Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Náboje DT Swiss eMTB majú zosilnenú konštrukciu, aby odolali väčším silám

Hybridné náboje 240 a 350 špecifické pre eMTB majú veľké príruby a oceľový telo.
Matúš Bušík
Náboje DT Swiss eMTB majú zosilnenú konštrukciu, aby odolali väčším silám

Spoločnosť DT Swiss uviedla na trh nové Hybrid 240 a 350 náboje navrhnuté špeciálne pre elektrické horské bicykle.

Náboje majú väčšie príruby a oceľové telo freehub, pričom 240 Hybrid používa nové telo freehub Ratchet EXP OS s väčšími ložiskami.

Všetky tieto vylepšenia boli navrhnuté tak, aby odolali väčším silám generovaným elektrickými horskými bicyklami a zvýšili odolnosť.

Predný náboj Hybrid 240 sa bude predávať za 177,90 EUR, zadný za 335,90 EUR.

Hybrid 350 je lacnejší, stojí 92,90 EUR za predný a 229,90 EUR za zadný.

Odolnejšia konštrukcia

DT Swiss revidoval plášť náboja, zväčšil veľkosť prírub v ich priemere aj hrúbke, aby tak docielili vyššiu tuhosť.

Náboje Hybrid 240 aj 350 sú špeciálne navrhnuté tak, aby fungovali so špicami DT Swiss 2,34 mm, ktoré podľa značky ponúkajú väčšiu odolnosť voči zrýchleniu a brzdeniu v porovnaní s variantom s tenším priemerom.

Spoločnosť DT Swiss tiež vykonala určité úpravy svojho uznávaného systému freehub Ratchet EXP na nových nábojoch.

Zatiaľ Hybrid 350 sa spolieha na štandardný systém Ratchet, 240 využíva nový Ratchet EXP OS od DT Swiss. Obidve telá sú vyrobené z ocele a nie z hliníka použitého na iných nábojoch.

Ratchet EXP OS má väčšie ložiská 17x28x7mm ako napríklad 15x26x7mm nachádzajúce sa v konvenčnom systéme Ratchet EXP.

Značka tvrdí, že to má za následok väčšiu tuhosť náboja, menší pohyb nápravy a teda menšie namáhanie ložísk, čím sa zvyšuje ich životnosť.

Tieto nové ložiská nielenže obsahujú viac guľôčok vo vnútri, ale guľôčky sú tiež väčšie ako pri predchádzajúcej generácii Hybrid nábojov.

Oceľová hviezdicová západka má 30 namiesto 24 zubov, aby sa zohľadnil dodatočný voľný pohyb kľúk v dôsledku motora.

DT Swiss tiež zrevidoval nápravu, na ktorej sa ložiská otáčajú, s väčšou hrúbkou steny a vystužením, kde sa na ňu ložisko inštaluje, čo má podľa značky zvládnuť vyššie ohybové zaťaženie.

Ložisko na strane pohonu je umiestnené za závitovým krúžkom M30 na štandardnom freehub Ratchet EXP, ktorý je potrebné demontovať, aby ste získali prístup k ložisku.

Systém Ratchet EXP OS používa o niečo dlhší závitový krúžok M32, aby sa vyrovnal so silami prenášanými z tela náboja na jeho puzdro.

Náprava je podľa DT Swiss o 18 percent tuhšia v porovnaní s predchádzajúcou Hybrid MTB nápravou.

Nárokovaná hmotnosť

240 Hybrid údajne váži 156 g vpredu a 290 g vzadu, pričom 350 Hybrid nezaostáva so 174 g vpredu a 302 g vzadu.

Zatiaľ čo náboj 240 Hybrid je k dispozícii len s 32 otvormi, 350 Hybrid je dostupný s 32 aj 36 otvormi.

Náboje sa dodávajú vo variantoch Center Lock alebo 6-skrutkovým rotorom kotúčových bŕzd v možnostiach tela Shimano HG, Shimano Micro Spline alebo SRAM XD.

www.bottico.cz

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu