Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Giant predstavil nový vytrvalostný cestný bicykel Defy, ktorý je ľahší než jeho predchodca

Podľa výrobcu má dizajn bicykla prispieť k vyššiemu pohodliu pri dlhých trasách, stúpaniach, ale aj rýchlej jazde.
Matúš Bušík
Giant predstavil nový vytrvalostný cestný bicykel Defy, ktorý je ľahší než jeho predchodca

Giant uviedol na trh aktualizovanú verziu Defy, pričom táto verzia známeho vytrvalostného bicykla zaznamenala výrazné zníženie hmotnosti. Hmotnosť rámu vlajkovej lode klesla na deklarovaných 785 g a zároveň ponúka zlepšenie pohodlia a účinnosti.

Úplne nový rám a vidlica sú spárované so sedlovkou značky D-Fuse a zodpovedajúcimi riadidlami D-Fuse, aby ponúkli optimálny výkon v dlhých stúpaniach a pri rýchlej jazde bez straty kontroly a pohodlia.

V ráme Defy môžete použiť po novom aj širšie 38 mm pneumatiky.

Ako vytrvalostný cestný bicykel Giant sa Defy v sortimente spoločnosti nachádza vedľa všestranného TCR a aero cestného bicykla Propel.

K dispozícii budú tri úrovne rámov Defy v širokej škále cenových kategórií – špičkový Defy Advanced SL, Defy Advanced Pro strednej triedy a Defy Advanced, ktoý je základným modelom.

Defy Advanced Pro a Defy Advanced zdieľajú rovnaký rám, ale používajú rôzne vidlice.

Cena začína od 2 400 € za Defy Advanced 3 a stúpa až na 11 999 €  za špičkovú verziu Defy Advanced SL 0.

Nízka hmotnosť

 

Giant tvrdí, že rám Defy Advanced SL váži neuveriteľných 785 g vo veľkosti M. Je to o 195 g menej ako predchádzajúca vlajková loď Defy Advanced Pro.

To z neho robí jeden z najľahších rámov s označením endurance na trhu.

Nový Specialized Roubaix sa približuje nárokovanými 828 g (vrátane závesu prednej prehadzovačky a skrutiek na košíky pre fľaše) a Cannondale Synapse je ešte ťažší s hmotnosťou 950 g, oba vo veľkosti 56 cm.

Je dôležité poznamenať, že uvádzané hmotnosti rámu sa môžu v skutočnosti líšiť, ale faktom zostáva, že Defy Advanced SL je veľmi ľahký rám.

Hmotnosť rámu je nižšia aj pri variantoch Advanced Pro a Advanced na 860 g pri veľkosti M.

Defy Advanced SL aj Defy Advanced Pro zdieľajú rovnakú vidlicu, ktorá má jednodielnu karbónovú konštrukciu.

Giant používa svoj stĺpik OverDrive 2 v tvare D s rozmermi 1-1/4″ až 1-1/4″, s udávanou hmotnosťou 345 g.

Vidlica Defy Advanced má dvojdielnu konštrukciu s okrúhlou 1-1/8in až 1-1/4in trubkou, ktorá údajne váži 381.

Pre porovnanie, vidlica predchádzajúcej generácie Defy Advanced Pro vážila nárokovaných 406 g.

Nohy vidlice sú teraz ploché na zadnej strane, v súlade s TCR a Propel, pre lepšiu aerodynamiku.

Giant uvádza, že Defy Advanced SL je o 8,9 percenta tuhší a o 28 percent efektívnejší (pomer tuhosti k hmotnosti) ako jeho predchodca.

Defy Advanced Pro je údajne o 0,2 percenta tuhší ako predchádzajúca generácia Defy Advanced Pro, pričom Defy Advanced je o 3,7 percenta flexibilnejší.

Viac komfortu

Defy bol vždy zameraný na pohodlnú jazdu na dlhé vzdialenosti a naďalej má rám skonštruovaný z uhlíkových vlákien na vyrovnávanie rôznych nerovností.

Na rozdiel od svojich konkurentov, ako sú Specialized Roubaix a Trek Domane , sa Defy vyhýba odpruženiu s otočným čapom alebo iným doplnkom vytvárajúcim pohodlie, namiesto toho sa spolieha na klasický ohyb rámu.

Značka tvrdí, že toto rozhodnutie vzniklo na základe spätnej väzby na trhu. Giant tiež uvádza, že takéto funkcie sú zvyčajne spojené so zvýšenou hmotnosťou, údržbou alebo zníženou životnosťou produktu.

Sedlové vzpery sú naďalej spustené a reťazové vzpery sú asymetrické, pričom profil bez hnacej strany zvyšuje stabilitu a pôsobí proti silám hnacieho ústrojenstva na hnacej strane.

Sedlová trubka je štíhlejšia v mieste spojenia sedlovky a hlavová trubka štíhlejšia, aby sa zlepšila aerodynamika.

Giant tiež zväčšil vôľu pneumatík o 3 mm na 38 mm. Vďaka tomu je v súlade s Trek Domane a je väčšia ako 35 mm vôľa, ktorá sa nachádza na Cannondale Synapse . Nový Specialized Roubaix však prekonáva Defy so 40 mm.

Všetky bicykle sú dodávané s 32 mm plášťami pre cestné bicykle, ktoré sú štandardne bezdušové.

Známa geometria

Giant hovorí, že venoval osobitnú pozornosť tomu, aby geometria nového Defy umožnila kontrolovanejšiu jazdu.

Za týmto účelom sa geometria do značnej miery nezmenila – uhly hlavovej a sedlovej trubky sú rovnaké ako u predchádzajúcej generácie, spolu s dĺžkou rázvoru, reťazových vzpier, sklonu vidlice, sedlovej trubky a hornej trubky.

Dĺžka hlavovej trubky sa od veľkosti M skrátila o 10 mm. Dosah je tiež o niečo dlhší a „Stack“ kratší, konkrétne pri veľkosti M je dosah 379,8 mm a 558 mm stack v porovnaní s 377 mm a 567 mm pri pôvodnom bicykli.

Výsledkom je, že Giant urobil Defy o niečo agresívnejším. Toto je zjavne založené na spätnej väzbe predajcov a spotrebiteľov, pričom „stack“ bol na predchádzajúcej generácii príliš vysoký.

Sedlovka a riadidlá D-Fuse

Nový Defy je vybavený novou sedlovkou a riadidlami, opäť s kombinovaným zameraním na nízku hmotnosť a pohodlie.

Nová karbónová sedlovka D-Fuse má dramaticky odlišný vzhľad od svojho predchodcu, pričom stĺpik v tvare D sa zužuje smerom k hlave, aby umožnil až 7 mm ohyb v sedle.

Giant pôvodne predstavil sedlovku D-Fuse do svojho radu Defy v roku 2018, po debute na cyklokrosovom bicykli TCX v roku 2014.

Podľa výrobcu tým docielili až o 42 % vyšší súlad medzi sedlovkou a riadidlami.

Giant tiež špecifikuje nové riadidlá Contact SLR/SL D-Fuse (v závislosti od modelu), aby sa vyrovnala zadná časť s predkom.

Riadidlá používajú podobné profily v tvare D vo vrchnej časti. Giant uvádza, že to nielen zvyšuje komfort, ale aj efektivitu pri vyššom úsilí vďaka deklarovanému 2-percentnému zvýšeniu tuhosti smerom nahor.

Karbónové riadidlá Contact SLR D-Fuse sú dostupné v šírkach 38, 40, 42 a 44 cm a 42 cm riadidlá majú údajne hmotnosť 185 g.

Hliníkové riadidlá Contact SL D-Fuse budú ponúkané v šírkach 40, 42 a 44 cm a 42 cm riadidlá majú údajne vážiť 264 g.

Riadidlá D-Fuse sú k dispozícii iba na modeloch Defy Advanced SL a Defy Advanced Pro.

Nový predstavec

V celom rade sú nové predstavce , s karbónovým Contact SLR AeroLight špecifikovaným na Advanced SL a hliníkovým Contact SL AeroLight alebo Contact AeroLight na dvoch nižších úrovniach.

Všetky predstavce majú aerodynamicky optimalizovaný tvar. Akékoľvek káble sú vedené pod predstavcom než prejdú cez patentované rozpery hlavového zloženia.

Predstavec Contact SLR AeroLight je ponúkaný v dĺžkach od 70 do 140 mm, s odstupňovaním po 10 mm a 100 mm variant má údajne vážiť 123 g.

Hliníkové predstavce Contact SL AeroLight aj Contact AeroLight sú ponúkané v rovnakom rozsahu dĺžok, pričom variant SL AeroLight 100 mm má nárokovanú hmotnosť 161 g a AeroLight prichádza s hmotnosťou 190 g v ekvivalentnej dĺžke.

