Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Trek Madone má dieru v sedlovej trubke a vyzerá ako vesmírna loď

Nový aero bicykel Treku uvideli po prvýkrát na pretekoch Critérium du Dauphiné.
Biker
Nový Trek Madone má dieru v sedlovej trubke a vyzerá ako vesmírna loď

Na prebiehajúcich etapových pretekoch Critérium du Dauphiné 2022 sa objavil nový aero bicykel Trek Madone s divokým dizajnom s otvorom v sedlovej trubke.

Nový Madone má do značnej miery podobnú aero siluetu ako predchádzajúci model, ale má skutočne veľký výrez pod sedlom. Tým sa vytvoril otvor, pri ktorom sa stretáva horná trubka, sedlové vzpery a sedlová trubka.

Tento dizajn bol pravdepodobne vytvorený pre lepšiu odozvu zadnej časti bicykla a zníženie aerodynamického odporu.

Zbohom IsoSpeed?

Podľa road.cc sa tento výrez nezdá byť ako systém odpruženia IsoSpeed, ktorý Trek používa u viacerých, cestných i XC, modeloch.

Charakteristická technológia odpruťenia IsoSpeed spoločnosti Trek spočíva v tom, medzi sedlovou a vrchnou trubkou čap, ktorý udržuje dve inak nespojené trubky na tom správnom mieste a dovoľuje sedlovej trubke voľne sa prehýbať a zvyšuje tak pohodlie.

IsoSpeed ​​prvýkrát debutoval na vytrvalostnom cestnom bicykli Domane v roku 2012. V roku 2016 bol uvedený na model Madone a nedávno aj na gravel bike Checkpoint.

Pozrite si tiež

Na novom Madone sa nachádza nad „dierou“ integrovaná sedlovka, ktorá umožňuje, aby sa sedlové vzper  priamo napájali na hornú trubku.

Predpokladáme, že to pridáva dostatok flexibility pre možnosž odstránenia potreby mechanického pruženia IsoSpeed, hoci Trek ešte nepotvrdil žiadne podrobnosti o výhodách nového dizajnu.

Samotná integrovaná sedlovka má podobný dizajn ako v súčasnej generácii bicykla, s úzkou aero profilovanou sedlovkou v predĺženej sedlovej trubke.

Masívny stred a nový kokpit

Bicykel Madone bol naposledy aktualizovaný v roku 2020, keď sa zbavil sporného štandardu Trek BB90 a prijal závitový štandard T47 .

Zdá sa, že oblasť okolo stredového zloženia sa zväčšila. Tento veľký kus karbónu prechádza do sedlovej trubky, ktorá teraz tesne obopína profil zadného kolesa.

Aktualizovaný bol pravdepodobne aj integrovaný jednodielny kokpit. Má štíhlejší profil, ktorý sa zužuje do silnejšie tvarovanej oblasti predstavca.

S nápisom „Madone“ vytlačeným na prednej strane lišty niet pochýb, že ide o aktualizáciu vlajkovej pretekárskej platformy Trek, ktorá sa vo svojej pred-aero forme datuje do roku 2003.

Nedávno sa platforma Madone dočkala len skromných aktualizácií, odkedy bola v roku 2016 prerobená na aero bike.

Stavili všetko na aero

S týmto novým Madone sa zdá, že Trek naďalej podporuje Madone ako špecializovaný aero cestný bicykel popri Emonde.

Nový Madone však predstavuje významnú zmenu oproti predchádzajúcemu modelu a vo veku, keď sa špecialisti ako Specialized prikláňajú k jedinému všestrannému modelu v podobe Tarmac SL7, sa tešíme, keď sa dozvieme viac.

 

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Zavrieť reklamu