Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Trek Madone SLR s dierou v ráme má lepšiu aerodynamiku, je ľahší a za hodinu jazdy ušetrí 60 sekúnd

Rám je prispôsobený iba pre elektronické radenie, pričom v ponuke sú tri modely so Shimanom Di2 a tri so SRAM-om. Najvyšší model s radením SRAM RED váži 7,4kg a stojí 15-tisíc eur.
Martin Sarvaš
Nový Trek Madone SLR s dierou v ráme má lepšiu aerodynamiku, je ľahší a za hodinu jazdy ušetrí 60 sekúnd

Trek Madone SLR 2022

Trek dnes predstavil úplne nový model Madone SLR, ktorým doplnila svoju ponuku výkonnostných bicyklov o najrýchlejší cestný pretekársky bicykel v histórii.

Madone SLR, ktorý je výsledkom vývoja siedmich generácií, je dokonalý pretekársky bicykel s doteraz nevídanou technológiou IsoFlow, výraznými aerodynamickými vylepšeniami a úplne novým odľahčeným dizajnom.

Aj keď si nový Madone zachováva podobný bočný profil ako vysoko hodnotená predchádzajúca verzia, Trek o ňom tvrdí, že je to „ doposiaľ najľahší a najrýchlejší Madone Disc“. Je o 300 g ľahší a „o 60 sekúnd rýchlejšia za hodinu“ ako predchádzajúci model.

Trek to pripisuje súprave prepracovaných tvarov trubiek, radikálnemu prepracovaniu spojenia sedlovej trubky a hornej trubky a novým integrovaným riadidlám, o ktorých hovorí, že podporujú „viac aero jazdnú pozíciu“.

Na tomto kompletne prepracovanom pretekárskom bicykli budú jazdiť mužské a ženské tímy Trek-Segafredo na najväčších podujatiach cyklistickej sezóny vrátane Tour de France 2022 a vôbec prvých pretekov Tour de France Femmes.

Bezprecedentná aerodynamika

Nový model Madone SLR je o neuveriteľných 60 sekúnd za hodinu rýchlejší ako predchádzajúca generácia (merané pri 45 km/h) vďaka úplne novému aerodynamickému tvarovaniu rámu, prepracovaným integrovaným riadidlám a aerodynamickejšej jazdnej polohe.

Jednoducho povedané, jazda, ktorá by vám predtým trvala hodinu, vám teraz potrvá len 59 minút.

Pokiaľ ide o príkon, aerodynamik v spoločnosti Trek  John Davies hovorí, že nový Madone SLR a jeho jazdec sú pri rýchlosti 45 km/h aerodynamicky efektívnejší celkovo o 19 wattov.

Davies však zdôraznil: „Tieto zisky získate bez ohľadu na to, ako rýchlo jazdíte.“ Dokonca aj pri rýchlosti 35 km/h Davies tvrdí, že stále uvidíte zlepšenie o 59 sekúnd a pri rýchlosti 25 km/h je zlepšenie vypočítané na 58 sekúnd.

Technológia IsoFlow

IsoFlow je prvá technológia sedlovej trubky svojho druhu, ktorá sa pri nerovnostiach ohýba, čím zabezpečuje hladšiu jazdu, zlepšuje aerodynamiku a znižuje hmotnosť, čím šetrí cenné sekundy v sedle.

Otvor v sedlovej trubke, ktorý Trek  nahrádza systém odpruženia IsoSpeed, ktorý bol prítomné na platforme, odkedy sa v roku 2015 objavilo všetko v aero sériách Madone 9.

Trek uvádza, že IsoFlow tiež zlepšuje aerodynamický výkon rámu o približne 3 watty a šetrí aj hmotnosť.

IsoFlow zlepšuje aerodynamický výkon rámu vďaka zrýchleniu prúdenia vzduchu cez otvor počas jazdy. Znižuje tiež vplyv zóny nízkeho tlaku za bicyklom a jazdcom, čím sa znižuje celkový odpor.

Táto zmena bola údajne výsledkom spätnej väzby od profesionálnych jazdcov, ako sú Mads Pedersen a Ellen Van Dijk z tímu WorldTour Trek-Segafredo, ktorí jednoducho požadovali, aby bol nový Madone „rýchlejší a ľahší“.

Ľahší ako kedykoľvek predtým

Vďaka novému odľahčenému dizajnu a najlepšiemu a najľahšiemu karbónu OCLV značky Trek je siedma generácia Madone doteraz najľahším Madone s kotúčovými brzdami, ktorý z predchádzajúcej ultraľahkej verzie uberá 300 gramov.

Čo sa týka hmotnosti rámovej sady, Jordan Roessingh, riaditeľ pre cestné bicykle Treku, hovorí, že nový rám Madone SLR má len 1000 gramov a niečo cez 400 gramov má vidlica.

To sa premieta do celkovej hmotnosti bicykla od 7,21 kg pre Madone s veľkosťou 56 cm s raddením Shimano Dura-Ace Di2 R9270 alebo 7,36 kg so SRAM Red eTap AXS.

Trek hovorí, že dokázal urobiť také podstatné zlepšenia vďaka trom zmenám: úpravou profilov trubiek rámu, už spomenutej technológie IsoFlow a novým integrovaným systémom riadidiel.

Prepracovaná integrácia

Úplne nové jednodielne integrované riadidlá a integrovaná technológia sedlovej trubky IsoFlow posúvajú bezkonkurenčnú integráciu modelu Madone na ďalšiu úroveň.

Nový kokpit je dokonca zodpovedný za približne polovicu ušetrenej hmotnosti a wattov.

Trek hovorí, že 150 g a 9,3 wattu aerodynamického odporu ušetrili nové rámové trubky a IsoFlow, zatiaľ čo zvyšok pochádza z úspory hmotnosti v kokpite a vylepšení „polohy jazdca“ v dôsledku novej geometrie riadidiel.

Hlavným dôvodom tvrdeného zlepšenia aerodynamiky je zúženie riadidiel o 3 cm na brzdových pákach, pričom v spodnej časti sú širšie (podobne ako sme zvyknutí u gravel riadidiel).

42 cm široký integrovaný kokpit Madone má teraz šírku 39 cm od stredu k stredu pák bŕzd a 42 cm pri meraní od stredu k stredu v spodnej časti „baranov“.

Madone SLR bude celosvetovo dostupný na trekbikes.com a prostredníctvom globálnej siete maloobchodných partnerov spoločnosti Trek.

Modely, špecifikácie, hmotnosť, ceny

Trek Madone SLR 9 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM RED eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
  • Hmotnosť: 7,4 kg (veľ. 56)
  • Cena: 14 999 eur

Trek Madone SLR 9

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano Dura-Ace R9200 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
  • Hmotnosť: 7,1 kg (veľ. 54)
  • Cena: 13 999 eur

Trek Madone SLR 7 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM Force eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
  • Cena: 10 799 eur

Trek Madone SLR 7

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano Ultegra R8100 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,5 kg (veľ. 56)
  • Cena: 10 299 eur

Trek Madone SLR 6 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM Rival eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 8,0 kg (veľ. 56)
  • Cena: 8399 eur

Trek Madone SLR 6

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano 105 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
  • Cena: 7699 eur

Rámový set Trek Madone SLR

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Cena: 5499 eur

Aktuality

Včera 17:14 Po Cape Epic potvrdzujú Števková s Krahulcovou výbornú formu aj na pretekoch 4 Islands, kde sú priebežne na 3. mieste (+ galéria).

Slovenské duo pretekárok Janka Keseg Števková s Martinou Krahulcovou nastúpili do ďalších etapových pretekov dvojíc, tentokrát v Chorvátsku na podujatí 4 Islands. V pretekoch sa im darí a zatiaľ v každej etape skončili na vynikajúcom 3. mieste!

Včera 16:30 Video: Toto je trať 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Minulý týždeň odštartoval seriál svetového pohára v horskej cyklistike podujatiami XCC a XCO v brazílskej Mairiporã. Pretekári mali niekoľko dní na oddych a doladenie formy a už počas soboty a nedele sa môžeme tešiť na druhé kolo svetového pohára.

Včera 15:58 Juan Pedro López je celkovým víťazom pretekov Okolo Álp, poslednú etapu vyhral Aurélien Paret-Peintre.

26-ročný Španiel si pripísal na talianskych etapových pretekoch svoje prvé profesionálne víťazstvo, keď vyhral tretiu etapu, a zároveň sa stal po prvýkrát víťazom celkovej klasifikácie.

Včera 11:13 Fotogaléria: Ako Peter Sagan jazdil aj varil na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

Včera 10:49 Lukáš Kubiš vyhral Pardubické kritérium, druhý skončil Štoček.

Kubiš pokračuje v úspešnej sezóne víťazstvom kritéria v Pardubiciach, na ktorom skončil druhý ďalší Slovák Matúš Štoček a tretí finišoval víťazov český tímový kolega z Elkov-Kasper Daniel Mráz.

Zavrieť reklamu