Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Citroën C5 X PHEV

Plug-in hybridy sú čoraz populárnejšie a je to logické. Ak máte prístup k pohodlnému nabíjaniu z domu, budete po meste jazdiť oveľa lacnejšie a ekologickejšie než pri spaľovacom motore.
Matúš Bušík
Test: Citroën C5 X PHEV

Tak ako vo svete bicyklov sú čoraz populárnejšie elektrobicykle, vo svete áut sa pomaly, ale isto stávajú obľúbenými elektromobily, prípadne rôzne hybridné verzie.

Nám sa na test dostalo vozidlo Citroën C5 X PHEV, ktoré v sebe kombinuje výhody elektromobilu a klasického spaľovacieho motora. Momentálne ide asi o najpopulárnejšie riešenie, za ktoré si síce priplatíte, ale jeho výhody sú jasné.

Testovali sme verziu vozidla Plug-in hybrid 225 e-EAT8 Shine, ktorej cena sa vyšplhala na 45 740 €.

Prvý dojem

Auto na prvý pohľad vyzerá veľmi dobre a myslím si, že upúta aj vašu pozornosť na cestách alebo parkoviskách. Páčila sa mi nielen kombinácia bielej farby a čiernej strechy, ale aj všetky línie a dizajnové prvky.

Po nasadnutí som si hneď uvedomil, že sedím na vynikajúcich a pohodlných sedadlách, čo sa potvrdilo pri dlhšej jazde.

Interiér

Interiér vozidla je jednoduchší, ale nájdete v ňom všetko potrebné. Ovládanie je veľmi intuitívne a zvyknete si na neho veľmi rýchlo, takže nebude problém s nastavením jazdného režimu, rádia alebo klimatizácie.

Srdcom interiéru je dostatočne veľký infotainment, ktorý sa ovláda rovnako jednoducho. Poteší vás možnosť prepojenia s telefónom aj cez USB-C, ktoré je v dosahu. Taktiež sa môžete pripojiť bezdrôtovo, rovnako tak môžete nabíjať aj telefón.

O tom, že to funguje, vás presvedčí malé svetielko. Auto síce nepatrí k najväčším, ale miesta na sedenie je dostatok. Aj pasažieri vzadu sa cítia dobre.

Pohon

Ako sme už spomenuli, vozidlo využíva hybridný systém pohonu, a teda máte na výber, či budete jazdiť na elektrinu alebo pohonné hmoty.

Spaľovací motor poskytuje vozidlu výkon 180 koní, elektromotor 110 koní. Keď si sadnete do plne nabitého auta, odhadovaný dojazd systému na elektrinu je 55 km, ten udáva aj výrobca.

Ako je to však zvykom, v reálnom svete sa k týmto hodnotám priblížite asi len zriedka a v ideálnych podmienkach. Nám sa podarilo prejsť v tomto režime zhruba o 10 km menej, ako udáva výrobca.

Auto má na môj vkus dobrý výkon a na podnety reaguje dostatočne rýchlo. Prejav motora je v nižších rýchlostiach naozaj tichý a to je skvelé.

Jazda

Na nových vozidlách si vždy užívam výdobytky modernej doby a inak to nebolo ani pri C5 X. Veľmi dobre funguje adaptívny tempomat, ktorý mi robil radosť po celý týždeň, čo som auto používal.

Pri predbiehaní reaguje naozaj rýchlo v porovnaní s inými vozidlami, čo oceníte najmä na diaľnici, prípadne na viacpruhových cestách.

Ďalšia skvelá vec je skutočne pohodlný podvozok, ktorý v športovom režime trochu stvrdne. Jazda je naozaj pohodlná a tichá, palec hore.

Verdikt

Pekný dizajn, nabité funkcie a hybridný pohon robia Citroën skvelou voľbou napríklad pre rodiny s deťmi. Tiež si ho obľúbite, ak máte radi pohodlnú jazdu vo všetkých aspektoch.

Aktuality

Včera 18:00 Elektrofyziologické vyšetrenie srdca Petra Sagana neukázalo žiadne abnormality.

Elektrofyziologické vyšetrenie srdca je špecializovaná procedúra, ktorá sa používa na diagnostiku a liečbu abnormálnych srdcových rytmov. V prípade Petra Sagana sa vykonala iba diagnostika.

Včera 14:39 Informácie o operácii srdca Petra Sagana nie sú pravdivé. Po arytmii mu dali senzor na monitorovanie tepu.

O údajnej operácii srdca  napísal taliansky denník La Gazzetta dello Sport. Priamo od Petra Sagana sme však zistili, že tieto informácie neboli pravdivé.

Včera 12:30 Peter Sagan mal na pretekoch arytmiu, srdcový tep mu budú monitorovať.

Najznámejší slovenský cyklista Peter Sagan mal po pretekoch v španielskej Chelve abnormálnu tachykardickú epizódu a jeho srdcová frekvencia presiahla 200 úderov za minútu.

Včera 11:22 Scott rozšíril rodinu ľahkých elektrobicyklov o nový Voltage eRide s hmotnosťou pod 18 kg.

Tento e-bike vychádza z platformy Genius, má integrovaný tlmič so zdvihom 155 mm, motor s krútiacim momentom 50 Nm a tri rôzne možnosti nastavenia odpruženia.

Včera 10:40 Video: Šialený zjazd a skvelý súboj Sagana, Nibaliho a Urána na pretekoch Okolo Ománu v roku 2014.

Zjazd v (teraz zakázanom) supertuck-u, bunny-hop cez ostrovček a víťazný šprint.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu