Biker.sk

RESPIRÁTOR FFP2 K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Novinky

Na akých bicykloch jazdia majstri Slovenska v horskej cyklistike?

Pozreli sme sa detailnejšie na bicykle Šimona Rusa, Adama Rojčeka, Simony Kuchyňkovej, Martina Haringa a Jany Keseg Števkovej.
Martin Sarvaš

Pandémia ochorenia COVID-19 spôsobila zrušenie mnohých cyklistických pretekov, avšak majstrovstvá Slovenska v horskej cyklistike sa uskutočnili vo všetkých disciplínach.

Zjazdovými majstrami sú Adam Rojček a Simona Kuchyňková, v endure je majstrom republiky Šimon Rus a vo všetkých kategóriách cross-country (XCO, XCM, XCC) sú majstrami Martin Haring a Janka Keseg Števková.

Viac ako pocity z titulov nás tentoraz zaujímalo, na akých strojoch jazdia slovenskí majstri.

Šimon Rus

  • Tím: OKO Racing Team
  • Bicykel: Specialized Enduro
  • Disciplína: enduro

O titule: Som neskutočne rád, že sa mi podarilo získať môj prvý titul majstra Slovenska hned’ prvý rok v kategórii elite. Mal som jeden pád a spravil som zopár chýb, ale o to viac som sa snažil to dohnať na každom šliapanom úseku, čiže dá sa povedať, že po každej RS som si šiel „dušu vypľuť“ a očividne sa to oplatilo.

O bicykli: Som rád, že Specialized myslel aj na vysokých ľudí a veľkosť bicykla S5 mi sadla ako uliata. Páči sa mi na ňom, aký je rýchly, skvele zvláda rozbité pasáže, veľa odpúšťa a stále sa dá na ňom zabaviť aj na veľkých skokoch. A ešte k tomu má v ráme úložný priestor, kam sa mi vojde všetko potrebné náradie a nemusím nosiť ruksak.

Specialized Enduro

  • Značka: Specialized
  • Model a veľkosť: Enduro, S5
  • Vidlica: RockShox Lyrik Select, DebonAir
  • Tlmič: Rock Shox Super Deluxe Select Plus
  • Tlak vo vidlici/Tlak v tlmiči: tak, aby dobre bolo
  • Radenie: Shimano SLX 12 speed
  • Brzdy: Shimano SLX
  • Kolesá: predné Roval Traverse 29, zadné DT swiss EX 511
  • Plášte: predný Specialized Bucher GRID, zadný Specialized Bucher BLACK DMOND
  • Sedlovka: X-Fusion Manic 170 mm
  • Sedlo: Bridge Comp
  • Predstavec: Specialized Trail 40 mm
  • Riadidlá: Specialized 800 mm
  • Pedále: Shimano Saint

Prečítajte si tiež

Adam Rojček

  • Tím: Banshee Racing Brigade
  • Bicykel: Banshee Legend 29
  • Disciplína: zjazd

O titule: Tohtoročný titul si veľmi cením. Keďže jazdím túto sezónu v novom tíme, chcel som sa ukázať v dobrom svetle a kvôli pandémii sa zrušilo veľmi veľa pretekov. Preto majstrová Slovenska patrili k najdôležitejším pretekom sezóny a som veľmi rád, že sa mi podarilo dostať rukáv majstra po roku naspäť.

O bicykli: Na Banshee sa mi najviac páči to, ako geniálne je vyladená geometria. Bicykel je pomerne dlhý na moju výšku a v kombinácii s 29” kolesami som sa obával, či nebude niekde neobratný, ale vďaka nízkemu stredu a správnej geometrii je bicykel krásne vyvážený.

Banshee Legend 29

  • Značka: Banshee
  • Model: Legend 29, veľkosť L
  • Vidlica: Fox 40 2020
  • Tlmič: Fox DHX2 2020
  • Tlak vo vidlici/Tlak v tlmiči: 90 psi (vidlica),  400 lbs Superalloyracing pružina na tlmiči
  • Radenie: Sram X0
  • Brzdy: Magura MT7
  • Kolesá: Newmen EG-35
  • Plášte: Schwalbe Magic Mary
  • Sedlovka: Deity
  • Sedlo: Deity Sidetrack
  • Predstavec: Deity Intake
  • Riadidlá: Deity Speedway
  • Pedále: HT
  • Hmotnosť: 17,2 kg

Simona Kuchyňková

  • Tím: EVIL Bikes Czech
  • Bicykel: EVIL Insurgent
  • Disciplína: zjazd

O titule: Titul majsterky Slovenska ma tohto roku celkom prekvapil, keďže sme jazdili na totálnom blatovom mordore. Na jednej strane ma teší, že som vyhrala, ale na druhej strane som sklamaná, ako málo žien sa venuje či už zjazdu alebo enduru. V endure som mohla získať taktiež titul majsterky Slovenska, ale kvôli nedostatku žien sa tak nestalo – ako už aj minulý rok. Je teda na čase sa posunúť do sveta.

O bicykli: Evil je špecifický svojím prepákovaním tlmiča – Delta System, ktorý funguje za mňa bombovo. Je to niečo úplne odlišné od väčšiny značiek a to ma na tom bicykli baví, že je jedinečný a originálny. A čo sa mi na ňom nepáči? Nič. Hlavne, že môžem na ňom jazdiť a má to peknú farbu.

EVIL Insurgent

  • Značka: EVIL
  • Model a veľkosť: Insurgent, S (mullet)
  • Vidlica: Suspension Clinic Prototype
  • Tlmič: Suspension Clinic Prototype
  • Tlak vo vidlici/Tlak v tlmiči: 43 psi (nie je to porovnateľné s klasickým vzduchom)/1. kompresia 80 psi, 2. kompresia 125 psi
  • Radenie: Shimano XT
  • Brzdy: Shimano XT
  • Kolesá: Bontrager Line Comp 30
  • Plášte: Michelin Wild Enduro
  • Sedlovka: FOX Transfer 150 mm
  • Predstavec: Asnwer DJ
  • Pedále: Shimano Saint
  • Hmotnosť: ~ 14 kg

Prečítajte si tiež

Martin Haring

  • Tím: Dukla Banská Bystrica
  • Bicykel: Merida Big.Nine Team/Merida Ninety-Six Team
  • Disciplína: XCO, XCC, XCM

O tituloch: Celú noc z piatka na sobotu a celý deň pršalo, čiže trať blatová, dosť sa behalo, ale to mi celkom sedí. Od prvého kola som postupne zväčšoval náskok a od druhého sa snažil šetriť bicykel, lebo to bola dosť lotéria aj čo sa týka materiálu. Určite bol dobrou voľbou pevný hardtail, ktorý sa blatom zabíjal menej než celoodpružené bicykle. Z obhajoby mám radosť, za NyNa majstrovskými dresíkmi by mi bolo smutno. Ďakujem za podporu celému tímu, všetko fungovalo na jednotku.

Druhý deň bol na programe short track. Prvé kolo som trošku horšie šiel zjazd, tak som stratil zopár sekúnd a miest. V treťom kole zo šiestich som si došiel vedúcu dvojicu a postupne sme sa roztrhali a došli opäť po jednom. Dnes bolo trošku suchšie blato, ale opäť boli úseky, ktoré sa aj behali.

Maratón bol od štartu pokojný. Po prvej občerstvovačke na cca sedemnástom kilometri prišiel prvý vážny kopec, dosť strmý, kde sme sa s Tomášom rozdelili. Odvtedy som šiel sám až do cieľa. Trať bola ťažká, strmé kopce, pekné technické zjazdy a nakoniec exkurzia popod Spišský hrad. Pekná sobota za nami.

O bicykli: Ide o Team verziu, čiže high-end ponuky Merida, najvyšší model rámu označený CF5, s továrenskými carbon riadidlami, sedlovkou a predstavcom. Radenie 12k SRAM, brzdy SRAM, 160 mm kotúče vpredu aj vzadu. Oproti sériovke mám vymenené vlastné sedadlo, ktoré mi vyhovuje viac, používam tento typ na všetkých bicykloch. Kľuky používam wattmetrové Rotor InPower 170 mm, podľa charakteru trate 36 alebo 38zubovýjednoprevodník. Väčšinou 36. V tíme používane reťaze Yaban.

Mám k dispozícii dva bicykle, ako pevný, tak aj celoodpružený, vyberám si podľa charakteru trate, ktorý sa pôjde previezť na preteky. Srdcu bližší mi je hardtail, ale zvykám si už aj na full. Hlavne pre určité trate svetového pohára je full nevyhnutný. Mám ich v totožnej výbave, okrem pruženia, na fullovi je Fox.

Merida Big.Nine Team

  • Značka: Merida
  • Model a veľkosť: Big.Nine Team, M
  • Vidlica: Rock Shox SID World Cup
  • Tlak vo vidlici: ~ 90 psi
  • Radenie: SRAM XX1 Eagle
  • Brzdy: Sram Level Ultimate
  • Kolesá: Fulcrum Red Passion 3
  • Plášte: Maxxis Ikon 2,2, kevlar (sucho)/Maxxis Beaver 2,0, kevlar (blato)
  • Sedlovka: Merida Team CC, 30,9 mm, 0 mm setback, carbon
  • Sedlo: Selle Italia SLR
  • Predstavec: Merida Team CC, 80 mm
  • Riadidlá: Merida Team CC, 690 mm
  • Pedále: Shimano XTR
  • Hmotnosť: 8,9 kg

Merida Ninety-Six Team

  • Značka: Merida
  • Model a veľkosť: Ninety-Six Team, M
  • Vidlica: Fox 32 Factory Float SC
  • Tlmič: Fox Factory Float
  • Tlak vo vidlici/Tlak v tlmiči: ~ 75 psi/145 psi
  • Radenie: SRAM XX1 Eagle
  • Brzdy: Sram Level Ultimate
  • Kolesá: Fulcrum Red Passion 3
  • Plášte: Maxxis Ikon 2,2, kevlar (sucho)/Maxxis Beaver 2,0, kevlar (blato)
  • Sedlovka: Merida Team CC, 30,9 mm, 0 mm setback, carbon
  • Sedlo: Selle Italia SLR
  • Predstavec: Merida Team CC, 80 mm
  • Riadidlá: Merida Team CC, 690 mm
  • Pedále: Shimano XTR
  • Hmotnosť: 9,8 kg

Jana Keseg Števková

  • Tím: Outsiterz
  • Bicykel: KTM SCARP Sonic 2020/KTM Myroon Sonic 2020
  • Disciplína: XCO, XCC, XCM

O tituloch: Domáce tituly majú pre každého inú hodnotu. Mám ich už veľa, no vždy ma poteší, keď dokážem nejaký pridať. Tohtoročné MSR v olympijskom XCO a XCC (short tracku) v Selciach som išla na hardtaile Myroon. Stáva sa už pravidlom, že MSR máme na blate a na trati, ktorá dážď neobľubuje. Tak aj tento rok v Selciach to bolo dosť o behaní s bicyklom, ale zvládla som to ja aj môj bike.

Počas MSR v MTB maratóne v Granč-Petrovciach nás síce tiež zastihla búrka, no podmienky boli prijateľnejšie a trať jazditeľná. Titul som získala na celoodpruženom KTM Scarp. Bicykle KTM boli súčasťou úspechu na MSR, vyhli sa mi defekty a preteky som absolvovala bez technických problémov.

O bicykli: Na KTM pretekám už 5 rokov a som rada, že značka napreduje. Používam okrem dvoch horských modelov Myroon hardtail a Scarp fullsuspension aj cestný Revelator a cyklokrosový Canic CXC. Ak si človek zadováži niektorý z top modelov, nemusí na ňom nič meniť, bicykel má nízku hmotnosť a je pripravený na preteky. Moje bicykle si vždy ešte mierne vyladím komponentmi mojich materiálových sponzorov (Mitas, Stans Notubes, Magura, Crankbrothers, KMC, Lezyne).

Tento rok KTM úplne pozmenilo celoodpružený model SCARP. Je robustnejší a má aj inú geometriu. Lanká sú ešte viac ukryté v ráme, čo vyzerá skvele, no mechanika to nikdy nepoteší. Na KTM sa cítim komfortne, čoho dôkazom sú aj výsledky či už v MTB, cyklokrose alebo na ceste. Dúfam, že sa mi podarí nájsť finančnú podporu a pridám ešte niekoľko dobrých výkonov aj v ďalších sezónach.

KTM SCARP Sonic 2020

  • Značka: KTM
  • Model a veľkosť: SCARP Sonic 2020, 43 cm (S)
  • Vidlica: FOX 32 Float SC 29″ Factory 100 mm (Kashima) remote
  • Tlmič: FOX Float DPS Factory remote 190×37,5
  • Tlak vo vidlici/Tlak v tlmiči: 70/140 psi
  • Radenie: XTR
  • Brzdy: XTR
  • Kolesá: PODIUM SRD Stans NoTubes, Neo Ultimate
  • Kľuky: SRAM XX
  • Plášte: MITAS
  • Sedlovka: KTM Prime carbon
  • Sedlo: Selle Italia
  • Predstavec: KTM Prime
  • Riadidlá: KTM Prime carbon flat bar
  • Pedále: Crankbrothers Eggbeater 11
  • Reťaz: KMC DLC12
  • Cyklopočítač: Lezyne MegaXL
  • Hmotnosť: 9,6 kg

KTM Myroon Sonic 2020

  • Značka: KTM
  • Model a veľkosť: Myroon Sonic 2020, 43 cm (S)
  • Vidlica: FOX 32 Float SC 29″ Factory 100 mm (Kashima) remote
  • Tlak vo vidlici: 70 psi
  • Radenie: SRAM XX
  • Brzdy: MAGURA
  • Kolesá: PODIUM SRD Stans NoTubes, Neo Ultimate
  • Kľuky: Clavicula M3
  • Plášte: MITAS
  • Sedlovka: KTM Prime carbon
  • Sedlo: Selle Italia
  • Predstavec: KTM Prime
  • Riadidlá: KTM Prime carbon flat bar
  • Pedále: Crankbrothers Eggbeater 11
  • Reťaz: KMC DLC 12
  • Cyklopočítač: Lezyne MegaXL
  • Hmotnosť: 8,6 kg

Otestujte sa

Zavrieť reklamu