Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Rockrider FEEL 900s Team Edition

Decathlon udrel klinec po hlavičke a je z toho skvelý trailový bicykel za bezkonkurenčnú cenu.
Hodnotenie: 4.5/5
3 999
Matúš Bušík
Test: Rockrider FEEL 900s Team Edition

Rockrider Feel 900s Team Edition. Foto: Max Čistý

Naše hodnotenie

Výborný trailový bicykel so starostlivo vybranými komponentmi za naozaj férovú cenu

+PLUSY

  • Karbónový rám a karbónové kolesá
  • Slušné komponenty, v podstate nič nemusíte po kúpe meniť
  • Exceluje na ľahších a technicky menej náročných trailoch

-MÍNUSY

  • Osobne by som volil iné plášte
  • Košík na fľašu je príliš nízko

Bicykle z Decathlonu dlhé roky podliehali predsudkom, a možno aj oprávnene. Nič to však nemení na fakte, že boli cenovo dostupné a bežná populácia (ľudia, čo nie sú dušou a srdcom 100 % bikeri) ich mala vo veľkej obľube.

Decathlon však už má svoj tím aj vo World Tour a v pretekoch Svetového pohára v horskej cyklistike, a tak je zrejmé, že bude tlačiť aj na vývoj naozaj kvalitných bicyklov, čo sa začína potvrdzovať.

Jeden taký je aj Rockrider Feel 900s Team Edition, ktorý má všetko, čo od poriadneho trailového bicykla očakávate, a s takouto cenou je naozaj zaujímavou alternatívou k najväčším značkám. 

Rám a geometria 

Rockrider Feel 900s má plne karbónový rám, to znamená, že jeho predný trojuholník aj zadná stavba sú vyrobené z karbónu a zliatinové je iba vahadlo.

Rám je skonštruovaný s ohľadom na veľké 29“ kolesá, ktoré sú v tomto segmente bicyklov bežné a žiadané.

Zdvih rámu je 130 mm a vidlica poskytuje jazdcovi až 140 mm zdvihu. Systém odpruženia, ktorý je použitý na tomto ráme, sa nazýva horst link a ide o štvorčapový systém zavesenia, ktorý sa vyznačuje jedným čapom umiestneným v blízkosti zadnej osi.

Z detailov rámu môžeme spomenúť priestor na umiestnenie jedného bidonu, ktorý sa nachádza pri stredovom zložení, je teda dosť nízko a budete sa poňho načahovať.

Nájdete tu aj ochranné prvky rámu na reťazovej vzpere, ale rovnako tak aj na spodnej trubke. Tento chránič je vymeniteľný a nachádza sa v ňom organizér káblov vnútorného vedenia. Všetky káble sú vedené vnútrom rámu a obalené penou, aby sa zaistil ten najtichší chod celého bicykla.

Geometria rámu je moderná a v Decathlone sa vyjadrili, že nevedia bicykel presne zaradiť do jednej kategórie, keďže ide o naozaj všestranný stroj. Z môjho pohľadu je to však čistokrvný trailbike.

Testovali sme ho vo veľkosti L, ktorá je určená jazdcom od 175 do 184 cm (tester mal 176 cm) a táto veľkosť sedela vynikajúco.

Hmotnosť testovanej verzie bicykla bez pedálov je 13,5 kg.

Hodnota dosahu (reach) je na veľkosti L 475 mm, pričom rázvor kolies je 1 233 mm. Uhol hlavovej trubky dosahuje 65°, zatiaľ čo uhol sedlovej je 76°. 

Komponenty 

Rockrider Feel 900s Team Edition. Foto: Max Čistý

Za cenu 3 999 eur je výbava vynikajúca. Všetko to podčiarkuje fakt, že na tomto bicykli sa nachádzajú karbónové kolesá. Ale poďme na to pekne po poriadku.

O odpruženie a tlmenie sa stará značka RockShox, konkrétne je to vidlica Pike vo verzii Ultimate so zdvihom 140 mm a najnovšou patrónou Charger 3. Vzadu sa nachádza vzduchový tlmič RockShox Deluxe Ultimate, ktorý obsluhuje 130 mm zadného zdvihu.

Ako som už spomenul, bicykel dostal karbónové kolesá Mavic Crossmax XLR, ktoré sú pre mňa osobne najväčším prekvapením vo výbave. Obuté sú na nich plášte Vittoria Mazza vpredu, respektíve Martello vzadu.

O pohon sa stará overená a trvácna klasika SRAM GX vrátane prehadzovača a kľúk, pričom prevodník má 32 zubov a kazeta má rozsah 10 – 52 z pri dvanástich prevodoch.

Brzdný výkon zabezpečujú SRAM G2 RSC s veľkými 200 mm kotúčmi. Teleskopická sedlovka je Rockrider a na veľkostiach L a XL poskytuje chod až 170 mm. 

Jazda 

Rockrider Feel 900s Team Edition. Foto: Max Čistý

Musím úprimne povedať, že keď som bicykel prvýkrát zbadal, spomenul som si na časy spred niekoľkých rokov. Rám mi hneď pripomínal staršie modely bicyklov Lapierre alebo Kona a tento pocit bol zrejme umocnený tým, že som Lapierre ešte pred niekoľkými rokmi vlastnil.

Typické pokrútené trubky a špecifický dizajn. Vnímanie vzhľadu je však individuálne, a tak jeho hodnotenie nechám na každého z vás. Každopádne, hneď ako som na bicykel sadol, cítil som, že to nie je žiadny historický kúsok a moderne ladená geometria zodpovedá požiadavkám trailového bicykla.

Poloha na ňom je výborne vycentrovaná a uhol sedlovej trubky na úrovni 76° zabezpečuje, že sa do kopca šliape naozaj výborne. Určite k tomu prispievajú aj nízka hmotnosť bicykla a plášte, ktoré nepatria k najťažším a najrobustnejším. Naozaj som stúpal s ľahkosťou aj na miestach, kde mám zvyčajne so svojím bicyklom problém, a páčilo sa mi to.

Čo sa týka zjazdov, aj tu musím bicykel pochváliť. Na trailoch na bratislavskej Kolibe sa správal sebavedomo, držal zvolenú stopu a smer a ovládal sa ľahko.

K tomu určite prispelo množstvo miesta, ktoré máte k dispozícii vďaka krátkej sedlovej trubke. Bike tak viete skvelo nakláňať do strán vtedy, keď to potrebujete, a bez obmedzení.

Rockrider Feel 900s Team Edition. Foto: Max Čistý

Aj v skokových pasážach sa bicykel správal veľmi sebavedomo a odpruženie fungovalo výborne.

Pozitívne hodnotím tiež výkon bŕzd SRAM G2 RSC, ktoré v kombinácii s veľkými kotúčmi urobili dojem.

Ak mám výhrady k nejakým komponentom, tak sú to plášte, aj keď toto je vec názoru. Ja som orientovaný viac na zjazd a pokojne by som sem obul robustnejšie plášte, ak však chcete dostačujúci výkon aj v kopcoch, treba hľadať alternatívy.

Taktiež bicykel zaostával v strmom a technicky náročnom skalnatom teréne, čo je však logické, keďže je to trailový bicykel so zdvihmi 140/130 mm.

Avšak na ľahších trailoch a skokoch rôznych veľkostí na mňa urobil výrazný dojem, tam sa cíti ako ryba vo vode. 

Špecifikácia

Rockrider Feel 900s Team Edition. Foto: Max Čistý
  • Vidlica: RockShox Pike Ultimate
  • Tlmič: RockShox Deluxe Ultimate
  • Predstavec: Rockrider, 55 mm
  • Riadidlá: Rockrider Sport, 780 mm
  • Radenie: SRAM GX
  • Prehazdovač: SRAM GX
  • Kľuky: SRAM GX
  • Brzdy: SRAM G2 RSC
  • Kolesá: Mavic Crossmax SLR
  • Plášte: Mazza 29 × 2,6“ TRAIL vpredu, Martello 29 × 2,35“ TRAIL vzadu
  • Sedlovka: Rockrider Dropper
  • Hmotnosť: 13,5 kg

www.decathlon.sk

Aktuality

14:26 Video: Lyžiar a lyžiarka preskočili cez Tadeja Pogačara pred cieľom kráľovskej etapy Giro d’Italia.

Súrodenci Flora a Miro Tabanelli preleteli ponad Pogačarom tesne pred vrcholom stúpania Mottolino, kde sa Slovinec tešil už zo štvrtého etapového víťazstva na Gire.

10:48 Video: Julian Alaphilippe daroval Mircovi Maestrimu dres z víťaznej etapy na Giro d’Italia.

Alaphilippe vyhral dvanástu etapu po 130 km v úniku a 11-kilometrovom sóle, pričom veľkú časť trasy prešiel v úniku len vo dvojici s Talianom Mircom Maestrim, a práve vďaka nemu dokázal ušetriť dostatok síl na záverečný víťazný útok.

10:22 Michael Kolář: Preteky ma už netrápia. Jazdím pre radosť, baví ma zdokonaľovať sa.

Manažér slovenského enduro tímu OKOEVERYWHERE a bývalý profesionálny cestný cyklista chce odovzdať svoje skúsenosti svojim zverencom a mladšej generácii.

09:30 Demi Vollering vyhrala dve zo štyroch etáp aj celkovú klasifikáciu pretekov Okolo Burgosu.

27-ročná Holanďanka pokračuje v skvelých výkonoch a po víťazstve celkového hodnotenia pretekov Vuelta España Femenina a Okolo Baskicka, si pripísala ďalšiu výhru na pretekoch Okolo Burgosu.

09:16 Sam Bennett vyhral štyri etapy aj celkové hodnotenie na pretekoch Štyri dni Dunkerque.

Okrem dvoch víťazstiev bol Bennett raz druhý a raz tretí. Na druhom mieste skončil celkovo len 22-ročný Francúz Paul Penhoët a tretí bol o rok starší Belgičan Jenno Berckmoes.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu