Pohon: SRAM SX Eagle
  • Brzdy: Tektro HD-745, 4-piston
  • Kolesá: Stans Flow D rims on Bear Pawls sealed bearing hubs
  • Cena:  €2,949

Norco Fluid FS A4

Norco Fluid FS A4.
  • Vidlica: RockShox Recon Silver RL, 42mm offset
  • Tlmič: X-Fusion 02 Pro R
  • Pohon: Shimano Deore M5100, SunRace CSMS8 kazeta, KMC X11 reťaz, FSA Comet 1x DM crankset and SRAM DUB bottom bracket
  • Brzdy: Tektro HD-M535, 4-piston
  • Kolesá: Stans Flow D rims on Bear Pawls sealed bearing hubs
  • Cena:  €2,699

Aktuality

Včera 17:18 Julian Alaphilippe bol 130 km v úniku a po 11-kilometrovom sóle a neuveriteľnom výkone vyhral etapu na Giro d’Italia.

Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.

Včera 12:39 Fabio Jakobsen po páde na Gire končí. Tima Merliera rozhodcovia potrestali za nebezpečný šprint.

Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.

Včera 12:16 Detaily 12. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.

Včera 11:54 Video: Nahnevaný Jonathan Milan nadával jazdcovi UAE, lebo si nemohol zobrať tašku s jedlom.

Taliansky šprintér tímu Lidl-Trek si chcel zobrať tašku s jedlom 50 km po štarte jedenástej etapy Giro d’Italia, čo sa mu nepodarilo, keďže na kraji cesty išiel jeden z jazdcov tímu UAE Emirates.

Včera 10:56 Mathieu van der Poel sa chystá na Tour de France. Na Olympiáde pôjde na cestnom bicykli.

Van der Poel sa vyjadril, že logickou voľbou bude sústredenie sa na cestnú cyklistiku. Na Tour pôjde po etapách a bude pomáhať Jasperovi Philipsenovi v šprintoch.

Zavrieť reklamu