Nové gravelové plášte od Schwalbe sú až o 10 % rýchlejšie ako predošlý model
Nemecký výrobca plášťov Schwalbe predstavil nové modely gravelových plášťov.
Plášť G-One RX Pro prichádza s novou vzorkou navrhnutou pre kamenisté a mokré podmienky, zatiaľ čo plášte G-One R a G-One RS boli nahradené modelmi G-One R Pro a G-One RS Pro.
Všetky tri plášte majú novú konštrukciu s vylepšenou ochranou proti defektom, ktorá zároveň znižuje valivý odpor o 10 % v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi G-One.
Nový plášť G-One RX Pro na technický gravel
Podľa značky Schwalbe nový plášť G-One RX Pro s najagresívnejším dezénom z celej kolekcie uzatvára celý modelový rad G-One.
Stredové prvky v tvare bumerangu sú navrhnuté tak, aby zabezpečili nízky valivý odpor, zatiaľ čo dlhé, kvapkovité profily v prechodovej zóne zlepšujú štrukturálnu oporu pri zaťažení.
Na vonkajšej strane sa striedajú pozdĺžne a zakrivené vzory, ktoré by mali zvyšovať trakciu a stabilitu v rýchlych zákrutách aj v náročnom teréne.
Hĺbka dezénu je niečo medzi modelmi G-One Bite a Ultrabite (ktoré patria do strednej triedy), pričom široké medzery medzi vzormi zlepšujú odvádzanie blata.
Nové technológie pre celý modelový rad
Pod povrchom plášťov sa skrýva nový typ konštrukcie Race Pro, ktorá znižuje valivý odpor, zlepšuje komfort jazdy a zároveň zvyšuje odolnosť voči defektom.
Táto konštrukcia nahrádza technológiu Super Race, ktorá bola použitá pri modeloch G-One R a G-One RS. Nové modely G-One R Pro a G-One RS Pro už využívajú práve Race Pro.
Plášte si zachovávajú tvrdosť 67 TPI a trojvrstvové bočnice, no boli rozšírené o ochranu proti defektom V-Guard. Pre rozmer 700x40c sa kvôli tomu zvýšila výška bočnice z pôvodných 20 mm na 25 mm.
Vďaka tomuto rozšíreniu prekrýva ochranný pás kostru plášťa, čo podľa Schwalbe prispieva k nižšiemu valivému odporu v porovnaní s dizajnom Super Race, kde bola medzi ochranným pásom a kostrou medzera.
Produktový manažér pre cestné a gravelové plášte Jakob Maßen uviedol, že bol prekvapený tým, že väčšie množstvo materiálu sa v testoch ukázalo ako efektívnejšie.
Napriek tomu dokázali malými úsporami materiálu v iných oblastiach vyvážiť dodatočnú hmotnosť.
Zmes Addix Race bola taktiež vylepšená. Schwalbe tvrdí, že nové zloženie v kombinácii so zmenami v konštrukcii znižuje valivý odpor o 10 % a zlepšuje priľnavosť v okrajoch plášťa.
Nové modely od Schwalbe prinášajú aj možnosť čiernych bočníc (modely G-One R a G-One RS boli dostupné iba s béžovými bočnicami) a novú veľkosť 700x50c pre celý rad.
Všetky plášte spĺňajú normy ETRTO a môžu byť použité aj na hookless ráfikoch (ktoré taktiež vyhovujú týmto normám). V súlade s normami ETRTO Schwalbe tiež postupne nahrádza označenie TLE (Tubeless Easy) novým názvom TLR (Tubeless Ready).
Značka zároveň tvrdí, že prekonáva priemyselné štandardy v testoch spoľahlivosti. Gravel plášte sú testované podľa jej vlastného interného štandardu, ktorý predstavuje tlak 1,6-násobku maximálne udávaného tlaku po dobu jednej hodiny, namiesto bežne stanovenej hodnoty 1,1-násobku počas 10 minút.
Schwalbe uvádza, že každý plášť je vyrobený s použitím recyklovaného čierneho pigmentu, čo pri výrobe tejto zložky. vedie k zníženiu emisií oxidu uhličitého o 80 %.
Plášte G-One RX Pro, G-One R Pro a G-One RS Pro sú dostupné za cenu 74,90 € vo všetkých dostupných variantoch.