Contact SLR AeroLight a Contact SL AeroLight sú kompatibilné iba so stĺpikmi Giant OverDrive v tvare D, zatiaľ čo Contact AeroLight je kompatibilný so štandardnými okrúhlymi stĺpikmi 1-1/8 palca.

Detaily a špecifikácie Giant Defy

Giant Defy Advanced SL 0

  • Rám: Kompozitný materiál triedy SL
  • Vidlica: Kompozitná SL-grade, celokompozitná OverDrive
  • Zostava: SRAM Red eTap AXS s meračom výkonu Quarq DZero
  • Kolesá: Cadex 36 Disc WheelSystem
  • Riadidlá: Giant Contact SLR D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact SLR AeroLight
  • Sedlovka: Giant SLR D-Fuse
  • Plášte: Cadex Classic, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 11 999 EUR

Giant Defy Advanced SL 1

  • Rám: Kompozitný materiál triedy SL
  • Vidlica: Kompozitná SL-grade, celokompozitná OverDrive
  • Zostava: Shimano Ultegra Di2 R8150 s meračom výkonu Giant Power Pro
  • Kolesá: Giant SLR 1 36 Carbon Disc WheelSystem
  • Riadidlá: Giant Contact SLR D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact SLR AeroLight
  • Sedlovka: Giant SLR D-Fuse
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 0, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 8 499 GBP (nie je k dispozícii v USA, Kanade, Nemecku alebo Francúzsku)

Giant Defy Advanced Pro 0

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Kompozitná SL-grade, celokompozitná OverDrive
  • Zostava: Shimano Ultegra Di2 R8150 s meračom výkonu Giant Power Pro
  • Kolesá: Giant SLR 1 36 Carbon Disc WheelSystem
  • Riadidlá: Giant Contact SLR D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact SL AeroLight
  • Sedlovka: Giant SLR D-Fuse
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 0, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 6 499 EUR

Giant Defy Advanced Pro 1

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Kompozitná SL-grade, celokompozitná OverDrive
  • Zostava: Shimano 105 Di2 R7150, s reťazou KMC X12L-1
  • Kolesá: Giant SLR 1 36 Carbon Disc WheelSystem
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact SL AeroLight
  • Sedlovka: Giant SL D-Fuse
  • Plášte : Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 4 999 EUR

Giant Defy Advanced Pro 2

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Advanced kompozit SL-grade, celokompozitná OverDrive
  • Zostava: Shimano 105 R7100, s reťazou KMC X12L-1
  • Kolesá: Giant SLR 2 36 Carbon Disc WheelSystem
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact SL AeroLight
  • Sedlovka: Giant SL D-Fuse
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 3 900 EUR (nie je k dispozícii v USA, Austrálii, Kanade alebo Nemecku)

Giant Defy Advanced 0

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Pokročilý kompozitný, plne kompozitný volant OverDrive
  • Zostava: SRAM Rival eTap AXS s rotormi Giant MPH
  • Kolesá: zliatina Giant P-R2 Disc
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact AeroLight
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, kompozit
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 3 299 GBP (dostupné iba v Spojenom kráľovstve)

Giant Defy Advanced 1

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Pokročilý kompozit, Over Drive
  • Zostava: Shimano 105 Di2 R7150, s rotormi Giant MPH a reťazou KMC X12L-1
  • Kolesá: zliatina Giant P-R2 Disc
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact AeroLight
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, kompozit
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 3 699 EUR

Giant Defy Advanced 2

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Pokročilý kompozit, plne kompozitný volant OverDrive
  • Zostava: Shimano 105 R7100, s rotormi Giant MPH a reťazou KMC X12L-1
  • Kolesá: zliatina Giant P-R2 Disc
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact AeroLight
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, kompozit
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 2 899 EUR

Giant Defy Advanced 3

  • Rám: Pokročilý kompozit
  • Vidlica: Pokročilý kompozit, plne kompozitný volant OverDrive
  • Zostava: Shimano Tiagra 4700, s rotormi Giant MPH a reťazou KMC X10-1
  • Kolesá: zliatina Giant S-R2 Disc
  • Riadidlá: Giant Contact SL D-Fuse
  • Predstavec: Giant Contact AeroLight
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, kompozit
  • Plášte: Giant Gavia Fondo 1, bezdušové, 700c x 32 mm
  • Cena: 2 400 EUR (nie je k dispozícii v USA, Austrálii alebo Nemecku)

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu