Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové Cervélo S5 2023 je podľa výrobcu najrýchlejší bicykel na trhu a jazdili na ňom aj Jonas Vingegaard a Wout van Aert na tohtoročnej edícii Tour de France

Kanadská značka Cervélo predstavila svoju vlajkovú loď medzi aero cestnými bicyklami.
Matúš Bušík
Nové Cervélo S5 2023 je podľa výrobcu najrýchlejší bicykel na trhu a jazdili na ňom aj Jonas Vingegaard a Wout van Aert na tohtoročnej edícii Tour de France

Na prvý pohľad sa nové Cervélo S5 len jemne líši od predchádzajúceho modelu, ale značka tvrdí, že došlo k niekoľkým významným zmenám, vďaka ktorým je S5 jednoduchší, rýchlejší a ľahšie ovládateľný od svojho predchodcu.

V Cervélo vynovili profily rámových trubiek, tak aby ich prispôsobili najnovším technickým predpisom UCI. Taktiež zapracovali na zjednodušení prednej časti bicykla, tak aby zjednodušili jeho údržbu a prispôsobili novinkám na bicykli.

Cervélo prichádza na novom modeli bicykla aj s novým setom kolies Reserve 52/63, ktoré by mali prispievať správnej aerodynamike.

Wout van Aert vyhráva etapu na Tour de France na novom Cervélo S5

Bicykel síce ešte nebol oficiálne uvedený na trh, ale S5 zažil hviezdny debut na Tour de France s dominantným tímom Jumbo-Visma. Na novom aero bicykli sme v niektorých etapách mohli vidieť aj celkového víťaza Tour Jonasa Vingegaarda a taktiež najbojovnejšieho jazdca a víťaza bodovacej súťaže Wouta van Aerta.

Aj keď sa zmeny na prvý pohľad zdajú minimálne, nový model S5 údajne dosahuje o  65 g nižší aerodynamický odpor v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Podľa Flo Cycling sa to rovná približne 8,45 wattom pri rýchlosti 48 km/h.

Nová S5 je na prvý pohľad veľmi podobná tej predošlej, ale je na nej niekoľko dôležitých zmien

Zdá sa, že veľkú časť tohto zlepšenia možno pripísať novým kolesám Reserve 52/63 (viac o tom neskôr), o ktorých sa hovorí, že „ušetria o niečo viac ako 5 wattov“ v porovnaní s predchádzajúcimi Reserve 50/65.

Zvyšok úspory docielili v Cervélo novým profilom rámových trubiek, vrátane hlbšej hlavovej trubky, viac aerodynamickým stredom a agresívnejším aerodynamickým tvarom na zadných častiach trubiek.

Na novej S5 bola oproti predchodcovi upravená aj vidlica. Dostala nový aerodynamický tvar a inžinieri ju mierne vysadili dopredu, tak aby spolu s hlavovou trubkou vytvárala akýsi štít.

Predná časť je jednoduchšia a viac aerodynamická

Ako už bolo povedané, tieto zmeny využívajú nedávne aktualizácie technických predpisov UCI, ktoré umožňujú o niečo hlbšie a aerodynamickejšie tvary trubiek.

Držiak prešmykača je odnímateľný, čo dáva jazdcom príležitosť jazdiť aerodynamickejší setup s jedným prevodníkom 1x.

Výška rámu a vidlice sa tiež zväčšila, aby sa do nej zmestili pneumatiky so šírkou až 34 mm. Všetky verzie S5 sú štandardne vybavené pneumatikami 28-622 (700 x 28c) Vittoria Corsa TLR G2.0.

Do rámu sa zmestia plášte až do šírky 34 mm

Ako sme videli v 5. etape Tour de France 2022 – ktorá zahŕňala 18 km nepríjemných mačacích hláv známych z Paríž-Roubaix – nová S5 môže jazdiť s robustnými pneumatikami rýchle jazdy na rozbitých cestách.

Zatiaľ čo navonok vyzerá kokpit novej S5 prakticky identicky s predchádzajúcim modelom, Cervélo hovorí, že urobili niekoľko kľúčových zmien na zjednodušenie a odľahčenie prednej časti.

Vzhľadom tomu, že vidlica nemá klasický krk je k rámu uchytená pomocou napínacej tyče a veľkej skrutky cez horné ložisko hlavového zloženia.

To znamená, že stack (výška od stredového zloženia po vrch hlavovej trubky) je možné jednoducho nastaviť nahor a nadol o 30 mm pomocou dištančných podložiek.

Cervélo tiež zjednodušilo výmenu predstavca za model s inou dĺžkou, aj keď stále sa budete musieť popasovať s vnútorným vedením káblov v predstavci.

Káble na riadidlách sú vedené zvonka cez malý kanálik na ich spodnej strane. Ten je prekrytý páskou, kvôli čistému vzhľadu.

Tieto zmeny priniesli úsporu na hmotnosti 53 g.

Rám bude dodávaný s 15 mm odsadenou sedlovkou

Cervélo uvádza, že riadidlá sa teraz pripájajú jednoduchším spôsobom ako predtým a umožňujú pootočenie až o 5 stupňov.

Nová S5 sa bude dodávať s 15 mm odsadenou sedlovkou, na rozdiel od 25 mm odsadenej na predchádzajúcom modeli. Sedlovky budú medzi sebou kompatibilné, to znamená, že kľudne môžete použiť tú zo staršieho modelu, ale v Cervélo uvádzajú, že trend viac odsadených sedloviek pomaly mizne.

Geometria S5 v jednotlivých veľkostiach

Sada kolies Reserve 52/63

O nových kolesách Reserve 52/63 sa tvrdí, že sú kľúčom k vylepšeným aerodynamickým vlastnostiam novej S5.

Ako sme videli na sadách kolies, ako napríklad Roval Rapide CLX II a v rade ENVE SES, Reserve 52/63 tiež kombinuje dva odlišné profily ráfikov optimalizované špeciálne pre ich umiestnenie na bicykli.

Vpredu je nižší a širší ráfik pre lepšiu stabilitu vo veternom počasí, zatiaľ čo vzadu je vyšší, mierne zúžený ráfik pre lepšiu aerodynamiku.

Reserve 52/63 kolesá, prinášajú najväčšiu zmenu v aerodynamike

Kolesá Reserve 52/63 sú radikálne široké, s 35 mm širokým / 52 mm vysokým predným ráfikom a 34 mm širokým / 63 mm vysokým zadným ráfikom. Vnútorná šírka ráfikov dosahuje 25 mm vpredu respektíve 24 mm vzadu.

Uvádzaná hmotnosť sady Reserve 52/63 sa líši v závislosti od výberu náboja, ale najľahšia možná špecifikácia s nábojmi DT Swiss 180 má údajne hmotnosť 1 514 g.

Samotné kolesá Reserve 52/63 majú cenu 1 799,00 USD, ale sada kolies je na každú novú S5 dodávaná s nábojmi Zipp ZR1 ST alebo ZR1 SS.

Špecifikácie jednotlivých modelov Cervélo S5

Cervélo S5 je dostupné v štyroch špecifikáciach alebo ako samostatný rám.

Na rozdiel od predchádzajúceho modelu je nové Cervélo S5 kompatibilné iba s elektronickými sadami radenia. Avšak neexistuje možnosť zostaviť S5 s najlacnejšími dostupnými elektronickými sadami SRAM Rival eTap AXS a Shimano 105 Di2 R7150.

Ako sa očakávalo Cervélo využíva stredové zloženie BBright Press Fit.

Rámový set je dostupný v cene 5,499 £ a zahŕňa rám, vidlicu, riadidlá, predstavec a sedlovku.

Dostupný je rámový set alebo 4 vyskladané verzie výlučne s elektronickými sadami radenia

Kompletne vyskladané bicykle majú vo všetkých verziách kolesá Reserve 52/63. Ich cena sa pohybuje od 9 199 £ za verziu S5 Ultegra Di2, ktorý má súpravu Shimano Ultegra Di2 R8170, až po 12 999 £ za verziu S5 Red eTap AXS, ktorá má súpravu SRAM Red eTap AXS.

Testovaná verzia v Bikeradar S5 Force eTap AXS váži vo veľkosti 56 bez pedálov 8,29 kg.

Cervélo S5 Red eTap AXS

2023 Cervélo S5 Red eTap AXS
  • Cena: £12,999
  • Rám: Cervélo S5
  • Pohon: SRAM Red eTap AXS, including power meter
  • Kolesá: Reserve 52/63, with Zipp ZR1 SS hubs
  • Plášte: Vittoria Corsa TLR G2.0, 28-622
  • Sedlovka: Cervélo SP20 carbon
  • Riadidlá: Cervélo HB14 carbon
  • Sedlo: Selle Italia Novus Boost Evo SuperFlow Carbon

Cervélo S5 Dura-Ace Di2

2023 Cervélo S5 Dura-Ace Di2
  • Cena: £12,500
  • Rám: Cervélo S5
  • Pohon: Shimano Dura-Ace Di2 R9270
  • Kolesá: Reserve 52/63, with Zipp ZR1 SS hubs
  • Plášte: Vittoria Corsa TLR G2.0, 28-622
  • Sedlovka: Cervélo SP20 carbon
  • Riadidlá: Cervélo HB14 carbon
  • Sedlo: Selle Italia Novus Boost Evo SuperFlow Carbon

Cervélo S5 Force eTap AXS

2023 Cervélo S5 Force eTap AXS
  • Cena: £9,599
  • Rám: Cervélo S5
  • Pohon: SRAM Force eTap AXS, including power meter
  • Kolesá: Reserve 52/63, with Zipp ZR1 SS hubs
  • Plášte: Vittoria Corsa TLR G2.0, 28-622
  • Sedlovka: Cervélo SP20 carbon
  • Riadidlá: Cervélo HB14 carbon
  • Sedlo: Selle Italia Novus Boost Evo SuperFlow Ti
  • Hmotnosť: 8.29kg

Cervélo S5 Ultegra Di2

2023 Cervélo S5 Ultegra Di2
  • Cena: £9,199
  • Rám: Cervélo S5
  • Pohon: Shimano Ultegra Di2 R8170
  • Kolesá: Reserve 52/63, with Zipp ZR1 ST hubs
  • Plášte: Vittoria Corsa TLR G2.0, 28-622
  • Sedlovka: Cervélo SP20 carbon
  • Riadidlá: Cervélo HB14 carbon
  • Sedlo: Selle Italia Novus Boost Evo SuperFlow Ti

Aktuality

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

23.04.2024 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Zavrieť reklamu