Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Norco predstavilo prvý karbónový Fluid, ktorý je o 600 g ľahší od hliníkového modelu

Nový Fluid zachováva systém Ride Aligned Design System pre jednoduché nastavenie a vyvážené ovládanie.
Matúš Bušík
Norco predstavilo prvý karbónový Fluid, ktorý je o 600 g ľahší od hliníkového modelu

Po úspechu hliníkového trailového bicykla Fluid FS spoločnosť Norco predstavila nový Fluid FS Carbon.

Hmotnosť rámu je o 600 g nižšia v porovnaní s hliníkovým modelom, čo má podľa výrobcu viesť k oveľa väčšej zábave na trailoch.

K dispozícii sú tri modely, od 4 099 USD do 5 999 USD, čo dáva jazdcom možnosť zvoliť si špičkovú hliníkovú verziu alebo karbónový rám nižšej špecifikácie za podobný rozpočet.

Hlavným rozdielom medzi týmto bicyklom a hliníkovým Fluid FS je predný trojuholník z uhlíkových vlákien. Zadná časť je rovnaká ako u hliníkového rámu, pričom sa zachovalo rozloženie zavesenia Horst-link a zliatinové vahadlo.

Materiál môže byť nový, ale geometria, 130 mm zdvih vzadu , dizajn odpruženia a Ride Aligned Design System zostávajú zachované.

Predný trojuholník z karbónu a hliníková zadná stavba

Kľúčovým rozdielom vo Fluid FS Carbon je nový predný trojuholník z uhlíkových vlákien.

Norco uvádza úsporu hmotnosti 600 g bez zníženia pevnosti alebo odolnosti, pričom tvrdí, že je testovaný v rovnakom rozsahu ako hliníková verzia.

Rovnako ako systém Ride Aligned Design System prispôsobuje geometriu, značka tvrdí, že karbónové usporiadanie a konštrukcia boli vyladené tak, aby poskytovali správnu pevnosť a tuhosť pre všetkých jazdcov a naprieč veľkosťami rámu.

Zvyšok rámu je zdieľaný s hliníkovou verziou, vrátane zadného trojuholníka, vahadla a kinematiky zavesenia.

Norco tvrdí, že to zaručuje, že zdieľa rovnaký výkon odpruženia bez ohľadu na veľkosť rámu alebo materiál.

Podobný Norco Optic, ale predsa iný

Na papieri vyzerá Fluid podobne ako Norco Optic .

Značka chce zdôrazniť, že ide o veľmi odlišné bicykle, napriek tomu, že zdieľajú podobné zdvihy a geometriu.

Norco tvrdí, že Optic je viac o zvládaní vysokých rýchlostí, so zameraním sa na úplne čistú stopu v nerovnom teréne.

Na druhej strane má Fluid ponúknuť vyváženejší pocit z jazdy naprieč rôznymi terénmi.

Ride Aligned Design System zabezpečuje geometriu špecifickú pre veľkosť rámu

Systém Ride Aligned Design System spoločnosti Norco má dĺžku zadnej stavby a uhol sedlovej trubky špecifické pre danú veľkosť, pričom vzpery sa predlžujú a sedlová trubka je strmšia so zvyšujúcou sa veľkosťou, spolu so sprievodcom značky Ride Aligned Bike Setup Guide, vďaka ktorému je jednoduché odhadnúť tu správnu veľkosť pre vás.

Norco tvrdí, že to umožňuje každému jazdcovi vyladiť odpruženie a jazdnú pozíciu v priebehu niekoľkých minút s odporúčanými dĺžkami predstavca, šírkou a stúpaním riadidiel, nastavením tlaku v pneumatikách a odpruženia zadaním vašej výšky, hmotnosti a úrovne zručností.

So 65-stupňovým uhlom hlavy, reachom 480 mm a 435 mm reťazovými vzperami pri veľkosti L nie sú čísla Fluid príliš extrémne, ale sú presne také, na aké sme zvyknutí pri agresívnych trailových bicykloch.

Aby zodpovedal agresivite, rám sa vyznačuje nízkou výškou, sedlové trubky sú krátke (410 mm vo veľkosti L) a sedlová trubka má priemer 34,9 mm. To znamená, že môžete ľahko namontovať najdlhšie teleskopické sedlovky.

Na dôkaz toho je tento bicykel veľkosti L štandardne vybavený 200 mm sedlovkou.

Ďalšími detailami rámu sú integrovaný držiak príslušenstva, ktorý sa nachádza pod hornou trubkou. Rozhraním SRAM Universal Derailleur Hanger (UDH), univerzálna pätka prehadzovačky a závitová stredová konzola.

Vo vnútri predného trojuholníka je miesto pre až 2,6-palcové pneumatiky a priestor pre 750 ml fľašu s vodou vo všetkých veľkostiach, ako aj na mieru vyladené zadné tlmiče RockShox Super Deluxe na všetkých modeloch.

Trail ready osadenie

Nový Fluid FS Carbon je teraz k dispozícii v troch kompletných verziách bicyklov, C1, C2 a C3, ale dostupná bude aj rámová sada.

Spolu so zadnými tlmičmi RockShox majú všetky modely kompletných bicyklov vidlicu RockShox Pike so zdvihom 140 mm, štvorpiestové brzdy s veľkými kotúčmi 200/180 mm a riadidlá so šírkou 800 mm, ktoré maximalizujú kontrolu nad kombináciou bezdušových plášťov Vittoria Mazza/Martello.

Ceny začínajú na 4 199 GBP/4 099 $ za základný model C3 vybavený SRAM SX/NX a stúpajú na 6 599 GBP/5 999 $ za najvyššiu radu C1, vybavenú novinkou SRAM GX Eagle Transmission.

Rámová sada stojí 2 249 £. Medzinárodný cenník zatiaľ nebol zverejnený.

Špecifikácia a ceny

Norco Fluid FS C1

  • Vidlica: RockShox Pike Ultimate, zdvih 140 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate, prispôsobený na mier
  • Pohon: SRAM GX Eagle Transmission
  • Brzdy: SRAM G2 RSC, 4-piestové
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis
  • Cena: 6 599 GBP/5 999 USD

Norco Fluid FS C2

  • Vidlica: RockShox Pike Select+, zdvih 140 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+ prispôsobený na mieru
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM G2 R, 4-piestové
  • Kolesá: Ľahké ráfiky WTB ST na zapečatených ložiskových nábojoch Bear Pawls
  • Cena: 4 999 GBP / 4 999 $

Norco Fluid FS C3

  • Vidlica: RockShox Pike Select, zdvih 140 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+ prispôsobený na mieru
  • Pohon: SRAM SX/NX Eagle
  • Brzdy: SRAM DB8, 4-piestové
  • Kolesá: ráfiky WTB ST na zapečatených ložiskových nábojoch Bear Pawls
  • Cena: 4 199 GBP/4 099 USD

Norco Fluid FS C rámová sada

  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate, prispôsobený na mieru
  • Cena: 2 249 GBP (medzinárodná cena a dostupnosť zatiaľ nie sú známe)

Aktuality

14:02 Biniam Girmay po zisku zeleného dresu na Tour de France predĺžil zmluvu s tímom Intermarché do roku 2028.

„Intermarché-Wanty je pre mňa ako rodina. Výsledky dosiahnuté počas tejto Tour de France potvrdili, že je to pre mňa dokonalý tím na dosiahnutie mojich cieľov, s vysoko rozvinutou výkonnostnou štruktúrou, ale pri zachovaní rodinnej atmosféry,“ povedal Girmay.

11:54 Víťazný bicykel Tour de France 2024: Colnago V4Rs Tadeja Pogačara s extrémne širokými plášťami a extrémne krátkymi kľukami.

Nikto iný nemal na Tour de France širšie plášte ako Tadej Pogačar. Pozrite si detaily a celú špecifikáciu Colnaga V4Rs Tadeja Pogačara na Tour de France 2024.

10:55 Koľko peňazí zarobili tímy na prémiách Tour de France? Tím UAE s Tadejom Pogačarom získal cez 800-tisíc eur.

Na Tour de France sa rozdelilo na prémiách takmer 2,3 milióna eur. Veľkým prekvapením bol tím Intermarché-Wanty, ktorý má jeden z najmenších rozpočtov v kategórii WorldTour, ale vďaka úspechom Biniama Girmaya skončil ako štvrtý najlepšie zarábajúci tím na Tour de France.

10:29 Tadej Pogačar nejde na Olympiádu v Paríži. Chcel by získať dúhový dres majstra sveta.

Čerstvý trojnásobný víťaz Tour de France sa vyjadril, že je príliš unavený a po náročnom programe, ktorý obsahoval kombináciu Giro-Tour, si potrebuje oddýchnuť.

Včera 13:45 Kompletné výsledky Tour de France 2024.

Tadej Pogačar vyhral svoj tretí žltý dres, bodovaciu súťaž vyhral Biniam Girmay, v súťaži vrchárov zvíťazil Richard Carapaz a v kategórii mladých jazdcov bol najlepší Remco Evenepoel.

Zavrieť reklamu