Pozrite si, na akých bicykloch budú jazdiť pretekári WorldTour v sezóne 2019
V uplynulej sezóne 2018 sme videli, že jazdci z tímov WorldTour zostali pri značkách bicyklov, na ktorých jazdili aj v roku 2017. Pre budúci rok sa situácia zmenila a takmer až štvrtina z 18 svetových top cestných tímov prechádza k inej značke bicyklov. V pelotóne uvidíme tiež v roku 2019 aj belgického výrobcu, ktorý sa vracia do WorldTour prvýkrát od roku 2011.
Tím BMC Racig sa zmenil na CCC Team a prechádza od značky BMC na Giant. Jazdci tímu Sunweb budú jazdiť na bicykloch Cervélo, doteraz mali Gianty a tím Dimesion Data skončil s Cervélom a podpísal zmluvu s BMC.
Tím AG2R La Mondiale po dvoch rokoch skončil spoluprácu so značkou Factor a francúzsky tím bude jazdiť na bicykloch Eddy Merckx. Belgická značka sa tak dostane späť do pelotónu WorldTour po prvýkrat od roku 2011, kedy Specialized vykúpil kontrakt tímu Quick-Step Floors, ktorý dovtedy jazdil na spomínaných belgických bicykloch.
Zo všetkých 18 cestných WorldTour tímov budú v roku 2019 jazdci štyroch z nich na nových bicykloch.
Tím slovenského pretekára Petra Sagana Bora-Hansgrohe zostáva pri značke Specialized. Sagan bude uričte jazdiť väčšinu sezóny na modeli Venge, prípadne Tarmac. Rám, ktorý jazdil na Tour de France sa asi nezmení, avšak zmena dizajnu v budúcom roku je dosť pravdepodobná.
Nové bicykle, nové komponenty
Cestná sezóna 2018 by sa dala nazvať „aero“ sezónou. Specialized, Trek, Cannondale, BMC, Cervélo a tiež Ridley prišli s úplne novými alebo minimálne vylepšenými aero modelmi.
Okrem toho prišla aj zaujímavá inovácia radenia z dielne Campagnolo – prešli z 11- na 12-rýchlostné sady a aj keď 12-speedy vydalo Campi už v apríli tohto roka, sponzorovaní pretekári ich ešte na bicykloch nemali a budú ich jazdiť asi až v budúcej sezóne.
Rámy, radenie, kolesá a doplnky tímov WorldTour pre rok 2019
Tím | Rám | Radenie | Kolesá | Doplnky |
AG2R La Mondiale | Eddy Merckx Bikes | TBC | Mavic | Deda Elementi |
Astana Pro Team | Argon 18 | TBC | TBC | TBC |
Bahrain-Merida | Merida | Shimano/SRM | Fulcrum | FSA/Vision |
Bora-Hansgrohe | Specialized | Shimano | Roval | Specialized/PRO |
CCC Team | Giant | TBC | TBC | TBC |
Dimension Data | BMC | TBC | TBC | TBC |
EF Pro Cycling | Cannondale | TBC | TBC | TBC |
Groupama-FDJ | Lapierre | Shimano | Shimano | PRO |
Katusha-Alpecin | Canyon | SRAM | Zipp | Canyon |
Team Jumbo | Bianchi | Shimano | Shimano | FSA/Vision |
Lotto Soudal | Ridley | Campagnolo | Campagnolo | Deda Elementi |
Mitchelton-Scott | Scott | Shimano | Shimano | Syncros |
Movistar Team | Canyon | Campagnolo | Campagnolo | Canyon |
Deceuninck Quick-Step | Specialized | Shimano | Roval | Specialized/PRO |
Team Sky | Pinarello | Shimano | Shimano | MOST |
Team Sunweb | Cervélo | Shimano | Shimano | PRO |
Trek Segafredo | Trek | TBC | Bontrager | Bontrager |
UAE Team Emirates | Colnago | Campagnolo | Campagnolo | Deda Elementi |
12-speed bude nový 11-speed
Po viacerých rokoch, počas ktorých pretekári jazdili a výrobcovia vyvíjali 11-rýchlostné sady radenia, prišiel v apríli taliansky výrobca Campagnolo ako prvý s cestnou 12-rýchlostnou sadou.
12-rýchlostnú bezdrôtovú sadu SRAM Red eTap už testovali v novembri pretekári na japonských pretekoch Saitama Tour de France Criterium. Aj keď u SRAM-u ide o takúto technológiu po prvýkrát v cestnej cyklistike, výrobca má dostatok skúseností s 12-rýchlostným radením z horskej cyklistiky.
A keďže dvaja z troch najväčších výrobcov radenia už ukázali, že 12-speedy by chceli čoskoro nahradiť 11-tky, nebolo by vôbec prekvapujúce, keby v dohľadnej dobe Shimano taktiež pridalo jeden pastorok na svoje kazety. A pravdepodobne je to iba otázkou času.
Aero, aero, aero
Sezóna 2018 priniesla mnoho nových cestných aero rámov – Specialized, Trek, BMC, Cannondale a Ridley, pričom model Argon 18’s Nitrogen pridal na svoj rám diskové brzdy.
Každý z uvedených výrobcov má buď iba rám s diskovými brzdami alebo má minimálne modelovú variantu s diskami. Okrem toho, ako inak, keďže v cestnej cyklistike ‚aero je všetko‘, nové aero rámy sú samozrejme ľahšie, aerodynamickejšie a rýchlejšie.
Už sú preč tie dni, keď pretekárske aero bicykle mali 9 kg. Vincenzo Nibali z tímu Bahrain-Merida odjazdil väčšinu etáp Tour de France na aero ráme Merida Reacto a na svojom bicykli tiež vyhral preteky Milan-San Remo. Nibaliho mechanik hovorí, že jeho bicykel sa veľmi blíži limitu, ktorý stanovuje UCI na spodnú hodnotu 6,8 kg.
Vaše komentáre