Nový Trek Madone má dieru v sedlovej trubke a vyzerá ako vesmírna loď
Na prebiehajúcich etapových pretekoch Critérium du Dauphiné 2022 sa objavil nový aero bicykel Trek Madone s divokým dizajnom s otvorom v sedlovej trubke.
Nový Madone má do značnej miery podobnú aero siluetu ako predchádzajúci model, ale má skutočne veľký výrez pod sedlom. Tým sa vytvoril otvor, pri ktorom sa stretáva horná trubka, sedlové vzpery a sedlová trubka.
Tento dizajn bol pravdepodobne vytvorený pre lepšiu odozvu zadnej časti bicykla a zníženie aerodynamického odporu.
Zbohom IsoSpeed?
Podľa road.cc sa tento výrez nezdá byť ako systém odpruženia IsoSpeed, ktorý Trek používa u viacerých, cestných i XC, modeloch.
Charakteristická technológia odpruťenia IsoSpeed spoločnosti Trek spočíva v tom, medzi sedlovou a vrchnou trubkou čap, ktorý udržuje dve inak nespojené trubky na tom správnom mieste a dovoľuje sedlovej trubke voľne sa prehýbať a zvyšuje tak pohodlie.
IsoSpeed prvýkrát debutoval na vytrvalostnom cestnom bicykli Domane v roku 2012. V roku 2016 bol uvedený na model Madone a nedávno aj na gravel bike Checkpoint.
Pozrite si tiež
- Detaily a špecifikácia víťazného Treku Domane Elisy Longo Borghini na Paríž-Roubaix 2022
- Štyri unikátne bicykle Mathieu van der Poela na Giro d’Italia 2022 (detaily, foto, špecifikácia)
Na novom Madone sa nachádza nad „dierou“ integrovaná sedlovka, ktorá umožňuje, aby sa sedlové vzper priamo napájali na hornú trubku.
Predpokladáme, že to pridáva dostatok flexibility pre možnosž odstránenia potreby mechanického pruženia IsoSpeed, hoci Trek ešte nepotvrdil žiadne podrobnosti o výhodách nového dizajnu.
Samotná integrovaná sedlovka má podobný dizajn ako v súčasnej generácii bicykla, s úzkou aero profilovanou sedlovkou v predĺženej sedlovej trubke.
Masívny stred a nový kokpit
Bicykel Madone bol naposledy aktualizovaný v roku 2020, keď sa zbavil sporného štandardu Trek BB90 a prijal závitový štandard T47 .
Zdá sa, že oblasť okolo stredového zloženia sa zväčšila. Tento veľký kus karbónu prechádza do sedlovej trubky, ktorá teraz tesne obopína profil zadného kolesa.
Aktualizovaný bol pravdepodobne aj integrovaný jednodielny kokpit. Má štíhlejší profil, ktorý sa zužuje do silnejšie tvarovanej oblasti predstavca.
S nápisom „Madone“ vytlačeným na prednej strane lišty niet pochýb, že ide o aktualizáciu vlajkovej pretekárskej platformy Trek, ktorá sa vo svojej pred-aero forme datuje do roku 2003.
Nedávno sa platforma Madone dočkala len skromných aktualizácií, odkedy bola v roku 2016 prerobená na aero bike.
Stavili všetko na aero
S týmto novým Madone sa zdá, že Trek naďalej podporuje Madone ako špecializovaný aero cestný bicykel popri Emonde.
Nový Madone však predstavuje významnú zmenu oproti predchádzajúcemu modelu a vo veku, keď sa špecialisti ako Specialized prikláňajú k jedinému všestrannému modelu v podobe Tarmac SL7, sa tešíme, keď sa dozvieme viac.