Test: Wilier Gran Turismo SLR

Naše hodnotenie
Veľmi dobrý vytrvalostný bicykel na asfalt, no priplatíte si zaňho.
PLUSY
- Veľmi dobré ovládanie
- Vysoký komfort zadnej časti
- Nádherný dizajn
- Skvelé plášte.
MÍNUSY
- Predok nie je taký komfortný ako zadok
- Je drahý
- Nemá úchyty na blatníky.
Gran Turismo je v ponuke Wiliera už roky, no po redizajne kladie ešte väčší dôraz na komfort a aerodynamiku. Výsledkom je bicykel, ktorý už na prvý pohľad vyzerá rýchlo a draho.
Najzaujímavejšia na celom ráme je rozhodne zadná stavba – pod hornou rámovou trubkou sa končí elastomérom z 3D tlačiarne. Ten dodáva zadku bicykla 5 mm zdvih, ktorý dokáže pohlcovať nerovnosti.
Prakticky všetky ostatné trubky majú aerodynamické tvarovanie. Do asymetrickej vidlice sa zase vojdú až 32 mm plášte.
Geometriou sa SLR radí medzi stabilné, no zároveň dostatočne agilné vytrvalostné bicykle.
Wilier kvôli tomu položil hlavovú trubku na 72,5°, zatiaľ čo sedlový uhol zostal na 73°. V porovnaní s typickým pretekárskym modelom tu nájdete aj vyšší stack (604 mm na testovanom XL-ku) a skrátený reach (398 mm).
Stále však nejde o také dramatické úpravy, aby úplne otupili rýchlostný apetít bicykla.
Výbava je solídna, no na poli pomeru ceny a výkonu trochu zaostáva za niektorými konkurentmi.
Elektronickej súprave Shimano Ultegra Di2 napríklad nemôžme vytknúť absolútne nič, no kolesá Miche SLR38KC (s logami Wilier) majú nemodernú vnútornú šírku 19 mm. Dnes už je štandard 21 mm a aj sériovo osadené plášte Vittoria Corsa Control v 30 mm šírke sa na nich nafúknu len na reálnych 29 mm. Stále však sú dostatočne poddajné, rýchle a veľmi dobre držia bez ohľadu na podmienky.
Konzervatívne zvolené sú aj prevody s 50- a 34-zubovými prevodníkmi a 11- až 30-zubovou kazetou. Aktuálny trend na vytrvalostných bicykloch pritom sú o dva, či dokonca o štyri zuby na kazete viac.
Celý bicykel pritom rozhodne nie je zameraný na šotolinu, ale jasne na asfalt.
Najväčšie plus tu pritom je spomínaný elastomér. Aj takýto malý rozsah pohybu zadnej stavby dokáže mimoriadne pomôcť pri prejazde nerovností. Rám výborne pohlcuje vibrácie z cesty, a pritom sa nijako badateľne neuhýba zášľapom. Relatívne tvrdý predok je tak vo výraznom kontraste so zadnou časťou bicykla.
Celkovo ide o bicykel s veľmi pekne trafenými jazdnými vlastnosťami. Stále je dostatočne zábavný, no má o niečo pokojnejšie ovládanie, pri ktorom nemusíte byť konštantne v strehu, a veľmi stabilne drží stopu.
Všetko vlastnosti, ktoré oceníte, najmä keď začnete posúvať limity v zjazdoch.
- Hmotnosť: 7,82 kg (XL/58 cm)
- Rám: karbónový
- Vidlica: karbónová
- Pohon: Shimano Ultegra Di2 (50/34, 11 – 30)
- Brzdy: Shimano Ultegra, hydraulické kotúčové
- Kolesá: Wilier SLR38KC
- Zvyšok výbavy: integrovaný karbónový kokpit Zero Bar, karbónová sedlovka Wilier, sedlo Fizik Argo Adaptive, plášte Vittoria Corsa Control, 30c