Specialized predstavil e-bike Turbo Levo SL v hliníkovej verzii, ktorý je najlacnejším ľahkým elektrobicyklom v ponuke značky
Specialized urobil model Turbo Levo SL cenovo dostupnejším, vďaka predstaveniu nového zliatinového modelu. Ide o prvý hliníkový bicykel v segmente ľahkých elektrobicyklov, ktoré Specialized vyrába.
Rám zdieľa siluetu, motor a batériu svojho karbónového súrodenca, ale Specialized výrazne znížil cenu. Negatívne sa to prejavilo na hmotnosti e-bikeu.
K dispozícii je len jeden model, ktorý váži 20,2 kg vo veľkosti S4 a stojí 6 600 eur.
Rovnako ako karbónové Turbo Levo SL, aj zliatinový bicykel sa predáva výhradne ako mullet so zmiešanými kolesami s 29-palcovými predným a 27,5-palcovým zadným kolesom.
Ak však chcete jazdiť s oboma kolesami veľoksti 29-palcov, nie sú potrebné žiadne ďalšie diely, okrem 29-palcového zadného kolesa, geometriu rámu prispôsobíte flip čip technológiou.
Bicykel má rovnakú nastaviteľnú geometriu s nastaviteľným uhlom hlavovej trubky a výškovo nastaviteľným stredom.
Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť o Specialized Levo SL Alloy
- Zliatinový rám pomáha znížiť cenu na 6 600 eur
- Rovnaký motor a batéria ako drahší karbónový model
- Predáva sa ako mullet bike s veľkosťou kolies, ale dá sa prerobiť na full 29er bez ďalších častí rámu
- Batéria predlžovača dosahu je k dispozícii samostatne
- Zachováva nastaviteľnú geometriu – možno nastaviť uhol hlavy a výšku stredovej konzoly; dlhšie reťazové vzpery pre 29palcové zadné koleso
Šetrí peniaze, ale pridáva hmotnosť
Prechod na hliníkový rám a lacnejšie komponenty znamená, že ide o najlacnejší ľahký elektrický horský bicykel Specialized.
Oproti najlacnejšiemu Levo SL Comp Carbon ušetríte 1300 eur, ale váži takmer o 3 kg viac než najvyšší model S-Works, ktorý je však o poznanie drahší.
Prechod na hliníkovú konštrukciu z karbónu znižuje náklady, nie je to však na úkor vlastností rámu alebo motora a batérie.
Levo SL Alloy dostalo rovnaký motor Turbo SL 1,2 ako jeho karbónový náprotivok. Ten poskytuje krútiaci moment 50 Nm a výkon 320 W.
Motor je teda odlišný než Bosch Performance Line SX, ale podobný ďalším dvom motorom používaným v ľahkých e-bikoch a to TQ HPR50 a Fazua Ride 60.
Batéria s kapacitou 320Wh nie je vyberateľná a k dispozícii je aj 180Wh range extender.
Rovnako ako drahšie karbónové modely, aj Levo SL Alloy má rovnaký displej MasterMind TCU, integrovaný do hornej trubky.
Displej zobrazuje režimy, kapacitu batérie, rýchlosť, čas, vzdialenosť, nadmorskú výšku a odhadovaný dojazd – a môže tiež zobrazovať váš srdcový tep, ak je pripojený k monitoru srdcového tepu cez ANT+ alebo Bluetooth.
Prepínanie medzi piatimi režimami – Eco, Trail, Turbo, Walk a Micro Tune – sa ovláda diaľkovým ovládaním na riadidlách.
Pomocou aplikácie Mission Control od Specialized môže byť každý jazdný režim nastavený indivudálne. Nastaviť viete podporu, výkon a odozvu zrýchlenia.
Aktualizácie systému je možné stiahnuť a nainštalovať cez Bluetooth a aplikáciu; na inštaláciu najnovších aktualizácií nie je potrebné zapájať bicykel na diagnostiku.
Iný materiál, rovnaká geometria
Zliatinový rám zdieľa nielen siluetu karbónovej verzie, ale aj väčšinu jej geometrie a kinematiky odpruženia.
Levo SL Alloy si zachováva koncept značky S-Sizing a vďaka tomu je dostupný v šiestich veľkostiach – S1 až S6.
Specialized tvrdí, že to umožňuje jazdcom zvoliť si veľkosť rámu na základe preferovaného dosahu (Reach), než dĺžky sedlovej trubky.
Jazdci, ktorí chcú agilnejší bicykel, si môžu zmenšiť a zvoliť si veľkosť s kratším dosahom, zatiaľ čo tí, ktorí hľadajú väčšiu stabilitu, si môžu vybrať väčší rám, pričom môžu používať sedlovku s vyšším zdvihom.
Znamená to, že väčšina jazdcov by mala mať na výber dve, v niektorých prípadoch až tri veľkosti rámu.
Veľkosť S1 je jedinečná v rozsahu veľkostí, pretože má 150 mm zdvih vidlice a mierne znížený zadný zdvih na 144 mm. Všetky ostatné veľkosti majú 160 mm vidlicu a 150 mm zdvihu vzadu.
Dosah sa pohybuje v rozmedzí od 405 mm pri veľkosti S1 až po 525 mm pri S6.
Medzi veľkosťami sa hodnoty dosahu zväčšujú rôzne. Konkrétne je to o 20 mm od S2 po S3 a 25 mm od S3 po S5, medzi najväčšími veľkosťami S5 a S6 je to o 30 mm.
Hlavový uhol na modeli Levo SL Alloy je o niečo strmší ako u karbónového bicykla, je to 64,6 stupňa oproti 64,5 stupňom, zatiaľ čo uhol sedlovej trubky zostáva rovnaký – 75,8 stupňa pri všetkých veľkostiach.
Reťazové vzpery sú tiež rovnako dlhé vo všetkých veľkostiach a síce 432 mm v nastavení mullet. Táto dĺžka sa zvýši o 10 mm v prípade, že sa rozhodnete jazdiť s 29 palcovými kolesami.
Pokles stredovej konzoly je -29 mm pri veľkostiach S2 až S6, pričom S1 má o niečo viac, konkrétne -34 mm kvôli použitiu vidlice s nižším zdvihom.
Vo výsledku však platí, že hliníková verzia Turbo Levo SL má takmer totožnú geometriu s tými karbónovými.
Uhol hlavy je možné nastaviť o jeden stupeň v oboch smeroch pomocou priložených misiek hlavového zloženia.
Flip čip v strmene tlmiča zníži stredovú konzolu o 5 mm a zostrmí uhly hlavovej a sedlovej trubky približne o 0,5 stupňa.
Bicykel je plne kompatibilný s 29-palcovými kolesami. O to sa stará ďalší flip čip v otočnom čape Horst na reťazovej vzpere.
Prepnutím na nastavenie 29-palcového zadného kolesa sa dĺžka reťazovej vzpery zväčší o 10 mm na 442 mm.
Špecifikácie a ceny Specialized Turbo Levo SL Alloy
Pri uvedení na trh bude Specialized ponúkať iba jeden model Turbo Levo SL Alloy.
V Spojenom kráľovstve je bicykel dostupný v troch farbách a jeho cena je 5 250 libier vrátane prídavnej batérie – range extender. Medzinárodné ceny a dostupnosť značka zatiaľ nepotvrdila.
Bicykel je vybavený množstvom komponentov Specialized vrátane riadidiel, kolies, pneumatík, sedla, gripov a náradia SWAT CC, ktoré je ukryté v krku vidlice.
Fox sa stará o odpruženie s prednou vidlicou Float 36 Rhythm a zadným tlmičom Float X Performance, aj keď veľkosť S1 má tlmič bez expanznej nádoby.
Pohon a brzdenie je kompletne v réžii SRAM, s brzdami Code R upínajúcimi sa okolo 220/200 mm kotúčov a pohonom NX Eagle s 11-50z kazetou a 32T prevodníkom.
Teleskopická sedlovka je Manic X-Fusion a výška jej zdvihu sa mení v závislosti od veľkosti rámu; najmenší rám S1 má sedlovku so zdvihom 100 mm, zatiaľ čo najväčší rám S6 je vybavený 190 mm teleskopickou sedlovkou.
Specialized Turbo Levo SL Alloy
- Rám: zliatina M5, zdvih 144 mm (veľkosť S1), zdvih 150 mm (veľkosť S2-S6)
- Tlmič: Fox Float Performance (veľkosť S1), Fox Float X Performance (veľkosť S2-S6)
- Vidlica: Fox 36 Rhythm, GRIP, 150 mm (veľkosť S1), 160 mm (veľkosť S2-S6)
- Motor: Specialized 1.2 SL Custom Rx Trail Tuned 50Nm, 320W
- Batéria: Specialized SL1-320, plne integrovaná, 320Wh
- Displej: Specialized MasterMind TCU
- Pohon: SRAM NX Eagle
- Brzdy: SRAM Code R, kotúče 220/200 mm
- Kolesá: Specialized
- Plášte: Specialized Butcher GRID TRAIL GRIPTON T9 2Bliss Ready 29×2,3in (predný) a Eliminator GRID TRAIL GRIPTON T7 2Bliss Ready 27,5 x 2,3in (zadný)
- Riadidlá: Specialized, zliatina 6061, 780 mm
- Predstavec: Alloy Trail Predstavec, 50 mm
- Gripy: Specialized Trail
- Sedlovka: X-Fusion Manic
- Sedlo: Specialized Bridge Comp
- Cena: 6 600 eur