Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Whyte G-170C WORKS

Vysokozdvihová novinka od britskej značky.
Hodnotenie: 4.5/5
6 538
Biker
Test: Whyte G-170C WORKS

Naše hodnotenie

Mimoriadne schopný enduro bombardér, na ktorom je radosť jazdiť.

+PLUSY

  • Vyvážená geometria mu dodáva more stability
  • Kvalitná vidlica s tlmičom a dobre vyladený systém odpruženia

-MÍNUSY

  • Zadný plášť sa nehodí do blata
  • Na nízko položený stred sa treba preučiť pedálovať

Najnovšie endurko od Whyte má vzadu masívnych 170 mm zdvihu a geometriu, ktorá im rozhodne nerobí hanbu.

Navrhnutý je na tie najťažšie enduro trate sveta a na traile rozhodne zaujme – vás skvelými jazdnými vlastnosťami a ostatných výraznou farbou.

Rám

Náš testovací kúsok v M-ku mal reach dlhý 460 mm – to je približne rovnako, ak nie viac, ako majú mnohí konkurenti v L-ku. V skutočnosti je o pár milimetrov kratší oproti modelu G-160, ktorý nahrádza.

Rázvor je napriek tomu o kúsok dlhší vďaka položenejšiemu hlavovému uhlu (65 stupňov) a dlhšej zadnej stavbe (430 mm). V zadnej stavbe je dostatok miesta aj na trojpalcový plášť, ak by ste to s premenou na tank mysleli naozaj vážne.

Hrubšia guma síce zdvihne aj stred, no to vôbec nevadí, keďže sériových 333 mm je aj tak naozaj nízko. Na ráme zostali aj úchyty na košík na fľašu.

Overený Horst Link štvorčapový systém odpruženia je vyladený o niečo progresívnejšie ako na predchodcovi a vďaka tomu bude fungovať ako so vzduchovými, tak s pružinovými tlmičmi. V sériovej výbave ho však dostanete len s tým prvým.

Komponenty

Výbava obsahuje niektoré z našich najobľúbenejších dielov od koncernu SRAM na trhu, napríklad odpruženie RockShox Lyrik RCT3 vpredu a Super Deluxe RT3 s expanzkou vzadu.

Brzdy SRAM Guide RSC stačia, no vzhľadom na schopnosti biku by sme tu radšej videli najsilnejšie brzdy v ponuke – zjazdový model Code.

Jazda

Nejde o zjazďák, no ešte pred pár rokmi by sme ho tak volali. Štedrý reach a stred levitujúci kúsok nad zemou mu umožňujú dole kopcom skalopevne držať stopu aj tam, kde sa väčšina ostatných bikov trasie ako práve narodená srnka.

Whyte všetko prejde s maximálnym pokojom a nabáda vás pri ďalšej jazde skúsiť páčky povoliť ešte o niečo viac. Stabilita však nie je jedinou charakteristikou nového Whyta.

Ovládanie má stále dostatok obratnosti na to, aby ste sa zabavili aj na trailoch s miernejším sklonom a na skákavých tratiach. Na výšľapoch si však aktívne odpruženie pýta siahnuť po páčke pomalej kompresie, aby sa nepohojdávalo.

Jazdecká pozícia pekne vycentrovaná medzi oba kolesami spolu s nízkym stredom zvyšujú sebavedomie a držanie stopy v zákrutách. Ak už trakciu predsa len stratí, stačí mierne preniesť hmotnosť a gumy sa opäť zarežú.

Takto nízko položený stred si však žiada trochu aklimatizácie a zmeny jazdného štýlu. Určite vám je jasné, že sme neraz zavadili kľukou o zem. Treba sa preto naučiť lepšie načasovať zášľapy v teréne.

Alternatívne môžete dozadu obuť objemnejší plášť, ktorý jednak stred o niečo zdvihne, jednak nahradí 2,3-palcový semislick, ktorému sa v jarnom blate príliš nepáči.

Odhliadnuc od neho však nič neodvádza pozornosť od faktu, ako neoblomne sebavedomé a schopné je toto nové ostrožlté superenduro.

Geometria je veľmi dobre navrhnutá, odpruženie ponúka dostatok opory a ku koncu pekne tvrdne. Aj na tých najnáročnejších tratiach máte pocit, že limit je len a len vo vás a bike toho zvládne ešte oveľa viac.

Špecifikácia

  • Rám: karbónový predok, hliníkový zadok
  • Vidlica: RockShox Lyrik RCT3 170 mm
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe RT3 DebonAir 130 mm
  • Pohon: SRAM X01 Eagle (1 x 12)
  • Kolesá: ráfiky Whyte karbónové, náboje Hope Pro 4, plášte Maxxis Maxxis High Roller II 3C EXO TR 2,4 vpredu a Maxxis Minion SS EXO TR 2,3 vzadu
  • Brzdy: SRAM Guide RSC (200/180 mm)
  • Rajdy/predstavec: Race Face SIXc 820 mm/Race Face Turbine R 40 mm
  • Sedlovka/Sedlo: RockShox Reverb Stealth 150 mm teleskopická/Whyte
  • Hmotnosť: 14,28 kg (M, s pedálmi)
  • www.whyte.cz

 

 

Vaše komentáre

Aktuality

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

16.04.2024 Peter Sagan sa z Brazílie vrátil naspäť do Európy (+galéria).

Peter Sagan bol so svojím tímom Specialized Factory Racing na úvodnom kole Svetového pohára v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã. Vzhľadom na svoju formu a predchádzajúce zdravotné problémy sa rozhodol v pretekoch neštartovať. Nenastúpi ani do druhého kola svetového pohára, ktoré sa uskutoční už tento víkend, taktiež v Brazílii.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu