Trek predstavil ľahký elektrobicykel Slash+ s hmotnosťou 20,4 kg a motorom TQ HPR 50
Úplne nová platforma elektrobicyklov spoločnosti Trek Slash+, je elektrifikovanou verziou enduro bicykla Slash s vysokým zdvihom a high-pivotom.
Slash+ má 170 mm zdvihy vpredu aj vzadu, 62,6-stupňový uhol hlavovej trubky a zmiešané veľkosti kolies – mullet. To neplatí pre veľkosť S, ktorá má 27,5 palcové kolesá.
V rade dvoch modelov Slash+ začínajú ceny na 8 000 eur za elektrobicykel s označením 9,7 a stúpajú až na 12 000 eur za 9,9. Ceny sú veľmi podobné ako pri klasických modeloch Slash.
Rovnako ako Fuel EXe aj Slash+ využíva motor TQ HPR50, ktorý možno spárovať s 580Wh alebo 360Wh batériami.
Trek uvádza, že nový Slash+ váži 20,38 kg v prevedení 9,7 a 20,88 kg v prípade 9,9.
Keďže motory a batérie elektrických bicyklov sú čoraz ľahšie a výkonnejšie, stierajú sa hranice medzi ľahkými horskými bicyklami so stredným výkonom a s plným výkonom .
Základné ifnormácie
Trek uvádza, že Slash+ sa ovláda „viac ako analógový bicykel než typický e-bike“, je navrhnutý tak, aby pomáhal jazdcom dostať sa na kopec ľahko, ale stále si zachováva športový pocit z jazdy.
Vďaka motoru TQ HPR s krútiacim momentom 50 Nm a veľkej batérii s kapacitou 580 Wh alebo menšej a ľahšej s kapacitou 360 Wh môžete očakávať pôsobivý dojazd.
Pri testovaní Fuel EXe s 360Wh batériou sme dokázali zdolať viac ako 1300 m stúpania na jedno nabitie – takže Slash+ by to mal pohodlne prekonať.
Konštrukcia odpruženia s high-pivotom a zdvihom 170 mm je zameraná na zjazd.
Konštrukcia a systém odpruženia má podľa výrobcu zlepšiť hybnosť a znížiť negatívne účinky nárazov. Pedal kickback je nižší vďaka konštrukcii high-pivot a anti-squat je o niečo viac než 100 %, počas celej dráhy zdvihu.
Na spodnom uchytení tlmiča sa nachádza tzv. flip-chip, ktorý slúži na prepínanie medzi menej a viac progresívnou kinematikou v závislosti od preferencií jazdca.
Hlavový uhol je možné nastaviť na 62,6 stupňov alebo 64,2 stupňov.
Slash+ je dostupný v štyroch rôznych veľkostiach (S-XL), pričom každá veľkosť má špecifickú dĺžku zadnej stavby v rozsahu od 433,6 mm do 439,2 mm.
Uhol sedlovej trubky sa pohybuje okolo 77,5 stupňov, v závislosti od veľkosti a nastavenia geometrie.
Dosah (Reach) začína na 430,8 mm pri veľkosti S, vo veľkosti XL je to 518,9 mm.
Slash+ nie je dostupný vo špecifickej veľkosti výrobcu M/L, ktorá mohla byť zaujímavou voľbou pre jazdcov na rozmedzí veľkostí.
Dostupné sú dva modely 9.7 a 9.9 s cenou 8 000 eur 12 000 eur. Cenový rozdiel medzi Slash+ a modelom Slash bez motora je minimálny.
Trek Slash 9.8 (najdostupnejší štandardný Slash s karbónovým rámom) vás vyjde na 7 900 eur, zatiaľ čo najdrahší Slash 9.9 stojí neuveriteľných 11 500 eur.
Cenový rozdiel je minimálny a tak môže byť Slash+ veľmi zaujímavou alternatívou ak uvažujete nad kúpou klasického enduro bicykla.
Geometria 2025 Trek Slash+
Size (zero degree headset cup) | Small | Medium | Large | Extra-large |
---|---|---|---|---|
Reach (mm) | 430 | 448.9 | 478.9 | 518.9 |
Seat tube (mm) | 390 | 400 | 435 | 470 |
Effective seat tube angle (degrees) | 77.6 | 77.5 | 77.2 | 76.7 |
Stack (mm) | 596.7 | 630.7 | 639.6 | 657.5 |
Head tube angle (degrees) | 63.5 | 63.4 | 63.4 | 63.4 |
Bottom bracket height (mm) | 351.5 | 352.1 | 352.1 | 352.1 |
Chainstay length (mm) | 434 | 434.2 | 434.2 | 439.2 |
Wheelbase (mm) | 1204.6 | 1233.1 | 1267.5 | 1316.5 |
Standover (mm) | 771 | 776.4 | 770.9 | 769.7 |
Modely a ceny Trek Slash+ 2025
Ceny nového Slash+ začínajú na 8 000 eur za Slash+ 9.7 a model 9.9 stojí 12 000 eur.
2025 Trek Slash+ 9.7
- Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
- Motor a batéria: TQ HPR50, TQ 580Wh batéria
- Vidlica a tlmič: Fox 38 Rhythm 170 mm, Fox Float X Performance
- Kolesá a plášte: Bontrager Line Comp 30, pneumatiky Bontrager XR5 Team Issue
- Pohon: Shimano XT / SLX mix
- Brzdy: Shimano M6120
- Cena: 8 000 EUR
2025 Trek Slash+ 9.9
- Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
- Motor a batéria: TQ HPR50, TQ 580Wh batéria
- Vidlica a tlmič: RockShox ZEB Ultimate 170 mm, RockShox Vivid Ultimate
- Kolesá a pneumatiky: Bontrager Line Pro 30, Bontrager SE6 Team Issue predné/Bontrager SE5 Team Issue zadné
- Pohon: SRAM X0 Eagle AXS Transmission
- Brzdy: SRAM Maven Silver
- Cena: 12 000 €