Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Poradňa

Poradňa: Ako začať jazdiť na trailoch a v bikeparkoch?

Ak sa s rodinou alebo kamarátmi chystáte prvýkrát do bikeparku alebo trailcentra, máme pre vás zopár tipov, ako to zvládnuť a s čím by ste mali rátať.
Biker
Poradňa: Ako začať jazdiť na trailoch a v bikeparkoch?

Nedávno ste si kúpili celoodpružený horský bicykel, začali jazdiť v teréne a zvládli už nejaké lesné cestičky. Na sociálnych sieťach si prezeráte fotky kamošiek, ako s partiou alebo s rodinou chodia jazdiť do bikeparkov, alebo na letné dovolenky do trailcentier po celej Európe a vyzerajú, že sa tým dobre bavia.

Jedného dňa vás zavolajú s nimi. Vy by ste aj chceli skúsiť niečo nové, no neviete, čo od toho očakávať? Nemusíte sa báť, stačí si vybrať lokalitu, kde sú trate aj pre začiatočníkov, nezabudnúť na vhodné oblečenie a výstroj a pri jazdení dodržiavať zopár pravidiel. S našou príručkou to zvládnete.

Výber vhodnej lokality

Rozdiel medzi bikeparkom a trailovou lokalitou je v tom, že v bikeparku sú lanovka alebo vlek, ktoré vás vyvezú na kopec, kde sa začínajú trate, no na trailoch nie. Tam musíte využiť výstupovú trasu a vyšliapať po nej nahor na bicykli sami.

K tým známejším trailovým lokalitám u nás patria Baťove traily v Partizánskom, Bratislavské traily, Cyklostopy Stará Ľubovňa, Hornonitrianske traily Bojnice, košické traily KE.CY, Laskomerské singletraily pri Banskej Bystrici, Lechnica, Liečivé traily v Bardejove, Mine trails Rožňava, prešovské traily, Zvolensko-Môťovské Singletraily či Žilina OKO Trails.

Ak sa vám nechce šliapať, tak sa vyberte do jedného zo slovenských bikeparkov. Máte si z čoho vyberať: Ahoj, Kálnica, Malinô Brdo, Jasenská, Koliba, Veľká Rača, Janov, Mýto pod Ďumbierom, Vrátna, Lysá Hora, Košútka a Drozdovo, pričom začiatočníkom odporúčame v dobrej viere posledné dva menované.

Skôr než sa vyberiete na traily alebo do bikeparku, mali by ste mať na horskom biku odjazdených zopár stoviek kilometrov, aby ste ho dokázali bezpečne ovládať.

V teréne sa vám totiž môže stať, že bike bude ovládať vás a takáto strata kontroly môže byť veľmi nebezpečná. Takže jazdenie postojačky dolu kopcom, kontrolované brzdenie, držanie stopy na užšom chodníku, sebaistý prejazd zákrutami a po menších terénnych nerovnostiach by ste mali mať zmáknuté.

Obtiažnosť tratí

V popise tratí na weboch bikeparkov alebo trailových lokalít síce vždy nájdete vetu U nás si prídu na svoje začiatočníci aj pokročilí jazdci!, ale pojem začiatočník je relatívny a predstavy o trati vhodnej pre neho sa rôznia.

Niekde to môže byť široká zvážnica, ktorá je pre väčšinu bikerov nudná, no v inej lokalite trail plný kameňov, vyjazdených stôp, zákrut v strmšom svahu či úzkych lávok, čo nie každý zvládne. To, že je takýto trail v danej lokalite najľahší zo všetkých, ešte neznamená, že je vhodný pre začiatočníkov.

Značenie  náročnosti by sa malo riadiť medzinárodným štandardom IMBA (biela, zelená, modrá, čierna a dvojitá čierna), ale mnohé bikeparky označujú náročnosť svojich tratí podľa značenia lyžiarskych zjazdoviek, teda najľahšia modrá, stredná červená a ťažká čierna, preto sa nedajte pomýliť.

Našťastie na YouTube nájdete množstvo videí z prejazdov tratí urobených kamerou na helme, takže si o náročnosti vybraného bikeparku môžete spraviť predstavu vopred.

Služby v bikeparkoch

Čo sa prevádzky týka, mnohé bikeparky „ťahajú“ nepravidelne, počas víkendov, alebo len za pekného počasia. Skôr než ich navštívite, vám teda odporúčame overiť si termíny a časy prevádzky na ich webe či facebookovej stránke. Ani letné prázdniny nie sú zárukou, že keď sa do nejakého vydáte v utorok, bude otvorené.

Služby, ktoré mnohí v bikeparkoch očakávajú a mali by byť bežné, sú parkovisko, požičovňa a servis bicyklov, škola jazdy, bufet, hadice alebo wapky na umývanie bicyklov a, samozrejme, WC. Poďme postupne. Parkovanie je zväčša bezproblémové, v niektorých bikeparkoch dokonca ľudia počas víkendov kempujú a spia v dodávkach či stanoch.

Väčšina jazdí na vlastných bicykloch, ale ak si chcete nejaký požičať, odporúčame vopred zavolať, aby ste zistili dostupnosť vhodnej veľkosti bicykla a rovno si ho zarezervovali.

Rovnako je to aj so školou jazdy. S bežným servisom by vám mali vedieť pomôcť, no náhradnú dušu a základné náradie si pre istotu vezmite so sebou. V kríze vám určite pomôžu aj ostatní bikeri jazdiaci v stredisku, mnohí totiž vozia v aute servisný kufrík, stačí ich poprosiť.

Malinovku v plechovke a keksík si môžete kúpiť aj v malých lokálnych bikeparkoch, no dostatok vody si pre istotu so sebou vezmite vždy, pretože nikdy neviete, či tam bude k dispozícii WC s tečúcou pitnou vodou. Prvýkrát je lepšie prísť vybavený a omrknúť stav služieb, ako zostať prekvapený. Rovnaké pravidlo platí na trailoch. Nie všade sú v blízkosti reštaurácia či bufet, preto si vždy vezmite vodu a desiatu. 

Čítajte prevádzkový poriadok

Vo všetkých bikeparkoch platí, že už len vstupom do ich areálu sa ako peší návštevník zaväzujete dodržiavať pravidlá správania podľa prevádzkového poriadku a beriete na vedomie, že ak si kúpite lístok, tak jazdíte na vlastnú zodpovednosť a vlastné riziko. Prevádzkovateľ zväčša nepreberá zodpovednosť za úraz ani vzniknutú škodu na veciach v bikeparku.

V návštevnom poriadku sa zväčša dočítate, aký výstroj je odporúčaný a aký povinný, že trate sú jednosmerné, nemáte na nich stáť ani tlačiť bike v protismere, naopak, treba sa jednoducho správať tak, aby ste neohrozovali ostatných návštevníkov.

Ak idete s deťmi, ktoré nemajú 18 rokov, overte si, či na jazdenie nepotrebujú súhlas zákonného zástupcu. Osoby mladšie ako 15 rokov musia zväčša jazdiť v sprievode dospelej osoby.

Návštevníci musia tiež pochopiť, že ak niekto postaví v bikeparku rôzne trate, pumptrack a ďalšie prvky na tréning, nerobí to z rozmaru, ale pre skvalitnenie služieb, za ktoré však treba zaplatiť. V mnohých bikeparkoch teda platí, že jazda po tratiach a iných prekážkach je bez kúpeného lístka zakázaná.

Rešpektujte, prosím, pravidlá a správajte sa ohľaduplne voči personálu aj ostatným cyklistom. Pri úraze na trati aj mimo nej ste nielen ako biker, ale predovšetkým ako človek povinný poskytnúť pomoc a oznámiť úraz obsluhe parku. Niektoré bikeparky, napríklad Kálnica, majú dokonca počas prevádzky prítomné zdravotné zabezpečenie, čiže prvotné vyšetrenie a ošetrenie úrazu zabezpečí profesionálny zdravotník. V bikeparkoch bez zdravotného zabezpečenia si musíte dokázať pomôcť sami a privolať RZP, alebo zraneného dopraviť do najbližšej nemocnice svojpomocne.

Ako si pripraviť bicykel

Ešte predtým, než sa kamkoľvek vydáte, uistite sa, že váš bicykel je dokonale pripravený plniť svoju funkciu. Do bikeparku a na traily odporúčame celoodpružený bicykel, no niektoré trate zvládne aj trailový hardtail. Na hardtaile jazdia väčšinou aj deti. Dokážete sa na ňom veľa naučiť a keď si raz našetríte na celoodpružený, všetko sa akoby zázrakom zjednoduší.

Na bicykli by ste sa mali cítiť bezpečne a dôverovať mu aj v maximálnom zaťažení, je preto vhodné mať svoj, na ktorý ste zvyknutí, a nie požičaný. Ak si bicykel požičiavate, uistite sa, že je správne nastavený na vaše proporcie a dajte si na ňom skúšobnú jazdu v miernom teréne.

Je tiež dôležité, aby ste na bicykli včas odstránili všetky prípadné problémy a vymenili opotrebované komponenty. Vyťahaná reťaz, zavzdušnené brzdy či zodrané plášte by vás mohli veľmi mrzieť.

Počas jazdy v bikeparku a na trailoch stojíte po celý čas na pedáloch a udržať riadidlá môže byť po niekoľkých jazdách dosť namáhavé. Je preto dôležité mať kvalitné protišmykové gripy a pedále s veľkou styčnou plochou, aby ste únavu rúk a chodidiel čo najviac eliminovali. Na obyčajné, lacné malé plastové pedále zabudnite, bude sa vám na nich šmýkať.

Ak nemáte teleskopickú sedlovku, určite si vezmite sedlovú objímku s rýchloupínačom, aby ste si sedlo mohli dať na začiatku každej jazdy čo najnižšie. Samozrejme, ak je v bikeparku lanovka, môžete ho mať po celý čas zasunuté, no počas jazdy na vleku je lepšie ho mať vysunuté dohora.

Čo si vziať so sebou

Výhodou jazdenia v bikeparkoch, na rozdiel od výjazdov na traily, je, že ste po celý čas blízko pri aute zaparkovanom zopár metrov od nástupišťa na vlek či lanovku. Môžete si teda so sebou vziať plno oblečenia, výbavy, jedla a vody bez nutnosti nosiť to v batohu na chrbte. Ako sa hovorí, auto odvezie, preto si vezmite dlhé aj krátke gate, dres s dlhými aj krátkymi rukávmi, nejakú bundu pre prípad zhoršenia počasia, šatku pod helmu, náhradné topánky a ponožky, ak by ste sa zablatili, spadli do mláky alebo zmokli. Vždy je lepšie sa po jazdení prezliecť do čistých a suchých vecí, už len preto, aby ste nazašpinili sedadlá v aute.

Ak je premenlivé počasie, môže vás na sedačkovej lanovke poriadne prefúknuť, čo v spotenom drese nie je nič príjemné. Ak nechcete prechladnúť, hodí sa mať poruke jednu vrstvu oblečenia navyše. Nezabúdajte ani na opaľovací krém, pretože ak na vás na vleku alebo lanovke pečie slnko, môžete v lepšom prípade prísť domov spálení, v horšom dostať úpal.

Na traily sa vystrojte presne tak, ako keby ste išli na bežný víkendový výjazd. Ideálny je malý batoh s dostatkom vody, jedla, základným náradím, dušou a vetrovkou.

Na čo si treba dať pri jazdení pozor

Nadšenie je super, ale nepreháňajte to a nechoďte hneď v prvej jazde rýchlo, aby ste si obzreli terén. Dajte si malú rozcvičku a hlavne, po prvý raz nechoďte sami.

Choďte s kamošmi, ktorí vám vysvetlia, ako jazdiť na vleku a ukážu vám, kde sa trate začínajú. Počas prvej jazdy na nenáročnej trati ich nasledujte, aby ste videli, čo vás na nej čaká. Z hľadiska bezpečnosti je vždy dobré jazdiť vo dvojici. Pred ťažšou prekážkou zastavte, ale na trati nezavadzajte a úsek si prezrite peši.

Zapamätajte si, že v žiadnom prípade nesmiete stáť v strede trate, ani na nej nechávať položený bike. Ak chcete dookola trénovať prejazd nejakých úsekov, je to v poriadku, robia to aj profíci, ale neohrozujte tým ostatných jazdcov.

Vždy tlačte bike nahor mimo trate a vojdite na ňu v prehľadnom úseku, pričom dáte prednosť jazdcom, ktorí už na trati sú. Dajte si zopár jázd a zvážte, či si trúfate na ďalší trail.

Opäť si ho najprv prejdite pomalšie, aby ste si ho „načítali“ a v ďalšej jazde vedeli, čo môžete očakávať. Z hľadiska snahy zlepšovať sa je pre začiatočníka lepšie jazdiť jednu trať dookola viackrát za sebou a snažiť sa postupne zvyšovať rýchlosť a plynulosť.

Jazdi to, na čo máš

Nielen trate a prekážky by ste si mali voliť s ohľadom na svoje schopnosti, ale aj intenzitu jázd a ich počet, a to úmerne svojim silám a kondícii. Mnohí si myslia, že jazdiť v bikeparku je pohoda, pretože namiesto namáhavého šliapania hore kopcom vás tam pohodlne vyvezie lanovka. Chyba! Garantujeme vám, že ak nemáte silu a skúsenosti, po niekoľkých jazdách budete mať predlaktia ako Pepek námorník a chodidlá také unavené, že nebudete vládať na pedáloch stáť.

Treba mať na pamäti, že kvôli únave strácate nielen silu, ale aj koncentráciu, preto sa snažte oddychovať zhruba po každej tretej jazde (najmä ak jazdíte s deťmi), aby ste predišli zraneniam. Doplňte si energiu a tekutiny v bufete alebo pri aute, vybaľte kempingovú stoličku a zásoby z cestovnej chladničky.

Ak je v bikeparku pumptrack, skill park alebo nejaká tréningová skoková časť, dajte si pre zmenu zopár jázd tam. Pauzu môžete využiť aj na prechádzku popri náročnejších tratiach, aby ste získali predstavu, ako bikepark vyzerá a na vlastné oči videli jazdiť skúsenejších jazdcov.

Ako jazdiť na vleku a lanovke?

Kabínová lanovka

Najjednoduchší spôsob prepravy jazdca s bikom na Slovensku nájdete len v bikeparku Malinô Brdo. Sedačky v kabínach sú zakryté gumenou plachtou, aby ich nezničili bicykle, s ktorými dvaja bikeri nastúpia do kabíny.

Sedačková lanovka

Sedačkové lanovky majú zväčša háky, na ktoré vám obslužný personál bicykel zavesí za sedadlo alebo rám. V bikeparku Jasenská môžete ísť na sedačku aj s bicyklom, ktorý držíte v rukách kolesami nahor a po nasadnutí si ho položíte na sedačku na sedlo a riadidlá.

Kotva

Vlek s kotvami v tvare opačného písmena T nájdete len v Kálnici. Pred prvou jazdou pozorujte ostatných, ako nastupujú a včas poproste personál, aby vám vlek spomalil a pomohol kotvu strčiť pod sedadlo.

Poma

Na Košútke je poma, ktorej kotvy s tanierikmi dole čakajú v zásobníku a vlekár ich spúšťa, keď biker nasadne. Pri nastupovaní sú vždy prítomní dvaja vlekári, pričom jeden vám drží bike a druhý vám podá kotvu pod zadok a ešte vás pár metrov tlačí. Počas nástupu aj jazdy nahor na biku stojíte. Ak sa na to necítite, vypýtajte si „špagátik“, ktorý si upevníte pod predstavec, vlekár ho prevlečie cez oko na kotve a omotá okolo gripu, kde ho rukou držíte. Na výstupnej rovinke ho pustíte, sám sa odmotá a vyvlečie z kotvy. Vleky, ktorých kotvy sú fixne na lane a obiehajú dookola (Drozdovo, Ahoj, Janov), idú zväčša pomaly a vlekár vám kotvu podá. Hlavne počas nastupovania na vlek nikdy nedržte stlačenú brzdu, lebo môžete spadnúť.

Čo si obliecť

Prilba

Na nenáročné trate a flowtraily by vám mala stačiť klasická helma, na náročnejšie traily si berte integrálu, či už ľahký a priedušný enduro model, alebo klasickú DH. Integrála však vzbudzuje falošný pocit istoty a začiatočník si v nej dovolí viac. Na to pozor.

Rukavice

Rukavice vás pri páde ochránia pred odrením dlaní, čo je pre cyklistu mimoriadne nepríjemné zranenie. Vyberte si model s dlhými prstami a protišmykovou úpravou dlaní a končekov ukazovákov, aby sa vám počas stláčania nešmýkali brzdové páčky. 

Obuv

Kúpte si topánky s dostatočne pevnou podrážkou, aby ste eliminovali únavu chodidiel, ale zároveň aj s pevným povrchom, ktorý vaše nohy ochráni pri prejazdoch obzvlášť členitých úsekov. V plátenkách by ste pri náraze o kameň mohli prísť k škaredému úrazu.

Okuliare

Či už si zvolíte štandardné alebo zjazdárske okuliare, oči musíte mať nevyhnutne chránené. Kúsok blata v oku či švih konárom sú veľmi nepríjemné. My odporúčame skôr okuliare určené na zjazd, pretože poskytujú lepšiu ochranu očí a časti tváre aj pri pádoch, ale aj slnečné okuliare s veľkými sklami spravia dobrú službu.

Chrániče

Do chráničov sa oplatí investovať, pretože zdravie máte len jedno. Bez poriadnych kolenačiek do bikeparku ani nechoďte, chrániče lakťov už tiež nosí väčšina jazdcov a čím ďalej, tým viac cyklistov si oblieka aj chránič chrbta.

Objavte jedinečný svet trailového jazdenia

Objavte komplexný a dokonalý koncept cyklistiky, ktorý fandí rovnako začínajúcim cyklistkám, ako aj tým, ktoré dosahujú úspechy v súťažiach. Vyskúšajte si svet Specialized na vlastnej koži.

Pohodlná prilba

Univerzálna Camber

Poskytuje ochranu a komfort jazdcom s každou veľkosťou hlavy od detí až po dospelých.

Model Camber získal najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie Virginia Tech® Helmet Rating™. Systém MIPS, jednoducho nastaviteľné popruhy s Tri-Fix a systém vetrania 4th Dimension. 85 €

Trailová Tactic

Ideálna trailová helma prekvapí skvelým odvetraním a množstvom farieb na výber. Nastavením tylovej časti si prispôsobíte uhol helmy tak, aby sedel s okuliarmi. Integrovaný pevný šilt umožňuje skvelý výhľad a rozdeľovač popruhov Tri-Fix zas ľahké nastavenie upínania. 130 €

Štýlová Ambush 2

Model Ambush 2 je od pracky nahor kompletne prepracovaný a pripravený pre trailové jazdenie novej generácie. Vďaka modernému štýlu ponúka dostatočné odvetranie, skvele padne a navyše má integrovaný systém na uloženie okuliarov. 195 €

Integrálna Gambit

Vystúpte zo svojej zóny pohodlia, ale odstaňte v zóne bezpečia. Integrálna prilba s certifikáciou na zjazd má odvetranie a možnosti prispôsobenia ako klasická helma. Kombinuje teda bezpečnosť s pohodlím. Je dostupná v štyroch farbách a troch veľkostiach. 360 €

Pevná obuv

Tretry 2FO ClipLite

Vďaka mikronastaviteľným kolieskam BOA® Li2 sedia na nohách tak presne, že poskytujú bezkonkurenčný cit pre ovládanie bicykla na traile. Pohodlný zvršok, odpružená medzipodrážka z EVA peny a voľný Relaxed Fit strih poskytujú pohodlie na biku aj pri chôdzi. 225 €

 

Tretry 2FO Roost Clip

Univerzálne MTB topánky, v ktorých dokážete jazdiť na trailoch a potom pohodlne prejsť do bufetu. A to všetko bez obetovania pohodlia a štýlu. Gumová podrážka SlipNot ™ FG zaisťuje sebavedomú trakciu na pedáloch aj mimo bicykla. 82,50 €

 

Topánky Rime Flat

Univerzálne, odolné a pohodlné topánky na flat pedále sú konštruované tak, aby ste v nich zvládli akékoľvek nástrahy terénu. Odolná podrážka, zvršok s bezšvovou konštrukciou z plne zváranej sieťoviny a ľahká podšívka zo sieťoviny XPEL, ktorá odpudzuje vodu. 135 €

Specialized je láska na celý život

Jazdenie po trailoch a lesných cestičkách je hobby, ktoré časom neraz prerastie do životného štýlu. S bicyklom, ktorý vám jazdenie spríjemní a zjednoduší, máte len krôčik k tomu, aby sa svet horskej cyklistiky stal vašou srdcovou záležitosťou. Na otázku, prečo si pri kúpe nového biku vybrať jeden práve od Specialized, sa odpovedá rovnako, ako na otázku, prečo sa za niekoho vydať: „Lebo ho jednoducho milujem.“

Rockhopper Expert

Univerzálny horský bicykel so vzduchovou vidlicou, vhodný na flowtraily aj na výlety s deťmi poteší priaznivou cenou a množstvom farieb na výber. Model Expert je osadený 29-palcovými kolesami, spoľahlivými brzdami a najmä vzduchom odpruženou vidlicou. Jazda na ňom vás rozhodne bude baviť. 1 400 €

S-Works Epic EVO

Vďaka najľahšiemu EVO rámu, ktorý v Specialized kedy vyrobili a vďaka najviac progresívnej XC geometrii je S-Works Epic EVO najuniverzálnejší stroj na traily aj na závodné trate. Zdvih rámu je 110 mm, vidlice 120 mm. 14 000 €

Stumpjumper Comp

Bezkonkurenčné odpruženie, perfektná ovládateľnosť, nízka hmotnosť a bezproblémové komponenty – jedinečný trailový bicykel Stumpjumper Comp má v rukáve všetky tromfy. Zdvih rámu je 130 mm, vidlice 140 mm. 5 000 €

Enduro Comp

Keď si osvojíte jazdenie na trailoch a rozhodnete sa ísť na enduro preteky, nie je lepší stroj, na ktorom by ste ich mohli absolvovať. Šliapnite do pedálov a budete prekvapení, ako nový Enduro zrýchľuje do kopca aj v zjazdoch. Výsledkom inovácií nového modelu sú menšie hojdanie a vyššia rýchlosť. Zdvih rámu aj vidlice je 170 mm. 5 700 €

Nová kolekcia trailového oblečenia Butter

Loic Bruni má na svojom konte viac víťazstiev, než by ste spočítali na prstoch oboch rúk a je na najlepšej ceste stať sa jedným z najlepších zjazdárov všetkých čias. Vo svojich 27 rokoch vyhral štyri majstrovstvá sveta, sedem svetových pohárov a viac ako 30-krát sa umiestnil v prvej päťke. S ohľadom na to všetko Specialized navrhol kolekciu Butter, s ktorou sa aj vy môžete vydať na cestu za úspechmi.

  • Women’s Butter Trail Air Shorts 90 €
  • Women’s Butter Trail Long Sleeve Jersey 60 €
  • Women’s Butter Trail Air Gloves 40 €

Viac bicyklov a doplnkov na horskú cyklistiku nájdete na specialized.com.

Aktuality

17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

Včera 10:46 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Včera 10:30 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

Včera 09:19 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

Zavrieť reklamu