Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Cestné bicykle

Test: Specialized Tarmac SL7 Pro – Ultegra Di2

Tuhý pretekársky aero univerzál, ktorý je rýchly na rovinách i v kopcoch. Treba si však zaň priplatiť.
Hodnotenie: 4/5
7 699
Martin Sarvaš

Verdikt: Tuhý pretekársky aero univerzál, ktorý je rýchly na rovinách i v kopcoch. Treba si však zaň priplatiť.

Plusy

  • spojenie aero a ľahkého bicykla
  • dosť miesta pre široké gumy
  • skvelá odozva rámu pri agresívnejšej jazde
  • vysoké ráfiky sú na rovinách citeľne rýchle
  • praktický aero kokpit

Mínusy

  • vysoká cena
  • nemá možnosť bezduší

„Je to akoby sme kombinovali útočné stúpania Juliana Alaphilppa a agresívnu silu Petra Sagana v jednom jazdcovi bez slabín. Jediné rozhodnutie je na vás – kedy zaútočiť.“ Takto definuje Specialized svoju novú vlajkovú loď cestných bicyklov – nový Tarmac SL7.

Rám

Na prvý pohľad môže Specialized Tarmac SL7 pripomínať vzhľadom aero špeciál Venge. A to nielen kvôli zmenenému profilu trubiek, ale aj kvôli úplne novému aerodynamicky tvarovanému integrovanému kokpitu.

Specialized tvrdí, že nový Tarmac SL7 je o 45 sekúnd rýchlejší na vzdialenosti 40 km v porovnaní s predošlým SL6. Predpokladáme, že ide o porovnanie pri veľmi vysokom výkone, ktorý bežný človek nemá šancu dosiahnuť.

Trubky sú aerodynamickejšie – sedlová trubka, sedlové vzpery, hlavová trubka i vidlica. Aj keď sa môže zdať, že nový Tarmac je vyložene pretekársky špeciál, je omnoho univerzálnejší. V ráme je priestor až pre 32 mm široké pneumatiky a je kompatibilný s radením pre jednoprevodníky, takže sa z neho dá poskladať aj celkom slušný gravel.

Okrem toho má šróbovaný stred, čo ocenia všetci, čo si servisujú bicykle sami. Rám nového Specialized Tarmac SL7 je zložený z karbónu FACT 12r a váži 800 gramov (veľkosť 56), čo je rovnaká hmotnosť ako predošlý SL6. Pre porovnanie, hmotnosť rámu S-Works Venge je 960 gramov.

Komponenty

Elektronické radenie Ultegra Di2 – spoľahlivá klasika, ktorej nie je čo vyčítať. Nový Tarmac má integrovaný aerodynamicky tvarovaný kokpit, ktorý je však stále praktický a výška riadidiel sa dá nastaviť bez toho, aby bolo potrebné odpájať brzdové hadice.

V predstavci je zároveň integrovaný aj držiak pre cyklopočítač s adaptérmi pre Wahoo, Garmin, Polar, Cateye a Bryton. Káble sú takmer neviditeľné a z riadidiel predchádzajú spodom predstavca priamo do hlavovej trubky. Nový predstavec má dokonca o 45 gramov menej ako na predošlom Tarmacu.

Kokpit je integrovaný a riadidlá sú extrémne ploské, avšak riadidlá s predstavcom nie sú spojené, sú to dva oddelené kusy, takže ak preferujete klasický guľatý profil riadidiel, dajú sa bez problémov vymeniť. Na zvýšení aerodynamiky pridávajú aj úplne nové ľahké karbónové kolesá Roval Rapide, ktoré sú rozdielne vpredu a vzadu.

Predné má výšku 51mm a vonkajšiu šírku v strede až 35 mm. Zadné má výšku 60mm a šírku 30mm. Na prekvapenie mnohých, nie sú prispôsobené pre bezdušové plášte ani galusky. 26 mm plášte majú sú v širokých ráfikoch v skutočnosti širšie.

Za bicykel s krásnou tmavou červenou farbou si však poriadne priplatíte a faktom je, že v podobnej výbave sa dajú kúpiť aj lacnejšie bicykle.

Jazda

Nový Tarmac sa správa na cestách ako čistokrvný pretekár, aj keď oproti predošlým modelom je celkovo univerzálnejší. Už pri prvých zašliapnutiach je počuť zvuk rýchlosti, ktorý robia karbónové kolesá s vysokými ráfikmi.

Plášte vyzerajú síce na prednom kolese trochu smiešne, keďže ráfik má v strede 35 mm, ale treba uznať, že to funguje. Na rovine je citeľné, že vysoké ráfy sa skvele valia a máte pocit, že sedíte na aero bicykli. Ploské riadidlá majú vo vrchnej časti malú perforáciu, takže sa pohodlne držia aj hore a zároveň sa nešmýkajú ani keď sa na ne položíte predlaktím.

Geometria je robená pre pretekárov, takže rám je veľmi tuhý a má skvelú odozvu pri agresívnejšom zrýchlení. Pri rýchlom nástupe do šprintu na rovine, ale aj pri poriadnom prišliapnutí do pedálov do kopca, reaguje perfektne.

V zjazdoch je stabilný, v prudkých zákrutách obratný a pohodlne sa dá zložiť aj na vrchnú trubku rámu. Tento bicykel si jednoducho pýta rýchlosť úplne všade. Keďže ide o pretekársky bicykel, netreba od neho očakávať veľké pohodlie a povrch pod kolesami je dosť cítiť. Je však skvelé, že do rámu sa zmestia až 32 mm gumy, čo by z neho veľmi rýchlo spravilo omnoho pohodlnejší bicykel.

Špecifikácia
  • Rám Tarmac SL7 FACT, karbónový
  • Radenie Shimano Ultegra Di2
  • Brzdy Shimano Ultegra R8070
  • Kolesá Roval Rapide CL 51 mm (vpredu) / 61 mm (vzadu),
  • Plášte S-Works Turbo 26 mm
  • Riadidlá/predstavec  S-Works Aerofly II / integrovaný S-Works
  • Sedlovka/sedlo karbónová S-Works / Body Geometry Power Pro
  • Hmotnosť 7,3 kg (54)
  • www.specialized.com

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 18:25 Tom Pidcock sa stal najmladším víťazom majstrovstiev Európy v cross-country XCO.

Len 23-ročný Brit si pripísal ďalší úspech k nedávnemu víťazstvu etapy na Tour de France, titulu majstra sveta v cyklokrose, olympijského šampióna v cross country či piatim víťazstvám pretekov Svetového pohára v XCO, z čoho dva vyhral tento rok. Na druhom mieste skonči Dán Sebastian Arstensen, tretí bol Švajčiar Filippo Colombo.

Včera 17:55 Jasper Philipsen suverénne vyhral šprint v 4. etape Okolo Dánska.

24-ročný jazdec tímu Alpecin-Deceuninck si pripísal svoje siedme víťazstvo v sezóne a dostal sa aj do vedenia bodovacej súťaže. Na druhom mieste skončil Sasha Weemaes, tretí bol Ethan Vernon. Víťaz prvej aj tretej etapy a veľký favorit z tímu Jumbo-Visma Olav Kooij šprint vypustil a skončil dvanásty.

Včera 17:39 Albanese vyhral záverečnú etapu Tour du Limousin, celkové hodnotenie si udržal Aranburu.

Alex Aranburu zvíťazil v 4-dňovom francúzskom etapáku s náskokom 10 sekúnd pred Diegom Ulissim a 18 sekúnd pred Gregom van Avermaetom. 26-ročný jazdec tímu Movistar skončil v poslednej etape tesne na druhom mieste za Vincenzom Albanesem, ktorý zariskoval a zaútočil 1,5 km pred cieľom.

Včera 16:43 Richard Carapaz podpísal zmluvu s EF Education, Van Baarle a Kelderman idú do Jumbo-Visma.

Tím EF Education-EasyPost potvrdil podpísanie trojročného kontraktu s Richardom Carapazom, ktorý odchádza z Ineos Grenadiers. Z Ineosu odchádza aj víťaz Paríž-Roubaix Holanďan Dylan van Baarle, ktorý podpísal trojročnú zmluvu s tímom Jumbo-Visma, kde sa k nemu pripojí aj jeho krajan Wilco Kelderman, ktorý končí v Bore.

Včera 16:28 Britský cyklista Dan Bigham prekonal svetový rekord v hodinovke rýchlosťou 55,548 km/h.

30-ročný cyklista prešiel na dráhe za 60 minút takmer o pol kilometra viac ako predošlý držiteľ rekordu Victor Campenaerts.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu