Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Šesť inovácií, ktoré majú potenciál zmeniť v budúcnosti spôsob online nakupovania

Do tejto problematiky sa pustili odborníci z Canyon Bicycles a univerzity v Darmstadte. Čo môžeme očakávať?
Matúš Bušík
Šesť inovácií, ktoré majú potenciál zmeniť v budúcnosti spôsob online nakupovania

Od svojho vzniku vytvára spoločnosť Canyon Bicycles stále inovatívnejšie spôsoby priameho kontaktu so zákazníkmi a fanúšikmi.

Od vývoja internetového obchodu s priamym predajom a poskytnutí doplňujúcich informácií o službách, cez inšpiratívne obrázky, príbehy a videá, ktoré privádzajú bicykle k životu, až po aplikáciu Canyon a webovú stránku prispôsobenú pre mobilné zariadenia, ktorá dáva kúpnu silu do vrecka.

Spoločnosť Canyon pokračuje v investíciách a rozvíjaní spôsobov, ako čo najviac zjednodušiť online predaj a rozvíjať ho.

Teraz, vďaka priekopníckemu projektu s Darmstadtskou univerzitou aplikovaných vied, vytvorili šesť nových konceptov rozšírenej reality a virtuálnej reality.

To môže potenciálne preklenúť priepasť medzi špičkovými produktmi Canyon vo svojej triede a fanúšikovskou základňou vášnivých zákazníkov, čím by sa pri ich nákupe bicyklov a príslušenstva zvýšila istota rozhodnutia.

Na začiatku akademického roka 2022 dala Darmstadtská univerzita a Canyon 13 študentom v laboratóriu Human Factors Lab na Fakulte dizajnu jeden rok na vývoj konceptov, ktoré by mohli „rozšíriť, zlepšiť alebo nahradiť fázy vyhľadávania a nákupu produktov zákazníkov Canyon. Teda vytvoriť akýsi maloobchodný zážitok v online digitálnom priestore.“

Lars Wagner, hlavný dizajnér v tíme výskumu a vývoja spoločnosti Canyon : „Ako vášniví cyklisti sa obzvlášť staráme o potreby našich zákazníkov, vnímame ako naše poslanie pozitívne formovať túto zmenu, aby sme vytvorili vynikajúci zážitok a v konečnom dôsledku inšpirovali. Chceme prekvapiť a prekonať očakávania našich zákazníkov.“

Homefitting – odmeriate sa pomocou smartfónu a na základe získaných údajov dostanete informácie o správnej veľkosti produktov

Univerzita v Darmstadte a Canyon majú dlhú históriu spolupráce, pričom traja absolventi univerzity už pracujú na oddelení výskumu a vývoja v Canyone. Toto vytvorilo základy pre projekt, ktorý bol pod vedením profesora Philippa Thesena a profesora Tina Melzera, zakladateľov laboratória ľudských faktorov, spolu s Larsom Wagnerom, ktorý koordinoval financovanie investícií spoločnosti Canyon a riadenie projektu.

Počas dvoch semestrov na projekte študenti vytvorili šesť nápadov, ktoré by mohli v budúcnosti zmeniť spôsob online nakupovania. Následne vytvorili ich funkčné prototypy.

Každá študentská skupina nedávno prezentovala svoje nápady spoločnosti Canyon pomocou koncepčného videa a funkčného prototypu.

Inovácie a prototypy, ktoré menia hru a sú zamerané na zákazníka

Virtual fit – zrkadlá s možnosťou 3D skenovania, po odmeraní vedia obliecť personalizovaný avatar

Jednotlivé nápady:

  • Meranie tela pomocou smartfónu, takto získate presné údaje potrebné k prispôsobeniu bicyklov a oblečenia
  • Zrkadlá s technológiou 3D skenovania a snímania pohybu v reálnom čase. Tie majú slúžiť na „obliekanie“ personalizovaných avatarov
  • Kokpity (hlavové zloženie, predstavec, riadidlá) a smart trenažéry určené pre virtuálnu realitu, čo dokáže replikovať zážitok z jazdy a simulovať komfortné vlastnosti rôznych typov bicyklov
  • NFT na sledovanie bicykla zákazníka od momentu zadania objednávky online počas celej životnosti bicykla,
  • Peer-to-peer regionálne siete, ktoré môžu podporovať komunitné testovacie jazdy a poskytovať pomoc pri rozhodovaní o kúpe
  • Všetko úhľadne zabalené v servisnej aplikácii.
VRide – súpravy určené pre testovanie bicyklov vo virtuálnej realite obsahujú kokpit a smart trenažér

„ Tento vývoj ukazuje nielen to, čo je možné so súčasnou technológiou, ale navyše aj to, ako chcú zákazníci nakupovať online, takže zvážime, ako budeme naďalej investovať do toho, aby sme urobili maximum pre zapojenie našich zákazníkov,“ povedal Wagner .

Vedúci projektu na univerzite, Prof. Philipp Thesen, vysvetľuje celkový prístup projektu: „Inovácie produktov a skúseností často zlyhajú, ak ich potenciálni používatelia neprijmú. Najmä v prípade digitálnych a technických produktov musia byť intuitívne a ľahko použiteľné v porovnaní s inými možnosťami. Ako technologické inovácie postupujú, spoločnosť od online skúseností vyžaduje oveľa viac. Preto je nevyhnutné pokračovať v investíciách do nových spôsobov skúmania možností dizajnu na zachytávanie a analýzu informácií o ľudskom správaní, schopnostiach a limitoch.“

Pre Canyon bolo toto cvičenie príležitosťou vidieť úplný pohľad na služby, ktoré môžu zákazníci očakávať v blízkej budúcnosti.

Trace – NFT v bicykli určené na trekovanie

Od úplného začiatku spoločnosti Canyon v roku 2002 sa spoločnosť zameriavala na narušenie súčasného stavu inovatívnymi spôsobmi oslovovania zákazníkov. Tieto nové inovatívne riešenia pre maloobchod môžu pokračovať v tomto trende, čím sa znížia prekážky pri nákupe online a inšpirujú väčší počet ľudí, aby začali bicyklovať.

Keďže tieto prototypy boli práve predstavené, zákazníci neuvidia inovácie, ktoré sa budú na canyon.com v bezprostrednej budúcnosti objavovať.

Tieto koncepty sú vyvinuté nezávisle a sú vo vlastníctve študentov, ale naznačujú vzrušujúce obdobie pre každého, kto v budúcnosti uvažuje o kúpe bicykla online.

Community – peer-to-peer sieť

Canyon bude skúmať, či majú tieto iniciatívy dlhodobý komerčný potenciál, alebo či skutočne existuje potenciál pre študentov pripojiť sa v budúcnosti k R&D tímu Canyonu, podobne ako sa to podarilo niekoľkým študentom v minulosti.

„Online svet sa za posledné roky enormne zmenil vďaka vytváraniu služieb, technológií a skúseností, ktoré si len málokto vedel predstaviť. To bude mať vplyv na naše podnikanie a určite to bude mať vplyv aj na pracovné miesta a funkcie, ktoré v Canyone potrebujeme, ako ukázal projekt s Darmstadtskou univerzitou,“ povedal Lars Wagner zo spoločnosti Canyon.

Service – všetko prehľadne v jednej aplikácii

Viac o inovatívnom prístupe Canyonu k dizajnu nájdete v tomto článku .

A ak sa chcete dozvedieť viac o pracovných miestach v spoločnosti Canyon, či už v jej tímoch dizajnu produktov alebo služieb, alebo len ako súčasť moderného, ​​agilného pracovného prostredia, kde sa stretávajú inovatívne mysle všetkých vekových skupín a národností, aby inšpirovali zákazníkov, navštívte kariérnu stránku spoločnosti Canyon.

Spoločnosť Canyon

Canyon je jednou z najinovatívnejších značiek bicyklov na svete. Koncept začal v garáži zakladateľa Romana Arnolda a stal sa najväčším svetovým výrobcom cestných, horských, triatlonových, mestských, hybridných a elektrických bicyklov.

Canyon si vyslúžil svoju žiariacu povesť pre inovácie dôsledným používaním pokročilých materiálov, myslenia a technológie.

Ikonický dizajn Canyon je ľahko identifikovateľný. Okrem toho, že sú odvážne konkurencieschopní a neustále sa rozširujú, sú odhodlaní sprístupniť globálnu cyklistickú komunitu každému jazdcovi.

Zatiaľ čo Canyon spolupracuje s niektorými z najlepších športovcov na planéte, ich misia „Inspire to Ride“ zdôrazňuje, ako pracujú na propagácii sily cyklistiky pre každého.

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Zavrieť reklamu