Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ako na to? Aplikácia Bosch eBike Flow

Zakúpili ste si elektrobicykel s motorom Bosch a chcete jeho funkcie využívať naplno? Potom určite obráťte pozornosť k aplikácii eBike Flow a zistite, čo všetko dokáže. Tu je jednoduchý návod, ako z aplikácie vyťažiť maximum.
Biker
Ako na to? Aplikácia Bosch eBike Flow

Svet cyklistiky sa mení a moderné technológie doňho prenikajú čoraz viac. Zatiaľ čo jedným stále stačí sadnúť na bicykel a vyraziť do prírody, druhá skupina ľudí nedá na výdobytky doby dopustiť a nové inteligentné riešenia doslova vyhľadáva. Nemecká spoločnosť Bosch už dávnejšie prišla na trh s aplikáciou eBike Flow, ktorá prepojí váš elektrobicykel so smartfónom a poskytuje množstvo užitočných funkcií. Tu je stručný a jednoduchý návod, ako na to.

Bosch smart systém a aplikácia

Celý inteligentný systém spoločnosti Bosch pozostáva z viacerých komponentov. Sú to pohonná jednotka, v prípade horských elektrobicyklov ide o motory Bosch Performance Line CX, CX Race a SX, ďalej je to batéria, diaľkové ovládanie, displej a aplikácia. Všetky tieto komponenty spolu dokážu komunikovať a spolupracovať, čo umocňuje zážitok z jazdy na e-biku. Samozrejme, jazdiť na vašom elektrobicykli môžete aj bez používania aplikácie, poďme sa však bližšie pozrieť práve na ňu, ako ju používať a čo všetko dokáže?

V prvom rade je potrebné si aplikáciu eBike Flow stiahnuť, a to spravíte klasickým spôsobom prostredníctvom Google Play pre Android alebo App Store, ak ste používateľom zariadenia Apple. Po inštalácii aplikácie si v nej vytvoríte konto a pripojíte k nemu svoj elektrobicykel. Na toto spojenie je potrebné spárovať ho prostredníctvom Bluetooth so svojím telefónom a aplikácia vás v tomto kroku naviguje. Dostanete na výber, aký systémový ovládač využíva váš e-bike, a na základe toho stlačíte príslušné tlačidlo, ktoré začne s párovaním. Následne je potrebné váš e-bike ešte zaregistrovať, čím získate prístup ku všetkým funkciám.

Ochrana pred zlodejmi

Po aktivovaní funkcie E-bike lock sa z vášho mobilného telefónu stáva digitálny kľúč na odomknutie celého systému, a teda aj pohonu, za predpokladu, že sa nachádzate v blízkosti vášho elektrobicykla. Zámok aktivujete po rozkliknutí ikony vášho bicykla v hlavnom menu aplikácie. Výrobca odporúča používať túto funkciu ideálne s pevným zámkom, pretože samotnému odcudzeniu sa inak predchádzať nedá. Ak by sa elektrobicykel dostal do pohybu, aplikácia by vás na to upozornila a takisto by zabránila zlodejovi aktivovať elektrickú pomoc motora. Nadstavbou tejto funkcie je E-bike alarm. Ten však môžete využívať až po zaplatení odberu aplikácie a funguje tak, že pri odcudzení váš e-bike vydáva zvuk podobný siréne a systémový ovládač na ňom bliká, čo môže potenciálnych zlodejov odradiť. Navyše, aktuálnu polohu svojho elektrobicykla môžete sledovať prostredníctvom funkcie live tracking.

Plánovanie trasy, navigácia a sledovanie aktivity

Skvelé je, že v aplikácii môžete svoju trasu naplánovať, a to hneď niekoľkými spôsobmi. Môžete sem importovať súbor GPX s plánovanou trasou alebo si vyberiete bod priamo na mape a aplikácia navrhne optimálnu trasu, prípadne takto pospájate viac bodov. Trasu sem viete importovať aj z aplikácie Komoot. Po nahraní trasy do aplikácie vám displej zobrazí výškový profil trasy, charakter povrchu, a teda či ide o spevnené, alebo nespevnené cesty, ale aj to, koľko percent batérie by vám na konci trasy malo zostať, a to s ohľadom na vybraný režim.

Ak chcete, aby vám batérie zostalo viac, môžete využiť jednu z najnovších funkcií aplikácie – „range control“. Tá umožňuje plánovať trasu bez obáv z toho, či vám na konci vydrží batéria. Pri vytváraní trasy si zvolíte úroveň nabitia batérie, s ktorou chcete doraziť do cieľa. Počas jazdy systém automaticky prispôsobuje úroveň asistencie motora tak, aby zabezpečil dosiahnutie požadovaného stavu nabitia batérie v cieľovej destinácii. Systém využíva umelú inteligenciu na zohľadnenie rôznych faktorov, ako sú hmotnosť systému, profil trasy a váš individuálny štýl jazdy, čím poskytuje presnejšiu predpoveď dojazdu.

Keďže sme aplikáciu testovali na e-biku bez veľkého displeja, na navigáciu bolo potrebné využívať mobil, ktorý sme prostredníctvom šikovného úchytu pripevnili k riadidlám. Na displeji telefónu sa zobrazujú základné údaje o jazde, mapka s vašou aktuálnou polohou a smerom ďalšej jazdy, výškový profil, vďaka ktorému máte prehľad, či šetriť sily, alebo už môžete ísť naplno, ale aj údaje o výkone a kadencii. Medzi jednotlivými obrazovkami sa viete posúvať. Aktuálnu aktivitu možno zaznamenať a následne nahrať napríklad do aplikácie Strava. Štatistika aktivity zobrazí údaje o kadencii, priemernom výkone a, samozrejme, základné údaje, ako sú napríklad prejdená vzdialenosť, nastúpané výškové metre, spálené kalórie…

Prispôsobenie jazdných režimov

Skvelou funkciou je možnosť upravovať jednotlivé jazdné režimy podľa vlastných preferencií. Tie môžete ladiť v niekoľkých samostatných aspektoch a docieliť tak dokonalú symbiózu so svojím elektrobicyklom. Toto má opodstatnenie aj v prípade, že na jednom e-biku jazdí viacero osôb. Ak si ho striedam s priateľkou, ktorá nezvykne jazdiť bomby po lese, nastavím jej režimy inak ako v prípade, že sa cez víkend chystám na preteky.

Upravovať môžem napríklad level asistencie v jednotlivých režimoch. Základná hodnota režimu je na úrovni 0 a túto viem prispôsobiť v rozmedzí –5 až 5. Čím vyššie číslo, tým viac asistencie mi motor poskytne. Prispôsobiť môžem aj dynamiku, ktorá mení zrýchlenie v jednotlivých režimoch. To sa prejavuje hneď po začatí pedálovania. Čím viac dynamiky, tým rýchlejší bude môj rozjazd.

Veľký vplyv na dojazd má maximálny krútiaci moment. Aj ten môžem v jednotlivých režimoch upraviť, a to na hodnoty od 10 Nm až po maximálny krútiaci moment motora, čo je v prípade motorov CX 85 Nm a pri ľahšom motore SX 55 Nm. Krútiaci moment má veľký vplyv na jazdu v strmých stúpaniach, ale jazda na maximálnych hodnotách má výrazne negatívny vplyv na celkový dojazd. Prispôsobiť viem aj rýchlosť, do ktorej mi bude motor pomáhať. No netešte sa predčasne, samozrejme, aj tu je maximálna povolená rýchlosť 25 km/hod., podľa platnej európskej legislatívy.

Buďte aktuálny a majte prehľad

Okrem toho všetkého má aplikácia aj ďalšie užitočné funkcie, ktoré nájdete po rozkliknutí ikony vášho bicykla. Môžete sem zadať podrobné informácie o svojom elektrobicykli. Mechanik vám sem vie nahrať servisnú históriu, tak ako to poznáte pri autách, čo môže byť skvelou pripomienkou, čo a kedy sa robilo, prípadne, aké úkony vás čakajú najbližšie. Prostredníctvom aplikácie si viete stiahnuť aj aktualizácie pre váš elektrobicykel a jednoducho ich prostredníctvom nej nahráte. Pri aktualizáciách softvéru teda odpadá nutnosť navštíviť servis, kde by vám aktuálny softvér nahrali do biku cez káble a diagnostiku.

Vývoj nezastavíš

Elektrobicykle sú jednoznačne na vzostupe a sú aj najrýchlejšie sa rozvíjajúcim segmentom cyklistiky. Aktuálny trend je nastavený a je na vás, kedy naň naskočíte. Isté však je, že ich vývoj a dôraz na užívateľský zážitok sú na vysokej úrovni a jednotlivé funkcie a komponenty sa budú neustále zlepšovať. No a kde je limit? To nevie nikto, ale rozhodne sa máme na čo tešiť.

Aktuality

17:44 Video: Predstavenie nových gravelových bicyklov Cube Nuroad C:62 a HPA (detaily, modely, ceny).

Cube má v ponuke až šesť modelov Nuroad s karbónovým rámom s cenami od 2049 eur za najlacnejší Nuroad C:62 One až po prémiový model SLT za 6149 eur, takže ponúka skutočne široké spektrum možností.

17:38 Factor predstavil aero bicykel určený pre amatérskych pretekárov.

Inšpiráciou pre Monzu bol model Ostro VAM, no vývoj sa sústredil na jednoduchosť, funkčnosť a lepšiu dostupnosť pre bežných cyklistov.

16:52 Ako nájsť svoju ideálnu cyklistickú hmotnosť bez ohrozenia zdravia a výkonu.

Odborníci na výživu a tréning radia, ako pristupovať k chudnutiu, čo všetko ovplyvňuje cyklistický výkon a prečo najnižšia hmotnosť nemusí byť tou najlepšou možnosťou.

10:30 „Tadej bol úplne inde,“ hovorí Tom Pidcock po treťom mieste a boji s náročnými podmienkami na Valónskom šípe.

„Možno som to mohol rozohrať lepšie, ak by som zostal na malom prevodníku. Na spodku kopca som sa tam snažil preradiť, ale v tom chlade to vôbec nešlo. Ak by som v malom prevodníku zostal, možno by mi to trochu pomohlo,“ priznal mladý Brit.

Včera 18:44 UCI rozdala divoké karty na prvé kolo Svetového pohára v zjazde.

Päť tímov bez oficiálneho štatútu World Series Team dostane šancu postaviť sa na štart májových pretekov v poľskom Bielsko-Biała.

Zavrieť reklamu