Úplne nový Specialized Diverge 2021 mení trendy kategórie gravel (detaily, modely, ceny)
Specialized predstavil nový Diverge 2021, u ktorého nastalo viacero zmien – dostal poslednú generáciu tlmenia Future Shock 2.0, má progresívnejšiu geometriu, je dlhší (rázvor) a položenejší (hlavový uhol) a v ráme je ešte viac priestoru pre široké gumy i odkladací priestor SWAT.
Diverge je dostupný celkovo v jedenástich rôznych modeloch – od najlacnejšieho za 1099 eur až po najdrahší S-Works za 9999 eur. S novým Diverge-om predstavil Specialized aj verziu Evo (dva modely), ktorý je má ešte dlhšiu a položenejšiu geometriu. Ale hlavne, má rovné riadidlá.
Specialized tvrdí, že trh s bicyklami kategórie gravel rastie a v blízkej budúcnosti bude omnoho väčší ako akékoľvek iné kategórie.
Detaily Diverge 2021
- Tlmenie Future Shock 2.0 je dostupný iba u vybraných modeloch
- Dlhšia a položenejšia geometria pre pohodlnejšiu jazdu mimo ciest
- Priestor pre 47mm široké gumy (700c) / 2.1″ (650b)
- Model Evo má rovné riadidlá
- Celkovo 11 modelov Diverge 2021 v rozsahu cien od 1099 eur do 9999 eur
Tlmenie Future Shock 2.0
Future Shock 2.0 uviedol Specialized po prvýkrát u posledného modelu Roubaix. Poskytuje 20mm odpruženia, využíva nový systém s olejom, ktorý by mal kontrolovať súčasne kompresiu a odskok pre lepšiu kontrolu bicykla. Oproti predošlému systému by mal mať pri pružení tiež progresívnejší chod.
Nastavenie pruženia Future Shock 2.0 je umiestnené na vrchu hlavového zloženia, nad predstavcom, môžete ním nastaviť tvrdosť odpruženia.
Nižšou verziou tlmenia Future Shock 1.5 sú osadené lacnejšie modely Diverge. Poskytuje možnosť výmeny pružiny (3 úrovne tuhosti), avšak nemá hydrulický tlmič či možnosť nastavenia tuhosti.
Všetky karbónové modely Diverge 2021 majú Future Shock 2.0 – S-Works Diverge, Diverge Expert Carbon, Diverge Pro Carbon and Diverge Comp Carbon.
Dva najlacnejšie modely Diverge Elite E5 a Diverge Base E5 nemajú žiadne tlmenie a všetky ostatné modely majú Future Shock 1.5.
Geometria inšpirovaná horským Epic-om
Nový rám Diverge dostal dosť zásadný redizajn. Offset vidlice je dlhší (55mm), uhol hlavovej trubky je položenejší o jeden stupeň, rázvor kolies je dlhší, stredové zloženie je o kúsok vyššie od zeme a dosah sa vo všetkých veľkostiach predĺžil o 10 mm.
Všetky uvedené zmeny v geometrii vám môžu byť veľmi povedomé z akéhokoľvek uvádzania nových modelov moderných horských bicyklov.
Dlhší dosah, položené hlavové trubky a celkovo nižšia geometria u horských bicyklov potvrdzuje, že zvyšujú stabilitu i rýchlosť mimo ciest. To isté platí aj pre gravel bicykle.
Specialized dokonca uvádza, že geometria nového Diverge je priamo inšpirovaná poslednou generáciou pretekárskeho cross-country hardtailu Epic.
Kategórie horských a gravel bicyklov sa opäť ešte viac prekrývajú. O to viac to platí u modelov Evo. Dilema, či si kúpiť horský alebo gravel bicykel bude pre zákazníkov teraz ešte omnoho väčšia.
Ešte širšie gumy
Keďže ide o kategóriu gravel, treba široké gumy a u nového Diverge je priestoru pre široké gumy viac než dosť. U kolies 700c sa zmestia 47 mm široké plášte a u kolies 650b sa pomestia 2,1-palcové plášte. Maximálna šírka sa oproti predošlému modelu zväčšila o 5 mm.
Uvádzané hodnoty počítajú s tým, že z každej strany máte 6 mm priestor – vo vidlici aj v zadnej stavbe, takže v skutočnosti môžete obuť ešte širšie gumy. Tiež to znamená, že je dosť priestoru pre blatníky, ktoré sa do rámu zmestia aj so 42 mm širokými plášťami.
Nie je tiež zvyčajné vidieť karbónový rám s baranmi s úchytmi na blatníky, za čo si Specialized zaslúži pochvalu.
Užitočná diera v ráme na desiatu – SWAT
Systém SWAT sa Specializedu osvedčil už u mnohých bicyklov. Gravel je kategória, u ktorej chcete mať na ráme čo najviac možností, takže diera v ráme ako odkladací priestor určite každého poteší a na kratšie výjazdy môžete konečne nechať doma sedlovú tašku.
Odkladací priestor je umiestený v spodnej trubke predného trojuholníku rámu, pod držiakom na fľašku. SWAT majú modely Comp, Expert, Pro a S-Works.
Diverge Evo – evolúcia gravel kategórie (?)
Diverge Evo je ešte punkovejšia verzia už tak dosť punkového gravelu. Mal by ešte lepšie a pohodlnejšie zvládnuť agresívnejšiu jazdu v teréne, keďže má ešte dlhšiu a položenejšiu geometriu a rovné riadidlá.
Akoby teraz niekto zrazu prišiel na to, že rovné riadidlá poskytujú lepšie odvládanie v teréne. Koho by to napadlo, však?
Specialized tvrdí, že sa rozhodol vytvoriť model Evo s rovnými rajdami, pretože mnoho cyklistov, ktorí jazdili na Diverge predchádzajúcej generácie, menilo barany za rovné riadidlá.
Diverge Evo by mohol byť tiež voľbou pre cyklistov, ktorí hľadajú podobný bicykel ako posledný Sirrus X (s tlmením Future Shock), ale chcú agresívnejšiu geometriu.
Ide o bicykel, ktorý ťažko kategorizovať. Oldschool-ový horský bicykel či gravel? Ťažko povedať, ale Specialized pokračuje v tradícii, že vždy vie niečím prekvapiť.
Modely a ceny
S-Works Diverge
- Cena: 9 999 eur
- Špecifikácia
Diverge Pro Carbon
- Cena: 6 999 eur
- Špecifikácia
Diverge Expert Carbon
- Cena: 4 999 eur
- Špecifikácia
Diverge Comp Carbon
- Cena: 3 799 eur
- Špecifikácia
Diverge Sport Carbon
- Cena: 2 999 eur
- Špecifikácia
Diverge Base Carbon
- Cena: 2 499 eur
- Špecifikácia
Diverge Comp E5
- Cena: 2 099 eur
- Špecifikácia
Diverge Elite E5
- Cena: 1 799 eur
- Špecifikácia
Diverge Base E5
- Cena: 1 099 eur
- Špecifikácia
Diverge Expert E5 EVO
- Cena: 2 599 eur
- Špecifikácia
Diverge Comp E5 EVO
- Cena: 2 599 eur
- Špecifikácia
Vaše komentáre