Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Horúce z výroby: Plášte Ironman od Schwalbe

Ironman je názov novej pneumatiky a tento názov hovorí za všetko: taká nekompromisná ako tento legendárny závod, Schwalbe prispôsobilo svoju prvú čisto triatlonovú pneumatiku požiadavkám športovcov.
Biker

Nový Ironman od Schwalbe je oficiálna pneumatika pre medzinárodnú sériu pretekov zastrešovanú World Triathlon Corporation (WTC). Schwalbe a WTC, dve spoločnosti ktoré spĺňajú najvyššie požiadavky vo svojich sektoroch sa dohodli spojiť svoje sily pre budúcnosť.

Ironman znamená veľké vzdialenosti v triatlone s 3,8 km plávania, cca.180 km bicyklovania a bežecký maratón. V cyklistickom segmente je rozhodujúca aerodynamika. Triatléti jazdia na špeciálnych časovkárskych bicykloch s aerodynamicky optimalizovanými kolesami. „So šírkou 22 mm sme vyladili rozmery pneumatiky tak, aby perfektne spĺňali tieto požiadavky“, povedal Christian Lademann, produktový manažér pre Road/Triathlon u Schwalbe. „Toto ušetrí atlétom veľkú porciu energie. V 180 km cyklistickom segmente pri rýchlostiach okolo 40 km/h, jazdci potrebujú produkovať cca. 300 W energie. Nové rozmery pneumatiky redukujú túto potrebu o cca. 10 W. Toto ušetrí celé tri minúty pri prepočte na čas!“.

Pri komplexných testoch v aerodynamickom tuneli Schwalbe zistilo, že šírka pneumatiky je určujúca pre aerodynamický odpor celého kolesa. V tomto kontexte bola šírka pneumatiky 22 mm zďaleka najlepšia, pričom konvenčná šírka 23 mm, rovnako ako šírky 20 mm a 25 mm, vykazovali signifikantne vyšší aerodynamický odpor. Testy tiež preukázali, že dodatočné prvky umiestnené na spoji pneumatiky s moderným aerodynamickým ráfikom sú nepotrebné, pretože prúd vzduchu nasleduje obrys ráfika kolesa.

Vďaka širšiemu ráfiku aerodynamicky optimalizovaných pneumatík to bude v praxi znamenať opätovné mierne zväčšenie šírky. Keďže priestor pre pneumatiky je väčšinou pri triatlonových bicykloch obmedzený, so šírkou 22 mm ponúka pneumatika Ironman od Schwalbe výhodu aj v tomto smere.

Perfektne v zákryte s aerodynamikou. Schwalbe testuje Ironmana v aerodynamickom tuneli.

Zmes gumy

Triathlon – to je tiež nová, medzinárodne jedinečná zmes gumy. Má najnižší valivý odpor zo všetkých súčasných zmesí od Schwalbe. Kombinácia troch gumených zmesí eliminuje konfliktné zóny valivého odporu, priľnavosti za mokra, a dlhej životnosti. „Naša nová zmes RaceStar je založená na moderných polyméroch, ktoré sa stali dostupnými iba nedávno“, povedal Christian Lademann. Okolo 1000 gumených zmesí a viac ako 40 prototypov bolo testovaných u Schwalbe v laboratóriu a v praxi, skôr ako sa rozhodlo, ktoré zmesi budú použité pre Ironman od Schwalbe.

Čo sa týka behúňa, Schwalbe vybralo aerodynamicky optimalizovaný, s vysokou trakciou, ktorý pokrýva celú bočnú stenu a dáva tak pneumatike veľmi dynamický vzhľad.

Tri systémy:

Skladacia, dušová a bezdušová pneumatika

Ako prvá skladacia pneumatika od Schwalbe bol Ironman schválený pre maximálny tlak 11 barov. „Takýto vysoký tlak nie je doporučený na väčšine ciest, ale na časovkárskych segmentoch s veľmi homogénnym povrchom vysoký tlak zabraňuje ohýbaniu a to znamená výhodu pri valivom odpore.“ vysvetľuje Christian Lademann. „Navyše, pneumatika môže byť nahustená trocha viac v prípade, že bicykel musí byť pripravený deň vopred.“

Navyše oproti skladacej verzii je Schwalbe Ironman dostupná aj ako klasická ručne šitá galuska s dušou alebo bez ako moderná verzia bez duše. Christian Lademann vidí zmenu k systému bezdušových pneumatík pozitívne: „Doteraz vlastne neexistovali bezdušové pneumatiky pre závodné bicykle. Pričom, v praxi, tento systém ponúka excelentné výhody. V porovnaní s klasickými skladacími pneumatikami a galuskami má výrazne nižší valivý odpor, pretože nedochádza k stratám pri trení medzi pneumatikou a vnútornou dušou. Zároveň, bezdušové systémy sú veľmi bezpečné. Náhla strata vzduchu je vlastne vylúčená. Neobsahuje vo vnútri dušu, ktorá by sa mohla roztrhnúť alebo prehriať. Tekutina na ochranu pred defektmi zalepí poškodené miesto okamžite.“

Schwalbe Ironman vo veľkosti 22-622 bude dostupná od mája. Cena: okolo 45 € za skladaciu pneumatiku, okolo 65 € za bezdušovú verziu a 85 € za galusku.

Aktuality

18:17 Peter Sagan sa tesne vyhol hrozivému pádu v šprinte úvodnej etapy Okolo Maďarska.

Sagan dostal v záverečných kilometroch defekt, kvôli ktorému stratil dobrú pozíciu na čele pelotónu a nakoniec skončil na 23. mieste. Skvelý výkon v úniku predviedol český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý dostal ocenenie pre najbojovnejšieho jazdca a vďaka bonusom z prémií je druhý v celkovej klasifikácii.

17:56 Únik „ukradol“ šprintérom piatu etapu na Giro d’Italia. Benjamin Thomas získal prvé víťazstvo pre Cofidis v roku 2024.

Na druhom mieste skončil Michael Valgren a tretí finišoval Andrea Pietrobon. Celkovú klasifikáciu vedie aj naďalej Tadej Pogačar.

15:26 Video: Peter Sagan spadol v úvode prvej etapy Okolo Maďarska, v pretekoch pokračuje.

Len 35 km po štarte došlo k pádu piatich jazdcov, pri ktorom skončil na zemi Peter Sagan a aj ďalší jazdec tímu Pierre Baguette Daniel Vysočan. Zo záznamu pádu to vyzerá, že neutrpeli vážnejšie zranenia v pretekoch pokračujú.

12:48 Video: Najlepšie momenty zo svetového pohára v zjazde vo Fort William zachytené v Sleeper Shreedit.

Už tradične najlepšie zostrihy z pretekov svetového pohára prináša Sleeper, ktorý nevynechal ani prvé kolo zjazdu vo Fort Williame. Toto video baví a je prešpikované skvelými momentmi.

12:03 Detaily 5. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

V poradí tretia etapa, v ktorej sa očakáva dojazd v hromadnom šprinte, má dĺžku 176 km a prevýšenie 2180 m.

Zavrieť reklamu