Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Uvidíme v roku 2024 nový Trek Émonda?

Na sociálnych sieťach sa objavili zábery zo sústredenia tímu Lidl-Trek, na ktorých vidieť Giulia Cicconeho na prototype bicykla, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou nový model Émonda.



Uvidíme v roku 2024 nový Trek Émonda?

Predsezónne sústredenia špičkových tímov sú často využívané aj na testovanie materiálu, ktorý budú v nasledujúcej sezóne tímy používať.

V niektorých prípadoch ide dokonca o celé bicykle a najnovšie prototypy rôznych značiek. V dnešnom svete, kde informácie preletia zem za niekoľko sekúnd a sila sociálnych sietí je nezvratná, je naozaj ťažké zabrániť únikom informácií o nových modeloch.

To bol aj prípad tímu Lidl-Trek, ktorý absolvoval sústredenie v Alicante. Práve odtiaľ pochádzajú zábery Giulia Cicconeho na novom bicykli, ktorý zatiaľ nie je označený.

Na známom cyklistickom fóre Weight Weenies sa objavila fotografia, ktorú sme použili ako titulnú k tomuto článku. Cyklista Lidl-Trek Giulio Ciccone jazdí na bicykli, ktorý by na prvý pohľad pre väčšinu ľudí mohol pripomínať aerodynamický Trek Madone.

Avšak pozorný divák si rýchlo všimne, že síce má dizajn hornej časti sedlovej trubky podobný ako IsoFlow na aerodynamickom Madone, má bicykel oveľa tenšie trubky, než tie na ktoré sme zvyknutí práve na Madone.

Všetko nasvedčuje tomu, že ide o prototyp Trek Émonda, vrchársky (alebo ak chcete endurance) model značky, ktorého najnovšia iterácia zahŕňala určité aerodynamické prvky, avšak pochádza z roku 2020. V posledných rokoch je trendom vydávať nové bicykle zhruba po troch rokoch, čo túto dedukciu potvrdzuje.

Profilovanie rúrok, ktoré možno vidieť na fotografii, sa zdá byť dosť podobné súčasnej Émonde, aj keď k ich finálnemu dolaďovaniu a aerodynmickejšiemu tvaru zrejme ešte len príde. Hlavnou zmenou je však začlenenie dizajnu podobného IsoFlow z Madone, avšak bez medzery na priechod vzduchu.

Pravdepodobne viac než na aerodynamiku sa Trek sústredí na využitie tohto plávajúceho dizajnu z hľadiska absorpcie, pretože horná časť sedlovej trubky s kratučkou sedlovkou sú zavesené vo vzduchu.

Vymyká sa to však z konceptu modelu Émonda, ktorý sa vždy snažil o maximálnu tuhosť a systém tlmenia IsoSpeed neprevzal z modelov Madone a Domane.

V Treku sa zrejme rozhodli okrem zlepšenia aerodynamiky v súlade so súčasným trendom aeroľahkých bicyklov, aj o rozšírenie absorpčnej kapacity tohto bicykla.

Bicykel na fotografii má základný lak bez akéhokoľvek typu loga a môžeme tak usudzovať, že je vo fáze prototypu. Určite tak ešte uvidíme zmeny v jeho finálnom dizajne.

Oficiálne predstavenie nového modelu môžeme podľa súčasných trendov v cyklistickom priemysle očakávať pár týždňov pred štartom Tour de France.

Okrem nového bicykla nás však zaujal ešte jeden bod a síce zadná prehadzovačka SRAM Red AXS má patku podobnú riešeniu UDH, ktoré vídame na horských zadných prehadzovačoch.

Tento systém umožňuje upevnenie prehadzovača priamo na osku. To by mohlo značiť, že príchod nového SRAM Red, o ktorom sa hovorí už celé mesiace, bude neodvratný.

V každom prípade je ťažké získať viac informácií z jedinej fotografie avšak bude zaujímavé sledovať ďalšie sústredenia tímu Lidl-Trek a zisťovať tak postupne viac z toho, čo si pre nás značky SRAM a Trek pripravili.

Najnovšie aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu