Nový Trek Madone SLR s dierou v ráme má lepšiu aerodynamiku, je ľahší a za hodinu jazdy ušetrí 60 sekúnd
Trek dnes predstavil úplne nový model Madone SLR, ktorým doplnila svoju ponuku výkonnostných bicyklov o najrýchlejší cestný pretekársky bicykel v histórii.
Madone SLR, ktorý je výsledkom vývoja siedmich generácií, je dokonalý pretekársky bicykel s doteraz nevídanou technológiou IsoFlow, výraznými aerodynamickými vylepšeniami a úplne novým odľahčeným dizajnom.
Aj keď si nový Madone zachováva podobný bočný profil ako vysoko hodnotená predchádzajúca verzia, Trek o ňom tvrdí, že je to „ doposiaľ najľahší a najrýchlejší Madone Disc“. Je o 300 g ľahší a „o 60 sekúnd rýchlejšia za hodinu“ ako predchádzajúci model.
Trek to pripisuje súprave prepracovaných tvarov trubiek, radikálnemu prepracovaniu spojenia sedlovej trubky a hornej trubky a novým integrovaným riadidlám, o ktorých hovorí, že podporujú „viac aero jazdnú pozíciu“.
Na tomto kompletne prepracovanom pretekárskom bicykli budú jazdiť mužské a ženské tímy Trek-Segafredo na najväčších podujatiach cyklistickej sezóny vrátane Tour de France 2022 a vôbec prvých pretekov Tour de France Femmes.
Bezprecedentná aerodynamika
Nový model Madone SLR je o neuveriteľných 60 sekúnd za hodinu rýchlejší ako predchádzajúca generácia (merané pri 45 km/h) vďaka úplne novému aerodynamickému tvarovaniu rámu, prepracovaným integrovaným riadidlám a aerodynamickejšej jazdnej polohe.
Jednoducho povedané, jazda, ktorá by vám predtým trvala hodinu, vám teraz potrvá len 59 minút.
Pokiaľ ide o príkon, aerodynamik v spoločnosti Trek John Davies hovorí, že nový Madone SLR a jeho jazdec sú pri rýchlosti 45 km/h aerodynamicky efektívnejší celkovo o 19 wattov.
Davies však zdôraznil: „Tieto zisky získate bez ohľadu na to, ako rýchlo jazdíte.“ Dokonca aj pri rýchlosti 35 km/h Davies tvrdí, že stále uvidíte zlepšenie o 59 sekúnd a pri rýchlosti 25 km/h je zlepšenie vypočítané na 58 sekúnd.
Technológia IsoFlow
IsoFlow je prvá technológia sedlovej trubky svojho druhu, ktorá sa pri nerovnostiach ohýba, čím zabezpečuje hladšiu jazdu, zlepšuje aerodynamiku a znižuje hmotnosť, čím šetrí cenné sekundy v sedle.
Otvor v sedlovej trubke, ktorý Trek nahrádza systém odpruženia IsoSpeed, ktorý bol prítomné na platforme, odkedy sa v roku 2015 objavilo všetko v aero sériách Madone 9.
Trek uvádza, že IsoFlow tiež zlepšuje aerodynamický výkon rámu o približne 3 watty a šetrí aj hmotnosť.
IsoFlow zlepšuje aerodynamický výkon rámu vďaka zrýchleniu prúdenia vzduchu cez otvor počas jazdy. Znižuje tiež vplyv zóny nízkeho tlaku za bicyklom a jazdcom, čím sa znižuje celkový odpor.
Táto zmena bola údajne výsledkom spätnej väzby od profesionálnych jazdcov, ako sú Mads Pedersen a Ellen Van Dijk z tímu WorldTour Trek-Segafredo, ktorí jednoducho požadovali, aby bol nový Madone „rýchlejší a ľahší“.
Ľahší ako kedykoľvek predtým
Vďaka novému odľahčenému dizajnu a najlepšiemu a najľahšiemu karbónu OCLV značky Trek je siedma generácia Madone doteraz najľahším Madone s kotúčovými brzdami, ktorý z predchádzajúcej ultraľahkej verzie uberá 300 gramov.
Čo sa týka hmotnosti rámovej sady, Jordan Roessingh, riaditeľ pre cestné bicykle Treku, hovorí, že nový rám Madone SLR má len 1000 gramov a niečo cez 400 gramov má vidlica.
To sa premieta do celkovej hmotnosti bicykla od 7,21 kg pre Madone s veľkosťou 56 cm s raddením Shimano Dura-Ace Di2 R9270 alebo 7,36 kg so SRAM Red eTap AXS.
Trek hovorí, že dokázal urobiť také podstatné zlepšenia vďaka trom zmenám: úpravou profilov trubiek rámu, už spomenutej technológie IsoFlow a novým integrovaným systémom riadidiel.
Prepracovaná integrácia
Úplne nové jednodielne integrované riadidlá a integrovaná technológia sedlovej trubky IsoFlow posúvajú bezkonkurenčnú integráciu modelu Madone na ďalšiu úroveň.
Nový kokpit je dokonca zodpovedný za približne polovicu ušetrenej hmotnosti a wattov.
Trek hovorí, že 150 g a 9,3 wattu aerodynamického odporu ušetrili nové rámové trubky a IsoFlow, zatiaľ čo zvyšok pochádza z úspory hmotnosti v kokpite a vylepšení „polohy jazdca“ v dôsledku novej geometrie riadidiel.
Hlavným dôvodom tvrdeného zlepšenia aerodynamiky je zúženie riadidiel o 3 cm na brzdových pákach, pričom v spodnej časti sú širšie (podobne ako sme zvyknutí u gravel riadidiel).
42 cm široký integrovaný kokpit Madone má teraz šírku 39 cm od stredu k stredu pák bŕzd a 42 cm pri meraní od stredu k stredu v spodnej časti „baranov“.
Madone SLR bude celosvetovo dostupný na trekbikes.com a prostredníctvom globálnej siete maloobchodných partnerov spoločnosti Trek.
Modely, špecifikácie, hmotnosť, ceny
Trek Madone SLR 9 eTap
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: SRAM RED eTap AXS, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
- Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
- Hmotnosť: 7,4 kg (veľ. 56)
- Cena: 14 999 eur
Trek Madone SLR 9
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: Shimano Dura-Ace R9200 Di2, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
- Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
- Hmotnosť: 7,1 kg (veľ. 54)
- Cena: 13 999 eur
Trek Madone SLR 7 eTap
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: SRAM Force eTap AXS, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
- Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
- Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
- Cena: 10 799 eur
Trek Madone SLR 7
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: Shimano Ultegra R8100 Di2, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
- Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
- Hmotnosť: 7,5 kg (veľ. 56)
- Cena: 10 299 eur
Trek Madone SLR 6 eTap
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: SRAM Rival eTap AXS, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
- Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
- Hmotnosť: 8,0 kg (veľ. 56)
- Cena: 8399 eur
Trek Madone SLR 6
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Radenie: Shimano 105 Di2, 12 speed
- Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
- Sedlovka: Madone aero carbon
- Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
- Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
- Cena: 7699 eur
Rámový set Trek Madone SLR
- Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
- Cena: 5499 eur