Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Vidlice

Test: Vidlica Formula Selva

Enduro a trailová vidlica s množstvom nastavení.
Hodnotenie: 3.5/5
1 190,90
bikeradar

Verdikt: Úžasný potenciál a pocit dobrej opory, lenivý odskok však kazí ovládateľnosť.

Plusy: Vymeniteľné ventily uľahčujú zmysluplne veľké zmeny nastavenia, dostatočne jemný chod a opora pri dobrom nastavení.

Mínusy: Pomalý odskok limituje pohodlie a spodné nohy nie sú kompatibilné s niektorými blatníkmi.

Kúpte ak: Ak chcete ľahko nastaviteľnú vidlicu ponúkajúcu mnoho možností.

Selva od Formuly je mierená pre náročné traily a enduro preteky kde vám množstvom nastavení pomôže prispôsobeniu sa rôznym podmienkam.

Výmenou ventilu tlmenia kompresie sa dá drasticky zmeniť pocit z vidlice. Toto spraví oveľa väčší rozdiel v charakteristike pruženia ako tradičné nastavenia otočnými gombíkmi.

Výmenu ventilu tlmenia je možno zvládnuť v dielni za pár minút, no nie niečo, čo by sa dalo zvládnuť na traile a pre niekoho, kto váha už pri použití otočných nastavení to nebude asi ani “urob si sám” práca do garáže.

Pružina vidlice kombinuje zmenou objemu nastaviteľnú vzduchovú komoru a pružinu s dvojitou tuhosťou pre ľahšie skĺznutie do zdvihu.

Na rozdiel od tradičnej vzduchovej negatívnej pružiny nekompenzuje váhu jazdca automaticky, a preto jazdci vážiaci nad 85 Kg respektíve s tlakom 70 psi a viac potrebujú vymeniť pružinu za tuhšiu. Bez toho vidlice nie je veľmi ochotná rozpohybovať sa do začiatočnej časti zdvihu a jazdila by nepredvídateľne a bez trakcie.

Vidlica ponúka niekoľko možností nastavenia.

S tuhšou pružinou nainštalovanou, výkon vidlice bol pôsobivý. Pridal som do vzduchovej komory 5 mililitrov olej pre progresívnejší pocit a ustálil som sa na rozhodnutí jazdiť s červeným  – najtuhším kompresným ventilom. Výsledkom bola stabilná jazda s dobrou priľnavosťou.

Zmena ventilu spraví naozaj veľkú zmenu vyváženia bicykla a opory a citlivosti pruženia. S červeným ventilom, vidlica sa stláčala veľmi kontrolovane, s decentnou citlivosťou na malé nerovnosti, no bez toho, že by strácala zdvih vyhradený pre veľké rany. Toto ju spravilo výbornú na mojich pomalších, technických trailoch.

Vaše komentáre

Aktuality

30.09.2022 Musíte vidieť: Jake Byrne a jeho nezameniteľný štýl vo videu Let it Byrne.

Jake Byrne je 27-ročný jazdec pochádzajúci z Perthu v Austrálii. Presťahoval sa však do Queenstownu na Nový Zéland. V meste plnom svetových jazdcov si vyslúžil povesť jedného z najviac nedocenených bikerov. Jeho štýl je neskutočný!

30.09.2022 Musíte vidieť: Thomas Genon vo videu Mine Line odkazuje na históriu svojho starého otca.

Vo videu Mine Line uvidíte Thomasa Genona so svojím vybrúseným štýlom v opustenej uhoľnej bani na okraji jeho rodného mesta Liége v Belgicku. V tejto bani kedysi pracoval jeho starý otec. Thomas Genon vo videu pokračuje v príbehu svojho predka, kope a tvaruje epické línie na tomto pre neho a jeho rodinu špeciálnom mieste.

30.09.2022 Francúzsky cyklista Pierre Barbier oslavoval priskoro, v šprinte prehral o 0,4 milisekúndy (+video).

Cieľová fotografia ukázala, že víťazom sa stal Talian Jonathan Milan.

30.09.2022 Prečo sa špekuluje o prestupe Remca Evenepoela do Ineosu?

Manažér tímu QuickStep-AlphaVinyl Patrick Lefevere vyvolal kolotoč špekulácií, keď povedal, že šéf tímu Ineos Grenadiers Dave Brailsford mu poslal správu v znení: „Ak ho jedného dňa budeš chcieť predať, zavolaj mi.“ (Velonews)

30.09.2022 Musíte vidieť: Jake Byrne a jeho nezameniteľný štýl vo videu Let it Byrne.

Jake Byrne je 27-ročný jazdec pochádzajúci z Perthu v Austrálii. Presťahoval sa však do Queenstownu na Nový Zéland. V meste plnom svetových jazdcov si vyslúžil povesť jedného z najviac nedocenených bikerov. Jeho štýl je neskutočný!

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu