Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Mohorič vyhral Miláno – San Remo vďaka teleskopickej sedlovke a šialenému zjazdu z Poggia

Druhý skončil Saganov spolujazdec Anthony Turgis a šprint o tretie miesto vyhral Mathieu van der Poel.
Martin Sarvaš

Miláno – San Remo 2022

• Dĺžka: 293 km
  • Prevýšenie: 2096 m
  • Priemerná rýchlosť (víťaznej skupiny): 45,3 km/h

Matej Mohorič (Bahrain – Victorious) vyhral Miláno – San Remo – prvý cyklistický monument sezóny 2022.

Mohorič v rozhovore po pretekoch prezradil jeho tajnú výhodu proti súperom – teleskopickú sedlovku – vďaka ktorej predviedol po záverečnom stúpaní na Poggio šialený zjazd, vďaka ktorému si vytvoril dostatočný náskok pred súpermi.

Druhý skončil Saganov spolujazdec z tímu TotalEnergies Anthony Turgis a šprint o tretie miesto vyhral Mathieu van der Poel, ktorý absolvoval svoje prvé cestné preteky v tejto sezóne.

Ambície Petra Sagana ukončil mechanický problém s bicyklom asi 23 km pred koncom a do cieľa prišiel so 6-minútovou stratou na 93. mieste.

„Celú zimu som premýšľal o týchto pretekoch. Tím prišiel s nápadom použiť teleskopickú sedlovku, pretože tieto preteky mi celkom vyhovujú a na konci majú technický zjazd,“ vysvetlil Matej Mohorič.

„Vedel som, že ak dokážem poriadne trénovať a byť v dostatočne dobrej kondícii, aby som sa udržal na Poggio, mám šancu predviesť svoj najlepší zjazd a trochu zariskovať a možno to prinesie víťazstvo.“

Pozrite si tiež

Mohorič sa zranil pri páde na Strade Bianche a štyri dni tréningu vynechal. „Nikdy som ale neprestal veriť – povedal som, že ak sme túto zimu tak tvrdo pracovali a nastavili bicykel, musíme z toho vyťažiť maximum.“

„Každý večer a každé ráno som robil veľa fyzioterapie a nikdy som neprestal veriť. Absolvoval som základný tréning, aby som si udržal čo najväčšiu kondíciu. Dnes som tu – nešlo mi to super, ale stačilo mi zostať s najlepšími na Poggio. Proste som išiel all-in a nemôžem tomu uveriť. Som bez slov,“ dodal Mohorič.

Posledný kilometer Miláno – San Remo 2022

Výsledky Miláno – San Remo 2022

1. Matej Mohoric (Bahrain-Victorious) 6h27’49”
2. Anthony Turgis (TotalEnergies) +02″
3. Mathieu Van der Poel (Alpecin-Fenix) s.t.
4. Michael Matthews (BikeExchange-Jayco) s.t.
5. Tadej Pogacar (UAE Team Emirates) s.t.
6. Mads Pedersen (Trek-Segafredo) s.t.
7. Søren Kragh Andersen (Team DSM) s.t.
8. Wout Van Aert (Jumbo-Visma) s.t.
9. Jan Tratnik (Bahrain-Victorious) +05″
10. Arnaud Démare (Groupama-FDJ) +11″

Aktuality

Včera 15:26 Decathlon dal do predaja repliky bicyklov Van Rysel RCR Pro tímu AG2R. Po pár hodinách boli vypredané.

V utorok pridal Decathlon do ponuky cestné bicykle, na ktorých pretekajú jazdci tímu Decathlon AG2R La Mondiale. S cenou 9000 eur boli vypredané už na ďalší deň.

Včera 11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

Včera 09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

Včera 09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

17.04.2024 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.