Test: Trek Fuel EX 9.7
Verdikt: Skvelý rám v kontraste so slabými kolesami a tlmičom.
Plusy: Výnimočne tuhý karbónový rám s výbornou geometriou; Kompatibilita s oboma rozmermi kolies a množstvo funkčných detailov
Mínusy: Tuhé pneumatiky a ťažké kolesá s úzkymi ráfikmi bicykel spomaľujú; Citeľné cuknutie pri spínaní platformy Re:Aktiv v zadnom tlmiči
Nová polokarbónová platforma kompatibilná s dvoma priemermi kolies má obrovský potenciál – oveľa vyšší ako predchádzajúce modely Fuel Ex. Preto je trochu škoda, že lacnejší tlmič a kolesá mu pristrihujú krídelká.
Hlavný rámový trojuholník z karbónu OCLV je citeľne veľmi tuhý vďaka rovnej spodnej rámovej rúrke. Vďaka nej tiež nájdete v hlavovom zložení zarážku Knock Block, ktorá zabraňuje vidlici, aby narazila do rámu. Duralová zadná stavba používa overený systém odpruženia ABP s koncentrickým čapom umiestneným okolo 12 mm Boost osky. Vo vahadle zase nájdete otočnú vložku Mino Link, ktorá dokáže mierne meniť geometriu bicykla.
Tlmič Fox Float Performance je tzv. plávajúci, keďže je z oboch strán prichytený k pohyblivým častiam odpruženia. Počas priebehu zdvihu tak mení pomer stláčania a pocitovo dodáva viac zdvihu než papierových 130 mm.
Pridajte tuhosť rámu, dlhý 465 mm reach a 67-stupňový hlavový uhol a máte základ na bike, ktorý miluje BDSM zaobchádzanie, no pritom nie je príliš zameraný len na jazdu z kopca. Tejto filozofii stopercentne zodpovedajú aj 760 a 55 mm dimenzie kokpitu od Bontrageru. Vidlica Fox 34 Rhythm Boost má pekne hladký a kontrolovaný chod napriek tomu, že patrí na spodok ponuky značky.
Objemné plášte Bontrager XR3 v rozmere 29 x 2,4 vyzerajú na prvý pohľad ako ideálna voľba, to by však nemohli byť v lacnej a ťažkej verzii Expert s tuhou a nekomunikatívnou kostrou. Pocit odrážania sa od nerovností ešte umocňujú úzke ráfiky.
Ďalej je tu zadný tlmič z lacnejšej línie Performance, ktorý citeľne cukne vždy, keď sa zapne či vypne platformové tlmenie Trek Re:Aktiv. Na kvalitnejších tlmičoch pritom tento problém nezažijete a celý koncept funguje veľmi dobre. Vo výsledku teda Trek nedokáže jazdiť tak rýchlo, ako by mohol a mal. Výmena kolies za kolesá so širšími ráfikmi či za plusové 27,5-palcové je výraznou zmenou k lepšiemu a rozhodne ju odporúčame.
Vaše komentáre