DT Swiss predstavili hliníkové kolesá AR 1600 Spline a ER 1600 Spline, ktoré sú vstupnou bránou v segmente aero kolies

Spoločnosť DT Swiss uviedla na trh hliníkové kolesá, ktoré sú optimalizované pre dosiahnutie tých najlepších aerodynamických vlastností, pri zachovaní priaznivej ceny.
Aero kolesá DT Swiss AR 1600 Spline a A 1800 Spline označuje výrobca ako kolesá základnej úrovne, ktoré majú špeciálne navrhnutý ráfik.
Nový rad kolies tvoria dva typy ráfikov s novým konceptom spoločnosti označeným ako AERO+. Každý z nich je špecificky prispôsobený rôznym terénom a štýlom jazdy, čo viedlo k ich rôznym rozmerom.
Nové sú aj špice, ktoré majú taktiež aerodynamický dizajn, vďaka čomu bude vaša jazda ešte rýchlejšia. Niple v kolesách sú ukryté, taktiež z dôvodu lepšej aerodynamiky
Nový je aj náboj, ktorý má jazdcom poskytnúť tú najlepšiu akceleráciu.
Aerodynamický dizajn ráfikov
Charakteristický koncept AERO+, ktorý stojí za špičkovými aero kolesami v karbónovom prevedení kolies bol aplikovaný na vývoj oboch nových ráfikov, s cieľom minimalizovať ich odpor, optimalizovať ovládateľnosť.
Na základe jazdeckého štýlu a povrchu sa inžinieri rozhodli zachovať dva rôzne rozmery.
AERO A 510
Efektívne aerodynamicky optimalizovaný tvar znižuje odpor a umožňuje vám držať vyššie rýchlosti s ľahkosťou. Ľahký hliníkový profil podporuje zrýchľovanie na tie kľúčové rýchlosti, pri ktorých sa odpor vzduchu stane vaším
najväčším súperom.
ENDURANCE E 550
Kolesá určené na dlhé vytrvalostné výjazdy s optimalizáciou odporu. Tento ráfik je určený na prekonávanie naozaj dlhých vzdialeností, pričom poskytuje stabilitu a pohodlie počas jazdy.
Vnútorný 22 mm ráfik je optimalizovaný pre pneumatiky so šírkou 28 mm, ktoré vám poskytnú pohodlie a nižší
valivý odpor pri nafúknutí na nižší tlak.
Špice
Rýchla jazda je o niečo jednoduchšia vďaka novej modernizácii špicov. Modely s označením 1600 sú previazané s DT aero comp II Straightpull špicmi, zatiaľ čo modely 1800 sú osadené DT aero comp wide Straightpull.
Oba varianty špicov sú aerodynamicky optimalizované vďaka procesu plochého kovania použitého pri ich výrobe.
Napnutie špicov je základným faktorom na zabezpečenie kvality a dlhej životnosti kolesa. Dobre vypletené kolesá, poskytnú jazdcovi presné riadenie a schopnosť efektívne zrýchľovať. To má byť podľa výrobcu zabezpečené vďaka ručnej montáži kolies.
Ďalším prvkom na zvýšenie aerodynamiky kolies sú skryté niple. Základné aero kolesá sú zmontované
rovnako ako ich špičkové karbónové náprotivky.
Skryté niple sú veľmi ľahké a nachádzajú sa vo vnútri ráfika, čím redukujú vzduch víriaci v okolí ráfika, čo dokonale vystihuje účel aero kolies.
Náboje Ratchet a Ratchet LN
Bez poriadnej akcelerácie nie je možné dosiahnuť maximálnu rýchlosť.
V prípade nových aero-optimalizovaných hliníkových kolies to zabezpečuje náboj v srdci kolies.
Obe úrovne nábojov, 350 a 370 boli modernizované.
Kolesá s označením 1600 vás podporujú na ceste k rýchlosti vďaka responzívnemu zrýchleniu systému Ratchet System 36 SL.
Kolesá s označením 1800 vás na konci každého šprintu odmenia svojím charakteristickým voľnobežným zvukom vďaka inovácii na Ratchet LN.
Súčasný záber každého zuba vám umožní spoľahnúť sa na výkon kolies aj pri naozaj vysokých silách pôsobiacich na koleso.
Dáta z tunela
Aero hliníkové kolesá boli vyvinuté na základe simulácií CFD v spolupráci s expertami spoločnosti Swiss Side.
Na základe meraní z aerodynamického tunela vychádzajú kolesá DT Swiss ako najlepšie spomedzi kolies v podobnej kategórii.
S najnižším odporom nameraným medzi týmito testami je jasné, že oba varianty kolies sú najlepšie testované kolesá s hodnotami pri AR 1600 SPLINE 30 s najnižším váženým aerodynamickým odporom 15,2 W.
Na základe meraní s rovnakými nábojmi a špicami z portfólia značky DT SWISS vychádzajú nové hliníkové ráfiky ako tie najaerodynamickejšie v ponuke značky.
Oba typy kolies AR aj ER sú postavené okolo aerodynamicky optimalizovaného ráfika. Avšak ich rozdielne zamýšľané použitie má za následok rozdiel v aerodynamickom výkone.
ER 1600 SPLINE 30 sú určené na dlhšie jazdy po nerovných cestách. Ich vnútorná šírka ráfika je preto širšia, aby ideálne podporovala pneumatiky 28c, čo poskytuje väčší komfort pri nafúknutí na nižší tlak, ale mierne zvyšuje odpor.
AR 1600 SPLINE 30 sú na druhej strane menej široké (vnútorná 20 mm šírka ráfika), ktorý ideálne podporuje pneumatiky 25c vhodné na hladké cesty a poskytuje najnižší odpor vzduchu.
Špecifikácie kolies