Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

MTB novinky Specialized 2014 – začínate šetriť?

Zaujíma vás, čo si do novej sezóny pripravila jedna z najväčších a najobľúbenejších značiek vôbec? Tak klikajte a pozerajte.   Specialized nás aj tento rok pozval do USA testovať novučičké modely pripravené na sezónu 2014.
Biker


 

Epic 29

Epic bol prvým celoodpruženým bikom, ktorý vyhral majstrovstvá sveta v XC. Od jeho uvedenia na trh v roku 2003 uplynulo už desať rokov, za ktoré sa stihol pod vedením Jaroslava Kulhavého stať aj prvým celoodpruženým 29erom, ktorý získal dúhový dres. K životnému jubileu dosta úplne nový rám, nové odpruženia, a nového, naštvanejšieho brata.

Rám s novými tvarmi je vyrobený z najvyššieho radu karbónu FACT 11M, ako by sa na topmodel s bájnym nápisom S-Works očakávalo. Zmeny zažila aj konštrukcia zadného odpruženia, v ktorej tlmič stláča koncentrický link predstavený minulý rok na modeloch Enduro, či Camber. Samozrejmosťou je kónická hlava, lisovací oversize stred PF30, či 142-milimetrová šírka zadného náboja.

100 milimetrov odpruženia má na starosti dlhými rokmi overený štvorčapový systém FSR. Nová však je technológia Brain, teda „mozog“, ktorý rozhoduje o tom, kedy je potrebná čo najaktívnejšia funkcia odpruženia, a kedy bude jazdec profitovať z tlmenia platformy pre lepšiu efektivitu pri šliapaní. Malý rezervoár vyvedený od tlmiča hydraulickou hadicou až na koniec zadnej stavby v sebe obsahuje zotrvačný ventil, ktorý vplyvom nárazu (nerovnosti na traile) dovolí oleju pretekať a tým náraz pohltiť, a hneď po jeho absorbovaní sa znova uzavrie do miery, akú mu nastavíte. A prečo rezervoár na zadnej stavbe? Čím bližšie k stredu kolesa je, tým efektívnejšie pracuje.

Prepracovaný Brain používa o niečo menší rezervoár spolu s kevlarom opletenou hadicou, ktorá pomohla ušetriť 25 gramov. Oproti minuloročnému (o tom veľmi základnom spred desiatich rokov nehovoriac) sa otvára a zatvára plynulejšie a najmä rýchlejšie. Na tlmiči zároveň nájdete systém Autosag, ktorý pomôže jednoducho nastaviť správny tlak v tlmiči. Či už ho využijete, alebo radšej sa radšej budete tak ako doteraz hrať s tlakom sami, je už na vás – túto možnosť našťastie na každom tlmiči s Autosagom máte.


 

Epic 29 World Cup

Ak tento článok čítate pozorne od začiatku, určite ste zachytili, že Epic dostal do sezóny 2014 nahnevanejšieho brata. Je ním Epic World Cup, ktorý zahrá do noty tým z nás s najnamakanejšími stehnami a s najväčšími závodnými ambíciami. Prečo?

V prvom rade je tu agresívnejšia geometria s mierne strmšou hlavou a o celý centimeter (na 439mm) kratšou zadnou stavbou, vďaka ktorým je bike oveľa obratnejší. Skrátiť zadnú stavbu na už tak krátkom biku si vyžiadalo isté kompromisy, a to použitie výhradne s jedným prevodníkom vpredu. Ak si však tento bike kúpite, je viac než pravdepodobné, že vám viac ani nikdy nebolo treba, nehovoriac o vynikajúcom jedenásťrýchlostnom systéme SRAM XX1, ktorý samozrejme nájdete na všetkých modeloch World Cupového Epica.

Rám Epic World Cup je okrem toho ľahší, odpruženie spustené zo 100 na 95 milimetrov, a systém tlmenia Brain má o niečo tvrdší tune. Výsledkom tak je bike, ktorý v sériovej výbave S-Works, vo veľkosti L a bez pedálov váži rovných 9,05 kila. Slušné? Slušné…


 

Epic Comp 29

Napriek tomu, že všetku slávu už tradične zožnú topmodely s nápisom S-Works sa nezabúda ani na reálnych ľudí v reálnom svete. Aj hliníkový Epic sa dočkal rovnakých zmien ako jeho karbónoví bohatší bratia, a výsledkom tak je o 220 gramov ľahší rám s novým koncentrickým linkom, a kompletný bike, ktorý váži o takmer pol kila menej ako jeho tohtoročný ekvivalent. Okrem toho je aj tu kompatibilita so systémom SWAT, ktorý si však budete musieť dokúpiť. Čo je to SWAT? Čítajte ďalej…


 

SWAT

Je jedna zásadná vec, ktorú sme vám o Epicu ešte nepovedali. Je ňou integrácia systému SWAT – Storage Air Water Tools. Specialized si všimol, že pretekári potrebujú niečo viac, ako len čo najľahší rám. Z prieskumov na pretekoch zistil, že mnohí si k rámu pripáskovávajú náhradné duše, montpáky, či bombičky CO2. Ulahodiť pretekárom a tak trochu aj zastaviť hyzdenie svojich bikov – to bol hlavný hnací motor projektu SWAT.

Čo je teda jeho súčasťou? V prípade Epicu to sú hneď dva košíky na fľaše. Na spodku jedného z nich sa nachádza malá krabička s náradím, do ktorého sa presne vojde náhradná duša, montpáka a bombička s CO2. To však nie je všetko…

Priamo v prednom úchyte tlmiča sa našlo miesto pre maličký multikľúč so všetkými potrebnými imbusmi a Torxom na kotúč.

Žeby stačilo? Nie tak celkom. Klobúčik hlavového zloženia je veľmi prefíkane skrytá nitovačka na reťaz, ktorej súčasťou je aj náhradná rýchlospojka na reťaz.

Specialized tak trafil do čierneho pre všetkých tých, ktorí si miesto vo vreckách dresu šetria na energetické gély, tyčinky, a plyšáka pre šťastie. SWAT bude štandardnou súčasťou výbavy na modeloch Epic Marathon, S-Works, či Expert Carbon, no všetky ostatné modely budú naňho a na vašu investíciu do samostatnej sady pripravené.

Ak si myslíte, že to je všetko, pozrite si článok s novinkami zo sveta cestnej cyklistiky – SWAT toho dokáže ponúknuť ešte oveľa viac.


 

Camber 29 Carbon

Po minuloročnom predstavení nového hliníkového Cambera mal Specialized pocit, že remake si zaslúži aj karbónový model jedného z najpredávanejších modelov v ponuke Specializedu. Výsledkom tak je nový karbónový Camber s koncentrickým linkom stláčajúcim tlmič chodiaci systémom FSR a o takmer pol kila ľahší model S-Works v porovnaní s minuloročným základným karbónovým modelom Comp Carbon.

Vnútorné vedenie káblov s prepracovanými vstupmi a výstupmi do rámu na jeden až štyri káble (pokiaľ sa rozhodnete pre prešmykač, či jednopílový setup) vrátane toho na vnútorné diaľkové ovládanie novej sedlovky Specialized Command Post IR, ktorá okrem ukrytia kábla do rámu ponúka aj dlho očakávané prepracované upínanie sedla, ktoré je odolnejšie voči prešmyknutiu pri prudkom dosadnutí.

Systém SWAT (viď vyššie) je v mierne zredukovanej verzii dostupný aj na Camberoch. Tu sa však do rámu zmestí len jeden košík na fľašu doplnený o multikľúč, a nitovačku reťaze v hlave.

Tých, čo o najvyšších modeloch ešte len snívajú určite poteší správa, že do dôchodku sa nechystá najnižší model Base, ktorý je zároveň aj cenovo najdostupnejším celoodpruženým bikom v ponuke Spešlu. Ak teda zháňate 29-palcový trailbike a nemáte eurá nazvyš, toto je tá správna cesta.


 

Camber 29 EVO

Tak ako Epic, aj trailový Camber dostal do sezóny 2014 svojho nahnevanejšieho brata.

Narozdiel od Epica v tomto prípade však nejde o znížený zdvih pre lepšiu efektivitu, ale o celý centimeter vyššie odpruženie, ktoré robí z Cambera EVO nenásytnú trailovú beštiu. 120 milimetrov vpredu aj vzadu ide ruka v ruke s o stupeň položenou hlavou na 69 stupňov, či stredom spusteným na 333 milimetrov. A hmotnosť? Veľmi tesne pod desať kilogramov sa triafa vyšší karbónový model Camber Expert Evo. S prihliadnutím na to, aký schopný je tento bike, ide o veľmi úctyhodnú hmostnosť.

 

 

Názor Bikera
„Nasadnúť na Camber po biku so 160 milimetrami zdvihu dokáže skutočne otvoriť oči, ako neuveriteľne schopných dokáže byť 110 milimetrov sprevádzaných 29-palcovými kolesami spolu s dokonalou geometriou a overeným systémom odpruženia. Camber je pre nás už niekoľko rokov jedným z najlepších bikov v ponuke Specializedu a nový karbónový rám mu mohol len prospieť, aj keď vynikajúci bol už predtým. Camber EVO je tak už len čerešničkou na torte, ktorá dokáže otvoriť oči, čo dokáže stupeň a centimeter vykonať v praxi na traile. Hravosť Cambera je tak doplnená o vyšší level dravosti, ktorý sa môže pretekať s bikami s oveľa vyšším zdvihom. Niet divu, že práve na ňom sme dávali najrýchlejšie časy na nie práve najjednoduchších testovacích tratiach.“


 

Stumpjumper HT 29

Ak zadné odpruženie nie je niečo čo považujete za nevyhnutnosť a stále chcete sveťákové levely výkonu, je tu nový karbónový topmodel pretekárskeho XC hardtaila – Stumpjumper HT, ktorý je zároveň aj modelom, ktorý je v ponuke americkej značky najdlhšie.

Nový karbónový rám modelu S-Works je postavený z najvyššieho radu karbónu FACT IS, a vo veľkosti M váži len 1050 gramov. Nová je aj geometria – Stumpy dostal kratšiu zadnú stavbu, strmší hlavák a nižšie spustený stred, vďaka čomu je obratnejší, komunikatívnejší a hlavne agresívnejší a rýchlejší. Novinkou je aj montáž brzdy na spodnú vzperu zadnej stavby.

90-milimetrovú vidlicu s odpružením Brain (vysvetlenie systému Brain nájdete o niečo vyššie) na stredných a vyšších modeloch dopĺňa kompletný kit SWAT (viď vyššie) obsahujúci dva košíky na fľašky, multikľúč, nitovačku na reťaz s rýchlospojkami, krabičku s dušou, montpákou a bombičkou CO2 schopnou natlakovať 29-palcové koleso na 30 psi.

 

Názor Bikera
„Pochybovať o schopnosti Stumpyho HT vyhrávať preteky by bolo naivné – stačí sa pozrieť na množstvo titulov, ktoré mu visia za dlhé roky jeho existencie na rajdoch. Avšak všetky kvality tohto rámu pochopíte až keď ho namierite dolu technickým trailom, ktorý v rukách pretekárov svetového pohára v XC zažije iba málokedy. Hravosť, neuveriteľná akcelerácia a prekvapivá poddajnosť karbónovej zadnej stavby hrajú prím aj na víkendovom výjazde po kopcoch. Je teda Stumpjumper HT zbraňou pre pretekárov? Dokonalou, a o tom snáď nepochybuje nikto. Užijete si s ním však aj na singletrackoch? Až prekvapivé množstvo zábavy. Pôvodný horský bicykel je do novej sezóny ešte lepší.“


 

Crave

Stumpjumper možno bol prvým a najznámejším bikom od Specializedu, no za posledné roky mu na päty dýcha entry-level XC hardtail Carve, resp. Crave – model 2014, ktorý si v mene prehodil dve písmenká.

„Začiatočnícky“ pevňák však okrem mena zmenil aj rám. Hliníkový M4 rám má niečo, čo Specialized nazýva neutrálnou XC geometriou, čo vo voľnom preklade znamená bike, na ktorom sa zabavíte aj na traile, a ktorý nie je tak absolutisticky orientovaný na čo najrýchlejšie časy. Oproti pretekárskemu topmodelu Stumpjumper HT tak má o niečo vyššie posadený kokpit pre pohodlnejšiu jazdeckú pozíciu, či dlhšiu zadnú stavbu pre väčšiu stabilitu v rýchlosti.

Obľúbený bike legendy Neda Overenda je vďaka prepracovanému rámu nielen o 12% ľahší oproti minuloročnému modelu (1585g rámu vo veľkosti 19“), ale o takmer rovnaký počet percent 12,5 dokáže lepšie pohlcovať nerovnosti prepružovaním zadnej stavby vyrobenej ako aj zvyšok rámu z trikrát stenčovaných trubiek.

Nový Crave tak je ešte lepším bikom pre každého, kto chce XC hardtail, nemá peňazí na rozhadzovanie, no stále chce vynikajúci výkon.


 

Rumor

Môžu ženy jazdiť na bikoch, ktoré sú navrhnuté primárne pre mužov? Môžu, a aj to robia. Specialized však verí, že anatomické rozdiely medzi mužmi a ženami sú dostatočne výrazné na to, aby ženy mali právo mať vlastné biky, ktoré sú postavené priamo im na mieru. Výsledkom je program Specialized Women, ktorý je snáď najrozvinutejším radom ženských bikov, oblečenia, a komponentov v ponuke akejkoľvek značky, a za ktorým stojí tím nadšených dievčat, ktoré sa snažia každý rok navrhnúť výbavu, ktorá nielen ulahodí ženskému oku, ale aj ženskej fyziológii.

Jedným z plodov tejto snahy je prvý celoodpružený bike určený ženám od Specializedu – 110-milimetrový 29er Rumor. Ten možno nazvať „babským Camberom“, no pri určení, a výške zdvihu podobnosti končia. Geometria je plne optimalizovaná na ženské telo s veľmi nízkym standoverom (vzdialenosťou rozkroku od hornej rámovej trubky pri postavení sa na zem obkročmo okolo biku) so 707-710 milimetrami v rôznych veľkostiach. Nižšiemu vzrastu a iným pomerom dĺžok končatín sa podriaďuje aj spodná rámová trubka s tzv. Bump stopom, ktorý zabraňuje narazeniu vidlice do rámu a odstraňuje tak nutnosť extrémne prehýbať túto trubku pri menších veľkostiach rámu.

Rovnako ako Camber, aj hliníkový Rumor má vnútorné vedenie kabeláže vrátane tej na novú teleskopickú sedlovku Command Post IR (viď vyššie), Autosag na tlmiči pre jednoduché nastavenie správneho tlaku v ňom, a dokonca aj do toho najmenšieho rámu sa zmestí košík na fľašu, a najmä fľaša štandardnej veľkosti. Samozrejmosťou je výbava z ergonomického radu Body Geometry so sedlom a gripmi prispôsobenými ženskej anatómii.


 

Fatboy

Narastajúca popularita tzv. fatbikov, celopevných bikov s absurdne širokými plášťami, sa odrazila aj v ponuke Specializedu, ktorý do sezóny 2014 pripravil svoje prvé monštrum s 4,8“ kolesami.

Na čo je takto smiešne vyzerajúci bike dobrý? V prvom rade je tu priechodnosť terénom ako u žiadneho iného biku. Obrovský objem plášťov sa hodí najmä v piesku, či snehu, po ktorých fatbike doslova pláva, a v normálnom teréne zas poskytuje pocit odpruženia vďaka mimoriadne nízkemu tlaku, ktorý kolesám bohato stačí.

135 milimetrový predný náboj a neuveriteľne znejúci 190 milimetrov široký zadný dopĺňajú všetky vychytávky modernej doby s kónickou hlavovkou a e-type prešmykačom s priamym montovaním. Na dvoch modeloch v ponuke nájdete otočné radenie GripShift, ktoré sa na biku ocitlo s prihliadnutím na jeho využitie v zime – otáčať gripom v hrubých zimných rukaviciach je oveľa ľahšie, ako hľadať páčky.

Obrovské kolesá sa točia na o nič menších ráfikoch širokých 90 milimetrov a vážiacich 795 gramov na kus, čo je približne o 100 milimetrov menej, než vážia v súčasnosti najpoužívanejšie. To, či má vôbec význam vynakladať úsilie na technologický pokrok v takto na prvý pohľad absurdnom biku, necháme na váš názor. Ten náš však je…

 

