Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Rock Machine Blizz 50-27+

Hardtaily, ktoré nie sú ani určené na cross country ani na skákanie na dirtoch v lese až tak často nestretnete. O to prekvapivejšie je, že jeden nájdete aj v portfóliu relatívne malej českej značky Rock Machine. Urobil na nás, zhýčkaných zdvihmi, dojem?
Hodnotenie: 2.5/5
1 499
Biker
Test: Rock Machine Blizz 50-27+

Zábavný a pekný bike, ktorý má niekoľko citeľne lacných komponentov a nedostatočný rozsah veľkostí.

Dobré plášte na širokých ráfikoch a tuhých oskách Boost.

Kokpitv dobre zvolených rozmerochZábavné a netradičné jazdné vlastnosti

Lacno pôsobiaca a trochu krátka teleskopka

Slabšie brzdy bez delenej objímky

Veľkosti len pre nižších jazdcov

Moderný spiatočník

Hliníkový rám v peknej farebnej kombinácii má na „spiatočnícky“ bike niekoľko moderných vychytávok. Kabeláž je takmer výstostne vedená vnútrom rámu a vzadu aj vpredu nájdete široký rozmer nábojov Boost. Model 50 sedí v strede ponuky troch úrovní výbavy, no „zlatou strednou cestou“ ho nazvať nemôžeme. Vo výbave sme totiž hneď na úvod našli niekoľko slabších článkov. Blizz 50 narozdiel od lacnejšieho modelu dostal teleskopickú sedlovku, no produkt od FSA má celkom citeľnú vôľu do strán, hrkajúce diaľkové ovládanie pôsobí lacno a jej zdvih 100 mm je na hardtail, na ktorom musíte do veľkej miery odpružovať bicykel nohami jednoducho málo.

Nerozumeli sme si ani s brzdami od Shimana, ktoré v ponuke sedia ešte pod najlacnejšou sadou Deore. Zadná brzda na našom testováku potrebovala odvzdušniť a kvôli veľkým nedeleným objímkam sa nám ani nepodarilo na rajdoch dostať brzdové páčky a radenie SRAM tam, kde sme ich chceli. Nakoniec je tu vidlica Suntour Raidon, ktorá chodí relatívne hladko a progresívne. Nastavenie odskoku bez citeľných kliknutí však pripomína vykrádanie trezora a ak polohu čo i len o kúsok netrafíte, vidlica sa vysúva groteskne pomaly, alebo naopak strieľa.

 

Plusy fungujú

Hoci plášte so šírkou 2,8 palca nepatria na pomery plusových kolies k tým najširším, výrazne pomáhajú upokojiť zadok bicykla a kolená či členky netrpia ani zďaleka tak, ako by sa na hardtail patrilo. Gumy obuté na širokých ráfikoch dokážu odtlmiť až prekvapivé množstvo nárazov. Plášte samotné sú zvolené dobre, a hoci by sme lacnú verziu Performance vo väčšine prípadov s istotou najradšej hodili do koša, v širokom rozmere držia na suchom podklade až prekvapivo dobre. Jedenásťrýchlostný pohon s jednopílou vpredu pozostáva z najlacnejšej sady od SRAM-u, no radí spoľahlivo a napriek absencii napináku a faktu, že ide o hardtail, sa nám nepodarilo reťaz z prevodínka RaceFace zhodiť ani raz.

Rám je dostupný v troch veľkostiach, no aj v tej najväčšej je vhodný skôr pre jazdcov stredného vzrastu do 180 cm. Bike má krátky reach a po postavení zo sedla pôsobí veľmi kompaktne. Tu samozrejme záleží od osobných preferencií a Blizz patrí určite do kategórie obratnejších než stabilnejších. Vďaka tomu je veľká zábava skákať s ním, odrážať sa z každej nerovnosti, či posielať ho do manuálu.

 

Radšej za viac

Rock Machine Blizz je zábavný bicykel, ktorý sa hodí ako druhý či tretí kúsok v garáži, ktorý vyberiete keď máte chuť zažiť staré známe traily trochu inak. Plnohodnotnou náhradou za celoodpružený trailbike nie je, no poskytuje dobrú alternatívu ako sa pozrieť do náročnejšieho terénu než došetríte na fullík. V tejto úrovni výbavy na ňom však nájdete až príliš veľa cenových kompromisov. Model Blizz 70 za 1799 € vymieňa všetky komponenty spomínané v negatívnom svetle za lepšie a overené a vyzerá ako podstatne lepšia investícia.

www.rockmachine.sk

 

Rám:Alu 6061.T6 Multibutted Vidlica: SR Suntour Raidon 34 LO R 120 mm Pohon: prehadzovač SRAM NX 11-rýchlostný, radenie SRAM NX, kľuky RaceFace Ride Boost 32z Kolesá: ráfiky DB-X40, náboje ONE KT CL Boost, plášte Schwalbe Nobby Nic Performance 2,8″ Brzdy: Simano BR-M396 (180/180) Rajdy/Predstavec: RaceFace Ride 35 760 mm/Zoom Alloy 50 mm Sedlovka/Sedlo: FSA 100 mm/RM Peak Race Hmotnosť: 13,5 kg (18″, bez pedálov)

Aktuality

Včera 19:03 Registrácia na 5. kolo KENNY slovenského pohára v endure v Bojniciach je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 21.-22 septembra na trailoch v Bojniciach. Zároveň pôjde o 4. finálové kolo MTBIKER Hornonitrianskej enduro série. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

Včera 17:20 Len 22-ročný kazašský jazdec mal pozitívny test na krvný doping. Tím Astana ho ihneď vyhodil.

Ilkhan Dostiyev sa priznal k porušeniu antidopingových pravidiel. V tele mu našli látku CERA, ktorá funguje podobne ako neslávne známe EPO a stimuluje produkciu červených krviniek.

Včera 10:47 Chladoňová, Kubiš aj Svrček. Kto bude reprezentovať Slovensko na cyklistických majstrovstvách sveta a Európy?

Najväčšou nádejou na medaily je bezpochyby juniorka Viktória Chladoňová, ktorá nedávno podpísala zmluvu na tri roky s tímom Visma-Lease a Bike. V mužskej kategórii sa bude snažiť vylepšiť bronz z majstrovstiev sveta z minulého roku Martin Svrček v kategórii do 23 rokov. V mužskej elite štartuje na svetovom šampionáte len jeden Slovák Lukáš Kubiš.

09.09.2024 Skákal na lyžiach, po pádoch a zraneniach začal bicyklovať. Primož Roglič vyhral Vueltu už po štvrtýkrát.

Slovinský cyklista Primož Roglič je juniorským majstrom sveta v skokoch na lyžiach z roku 2007. Tour de France mu síce opäť nevyšla, ale z Vuelty si odnáša svoj štvrtý červený dres.

08.09.2024 Stefan Küng vyhral záverečnú časovku Vuelty, Primož Roglič získal svoj štvrtý červený dres.

Küng vyhral na 24,6 km trase v Madride s priemernou rýchlosťou 55,7 km/h. Druhý skončil celkový víťaz Vuelty Primož Roglič so stratou 31 sekúnd a tretí najrýchlejší bol Mattia Cattaneo.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu