Biker.sk

FUNKČNÁ ČELENKA GARMIN K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Novinky

Rojčekovi vyšiel skvelý štart novej sezóny: O umiestnení v top 20 sme doteraz iba srandovali

Adam Rojček skončil na 18. mieste na svetovom pohári v Maribore a o týždeň štvrtý na Majstrovstvách Európy v Portugalsku. Vyskúšal si už aj jazdu s momentálne populárnou kombinovanou veľkosťou kolies - vpredu 29" a vzadu 27,5".
Martin Sarvaš
Pretekár Kellys Factory Teamu Adam Rojček odštartoval sezónu 2019 vo veľkom štýle. Na prvých pretekoch svetového pohára v zjazde sa mu v Maribore podarilo skončiť na 18. mieste a o týždeň si odniesol 4. miesto z Majstrovstiev Európy v Portugalsku. Vďaka dobrému umiestneniu v Maribore si tak zabezpečil účasť vo finále na najbližších pretekoch svetového pohára vo Fort Williame.

Adam jazdí na zjazdovom bicykli Kellys Noid s 29-palcovými kolesami, ale už si vraj vyskúšal aj tohtosezónne populárne kombo 29″ vpredu a 27,5″ vzadu, ktoré na niektorých pretekoch, v závislosti od trati, plánuje využiť.

Ako je možné, že sa ti začala sezóna tak dobre?

Myslím si, že dôvodov je veľa. Začal som trénovať so Šimonom Klimčíkom, ktorý ma má pri každom tréningu pod dohľadom, čo určite zvýšilo kvalitu tréningov. Predchádzajúci tréner Erik Kimmel robil svoju prácu tiež výborne, lenže bol z Brna, čiže dochádzanie bolo pre mňa nereálne a priamo v Liptovskom Mikuláši som našiel to, čo som potreboval.

Ďalším dôvodom môže byť to, že som prestúpil do iného tímu, kde som samozrejme nechcel nikoho hneď od začiatku sklamať, takže aj tá dávka motivácie bola vyššia. A v neposlednej rade, už nie som študent, takže si jazdenie aj tréningy viac vážim, pretože keď som doma, pracujem u otca v autoservise.

Pripravoval si sa v zime intenzívnejšie?

Určite áno. Hlavne z toho dôvodu, že minulú zimu som mal zdravotné problémy, ktoré ma odstavili na skoro tri mesiace, čo je hrozne dlhá doba. Zo začiatku sezóny som bol dosť nerozjazdený a celkovo fyzicky oveľa slabší ako som tento rok.

Adam Rojček si podáva ruku s Dannym Hartom, ktorý nakoniec skončil v Maribore na druhom mieste.

V Maribore si skončil na 18. mieste a pred takými menami ako Gee Atherton, Sam Blenkinsop, Connor Fearon, Adam Bryton a podobní. Aký to je pocit?

Samozrejme je to obrovská radosť vidieť, že som schopný sa porovnávať s jazdcami, ktorý sa jazdením na biku živia. Boli to ale len jedny vydarené preteky a ako povedal tréner, jedna lastovička leto nerobí, takže sa treba sústrediť na ďalšie kolá sveťáku a skúsiť to udržať.

Finálová jazda ti asi teda fakt vyšla. Spravil si aj nejaké chyby?

Priznám sa, že som chybu spravil už pred štartom, pretože som bol jemne nervózny, čo trochu mení aj celý priebeh  jazdy, ale to sa dalo čakať. Som zvyknutý na to, že keď štartujem na sveťáku, tak je na štarte plno ľudí, veľa divákov, keciame s kamošmi a je tam pohoda.

Tu som bol ja, 11 profi jazdcov, ich mechanici a jediné čo bolo počuť bol bzukot trenažérov, keďže všetci diváci už čakali v cieli. Kto ma pozná vie, že ma nerozhodí len tak hocičo, ale toto bolo pre mňa úplne nové a keď som to videl, tak som sa pýtal sám seba, že čo tu sakra medzi nimi robím.

Preto som sa snažil ísť rýchlo hneď od začiatku a spravil som pár chybičiek v prvom lese, ale keď som spravil takú väčšiu, tak som si sám vynadal, že kam sa to hrabem a išiel som už s chladnou hlavou, ako som mal ísť od začiatku.

Sedela ti trať v Maribore?

Ako ktoré úseky, spodok mi sedel parádne, vrch trochu menej, ale v podstate mi na trati nič nevadilo, takže to bolo v pohode.

Týždeň po úspechu v Maribore sa ti zadarilo aj v Portugalsku na ME, kde si skončil štvrtý. Napísal si však, že “zemiakov už máš doma dosť”, mal si aj na tretie miesto?

Myslím si, že nie. Jasné, keby dám bezchybnú jazdu tak by som bol minimálne tretí, ale neverím že prví traja mali bezchybné jazdy, ten povrch bol strašne zradný. Celkovo takéto typy tratí ja moc nemusím, do toho tam bolo všade 10 cm  vrstva prachu, čo už vôbec nemusím, takže na viac asi nebolo. Samozrejme to mrzí, že som prvý pod pódiom, ale aj to niekto byť musí.

Túto sezónu si prešiel do Kellys Factory Teamu. Má na tom podiel aj nový bicykel?

Ťažko povedať, zmenil som túto zimu veľa vecí, neviem či je bicykel práve dôvod. Každopádne mi Noid sadol ako uliaty a myslím si, že som z neho stále nevyžmýkal to, čoho je schopný.

Čo sa ti na novom bicykli páči najviac?

Asi to, že sa nemusím v ničom obmedzovať, keď chcem ísť tú najrozbitejšiu stopu, lebo je najrýchlejšia, tak tam idem a nie je s tým žiadny problém. Ja som si zvolil radšej menší M-kový rám a 29-palcové kolesá, aby mal bike výhody veľkých kolies, ale aj obratnosť podobnú tým menším.

Adam Rojček a Rasťo Baránek sa tešia s tímovým manažérom Michalom Wiesengangerom.

Zvykal si si dlho na 29-palcové kolesá?

Trvalo mi to tak štyri jazdy, kým som sa dostal na rýchlosť, ktorú som jazdil na 27,5 kolesách, čiže ani nie. Skúšal som ešte kombináciu 29 vpredu a 27,5 vzadu, bolo to veľmi zaujímavé a pravdepodobne to ešte tento rok niekde vytiahnem.

Očakával si až takýto dobrý štart sezóny?

Popravde som neočakával radšej nič. Jediné čo som od seba chcel, bolo sa aspoň kvalifikovať na sveťáku, ale v takýto štart som teda ani nedúfal, skôr sme si z toho vždy s chalanmi robili srandu, že niekedy budeme napríklad v top 20.

Zmenil sa ti nejako plán pretekov po úspechoch v Maribore a Portugalsku?

Zmenil, nemal som v pláne ísť do Fort Williamu na druhé kolo sveťáku, ale vďaka výsledku v Maribore tam budem „quali protected“, čo znamená zaručený postup do finále, takže bola by to veľká škoda to nevyužiť. A už len kvôli tomu, že budem mať na tabuľke číslo 16 tam rozhodne ísť musím.

Trať na ME v Portugalsku bol čistý prach.

Aké preteky máš v pláne najbližšie?

Ak mi zdravie dovolí, pôjdem prvé kolo SPDH v Mraznici, celé Majstrovstvá Európy som totižto bojoval so zápalom hrdla a v pondelok ma to dobehlo tak, že rozprávam ako Ozzy Osbourne po koncerte.

Uvidíme sa na BikeFeste?

Na 90% sa bohužiaľ neuvidíme, pretože budem na ceste do Fort Williamu. Dosť ma to mrzí, lenže sa to nedalo skĺbiť, je to veľmi ďaleko, takže treba vyrážať týždeň dopredu, aby sme tam mohli ešte trochu pred pretekmi pojazdiť, keďže ja som tam nikdy nebol a za pár hodín tréningu by som si ani nezapamätal trať.

Adamovi prajeme po úspešnom štarte sezóny veľa šťastia aj na ďalších pretekoch!

Zavrieť reklamu