Biker.sk

Novinky

Predstavenie: CTM 2019

CTM predstavuje enduro Scroll na 29-palcových kolesách, nový model - gravel bicykel Koyuk, Raptor s vylepšenou geometriou a mnoho viac.
Filip Nagy
Slovenská značka s troma písmenami v názve vždy sledovala a najmä pohotovo reagovala na trendy. Dôkazom je nové 29-palcové enduro aj gravelbike ponúkaný hneď v dvoch špecifikáciách. Tu sú novinky zo Starej Turej na nadchádzajúcu sezónu.

Scroll 29

Twentyninery boli pred pár rokmi veľkým hitom, a odporúčali sa najmä XC pretekárom pre ich schopnosť výborne udržiavať rýchlosť. Už o pár sezón však ustúpili ďalšej veľkej novinke – 27,5-palcovým kolesám, ktoré zdanlivo ponúkali ten najlepší kompromis. Tento rok však hlásia veľký návrat, keďže sa ukázalo, že lepšia priechodnosť terénom a zotrvačnosť sa hodí všade, kde sa jazdí tvrdo a rýchlo. 

29-palcová verzia endura Scroll tak na seba nenechala dlho čakať a prichádza s pilotným modelom. Zdvihy 150 mm vpredu aj vzadu obhospodaruje odpruženie od RockShox v podobe vidlice Lyrik. Pohon zaobstaráva 11-rýchlostná sada Shimano SLX a tak ako u 27,5-palcových Scrollov, ktoré zostávajú v ponuke takmer bez zmien, aj tu sa zdvih sériovo osadenej teleskopickej sedlovky zvyšuje na 150 mm v prípade veľkostí L a XL.

A ak vás zaujíma, či sa do rámu a vidlice vojdú aj kolesá v rozmere 27,5+, odpoveď je áno, hoci dokúpiť si ich budete musieť už niekde inde.

Ridge

Ridge predstavený pred dvoma rokmi spočiatku predstavoval alternatívu k 27,5-palcovému 140 mm modelu Rawer. Trailbike so zdvihom 130 mm vpredu a vzadu a 29-palcovými kolesami tak bol obľúbenou voľbou ľudí, čo chceli jednoducho full do lesa – či už na singletracky alebo maratóny.

Veľké kolesá v kombinácii s trailovým zdvihom však majú oveľa vyšší potenciál, a ten sa tento rok odzrkadlil vo výbave najvyššej verzie Ridge Pro.

Predstavec je kratší, rajdy širšie, pohon prišiel o jeden prevodník a vidlica sa vymenila za tuhšiu a schopnejšiu RockShox Revelation. Tak ako v prípade Scrollu, aj tu nájdete osadené kolesá DT Swiss E1900 so širšími ráfikmi a o niečo robustnejšie plášte WTB.

Aj obe nižšie verzie sa uberajú cestou širších ráfikov ako minulý rok s kolesami Sti od WTB. Tie sú tubeless compatible – stačí dokúpiť ventily a tesniace mlieko, a duše zahodiť s rozbehom do koša.

Switch

Elektrický mountainbike Switch poháňaný výborným motorom Shimano STePS E8000 slovenská značka predstavila už minulý rok v jednej uvádzacej verzii.

Tento rok sa do portfólia pridáva aj lacnejšia (približne o 600 €) verzia, a topmodel nadobúda vzhľad batmobilu s lesklým čiernym rámom s matnými čiernymi detailami. Kým vyššiu z dvoch úrovní výbavy poháňa spomínaný ťažný kôň, tá lacnejšia používa agregát série E7000 s krútiacim momentom nižším o 10 Nm.

Brzdy, tie sú taktiež štvorpiestové, akurát namiesto Shimana tu nájdete kotúčovky Tektro Orion a vidlicu Suntour Aion. Zvyšok výbavy je však až na pár detailov veľmi podobný, rovnako ako zdvih 150 mm vpredu a 140 vzadu.

Ponuka sa pritom má čoskoro rozširovať aj o ďalšie elektrifikované hardtaily, mestské biky aj nové celoodpružené modely, ktoré už budú mať batériu plne integrovanú v ráme. Na tie si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Mons

Značka CTM sa mnohým spája so zjazdovým (a v posledných rokoch aj enduro) tímom CTM Racing Team. Hlavnou zbraňou jazdcov je už dlhé roky zjazďák Mons, ktorý sa síce do nadchádzajúcej sezóny nemení, no do ponuky sa naspäť zaraďuje aj nižší model, ktorý uspokojí začínajúcich pretekárov – možno ako ďalší logický level, keď vyrastú z Raptora.

Na fotkách môžete vidieť topmodel Pro osadený najvyššou verziou vidlice RockShox Boxxer World Cup, kompletkou zo sady Shimano Saint a tlmičom Cane Creek Double Barrel. Tou podstatnou informáciou však je, že aj nižšia z dvoch úrovní výbavy nazvaná jednoducho Mons, dostane rovnaký kvalitný a výborne nastaviteľný tlmič.

Pruženie vpredu zabezpečuje základný model Boxxera, no aj ten je tento rok vzduchový, a tak opäť ľahko nastaviteľný podľa preferencií a hmotnosti jazdca.

Zvyšok výbavy tvorí tradične RaceFace v oblasti kokpitu, a WTB pod bicyklom a zadkom. Základný Mons by tak mal byť napriek nižšej cene plne pripravený na pretekársku sezónu.

Koyuk

Gravelbiky sú jedným z najvýraznejším trendov nadchádzajúcej sezóny, ktorý približuje cestnú a horskú cyklistiku bližšie než kedykoľvek predtým. Reagujú naň aj slovenské značky. CTM prichádza s dvoma modelmi nazvanými podľa aljašského mesta Koyuk 1.0 a 2.0.

Gravelbiky majú široké využitie – rideri ich využívajú na zimný tréning, keď po výtlkoch, slizkom lístí a námraze naozaj nechcete jazdiť s uzučkými cestnými plášťami. Obe úrovne výbavy sú osadené 37 mm plášťami WTB so štýlovými hnedými bočnicami, no dovnútra sa vojdú aj 42 mm alebo naopak klasické plusové cestné kolesá, ktoré môžete nahodiť napríklad na leto a mať z biku plnohodnotný cesťák.

Ak vás naopak oslovuje trend bikepackingu a dobrodružných výjazdov, na vidlici aj zadnej stavbe nájdete návarky na blatníky a nosiče.

Vyššia z dvoch špecifikácii je osadená zdvihnutými a do vonka smerujúcimi rajdami, ktoré prirodzenejšie padnú do rúk človeku zvyknutému kmásať bicykel za 800 mm Renthaly.

Raptor

Model Raptor je v stálicou v ponuke, aj v srdiečku mnohých zjazdárov na Slovensku, ktorí na tomto jednoduchom hardtaile začínali. Dodnes ide o obľúbenú voľbu deciek, čo chcú začať na biku jazdiť trochu tvrdšie a brigádami toho nezarobili až tak veľa.

Tohtoročný model je dostupný v troch špecifikáciach – na fotke je tá najvyššia. Novinkou je najmä nový predný rámový trojuholník, ktorý sa geometriou aj tvarom trubiek približil bližšie modelu DirtKing.

Nie je radikálne zjazdovo dlhý, ani výrazne streetovo krátky – jednoducho taký, aby sa na ňom začiatočníci cítili ako doma a mohli sa slobodne rozhodnúť, akou cestou sa v bikovej kariére uberať.

Dirtking

Dirtový (pochopiteľne) a streetový model Dirtking sa síce na budúcu sezónu nijak výrazne nemení, no už tradične ide o jeden z najkrajších bikov v ponuke, a tak sme ho napriek tomu odfotili.

Novinkou je tu najmä dirtjumpová verzia perfektnej vidlice RockShox Pike, sedlo s vyšitým „metalovým“ logom, aj hlavová trubka, kde je toto logo obrátene. Má vás motivovať naučiť sa svoj prvý backflip a mať ho tak konečne správne. Buď to, alebo ho, možno, ale naozaj len možno,  len na predprodukčnej vzorke v továrni omylom otočili.

Metric

Nová generácia mestských bikov Metric má dizajn, ktorý bude ladiť k obleku aj kérkam. Black-on-black bicykel na fotkách je len jednou z troch ponúkaných verzií.

Vybrať si môžete z pánskej alebo dámskej verzie Metric C (C ako Commuter) na jazdu po meste a Metricu X (X ako všade inde), s ktorým môžete zbehnúť aj na poľné cesty.

Kým urban model má nastaviteľný predstavec, pohodlnejšie sedlo a hladšie plášte, all-terrain verzia už volí o niečo športovejšiu jazdeckú pozíciu a plášte WTB Riddler s výraznejším dezénom.

V srdci bicykla je nový motor Shimano STePS E6000 a batéria sa presunula zo zadného nosiča a takmer celá zapadla do spodnej rámovej trubky.

Náš Facebook