Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Blíži sa sezóna trenažérov

Ročná doba nám už čoskoro prinesie ďalšiu výzvu v podobe premenlivého, nie vždy ideálneho počasia. S cyklotrenažérom sa však môže vaša sezóna práve začať. V pohodlí domova môžete zbierať kilometre, aj keď vonku zúri krutá snehová búrka, a šialená doprava vás vôbec nemusí zaujímať.
Biker
Blíži sa sezóna trenažérov

Značka TACX (už nejaký ten rôčik pod krídlami Garmin) je klasickou stálicou na nebi cyklotrenažérov. Dokonca aj vlaňajšie úplne prvé Esport cyklistické majstrovstvá sveta UCI prebiehali výhradne na cyklotrenažéroch Tacx® NEO 2T Smart. Čo ale robí túto značku takou výnimočnou? Pozrieme sa trocha pod povrch.

Odporový systém vs. Direct Drive

Odporový systém funguje na princípe pribrzďovania zadného kolesa vloženého do trenažéra dvoma radmi silných magnetov, ktoré sami ovládate (napr. Booster). Model Flow Smart dokonca podporuje jazdu na virtuálnych trasách a použitie tréningových apiek tretích strán, ako Zwift, Rouvy či TrainerRoad. Jeho jednoznačnou výhodou je skladovateľnosť a nižšia cena.

Direct Drive (priamy pohon) je sofistikovanejší systém, do ktorého vložíte bicykel bez zadného kolesa a odpor sa aplikuje priamo na zadnú osku. Tento systém je omnoho realistickejší, doslova zameniteľný s pocitom z bicyklovania v exteriéri. Okrem toho tu nedochádza k strate trením a meranie rýchlosti alebo výkonu je podstatne presnejšie.

Virtuálny zotrvačník

Zotrvačník je závažie, ktoré „šliapaniu“ dodáva realistický pocit. Keď jazdíte vonku a prestanete pedálovať, váš bicykel ihneď nezastaví. Niečo podobné sa deje aj pri prekonávaní mŕtveho bodu počas záberu. Zotrvačná sila, ktorá udržuje pohyb, je simulovaná zotrvačníkom.

Čím ťažší je zotrvačník, tým realistickejší je pocit pri pedálovaní. Napríklad pri modeli Flux 2 je to 7,6 kg, ale vďaka magnetom dokáže simulovať zotrvačnosť až 31,2 kg.

Virtuálny zotrvačník nie je napriek svojmu názvu o nič menej skutočný ako ten bežný, ale s brzdným elektromotorom a magnetmi dokáže produkovať premenlivú zotrvačnosť, akoby vážil až 125 kg! (model Neo 2T).

Virtuálny zotrvačník je výhodnejší pri simulovaní špecifických podmienok, ako sú sklon, rýchlosť a hmotnosť jazdca, ktoré dokáže reprodukovať prakticky zameniteľne s reálnou situáciou. Motorová brzda umožňuje  simulovať dokonca i zjazd.

Takmer všetky tieto trenažéry ponúkajú aj Bluetooth a ANT+ pripojenie, čo využijete pri trénovaní s rôznymi aplikáciami či virtuálnymi tréningovými nástrojmi.

Vybrané modely trenažérov Tacx ponúkajú podrobné analýzy záberov aj s rozlíšením ľavej a pravej nohy. Pridaním cyklistických dynamík na rozhranie ANT+ dokážete svoje jazdy nahrávať aj priamo do kompatibilných cyklopočítačov Edge alebo hodiniek Garmin.

Vďaka týmto meraniam budete dopĺňať aktuálne informácie aj do funkcie Tréningový stav a získate denné odporúčania tréningov či aktualizácie svojho VO2 max.

Viac informácií nájdete na webe tacx.garmin.sk

 

Vaše komentáre

Aktuality

13:44 Specialized Gravity Team pokračuje v sezóne 2025 s nezmenenou zostavou.

V tíme zostáva Finn Iles, Jordan Williams aj celkový víťaz Svetového pohára v zjazde Loïc Bruni.

12:03 Video: Mathieu van der Poel testuje nové plášte Pirelli.

Tím Alpecin-Deceuninck oznámil novú spoluprácu s talianskou značkou Pirelli. Jazdci tak budú mať k dispozícii dva hlavné modely plášťov na cestné preteky: prémiový model P Zero Race TLR RS a univerzálnejší P Zero Race TLR.

11:47 Victor Campenaerts o pomoci pre Vingegaarda: Pustím ho z dohľadu len vtedy, keď sklon stúpania prekročí 10 %.

Campenaerts je jednou z najväčších posíl tímu Visma-Lease a Bike, s ktorým podpísal zmluvu na tri roky.

11:27 Tím Visma-Lease a Bike oznámil partnera pre slúchadlá Bowers & Wilkins.

Či už ide o prípravu pred štartom, alebo relax počas voľných chvíľ, tieto slúchadlá umožnia jazdcom lepšie sa sústrediť a oddýchnuť si, informuje tím Visma.

11:05 Kto získa divoké karty na preteky Grand Tour v roku 2025? Q36.5, Tudor a Uno-X čakajú na rozhodnutie organizátorov.

Podľa aktuálnych pravidiel UCI majú automatickú účasť všetky WorldTour tímy (18 tímov) a dve najlepšie ProTeams z rebríčka 2024. O zostávajúce miesta bojujú tímy ako Q36.5, Tudor Pro Cycling a Uno-X Mobility. (Cyclingnews)

Zavrieť reklamu