Test: Cube Stereo 140 HPC TM
Má karbónový predný rámový trojuholník a za tú cenu je tu osadený nejedným naozaj chutným komponentom. Vidlica Fox 36 Factory GRIP2 patrí napríklad k tým najlepším na súčasnom trhu a tlmič DPX2, ktorý je jej zadným ekvivalentom, má široký rozsah nastavení.
V réžii Foxu zostáva aj vynikajúca teleskopická sedlovka Transfer – rovnako so zlatou povrchovou úpravou Kashima. SRAM dodal silné brzdy Code R rovnako ako 12-rýchlostnú sadu pohonu GX Eagle. Na našom testovacom modeli boli osadené plášte Schwalbe Fat Albert, ktorým sme neprišli na chuť.
Potešilo nás preto, že na produkčnej verzii je lepšie kombo Magic Mary vpredu a Hans Dampf vzadu.Poďme však od výpočtu komponentov k reálnym skúsenostiam.
- Návod: 6 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa tuku na bruchu bicyklovaním
- Návod: 6 tipov, ako nájsť svoju optimálnu jazdeckú váhu
Na traile pôsobí Stereo 140 napriek robustným komponentom vysoko a trochu nervózne. Na vine bude pravdepodobne celkom konzervatívna geometria a nerovnováha medzi vidlicou poskytujúcou dobrú oporu a zadnou stavbou, ktorá sa ľahko spúšťa hlboko do zdvihu. Tvrdne až takmer ku konci zdvihu.
Pomohlo, keď sme trochu pritiahli tlmenie kompresie, no zároveň sme prišli o istú dávku citlivosti na malé nerovnosti.
Napriek tomu však na plynulých a udržiavaných trailoch funguje 27,5-palcové Stereo dobre. Hodí sa tam, kde viac než na vyhadzovaní tony hliny v každej zákrute záleží na efektivite pedálovania a komfortnom odpružení. Je ho tu dostatok, aby ho nezaskočili ani ojedinelé silné nárazy.
Vaše komentáre