Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Horúce z výroby: Plášte Ironman od Schwalbe

Ironman je názov novej pneumatiky a tento názov hovorí za všetko: taká nekompromisná ako tento legendárny závod, Schwalbe prispôsobilo svoju prvú čisto triatlonovú pneumatiku požiadavkám športovcov.
Biker

Nový Ironman od Schwalbe je oficiálna pneumatika pre medzinárodnú sériu pretekov zastrešovanú World Triathlon Corporation (WTC). Schwalbe a WTC, dve spoločnosti ktoré spĺňajú najvyššie požiadavky vo svojich sektoroch sa dohodli spojiť svoje sily pre budúcnosť.

Ironman znamená veľké vzdialenosti v triatlone s 3,8 km plávania, cca.180 km bicyklovania a bežecký maratón. V cyklistickom segmente je rozhodujúca aerodynamika. Triatléti jazdia na špeciálnych časovkárskych bicykloch s aerodynamicky optimalizovanými kolesami. „So šírkou 22 mm sme vyladili rozmery pneumatiky tak, aby perfektne spĺňali tieto požiadavky“, povedal Christian Lademann, produktový manažér pre Road/Triathlon u Schwalbe. „Toto ušetrí atlétom veľkú porciu energie. V 180 km cyklistickom segmente pri rýchlostiach okolo 40 km/h, jazdci potrebujú produkovať cca. 300 W energie. Nové rozmery pneumatiky redukujú túto potrebu o cca. 10 W. Toto ušetrí celé tri minúty pri prepočte na čas!“.

Pri komplexných testoch v aerodynamickom tuneli Schwalbe zistilo, že šírka pneumatiky je určujúca pre aerodynamický odpor celého kolesa. V tomto kontexte bola šírka pneumatiky 22 mm zďaleka najlepšia, pričom konvenčná šírka 23 mm, rovnako ako šírky 20 mm a 25 mm, vykazovali signifikantne vyšší aerodynamický odpor. Testy tiež preukázali, že dodatočné prvky umiestnené na spoji pneumatiky s moderným aerodynamickým ráfikom sú nepotrebné, pretože prúd vzduchu nasleduje obrys ráfika kolesa.

Vďaka širšiemu ráfiku aerodynamicky optimalizovaných pneumatík to bude v praxi znamenať opätovné mierne zväčšenie šírky. Keďže priestor pre pneumatiky je väčšinou pri triatlonových bicykloch obmedzený, so šírkou 22 mm ponúka pneumatika Ironman od Schwalbe výhodu aj v tomto smere.

Perfektne v zákryte s aerodynamikou. Schwalbe testuje Ironmana v aerodynamickom tuneli.

Zmes gumy

Triathlon – to je tiež nová, medzinárodne jedinečná zmes gumy. Má najnižší valivý odpor zo všetkých súčasných zmesí od Schwalbe. Kombinácia troch gumených zmesí eliminuje konfliktné zóny valivého odporu, priľnavosti za mokra, a dlhej životnosti. „Naša nová zmes RaceStar je založená na moderných polyméroch, ktoré sa stali dostupnými iba nedávno“, povedal Christian Lademann. Okolo 1000 gumených zmesí a viac ako 40 prototypov bolo testovaných u Schwalbe v laboratóriu a v praxi, skôr ako sa rozhodlo, ktoré zmesi budú použité pre Ironman od Schwalbe.

Čo sa týka behúňa, Schwalbe vybralo aerodynamicky optimalizovaný, s vysokou trakciou, ktorý pokrýva celú bočnú stenu a dáva tak pneumatike veľmi dynamický vzhľad.

Tri systémy:

Skladacia, dušová a bezdušová pneumatika

Ako prvá skladacia pneumatika od Schwalbe bol Ironman schválený pre maximálny tlak 11 barov. „Takýto vysoký tlak nie je doporučený na väčšine ciest, ale na časovkárskych segmentoch s veľmi homogénnym povrchom vysoký tlak zabraňuje ohýbaniu a to znamená výhodu pri valivom odpore.“ vysvetľuje Christian Lademann. „Navyše, pneumatika môže byť nahustená trocha viac v prípade, že bicykel musí byť pripravený deň vopred.“

Navyše oproti skladacej verzii je Schwalbe Ironman dostupná aj ako klasická ručne šitá galuska s dušou alebo bez ako moderná verzia bez duše. Christian Lademann vidí zmenu k systému bezdušových pneumatík pozitívne: „Doteraz vlastne neexistovali bezdušové pneumatiky pre závodné bicykle. Pričom, v praxi, tento systém ponúka excelentné výhody. V porovnaní s klasickými skladacími pneumatikami a galuskami má výrazne nižší valivý odpor, pretože nedochádza k stratám pri trení medzi pneumatikou a vnútornou dušou. Zároveň, bezdušové systémy sú veľmi bezpečné. Náhla strata vzduchu je vlastne vylúčená. Neobsahuje vo vnútri dušu, ktorá by sa mohla roztrhnúť alebo prehriať. Tekutina na ochranu pred defektmi zalepí poškodené miesto okamžite.“

Schwalbe Ironman vo veľkosti 22-622 bude dostupná od mája. Cena: okolo 45 € za skladaciu pneumatiku, okolo 65 € za bezdušovú verziu a 85 € za galusku.

Aktuality

17:40 Len 22-ročný Georg Steinhauser vyhral po 34 km sóle horskú 17. etapu Giro d’Italia.

Steinhauser si pripísal svoje prvé profesionálne víťazstvo na vrchole stúpania Passo Brocon. Druhý skončil Tadej Pogačar, ktorý si opäť navýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie a za ním finišovali v spoločnej skupine Antonio Tiberi, Geraint Thomas, Daniel Martínez, Einer Rubio a Romain Bardet.

11:40 Nahnevaný Ben O’Connor o Giro d’Italia: Sú to jedny z najhoršie zorganizovaných pretekov.

„Rád by som ho videl vysadnúť na bicykel, odštartovať etapu a zistiť, aká je jeho odpoveď,“ povedal Austrálčan o šéfovi Gira v reakcii na chaos na štarte 16. etapy, ktorú napokon organizátori výrazne skrátili pre chladné počasie, sneženie a dážď v pôvodnom mieste štartu.

10:58 Dokumentárny film o Michalovi Marošim uvidíte už čoskoro v Bratislave aj na BikeFeste v Kálnici.

Dokument Ten, co slaví každý den nie je len obyčajný športový dokument, ale ide o portrét človeka, ktorý stál nespočetnekrát na hrane medzi životom a smrťou.

09:29 Wout Van Aert nie je v najlepšej forme, ale potvrdil návrat na preteky a odštartuje na etapáku v Nórsku.

Van Aert utrpel v marci pri páde na klasike Dwars door Vlaandren početné zranenia – sedem zlomených rebier, kľúčnu kosť a prasknutú hrudnú kosť. Zrušil štart na Giro d’Italia, no zotavuje sa a mohol by sa zúčastniť na Tour de France.

Včera 17:48 Nezastaviteľný Tadej Pogačar vyhral na Giro d’Italia už po piatykrát, horskú etapu museli pre sneženie skrátiť.

Na druhom mieste skončil Giulio Pellizzari pred tretím Danielom Martínezom, ktorý sa posunul na druhé miesto v celkovej klasifikácii, pretože Geraint Thomas s ním už v závere neudržal tempo.

Zavrieť reklamu