Biker.sk

RESPIRÁTOR FFP2 K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Technika jazdy

Návod: 4 tipy, ako sa udržať vo vrchnej stope

Ako si vybrať stopu cez náročnú zjazdovú sekciu a nevypadnúť z nej.
Martin Sarvaš
Radšej sa naučte správne techniku, aby ste to potom takto nemuseli zachraňovať. Aj keď musíme uznať, že aj to je veľké umenie.

Ak máte na zjazdovej sekcii trailu na výber viacero stôp, tá najvrchnejšia je obvykle najrýchlejšia, najpriamejšia alebo najhladšia, avšak len zriedka tá najjednoduchšia.

Tak ako pri mnohých iných jazdeckých technikách, aj tu je najdôležitejší nájazd. Aby ste z vrchnej stopy nevypadli, budete potrebovať rovnováhu a stabilitu.

Najčastejšou chybou pri nájazde do vrchnej stopy je príliš vysoká rýchlosť. Nájazd by práveže mal byť pomalší a zrýchľovať by ste mali až priamo v stope.

1. Brzdenie

Nabrzdite si v predstihu, aby sa bike nezačal na vjazde do vrchnej stopy šmýkať nadol. Je lepšie zabrzdiť trochu príliš než príliš málo.

Vaším cieľom je pri samotnom prejazde zrýchliť, nie pri ňom naďalej brzdiť. Ak vojdete do stopy príliš rýchlo, budete musieť použiť brzdy a to naruší plynulosť aj rovnováhu.

2. Zatáčanie

Ešte pred vjazdom by ste mali dostať bike do čo najpriamejšej pozície. Zatáčať v technickej stope je veľmi náročné a je oveľa jednoduchšie prejsť ťažkú sekciu čo najpriamejšie.

Niekedy sa oplatí obetovať plynulosť na vjazde na úkor zatáčania uprostred náročnej sekcie. Nabrzdite si teda razantne a dostaňte bike do uhlu, aký potrebujete na prejazd.

3. Prejazd

Žiadne brzdenie, minimálne zatáčanie a stabilná jazdecká pozícia – to sú tri kľúčové veci, na ktoré by ste mali pri samotnom prejazde vrchnej stopy myslieť. Bike bude dole kopcom prirodzene akcelerovať.

Stabilita pochádza z reči vášho tela. Vyhnite sa agresívnym prenosom ťažiska a mykaniu za rajdy. Kľuky držte v jednej rovine, pokrčte lakte a dovoľte biku, aby pod vami pracoval.

4. Výjazd

Pravidlo číslo jeden je vždy pozerať tam, kam chcete ísť – bike bude prirodzene nasledovať. Hneď ako si nabrzdíte a natočíte bike, uprite pohľad na výjazd zo sekcie na konci vybranej stopy. Tú ste videli a vybrali si ju ešte pred samotným vjazdom do nej.

Nemusíte sa preto pozerať pod predné koleso. Všetky korekcie smeru a ťažiska by mali vyplývať len z toho, čo pod vami robí bike, nie z toho, čo vidíte.

Otestujte sa v našich kvízoch

Vaše komentáre

Zavrieť reklamu