Názor Bikera
„Úškrny, ukazujúce prsty a zvedavo sa pristavujúci ľudia – to je prvý zážitok z jazdy na Fatboyi. Tým druhým je však prekvapivo familiárny pocit. Obrovské kolesá na povrchu hučia, no bike je hravý, točivý, a jazda na ňom nie je prakticky o nič zvláštnejšia, než na obyčajnom hardtaili. Objem plášťov však prichádza k slovu v zákrutách, kde nás prekvapila neuveriteľná trakcia a smiešne náklony, do ktorých sme Fatboya posielali bez ohľadu na povrch. Na dotyk mäkké kolesá taktiež poskytujú pocitových pár centimetrov zdvihu, avšak „nenastaviteľné tlmenie odskoku“ 😉 znamená, že rýchle nárazy za sebou vás vytrasú takmer rovnako, ako na celopevnom biku s normálnymi kolesami. Aj tak však bola jazda na Fatboyi výnimočným a oči otvárajúcim zážitkom, ktorý sa na kilometre vzdialil našim pôvodným posmešným predstavám. Ak teda chcete byť trendsettermi a originalita je vaše druhé meno, pokúste sa Fatboy aspoň odskúšať.“


 

Demo

Je na karbónovom, alebo hliníkovom ráme niečo nové? Vôbec nič. Pozornejší z vás, resp. tí, ktorí netrpia farboslepotou si však určite všimnú do očí bijúcu záplavu žltej farby v strede rámu. Ide o nový tlmič od kultovej švédskej firmy vyrábajúcej odpruženie Öhlins, s ktorou Specialized nadviazal spoluprácu a vyvinul exkluzívny tlmič TTX22M, ktorým budú štandardne osadené dva najvyššie modely Demo 8II a Demo S-Works, ako aj najvyšší model Enduro EVO. Dostupný však bude aj na samostatný predaj a dodatočnú montáž do akéhokoľvek z novších modelov Demo.

Čím však je tlmič unikátny okrem farby? TTX (Twin Tube) je jedinou technológiou na trhu, ktorá ponúka skutočne hysterézne tlmenie – v preklade nezávislosť tlmenia kompresie od tlmenia odskoku. Okrem údajne mimoriadne kontrolovaného chodu taktiež používa nižšie tlaky, počas jazdy sa menej prehrieva vďaka čomu podáva konzistentnejší výkon, a dokonalé nastavenie na jazdca zabezpečuje pomocou pružín dostupných v 23lbs inkrementoch v porovnaní s 50lbs stupňoch u konkurencie.

Zaujímavými sú aj sférické ložiská, vďaka ktorým sa dokáže tlmič mierne otáčať v ráme a vďaka ktorým nezainteresovanému obkukávačovi pripadá ako zle dotiahnutý. Ložiská umožňujúce párstupňovú rotáciu majú zabrániť páčeniu piestnice a tým pádom blokovaniu chodu tlmiča pri krúteniu sa rámu. Vďaka tomu by malo zadné odpruženie zostať plne aktívne aj pri veľkých odstredivých silách v prudkých zákrutách.

Toľko teória, na výsledky z praxe si budete musieť počkať. Isté však je, že Mitch Ropelato, jazdec za Specialized už od začiatku roka dusí Öhlins na svojom Deme na tratiach svetového pohára. Tímoví kolegovia Aaron Gwin a Troy Brosnan ho však minimálne tento rok nasledovať nebudú – jeden je totiž jazdcom za Fox Racing Shox, a druhý zas za RockShox.


 

Tretry S-Works XC

Biky a ich nové rámy boli len jednou z noviniek Specialized 2014. Medzi ďalšie patril aj novučičký topmodel pretekárskych XC tretier, ktorých dizajn očividne vychádza z cestárskeho topomodelu.

Oproti nim však majú širšiu podrážku a dezén, ktorý vás do istej miery podrží aj mimo biku. Konštrukcia z dvoch tenkých vrstiev materiálu zaručí nielen minimálnu absorbciu vody v prípade dažďa, ale aj rýchle schnutie toho mála, ktoré konštrukcia skutočne nasaje.

Hmotnosť sa ustálila na ľahulinkých 310 gramoch, čo je o celých 45 gramov menej v porovnaní s tohtoročným modelom.


 

Tretry S-Works Trail

Pokiaľ je však vašou doménou trailové jazdenie v náročnejšom teréne, kde sa občas ocitnete aj mimo biku, a pedále, ktoré nehrajú len na váhu, Specialized predstavil nové trailové tretry – výsledok redizajnu tohtoročného modelu Last.

Oproti nemu majú o niečo širšiu a priestrannejšiu špičku a celogumenú podrážku, ktorá sa oproti TPR používanej na modeli Last šmýka pri chôdzi mimo biku oveľa menej. Pod gumou sa však tak, ako by ste od modelu S-Works očakávali, nachádza karbón FACT udržiavajúci vysokú tuhosť a efektívny prenos sily na pedále.

Vložky Body Geometry, vymeniteľné točítka uťahovacieho systému BOA a štuple v špičke ešte viac zvyšujúce trakciu v teréne – to sú ďalšie charakteristiky tretier S-Works Trail. Okrem toho je tu vysoká ochrana špičky s tvrdeným plastom, členkov vďaka vyvýšenému vnútornému okraju, a vonkajšej časti chodidla s pridanou odolnou vrstvou materiálu. Hmotnosť je rovnaká ako u tohtoročného modelu S-Works MTB EVO (370g) a cena by sa mala vyšplhať tesne pod 400 eur.

Príliš veľa? Našťastie je tu aj model Comp MTB, ktorý má prakticky totožnú konštruckiu so zvýšenou ochranou, no používa len jedno točítko BOA doplnené o suché zipsy a jeho cena by nemala prekročiť 150 eur.


 

Specialized Dissident Comp

Karbónová helma Dissident sa po tratiach svetového pohára v zjazde preháňa napríklad na hlave Troya Brosnana už dlhší čas. Helma s hmotnosťou pod 1 kilo a inovatívnym systémom snímania helmy pomocou nafukujúceho sa airbagu v prípade podozrenia na zranenie krčnej chrbtice, však konečne dostala svojho lacného brata – Dissident Comp.

Napriek tomu, že konštrukcia dokonale imitujúca karbón je „len“ zo sklených vlákien ukáže ručička váhy len o 200 gramov viac. Podstatnejšie však je, že cena by sa mala pohybovať okolo 150 eur a farebné dizajny oslovia mnohých mladých estétov.


Foto © Wil Matthews, Filip Nagy

 


Máte noviniek zo Specializedu málo? Kliknite aj na článok s novinkami zo sveta cestnej cyklistiky.


 

Aktuality

17:40 Len 22-ročný Georg Steinhauser vyhral po 34 km sóle horskú 17. etapu Giro d’Italia.

Steinhauser si pripísal svoje prvé profesionálne víťazstvo na vrchole stúpania Passo Brocon. Druhý skončil Tadej Pogačar, ktorý si opäť navýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie a za ním finišovali v spoločnej skupine Antonio Tiberi, Geraint Thomas, Daniel Martínez, Einer Rubio a Romain Bardet.

11:40 Nahnevaný Ben O’Connor o Giro d’Italia: Sú to jedny z najhoršie zorganizovaných pretekov.

„Rád by som ho videl vysadnúť na bicykel, odštartovať etapu a zistiť, aká je jeho odpoveď,“ povedal Austrálčan o šéfovi Gira v reakcii na chaos na štarte 16. etapy, ktorú napokon organizátori výrazne skrátili pre chladné počasie, sneženie a dážď v pôvodnom mieste štartu.

10:58 Dokumentárny film o Michalovi Marošim uvidíte už čoskoro v Bratislave aj na BikeFeste v Kálnici.

Dokument Ten, co slaví každý den nie je len obyčajný športový dokument, ale ide o portrét človeka, ktorý stál nespočetnekrát na hrane medzi životom a smrťou.

09:29 Wout Van Aert nie je v najlepšej forme, ale potvrdil návrat na preteky a odštartuje na etapáku v Nórsku.

Van Aert utrpel v marci pri páde na klasike Dwars door Vlaandren početné zranenia – sedem zlomených rebier, kľúčnu kosť a prasknutú hrudnú kosť. Zrušil štart na Giro d’Italia, no zotavuje sa a mohol by sa zúčastniť na Tour de France.

Včera 17:48 Nezastaviteľný Tadej Pogačar vyhral na Giro d’Italia už po piatykrát, horskú etapu museli pre sneženie skrátiť.

Na druhom mieste skončil Giulio Pellizzari pred tretím Danielom Martínezom, ktorý sa posunul na druhé miesto v celkovej klasifikácii, pretože Geraint Thomas s ním už v závere neudržal tempo.

Zavrieť reklamu