Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Brzdy

Test: Brzdy SRAM Guide RE

Hodnotenie: 4/5
144
Biker
Test: Brzdy SRAM Guide RE

Aké by mali byť dokonalé brzdy? Podľa nás by mali brzdiť viac ako dostatočne silno. Táto sila by sa mala dať čo najprecíznejšie dávkovať. Rovnako by mali brzdiť aj na dlhom zjazde a v neposlednom rade by mali byť cenovo dostupné.

Páčky sú rovnaké ako na modeli Guide R – nenájdete tu teda prepákovanie pomocou vačky ako na Guide RS na predchádzajúcej strane ani nastaviteľný moment zahryznutia a dokonca ani ložiská v čape páčky.

Samozrejmosťou je však nastavenie vzdialenosti páčky od rajdov aj jej ľahká integrácia s ostatnými výrobkami koncernu – radením SRAM či diaľkovým ovládaním odpruženia a sedloviek Rock Shox..

Písmenko „E“ prináleží opačnému koncu brzdy. Tu namiesto strmeňa Guide nájdete ten zo zjazdových bŕzd Code dávno vyradených z ponuky. Vyznačuje sa naozaj dlhými platničkami, pre ktoré je nastavenie bez šúchania o niečo náročnejšie.

Už od výroby v ňom však nájdete sintrované platničky, ktoré razantne hryzú do kotúča bez ohľadu na to, či je vonku 30 stupňov a prašno alebo nula a sychravo. Preto vám odporúčame začínať na nich opatrne a dobre ich zabehnúť. My sme sa už párkrát poučili, keď nás biky, na ktorých boli Guide RE osadené, takmer prehodili cez rajdy hneď v prvej zákrute.

Všetok ten výkon by však bol nanič, keby sa nedal dávkovať. A práve to je najsilnejšia stránka bŕzd SRAM. Netrvá dlho naučiť sa pracovať s obrovskou brzdnou silou pod prstami. Výkon je vždy konzistentný aj na tých najdlhších zjazdoch a napriek robustnému výzoru strmeňa nie je najhoršia ani hmotnosť.

Ani na jednom z mnohých testovaných kusov sme nemali žiadny problém. Nakoniec je tu už len cena – ak si odmyslíme výborný, no zbytočne predražený kotúč, za takéto výkonné a spoľahlivo fungujúce brzdy to vôbec nie je veľa.

Hmotnosť 461 g

www.cyklozitny.cz

Vaše komentáre

Aktuality

17:41 Brandon Semenuk prepísal históriu Red Bull Rampage a je jediným jazdcom, ktorému sa podujatie podarilo vyhrať 5-krát.

O jeho víťazstve rozhodla až druhá jazda, do ktorej Kanaďan nastúpil ako jeden z mála jazdcov. Na druhom mieste skončil Poliak Szymon Godziek a tretiu priečku obsadil Tyler McCaul. Úroveň pretekov bola tento rok úplne šialená a rozhodcovia to mali extrémne náročné o čom svedčí aj množstvo nespokojných jazdcov a fanúšikov.

15:04 Slovák Adam Gross vyhral tretiu etapu pretekov Okolo Srbska.

Gross zaznamenal dobrý výsledok aj v druhej etape, v ktorej skončil na treťom mieste. Zo Slovákov skončil najlepšie v celkovej klasifikácii trojdňového etapáku Samuel Kováč na piatom mieste, so stratou 4:53 min na holandského víťaza Quintena Velinga.

14:51 Video: Príprava a zákulisie z víťazstva Tadeja Pogačara na monumente Okolo Lombardie.

Pozrite si, ako Pogačar zakončil neuveriteľne úspešnú sezónu svojim štvrtým víťazstvom na monumente Okolo Lombardie.

13:49 Tadej Pogačar o dopingu: Bolo by to hlúpe. Žiarliví a podozrievaví ľudia tu budú vždy.

Pogačar vyhral v roku 2024 Tour de France, Giro d’Italia, majstrovstvá sveta aj dva monumenty. Bohužiaľ, jeho dominanciu mnohí pripisujú dopingu, a to bez akýchkoľvek dôkazov.

12:36 Garmin Edge 1050 vs iPhone 13 – čo je lepšie pre cyklistov?

Každý má svoje výhody aj nevýhody, a závisí od potrieb jazdca, ktoré zariadenie je vhodnejšie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu